zilvervisjes....wie heeft de tip?
maandag 10 augustus 2015 om 19:44
maandag 10 augustus 2015 om 19:46
hmm lees net dat ze 8 jaar oud worden en dat ze vrijwel niet uit te roeien zijn vanwege de aanwezigheid in spouw en leidingen. Maw, je kan ze niet uitroeien. Denk dat ik een valletje ga zetten om het in elk geval onder controle te houden. Ze kunnen dan wel geen kwaad, maar schrik altijd als ik zo'n beest weer tegenkom. Ze houden van vochtige ruimtes (badkamers), maar papiervisjes kom je ook tegen in de boekenkast en kledingkast (blijkbaar lijken ze op elkaar en komen ze vaak samen voor). Toch nog huisdieren dus...
maandag 10 augustus 2015 om 19:49
maandag 10 augustus 2015 om 19:50
DE tip is om een insectenverdelger langs te laten komen. Hij spuit overal langs de plinten en plakt iets achter de schilderijen zodat ze allemaal vernietigd worden. Ze kunnen tot wel een jaar zonder eten dus het blijft anders dweilen met de kraan open. Het enige dat je zelf moet doen is zorgen dat hij overal bij kan. Ook spullen niet in dozen bewaren maar in kratten is een goed idee. Kijk ook even onder de vloerbedekking en/of laminaat en schrik niet van de hoeveelheid die je daar tegen komt. Succes!
Aan het typen...............
maandag 10 augustus 2015 om 20:40
Waar spray gebruiken: overal. Alle gaten, kieren, naden, onder en achter alle kasten moet je sprayen als je ze een beetje wil verdelgen. Eerst stofzuigen en dan sprayen en even niet stofzuigen zodat dat spul zijn werk kan doen.
Werkt stofzuigen: ik zou de zak weggooien na het zuigen als je echt last hebt van die beesten. Ik weet niet of het bij zilvervisjes echt nodig is, maar zou het zekere voor het onzekere nemen.
Is die spray giftig: Ik zou zeggen van wel, alle ongedierte verdelgingszooi is giftig. Je moet het ook laten liggen en niet weg zuigen of opdweilen wat het voor kinderen nog gevaarlijke maakt. Als je kinderen hebt in de kruip fase zijn dit soort spullen meestal geen aanrader. Sorry. Dan toch maar een keer gebruiken op plekken waar de kinderen niet direct mee in aanraking kunnen komen.
Werkt stofzuigen: ik zou de zak weggooien na het zuigen als je echt last hebt van die beesten. Ik weet niet of het bij zilvervisjes echt nodig is, maar zou het zekere voor het onzekere nemen.
Is die spray giftig: Ik zou zeggen van wel, alle ongedierte verdelgingszooi is giftig. Je moet het ook laten liggen en niet weg zuigen of opdweilen wat het voor kinderen nog gevaarlijke maakt. Als je kinderen hebt in de kruip fase zijn dit soort spullen meestal geen aanrader. Sorry. Dan toch maar een keer gebruiken op plekken waar de kinderen niet direct mee in aanraking kunnen komen.
maandag 10 augustus 2015 om 20:41
maandag 10 augustus 2015 om 20:43
quote:MarindaH schreef op 10 augustus 2015 @ 20:29:
Hier ook, op allerlei vreemde plekken. Dus vraag me ook af waar ik zou moeten sprayen?Waar je ze ziet hoeft niet altijd te zijn waar je moet sprayen, je moet sprayen waar ze vandaan komen en je kan die beesten ook een keer miden in de kamer of in het speelgoed keukentje van de kinderen tegen komen. Gaten, kieren, naden, achter en onder kasten zou ik in iedergeval spuiten. Staat meestal ook op de gebruiksaanwijzing waar je het moet gebruiken.
Hier ook, op allerlei vreemde plekken. Dus vraag me ook af waar ik zou moeten sprayen?Waar je ze ziet hoeft niet altijd te zijn waar je moet sprayen, je moet sprayen waar ze vandaan komen en je kan die beesten ook een keer miden in de kamer of in het speelgoed keukentje van de kinderen tegen komen. Gaten, kieren, naden, achter en onder kasten zou ik in iedergeval spuiten. Staat meestal ook op de gebruiksaanwijzing waar je het moet gebruiken.
maandag 10 augustus 2015 om 20:58
Wij gebruikten een spray van roxasect, werkt ook heel lang en goed. Toen wij vorig jaar terugkwamen van vakantie zaten ze overal, alsof ze tevoorschijn waren gekomen omdat t stil was in huis (ze zijn eigenlijk schuw).
Ik heb toen wel veel kastjes uitgeruimd en alles schoongemaakt en gewassen en die spray gebruikt voordat ik spullen weer teruglegde (niet je spullen in die giftige rommel leggen/zetten uiteraard). En il heb op zolder alle rommel uitgezocht en toen in plastic bakken (met deksel) gedaan ipv een doos.
Toen is t wel minder geworden maar helemaal weg gaan ze denk nooit.
Ik heb toen wel veel kastjes uitgeruimd en alles schoongemaakt en gewassen en die spray gebruikt voordat ik spullen weer teruglegde (niet je spullen in die giftige rommel leggen/zetten uiteraard). En il heb op zolder alle rommel uitgezocht en toen in plastic bakken (met deksel) gedaan ipv een doos.
Toen is t wel minder geworden maar helemaal weg gaan ze denk nooit.
maandag 10 augustus 2015 om 21:27
Zilvervisjes zijn echt zilverkleurig, de meer bruine variant is een papiervisje.
Zilvervisjes houden van een hoge luchtvochtigheid (met dit weer niet moeilijk) en zijn dol op de plinten van laminaatvloeren, kelders en kruipruimtes. Als je een kruipruimte hebt, zou je daar eerst eens kunnen sprayen, daar komen je kinderen niet. Langs plinten (achter banken en kasten) en in een kelder kun je ook sprayen.
En op de badkamer zou je eens kunnen kijken of je ergens slechte voegen hebt, of een opening langs de verwarmingsbuizen.
Zilvervisjes houden van een hoge luchtvochtigheid (met dit weer niet moeilijk) en zijn dol op de plinten van laminaatvloeren, kelders en kruipruimtes. Als je een kruipruimte hebt, zou je daar eerst eens kunnen sprayen, daar komen je kinderen niet. Langs plinten (achter banken en kasten) en in een kelder kun je ook sprayen.
En op de badkamer zou je eens kunnen kijken of je ergens slechte voegen hebt, of een opening langs de verwarmingsbuizen.