Het Sprookjesbos

09-08-2015 21:27 1685 berichten
Er was eens, in een land hier ver, ver vandaan, een bende ontheemde sprookjesfiguren. Zij kwamen van heinde en verre, op zoek naar, uiteraard, een lang en gelukkig leven. Maar tijdens hun zoektocht, gooiden boze wichten roet in het eten. Giftige appels, spinnewielen, boze wolven (of stiefmoeders), of simpelweg struikelen over te grote laarzen, het zat niet mee. Uiteindelijk belandden zij in het Sprookjesbos, een betoverende omgeving, waar fantasie en werkelijkheid elkaar ontmoeten.

Wees welkom!
Is dit wat ..sprookjesmensen en ander gespuis?
quote:dezevendwergen schreef op 11 augustus 2015 @ 17:13:

Bijna etenstijd, wij zijn aan het koken.

Eentje dopt zijn eigen boontjes,

Eentje probeert de geit te sparen maar dat lukt niet want,

Eentje probeert de kool te sparen,

Eentje zit in zijn eigen sop gaar te stoven,

Eentje informeert of de anderen nog peultjes lusten,

Eentje is er heel vervelend en gooit roet in het eten,

En eentje dient de soep vast op die zo heet niet gegeten zal worden.

Kortom, hadden we al gezegd dat we dol op koken zijn?Je kan ook gewoon Zoef de haas bellen, komt ie dikbilkikkers met mayo brengen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 11 augustus 2015 @ 17:30:

[img]https://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/ ... 417248.jpg[/img]

Had je deze voor mij uitgekozen?

Het mag ook best iets minder opvallend.
Noem mij maar Raponsje.
quote:Goede-Fee schreef op 11 augustus 2015 @ 17:33:

Is dit wat ..sprookjesmensen en ander gespuis?Nog meer moderne fratsen. Beetje degelijker mag wel.
"Moze biefstoeder, gij zijt scheel hoon, maar Weeuwsnitje is muizendschaal doner dan gij." En toen werd zij kweel haad.
Doe mij maar een Baywatch-rood badpak.
quote:LittleRedRidingHood schreef op 11 augustus 2015 @ 18:27:

Doe mij maar een Baywatch-rood badpak.
quote:Goede-Fee schreef op 11 augustus 2015 @ 12:09:

Poel is paddenvrij... nu nog wat ligbedden en een springplank....

Ik hoopte dat het niet nodig was, maar aangezien ik wel hun leider maar geen despoot ben, kan ik me alleen maar neerleggen bij het besluit van mijn volk om de bouw van de springplank voor de Paddepoel te staken.

Na de afschuwelijke moordpartij van eergisteren, waarbij de gelaarsde kat 3 van mijn onderdanen op gruwelijke wijze van het leven beroofde, wilde ik door middel van het bouwen van de springplank aan het héle Sprookjesbos laten zien dat wij óók waardevolle Sprookjesbosbewoners zijn.

Door het volledig uitblijven - ook in alle Sprookjesbos-media- van enige empathie bij deze verschrikkelijke wreedheid, hebben mijn smurfen elke lust om de springplank ook daadwerkelijk af te maken, verloren.

Ze willen niet meer; we zijn niet allemaal Ghandi.

Ik heb de VN al gevraagd om te bemiddelen in deze kwestie, maar ik kreeg zojuist bericht dat ze het Sprookjesbos niet erkennen als soevereine natie en dus niets voor ons kunnen doen.

Met pijn in mijn hart moet ik jullie deze mededeling doen. Ik weet het even niet meer.
quote:Amand schreef op 11 augustus 2015 @ 19:05:

[...]

Ik hoopte dat het niet nodig was, maar aangezien ik wel hun leider maar geen despoot ben, kan ik me alleen maar neerleggen bij het besluit van mijn volk om de bouw van de springplank voor de Paddepoel te staken.

Na de afschuwelijke moordpartij van eergisteren, waarbij de gelaarsde kat 3 van mijn onderdanen op gruwelijke wijze van het leven beroofde, wilde ik door middel van het bouwen van de springplank aan het héle Sprookjesbos laten zien dat wij óók waardevolle Sprookjesbosbewoners zijn.

Door het volledig uitblijven - ook in alle Sprookjesbos-media- van enige empathie bij deze verschrikkelijke wreedheid, hebben mijn smurfen elke lust om de springplank ook daadwerkelijk af te maken, verloren.

Ik heb de VN al gevraagd om te bemiddelen in deze kwestie, maar ik kreeg zojuist bericht dat ze het Sprookjesbos niet erkennen als soevereine natie en dus niets voor ons kunnen doen.

Met pijn in mijn hart moet ik jullie deze mededeling doen. Ik weet het even niet meer.

Dat mag hoor, hebben wij ook wel eens dat we het even niet meer weten.

Ik zou even langs de boskwakzalver gaan. Niet gratis, zeer duur zelfs maar hoognodig als je stukje zo lees.
Ach jij lieve smurf, het zit je even niet mee. Het leven is niet altijd gemakkelijk nee. Maar zet je er overheen. Wij helpen je er wel doorheen. Kom op en maak weer lol.

We vragen de Tovenaar een springplank te toveren.
quote:elfje12 schreef op 11 augustus 2015 @ 19:21:

Ach jij lieve smurf, het zit je even niet mee. Het leven is niet altijd gemakkelijk nee. Maar zet je er overheen. Wij helpen je er wel doorheen. Kom op en maak weer lol.

We vragen de Tovenaar een springplank te toveren.Kunnen we nog een week wachten, ik roggel er wel een vanavond. Smurfjes die huilie huilie doen en tovenaars die er nooit zijn.. je heb er niks aan.
En we hadden idd wel wat medeleven mogen tonen bij het verlies van die 3 geliefde smurfen. Minn oprechte excuses.
Ik kan je doorverwijzen naar de beste kwakzalver ooit.. en ook blauw :

De tovenaar heeft al z'n magie voor deze dag al opgebruikt. Zijn toverstok is leeg.
De wereld draait op koffie
Ik sta niet in voor wat mijn Smurfen verder nog doen. Ze zijn in alle staten. Wie weet stoppen ze wel nare toevoegingen in spullen die diverse Sprookjesbosbewoners na zonsondergang van onder de toonbank bij de elfenbankjes van hen kopen.

Ik noem geen namen.

Nog niet, in ieder geval.
Wordt het dan niet eens tijd om Gargamel te laten komen?
De wereld draait op koffie
quote:Amand schreef op 11 augustus 2015 @ 19:30:

Ik sta niet in voor wat mijn Smurfen verder nog doen. Ze zijn in alle staten. Wie weet stoppen ze wel nare toevoegingen in spullen die diverse Sprookjesbosbewoners na zonsondergang van onder de toonbank bij de elfenbankjes van hen kopen.

Ik noem geen namen.

Nog niet, in ieder geval.Ga nou eerst even lang Jomanda langs, strakjes eindig je nog in de sprookjesnor.
Jeetje zeg, zo gaat dat in een bos, eten of gegeten worden.
Oh, jullie zijn aardig. Ik wilde eigenlijk zeggen If you can't stand the heat, stay out of the kitchen. Maar hé, niet meewerken aan de poel, is ook niet zwemmen hè.
Fee, wat een prachtige poel heb je gemaakt! Het badpak ben ik wat minder van gecharmeerd. Ik zou een voorbeeld willen plakken maar helaas, door de drukte van vandaag is het posten erbij ingeschoten.
quote:dezevendwergen schreef op 11 augustus 2015 @ 19:47:

Jeetje zeg, zo gaat dat in een bos, eten of gegeten worden.Ik word vegeten geloof ik. Volgens mij doe ik aardig.
quote:Amand schreef op 11 augustus 2015 @ 19:05:

[...]

Ik heb empathie gelezen hoor. Er werd verwezen naar mijn misselijkheid door die gore mutsjes van jullie.

Ik zou zeggen: maak mutsjes van ouwel en wees welkom, jullie zijn met zat. Eentje meer of minder valt toch helemaal niet op?

En ik moet ook eten.
quote:elfje12 schreef op 11 augustus 2015 @ 19:53:

[...]

Ik word vegeten geloof ik. Volgens mij doe ik aardig.Wil jij dan aan tafel bij Smurf en Witteman om de kwestie te bespreken? Ik ben er zelf ook.
quote:Amand schreef op 11 augustus 2015 @ 20:16:

[...]

Wil jij dan aan tafel bij Smurf en Witteman om de kwestie te bespreken? Ik ben er zelf ook.Ja ik doe wel mee. Waar moet ik zijn?
Ik stuur je wel een PB. Ik heb er niet zo'n behoefte aan dat het hele Sprookjesbos straks op de tribune zit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven