Gratis dier op marktplaats

11-08-2015 14:10 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk amper op marktplaats, maar wilde voor de leuk eens kijken wat er zoal gratis af te halen is in mijn omgeving. Uiteindelijk veel hout, zand, dakpannen en klinkers.

Maar een paar km van mij vandaan is een gratis konijn af te halen. Ik vind het echt schandalig, ook al weet je ergens wel dat dit veel gebeurd.

Het dier heeft geen hok meer? Hij wordt wel aangeboden met hooi en voer en zijn tanden zijn iets te lang wordt er verteld. Op de foto zag zijn vacht er wel goed uit.

Ik krijg ontzettend de neiging hem op te halen gezien het arme diertje waarschijnlijk verwaarloosd wordt, en ik vraag mij dan ook af waarom ze er zo makkelijk 'vanaf 'willen.

Ik weet wel dat je niet alle dieren kunt redden maar ik zou het erg vinden als het dier ergens als slangenvoer terecht komt

Wat zouden jullie doen?
2 van onze konijntjes komen ook gratis van Marktplaats, met hok en al. Ze moesten weg omdat die mensen kinderen hadden gekregen (2de op komst) en nu geen tijd meer hadden voor de beestjes. Derde konijn stond een week of 2 geleden ineens in de tuin en probeerde in te breken in het hok. Duidelijk een tam konijn, schattige flapoortjes, paste qua geslacht bij de onze en het klikte ook meteen. Dus die hebben we ook maar opgevangen ;)

Maar die laatste is dus gewoon gedumpt in het bos hier vlakbij, dat vind ik een stuk stommer dan weggeven via marktplaats!
Je weet zeker dat hij gedumpt is en niet per ongeluk ontsnapt? Want dat zou wel sneu zijn, als iemand nu op zoek is naar zijn konijn terwijl hij gewoon bij jullie zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 11 augustus 2015 @ 15:47:

[...]

Ik moet stiekem wel lachen om die advertentie.

Ja, sommige mensen moeten beter nadenken voor ze een huisdier aanschaffen. Maar er zijn er ook genoeg die een plausibele reden hebben om hun dier weg te doen (allergisch, emigratie).

Kinderen krijgen een konijntje met sinterklaas of kerst,en dan is zo konijntje nog klein en lief maar naarmate dat beest ouder word en groter verliest het kind zijn interesse.

( de verkoper had gezegd nee hoor dit konijntje blijft klein,maar het bleek 1 te zijn van het ras vlaamse reus )

Pa begint het intussen ook zat te worden dat hij elke zaterdag het konijnenhok moet uitmesten.

En tegen de tijd de vakantie in zicht komt, komt het hele gezin tot de conclusie dat het konijn maar weg moet.

ik snap het niet zo goed. Hadden ze er dan geld op moeten verdienen?

Misschien zijn ze gewoon niet zo slim/handig met MP advertenties. Zegt allemaal toch niets over hoe ze tot nu toe voor het konijn hebben gezorgd.
quote:Desperate_Housewive schreef op 11 augustus 2015 @ 17:16:

Je weet zeker dat hij gedumpt is en niet per ongeluk ontsnapt? Want dat zou wel sneu zijn, als iemand nu op zoek is naar zijn konijn terwijl hij gewoon bij jullie zit.Behoorlijk zeker: ik heb de hele buurt rondgevraagd, en de dierenambulance gebeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven