kleding voor dik kleutertje, welke merken?
zaterdag 13 september 2008 om 09:47
Mijn 4-jarig dochterje is behoorlijk dik* en het is lastig leuke kleding te vinden die goed zit. Ze vindt het niet leuk om te moeten passen en ze wordt vaak verdrietig als het wéér niet past.
Qua lengte heeft ze maat 110, maar ik koop nu al vaak 116 ivm haar buikje. Ze houdt erg van ravotten, dus het moet tegen een stootje kunnen.
Iemand enig idee welke merken ik kan proberen?
(* zij gaat hiervoor ook naar een kinderarts)
Qua lengte heeft ze maat 110, maar ik koop nu al vaak 116 ivm haar buikje. Ze houdt erg van ravotten, dus het moet tegen een stootje kunnen.
Iemand enig idee welke merken ik kan proberen?
(* zij gaat hiervoor ook naar een kinderarts)
zaterdag 13 september 2008 om 10:48
Het amerikaanse kinderkledingmerk gymboree heeft plus sizes die breder vallen. Ik heb een paar keer via de internetsite besteld, maar dan voor onze jongens, die juist de slim sizes nodig hebben. De kwaliteit vind ik goed, de spijkerbroeken zijn lekker stevig. Maar met de meisjeskleding heb ik dus geen ervaring. Als je bestelt, en de douane vist je pakketje eruit, komen er nog invoerrechten bovenop! Bij mij kwam het pakketje steeds na twee weken binnen.
zaterdag 13 september 2008 om 10:51
@ Vinyl. Bedankt voor de tip. Ik ga zeker op zoek naar dit merk.
@ Dollie. Ik kocht eerst veel bij de H&M, maar dit begint nu ook lastiger te worden. Het lijkt wel of sommige modellen er elk jaar zijn, maar wat vorig jaar (in een andere maat natuurlijk) goed zat, zit nu niet goed.
@ Roos. Da's werkelijk de laatste optie. Ik ben erg onhandig en bij wijze van spreken zou een aardappelzak nog beter staan dan de gedrochten die ik kan fabriceren.
@ Dollie. Ik kocht eerst veel bij de H&M, maar dit begint nu ook lastiger te worden. Het lijkt wel of sommige modellen er elk jaar zijn, maar wat vorig jaar (in een andere maat natuurlijk) goed zat, zit nu niet goed.
@ Roos. Da's werkelijk de laatste optie. Ik ben erg onhandig en bij wijze van spreken zou een aardappelzak nog beter staan dan de gedrochten die ik kan fabriceren.
zaterdag 13 september 2008 om 11:51
Ik zou vooral kijken naar de stoffen. Ik weet natuurlijk niet hoe dik je dochter is, maar een legging met een stretchjurkje past al gauw... toch? Een spijkerbroek lijkt me zowiezo lastig, hebben ze bij de HM tegenwoordig geen onderscheid tussen gewone maatjes en bredere maatjes spijkerbroeken?
Mijn nichtje is bijna drie jaar en heeft vanwege haar omvang en lange bovenlijf mt 116 aan. De broeken worden dan ingekort door oma of overgrootoma.
Sterkte, ook met de medische kant van dit verhaal.
Mijn nichtje is bijna drie jaar en heeft vanwege haar omvang en lange bovenlijf mt 116 aan. De broeken worden dan ingekort door oma of overgrootoma.
Sterkte, ook met de medische kant van dit verhaal.
zaterdag 13 september 2008 om 11:55
Vinyl, een poosje terug heb ik van jou of je tante, een mail gehad voor die monster optruiming voor Iris. ( bedankt trouwens voor die mobiel die opgestuurd was naar het ziekenhuis, geweldig mooi, hangt nu aan haar bed, super!!).
Ik ben nog steeds geinteresseerd maar totally out of money.
Als het aanbod nog geldt, dan zou ik graag wat bestellen. Iris is weer erg gegroeid door de medicijnen, en wederom past niets haar meer. Met name inderdaad bij de buik. Lastig lastig. En kost me bovendien handen vol geld elke keer
Als het aanbod nog geldt, dan zou ik graag wat bestellen. Iris is weer erg gegroeid door de medicijnen, en wederom past niets haar meer. Met name inderdaad bij de buik. Lastig lastig. En kost me bovendien handen vol geld elke keer
zaterdag 13 september 2008 om 19:49
Ik heb hier leuke tips gezien, dank jullie wel!
@ Mirjam
Ze is eigenlijk dit jaar plotseling dikker geworden en daarvoor konden we bij H&M, C&A, Villa Happ, Zeeman enzo wel terecht. Ze was toen best vaak ziek, dus misschien was ze daarom toen wel dunner.
Vanmiddag n.a.v. een tip hier nog langs de HEMA gegaan, maar helaas ook dat is te klein.
We zoeken verder. Ik las trouwens toen ik wat aan het rondspeuren was naar Claire Plus dat de C&A een kinderkledinglijn voor wat steviger kinderen heeft, dus wie weet.
@ Mirjam
Ze is eigenlijk dit jaar plotseling dikker geworden en daarvoor konden we bij H&M, C&A, Villa Happ, Zeeman enzo wel terecht. Ze was toen best vaak ziek, dus misschien was ze daarom toen wel dunner.
Vanmiddag n.a.v. een tip hier nog langs de HEMA gegaan, maar helaas ook dat is te klein.
We zoeken verder. Ik las trouwens toen ik wat aan het rondspeuren was naar Claire Plus dat de C&A een kinderkledinglijn voor wat steviger kinderen heeft, dus wie weet.
zondag 14 september 2008 om 12:19
Succes met zoeken! Het lijkt me lastig om in zulke gevallen geschikte kleren te vinden.. Aan de andere kant; de mode-industrie zal zich toch ook wel aanpassen aan heersende maten? En feit is dat de jeugd steeds dikker wordt, dus als het goed is wordt jouw probleem in de toekomst kleiner (en dat van mij als moeder van een heel dun kindje groter).
zondag 14 september 2008 om 15:53
Hema slaag ik met mijn dochter eigenlijk slecht. De broeken zijn steevast te krap in de taille (nou ja, voor zover je van taille kan spreken bij peuters/kleuters). H&M slaag ik wel met bepaalde modellen (bepaalde modellen ook niet hoor). Eigenlijk passen de wijde kleren a la trix en rees (dus soort drollenvangers-broeken) vaak wel. Die zijn op een of andere manier ruimer ingezet (ik bedoel niet het merk, maar het soort kleren).
Beetje modelletjes als onderstaande
Misschien kun je dan via internet aan 2e hands kleren komen door merknamen in te typen die je nu hier krijgt?
Beetje modelletjes als onderstaande
Misschien kun je dan via internet aan 2e hands kleren komen door merknamen in te typen die je nu hier krijgt?
zondag 14 september 2008 om 16:23
H&M heeft een speciale kinderlijn voor gezettere kinderen, generous fit
Dan staat er een x achter de maat, bijvoorbeeld 116x
Kijk maar op de online shop. Gewoon tussen de overige broekjes, en vaak ook dezelfde broekjes als voor de slankere kinderen,maar dan iets wijder. Zodat ze gewoon hetzelfde aan kunnen als vriendinnetjes.
Dan staat er een x achter de maat, bijvoorbeeld 116x
Kijk maar op de online shop. Gewoon tussen de overige broekjes, en vaak ook dezelfde broekjes als voor de slankere kinderen,maar dan iets wijder. Zodat ze gewoon hetzelfde aan kunnen als vriendinnetjes.
zondag 14 september 2008 om 16:36
Didi die trix&rees broeken zijn echt ideaal,je hebt ze ook van een ander merk.Mail me maar even dan zal ik je wat foto's opsturen.Ik kan ze hier niet plakken omdat dat niet kan van mijn afbeeldingen.Mijn vriendin heeft trouwens nog een kabouterwinterjas van OIlily in de verkoop .felrood,hardroze en knalgeel met een kaboutermuts ,haar dochter droeg het met 5/6 jaar,lang,wijd model,ze vraagt er 25 euro voor.Ze heeft nog meer meiden merkkleding wat wijd valt ook in 116 van Oilily.Mexx en ook 2 van die trix&rees broeken in soepel spijkerstof met zakken en koordjes onderaan de broek.Ze heeft ook nog een zgan Oilily trui in 116 in paars met veel felle kleuren en een leuke kinderafbeelding achterop de trui,is van wol,blijkt haar dochter niet tegen te kunnen maar ze heeft het 1x aangehad en kaartje verwijdert dus ze mocht het niet ruilen.
Als je interesse hebt mail me maar ....
Als je interesse hebt mail me maar ....
zondag 14 september 2008 om 16:38
quote:Zoyla schreef op 13 september 2008 @ 11:55:
Vinyl, een poosje terug heb ik van jou of je tante, een mail gehad voor die monster optruiming voor Iris. ( bedankt trouwens voor die mobiel die opgestuurd was naar het ziekenhuis, geweldig mooi, hangt nu aan haar bed, super!!).
Ik zag vragen wat ze nog heeft, welke maten?
Enne.. mobiel? Ik weet van niks, heeft zij die misschien gestuurd?
Ik zag vragen wat ze nog heeft, welke maten?
Enne.. mobiel? Ik weet van niks, heeft zij die misschien gestuurd?