Gezondheid alle pijlers

Tekenbeet?

02-08-2015 21:22 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat jullie geen medisch advies geven, maar ik vroeg me af of een tekenbeet een ruwe rand heeft.

Mijn dochter (ze heeft soms ook eczeem) heeft nu een hele mooie ronde plek op haar achter bovenveen.

De plek voelt ruw aan, maar omdat het zo rond is deed het mij denken aan een tekenbeet.

De rand om de plek is donkerder dan het midden van de plek.

Uiteraard ga ik morgen een afspraak maken bij de huisarts.
quote:closednote schreef op 04 augustus 2015 @ 16:01:

Ik zou zelf niet teveel aanmodderen met zalfjes van de drogist. Hoeveel geld ik zelf wel niet heb uitgegeven aan zalfjes als cardiflor etc maar het hielp allemaal niet. Zalf van de huisarts en het was binnen 2 weken weg, vaak al eerder. Gebruik zelf een zalf met Miconazolnitraat en Hydrocortison.Je moet ook wel weten wat je smeert he. Geen homeopatische rommel want dat is idd weggegooid geld.
Morgen om 8 uur weet ik meer. Dan heeft ze een afspraak bij de huisarts.
Het kan heel goed ringworm zijn, zei de huisarts in opleiding.

Ik had zelf maandag al miconazolnitraat zalf gehaald bij de apotheek en dat wilde hij ook voorschrijven.

Als de klachten niet minder worden na 2 weken moet ze terugkomen.

Een tekenbeet was het in ieder geval niet.
Hoe gaat het nu?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
De grote plek wordt nog niet minder. En er komen steeds meer kleine bij.

Ze smeert wel trouw.
Dan zou ik nog even terug gaan naar de HA.

Succes
Ik zou daar ook even voor de zekerheid de huisarts voor bellen. Het kan wellicht toeval zijn dat je meer plekjes krijgt maar toch.
Toen we vorige week bij de huisarts waren had ze al 2 extra plekjes. Die heeft hij toen ook bekeken, en dat was waarschijnlijk ook ringworm.

Ik heb toen gevraagd , als ze nog meer plekjes kreeg, of we daar ook zalf op konden smeren, en dat kon gewoon.

Ik heb er verder niet over nagedacht eigenlijk.

Mijn dochter zei vanochtend dat de grote plek wel beter aanvoelde. Hij is niet kleiner geworden maar het voelt niet meer zo ruw.

We kijken het deze week nog even aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven