Teveel geestelijke pijn

10-08-2015 12:02 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Anders dan dit kan ik het niet omschrijven.

Mijn verhaal in het kort:

Bij mijn geboorte was ik zo ziek, dat ik bijna dood ging. Soms denk ik ook dat ik gewoon dood had moeten gaan, dat dit leven voor mij niet bestemd was.

Vanaf dat ik klein was, ben ik thuis mishandeld. Zowel geestelijk als fysiek. Door zowel vader als moeder. Een zwakke moeder was de reden dat mijn vader zo agressief naar ons deed. Zij zette hem tegen ons op. Verder vele malen moeten horen dat mijn ouders liever geen meisjes hadden gehad, dat jongens veel liever zijn en dat het zo zielig was voor mijn oudere broer dat hij 2 zusjes kreeg (Ben 1 van een tweeling). Vele klappen gehad, vele malen vernederd en gekleineerd. Geen enkele interesse in mijn belevingswereld of zaken die er voor mij toe deden.

Inmiddels heb ik gebroken met mijn ouders, sinds kort eigenlijk. De kwetsende opmerkingen en afwijzingen werden mij teveel. Mijn broer en zus zijn emotioneel nog altijd afhankelijk van mijn ouders en dus hebben zij de kant van mijn ouders gekozen. Ik heb qua familie niemand meer.... geen ooms, geen neven, nichten. Alleen een oude tante, maar die woont in het buitenland.

Op 24 jarige leeftijd vond ik de liefde van mijn leven dood op de bank, bij iemand die later een moordenaar bleek te zijn. Gebrekkig onderzoek was er de oorzaak van dat ik nu nog altijd niet weet waar hij aan is overleden. Ik heb zoveel pijn en verdriet gehad van zijn overlijden en alle ellende die daarbij kwam kijken. Het heeft mij 10 jaar gekost om er overheen te komen. Inmiddels was ik dan dus 34. Had ook tussendoor nog wel een relatie gehad. Deze man bleek vreemd te gaan en heeft mij Chlamydia gegeven. Nu heb ik verschrompelde eierstokken en weet ik niet of ik kinderen kan krijgen. Ik kreeg er 2 jaar geleden een voorstadium van bmhk bij. Gelukkig is dat uit zichzelf weggegaan. De schrik zat er echter goed in. Heb de knop omgezet, voor mij geen kinderen. Ik wilde kinderen toen ik 24 was, maar toen ben ik in een rouw van 10 jaar terecht gekomen.

In die 10 jaar nog vele vrienden, familieleden en bekenden verloren aan allerlei oorzaken. Kanker, hersenbloedingen, ongelukken en zelfmoorden.

Inmiddels heb ik een ontzettend lieve vriend van wie ik heel veel hou. Hij haalt het beste in mij naar boven met zijn eeuwige optimisme en vrolijke kijk op het leven. Ik had de fase 'kinderen' geheel afgesloten. Hij wil geen kinderen, vind ons te oud ervoor (39 en 38 jaar).

Ik vind dat hij gelijk heeft.

Maar nu heeft mijn vriendin pas een kerngezonde jongen gekregen. Zij is ook 39 jaar oud. En dat kleine, prachtig mooie mannetje heeft bij mij een oude wond open gemaakt.

Ineens zit ik toch te twijfelen of ik kinderen wil.

Gisteren heb ik het besproken met mijn vriend. Hij wil het echt niet.

Nu zit ik met een dilemma. Ik wil niet bij hem weg, absoluut niet. Daarnaast weet ik helemaal niet of ik wel kinderen kan krijgen want ik heb in het verleden vaak mijn pil vergeten. Nooit ben ik zwanger geraakt. Ik heb 1 keer bewust geprobeerd zwanger te raken, ben toen anderhalf jaar met de pil gestopt geweest. Resultaat was een miskraam en verder niks. Die relatie ging uit, was de man die zo vreemd ging en mij besmette met Chlamydia. Heb ook geen idee hoe lang ik daarmee rond heb gelopen.

Stel dat ik weg zou gaan bij mijn vriend, de liefste van de wereld..... om met iemand anders een kind te gaan maken. Dan zit ik met een aantal zaken in mijn hoofd:

Misschien kan het helemaal niet, ben ik onvruchtbaar (het zit ook in de familie)

Misschien wil een man van mijn leeftijd, die al elders kinderen heeft, geen andere kinderen meer.

Misschien word ik alleen maar ongelukkiger van het proberen zonder resultaat.

Ik wil helemaal niet weg bij mijn huidige vriend, hij maakt mij gelukkig.

Ik weet niet hoe ik met de geestelijke pijnen die ik heb, om moet gaan.

Het verlies van mijn vriend, die was overleden, speelt nog altijd een rol. Ik weet dat ik toen een kindje had moeten krijgen. Dit is nooit gebeurt door alle ellende. Hierdoor heb ik eigenlijk een dubbele rouw gekregen.

Het verlies van mijn gehele familie is iets waar ik zelf voor kies, maar ik heb dat niet zomaar gedaan. De opmerkingen die zij mij telkens weer geven, zijn te erg voor woorden. Zoals dat mijn moeder laatst zei, dat ik blij moest wezen dat mijn vader mij niet verkracht heeft. Waarom... hoe kom je erop om als moeder zoiets te zeggen? Ik kies ervoor om hen niet meer te zien, maar ben daardoor wel helemaal alleen komen te staan. Mijn tweelingzus haat mij al jaren en ik heb zelf geen idee waarom. Ze verkondigd nu zelfs tegen mensen, dat ik haar vroeger geestelijk en lichamelijk mishandeld heb. Ja, we hebben gevochten, zoals zussen vechten. Maar deze stelling gaat toch echt veel te ver.

Dan nu de kinderwens, die ineens opkomt. Soms ben ik ook bang dat mijn vriend het later toch ineens wil en dat het dan bij mij niet meer gaat. Dan verlaat hij mij straks voor een jongere vrouw en blijf ik ook alleen achter.

Geestelijke pijn.....

Hoeveel kan een mens verdragen?
Sterker door Strijd!
Heb je wel hulp gehad m.b.t. hetgeen je allemaal hebt meegemaakt? Die heb jij namelijk heel erg hard nodig!
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Ik zou, op jouw leeftijd, met jouw lichamelijke conditie en psychische onverwerkte zaken niet inzetten op een eigen kindje bij een nieuwe partner die je nog moet ontmoeten en eventueel moet overtuigen.

Een lieve logeertante zijn kan ook heel vreugdevol zijn. Of weekend pleegouderschap, bijvoorbeeld.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Oe ik zou met jouw verleden en jouw verdriet en de invloed die het (nog steeds) heeft op je leven geen kind op de wereld durven zetten

Voor mij zou de keuze dus heel makkelijk zijn

Geen kindje en blijven bij de man van wie ik zielsveel hou en het beste in me naar boven haalt
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alixane, ik heb in het verleden EMDR gehad bij het verwerken van het vinden en reanimeren van mijn overleden vriend. We hebben ons toen echter alleen bezig gehouden met het trauma van het vinden en niet met de psyche er achter. Op dit moment loop ik bij een psycholoog, volg ik weer EMDR om onverwerkt trauma en leed uit mijn jeugd te verwerken en we gaan ook het verlies van mijn vriend nogmaals behandelen omdat bv. het element dat ik mij in de steek gelaten voel, niet behandeld is.

Hier ben ik dus volop mee bezig...

Aan de andere 2 reacties heb ik echt wat.

Jullie hebben helemaal gelijk. Ik weet verstandelijk ook dat het geen goed idee is. Ik ben zelf niet stabiel genoeg, de kans dat ik kinderen kan krijgen is klein, de kans dat ik tussen nu en 3 jaar een geschikte partner vind en een stabiele relatie kan opbouwen om een kind daarin op te voeden, ook.

Mijn verstand weet dat jullie gelijk hebben. Daarom heet dit topic ook niet "IK wil zo graag een kind".

Het gaat om de geestelijke pijn, die ik er nu weer bij krijg.

Het is makkelijk gezegd om het uit mijn hoofd te zetten, dat gaat niet zomaar. Ik heb volgende week een afspraak met de psycholoog en ga dit ook bespreken. De miskraam die ik gehad heb, voelt nu ook zwaarder dan ooit.

Wat ik ook rot vind, is dat ik mijn vriend gisteren een rotgevoel heb gegeven door deze gevoelens met hem te delen. Hij denkt nu dat ik ongelukkig ben. Dat ben ik niet. Hij is goed voor mij, we hebben samen lol en veel liefde en ik voel mij de grootste bofkont ter wereld dat ik hem heb mogen leren kennen.

Maar toen ik dat kleine mannetje, van mijn beste vriendin die het ook al had opgegeven om moeder te worden, zo zag liggen in zijn bedje... ja, vertederend. Het raakte mij heel diep en ineens kwamen die verlangens weer boven. Ik wil altijd eerlijk zijn tegen mijn vriend en dus heb ik het tegen hem gezegd maar ik wilde nu dat ik het niet gedaan had en het eerst hier had opgeschreven voor advies.

Ik wil niet dat hij denkt dat ik ongelukkig ben....
Sterker door Strijd!
Tuurlijk kan je het niet zomaar uit je hoofd zetten. Verstandelijk weet je goed dat weggaan bij deze partner en op zoek gaan naar een ander voor een kind geen slim idee is. Je hebt veel meegemaakt, maar dom ben je niet.

Gevoelsmatig doet dit jou verdriet. Maar probeer dat verdriet niet weg te stoppen. Je mag hier nu best verdrietig over zijn. Het is een hoofdstuk wat je moet afsluiten en dat heeft tijd nodig. Tijd om te accepteren dat een kindje er voor jou niet zal komen. Goed dat je het met je vriend hebt besproken. Hij zal nu toch niet denken dat je doodongelukkig bent, maar meer dat hij bang is dat hij jou iets niet kan bieden.

Probeer van de kleine dingen te genieten. Maak vanavond zijn lievelingsmaaltijd en zeg hem dat je het fijn vond dat je je hart bij hem kon luchten.
Geen advies, wel een
Winkelfanaat,

Ja hij wil heel erg graag dat ik gelukkig ben.

We hebben ook zulke mooie plannen. We reizen graag en zijn dit jaar al 2x op vakantie geweest. De 3e zit eraan te komen. We hebben het qua financiën niet heel breed, maar wel gewoon goed om mee te leven.

We moeten echter wel sparen voor de reisjes die we doen en we gaan altijd low budget.

Dat komt er ook bij kijken, een kind kost zoveel geld.

Wat bij mij echter boven komt nu, is het gevoel dat we allebei denken onvruchtbaar te zijn maar dat we eigenlijk niet weten wat er gebeurt als we stoppen met het gebruiken van condooms. Ik ben inmiddels al 3 jaar van de pil af vanwege bloedverlies en het schijnt ook kanker te kunnen veroorzaken bij vrouwen die daar gevoelig voor zijn.

Ik heb zoiets van ja, we denken allebei.... maar we weten eigenlijk niets.

Waarom kijken we niet gewoon wat er gebeurt? Komt er niets, dan weten we het.

Maar goed, mijn vriend wil gewoon nu geen kinderen meer. Op late leeftijd schijnt de kwaliteit van zaad en eicel af te nemen. De kans op kinderen die autistisch zijn of anderszins iets mankeren, word daarom groter. Wij zitten beiden ook niet op een ongezond kind te wachten, dat is ook weer een partij ellende.

Daarom, ik weet dat we samen de goed beslissing hebben genomen door het hoofdstuk 'kinderen' af te sluiten. Alleen nu ik dat kleine mannetje zo zie, komt er van alles bij mij naar boven.

Ik blijf er met hem over praten, want ik wil wel dat hij weet wat ik voel.

Ik wil ook echt niet bij hem weg, dat zou mij pas echt ongelukkig maken.

Ik zal echter altijd iets missen in mijn leven, een kindje.

Misschien mag ik het in een volgend leven nog eens proberen. Ik hoop dan ook maar dat dat bestaat hihi..

Bedankt voor de reacties..
Sterker door Strijd!
Dat is wel heel veel om mee te maken TO. En ik begrijp heel goed je verdriet, dat nu weer wordt aangewakkerd doordat er een baby in je omgeving is. Maar ik ben het wel eens met wat anderen hier ook zeggen: zou het echt verstandig zijn om te proberen zwanger te raken? Je worstelt nog zó met je verleden (en dat is begrijpelijk!). Je weet niet of je alsnog iemand ontmoet die net zo lief is als jouw vriend, en bij wie het lukt om zwanger te raken. Je hebt een prachtige man ontmoet, wil je die echt opgeven voor een droom die evengoed wellicht nooit zal uitkomen?

Maar ik geef je ook een dikke knuffel, wat heb jíj allemaal overwonnen zeg!
Ik vind het echt heel naar voor je wat jij allemaal hebt meegemaakt.

Zelf heb ik ook een psychotische moeder die mij zwaar geestelijk heeft mishandeld en door gebrek aan zelfvertrouwen die ik daardoor heb opgelopen hele slechte vriendjes gehad.

Dus ik herken veel in je verhaal en dacht op den duur ook, hoeveel kan een mens aan.

Ik hoop echt dat je rust kan vinden in je kinderwens, ik zou in jouw situatie er niet aan beginnen, je hebt het geluk een super leuke lieve vriend te hebben die met je steunt en begrip voor je heeft. Geniet daar nou maar gewoon van.

Veel knuffels van mij <3
Het is voor mij heel herkenbaar, jouw dilemma.

Ik heb forse psyche problemen, een moeilijke voorgeschiedenis en veel ps. Ziektes in de familie dus ook erfelijk belast.

Niet echt goede gronden om een kind te nemen.

Maar als er weer een vriendinnetje een kind heeft gekregen jeukt t bij mij ook.

Niks aan te doen. Zo is het leven. Niet altijd even eerlijk maar daar was je al achter
quote:Summerdance schreef op 10 augustus 2015 @ 12:22:

Oe ik zou met jouw verleden en jouw verdriet en de invloed die het (nog steeds) heeft op je leven geen kind op de wereld durven zetten

Voor mij zou de keuze dus heel makkelijk zijn

Geen kindje en blijven bij de man van wie ik zielsveel hou en het beste in me naar boven haalt

Dit had ik ook zo gezegd.

Helemaal eens met Sum.

Je gaat de man van wie je zielsveel houdt toch niet opgeven?

Sterkte vrouw
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Kinderen is voor veel mensen 'vanzelfsprekend', maar helaas dus niet voor iedereen weggelegd. Ik hoop dat je rust kunt vinden in een kinderloos leven. Waarschijnlijk heb je hier niet de antwoorden gekregen die je graag wilde horen, maar denk ook dat jij heel goed weet dat dit de realiteit is. Je bent gelukkig niet de enige.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven