Gezondheid alle pijlers

Yasmin pil, ervaringen?

08-08-2015 13:47 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu sinds een paar maanden aan de yasmin pil en helaas kan ik de pil tot nu toe maar anderhalve maand doorslikken zonder stopweek en is mijn ongesteldheid ook weer een stuk heviger dan met mijn vorige pil. Zijn er hier vrouwen die ervaring hebben met het slikken van de Yasmin pil zonder stopweek?

Wat misschien ook handig is te vermelden, ik slik niet de "echte" yasmin maar een goedkopere variant. Ik weet dat bij de goedkopere variant van de microgynon heel veel vrouwen klachten kregen die ze bij de echte microgynon niet hadden, misschien dat dat er ook wat mee te maken heeft?
*prik*
quote:Swiss schreef op 08 augustus 2015 @ 22:44:

Misschien kun je nog eens praten met je apotheek en als ze echt het origineel niet willen geven overstappen naar een andere? Ik ben onlangs van apotheek veranderd en de service bij mijn nieuwe apotheek is zoveel beter.Ik ga sowieso de originele Yasmin bestellen bij de apotheek, desnoods moet ik bijbetalen. Doorbraakbloedingen, niet kunnen doorslikken en hevige menstruatie zijn klachten die bekend zijn bij goedkope varianten van pillen.
*prik*
quote:Venstermug schreef op 08 augustus 2015 @ 21:48:

[...]

Diane-35 mag geloof ik niet meer worden voorgeschrevenKlopt, daarom kreeg ik Yasmin. Maar daar word ik een pukkelig mollig libidoloos chagrijn van. Dus misschien moet ik ook eens Marvelon proberen.
quote:beetjegek schreef op 08 augustus 2015 @ 22:57:

[...]

Klopt, daarom kreeg ik Yasmin. Maar daar word ik een pukkelig mollig libidoloos chagrijn van. Dus misschien moet ik ook eens Marvelon proberen.Ik heb echt helemaal geen klachten bij de yasmin pil, behalve dan de menstruatieklachten. Ik ben er zelfs kilo's door afgevallen.
*prik*
Ik vond de Yasmin niet fijn. Werd heel humeurig ervan en kwam aan. Ik slikte het omdat ik had gehoord dat je huid dan super mooi werd, maar dat heb ik ook niet gemerkt. Ik heb nu een of ander generieke pil en merk zoveel verschil. Nergens last van en zou evt oneindig kunnen doorslikken. Maar ik hou het op om de 3 maanden.
Je apotheek is dat verplicht hoor. Je bent gewoon klant en je betaalt dat dan. Heel simpel. Ze proberen mij ook standaard de generiek aan de smeren en bijna iedere keer neem ik de doosjes dus niet mee maar moeten ze ze omruilen... Hardleers hoor.
quote:Dubbus schreef op 09 augustus 2015 @ 18:01:

Je apotheek is dat verplicht hoor. Je bent gewoon klant en je betaalt dat dan. Heel simpel. Ze proberen mij ook standaard de generiek aan de smeren en bijna iedere keer neem ik de doosjes dus niet mee maar moeten ze ze omruilen... Hardleers hoor.Ik had bij m'n vorige anticonceptiepil geregeld dat m'n huisarts erbij had vermeld dat ik om medische noodzaak de originele mee moest krijgen omdat ik van de goedkopere aan een stuk door hoofdpijn had en iedere keer als ik de originele kwam ophalen zeiden ze bij de apotheek dat ik niet zomaar de originele kreeg en dat ik maar gewoon genoegen moest nemen met de goedkopere. Als ik ze er vervolgens op wees dat ik de originele anticonceptiepil mee moest krijgen om medische redenen waren ze niet zo blij.
*prik*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven