Hoe ga ik hier mee om?

12-08-2015 23:56 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word al langere tijd gestalkt. Details laat ik ivm herkenbaarheid liever achterwege.

Het gaat op zich redelijk met me, maar ik baal enorm van de terugkerende invloed die het toch steeds heeft op mijn leven (en dat van mijn omgeving).

Bij momenten ben ik razend van woede, op andere momenten vooral verdrietig.

En ik schaam me. Verkeerde persoon vertrouwd. Met alle gevolgen van dien, zeker ook voor de mensen om me heen.

Heeft iemand hier ervaring in hoe het zo min mogelijk invloed te laten hebben? Ik ben niet direct op zoek naar praktische tips (dossier opbouwen doe ik al, politie neemt het zeker serieus, maar kan er vooralsnog niets mee), maar een gouden tip op dat gebied is natuurlijk ook welkom.
Heftig! Ik weet natuurlijk niet in wat voor vorm de stalking gebeurt en dat hoef je ook echt niet te vertellen. Dus echte tips heb ik niet voor je.

Ze zeggen dat negeren helpt maar ik snap helemaal hoe eng een stalker kan zijn en hoe moeilijk het is om deze persoon te negeren.

Sterkte! En fijn dat de politie het serieus neemt. Dat os al een hele grote stap.

That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Wat zou een gouden tip kunnen zijn? Je hebt alles al gedaan wat in je mogelijkheden ligt. Details geef je niet, dus hoe moet iemand dan een gouden tip geven?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Als je een nieuw huistelefoonnummer aanvraagt bij een bedrijf waarvan je van meerdere diensten gebruikt maakt (bijvoorbeeld een Tele2, UPC, KPN) controleer dan het adres waar je factuur naar verstuurd wordt (hoeft nml niet hetzelfde adres te zijn als je huisadres) en zorg ervoor dat dat ten alle tijden hetzelfde adres is als het adres waaraan de diensten geleverd worden!!! (bij mij had mijn ex dat adres veranderd in zijn adres, waardoor factuurgegevens incl nieuwe nummer enz bij hem terecht kwam)

Als je een nieuw emailadres aanvraagt maak dan ook een heel nieuw wachtwoord aan dat absoluut niet lijkt op het vorige wachtwoord.

Verander je gebruikersnaam van sociale webpagina`s (hyves, facebook) gebruik ook een heel ander wachtwoord en verwijder ieder persoon die een mogelijke connectie heeft met de stalker.

http://www.mijnstalker.nl/forums/1/tips

Pas op tegen wie je wat zegt!! Ik ben erachter gekomen dat er toen bekend werd dat ik gestalkt werd een flink aantal `nepkennissen` waren die vrolijk de informatie doorspeelden naar de stalker.

Stel de beveiliging van hyves en facebook op zijn allerhoogst. En zet er niet van te voren op waar je heengaat. You never know wie het leest en per ongeluk zijn of haar mond voorbij praat.

Zet je auto niet voor je deur neer, maar elke dag op een andere plaats in de buurt van je huis (andere straten). Je moet soms eventjes zoeken als je vergeten bent waar je auto staat maar de kans is toch kleiner dat er iets mee gebeurt is als je hem weer gebruikt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
-ga van dingen zoals facebook en hyves af voor een tijdje.

-breng alle buren, vrienden en familie op de hoogte ook al schaam je je daarvoor.

-laat je mobiele telefoon eenmalig zijn nummer veranderen en wees er zeker van dat hij niet de rekeningen naar zijn adres krijgt en dat hij niet de inlog gegevens heb van je mobiel profider.

-als je hotmail of live heb kun je instellen dat je wachtwoord en info naar een andere adres word gestuurd waardoor hij elke keer weer kan inloggen zonder jij dat in de gaten heeft.

-neem nooit tele 2, deze provider heeft het voor elkaar gekregen dat ik nooit meer mijn wachtwoord kon veranderen omdat het naar hun zeggen n oud adres was en meneer kon dus met alle gemak naar iedereen uit mijn naam mail sturen die ik niet zou sturen.

-de politie kan wel steeds weer de lopende aangifte aanvullen maar ik ben er achter gekomen dat ze na een half jaar verlopen en in de doofpot raken. na een half jaar weer een nieuwe aangiften doen dus.

- de aangifte is alleen dat de politie weet dat als jij dood in een greppel licht meneer de verdachte op de eerste plaats staat...maar wat heb je er dan aan.

-wel kun je opgeven melding op adres of op naam. als jij beld omdat hij in je tuin staat of aanbeld of nog erger, in je buurd is, dan mag je bellen naar 112 en komen ze sneller omdat je bij ze bekent bent in het bestand.(heb ik nog niet uit hoeven te proberen gelukkig)

-vertel alles op school, maar niet alles tegen je kind, dat maakt hem/haar onnodig bang.

-neem een antwoord apparaat en spreek in dat je nummers zonder melding niet opneemt.

-weet heel goed wie nou wel of niet je vrienden zijn, zelfs winkels (garage) waar hij ook nog komt.

-heel debiel mischien, maar , ik had gespot dat hij op relatie planet zat en kon zien waneer hij ingelogt was, dan reed ik een stuk rustiger op de weg en was het winkelen ook een stuk rustiger.(ben er niet goed in maar volgens mij kun je het ook bij msn en hyves zien.

-weet wie je kan bellen als je snachts bang bent.

-op marktplaats kan hij jou adres opgeven en spullen onder jou naam verkopen zodat jij de elende krijgt.zij verwijzen naar de politie maar de politie weet nergens van(dat ben ik nog aan het uitzoeken.

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Peter r de vries had een programma kan je daar geen contact mee opnemen? Sterkte echt klote vooor je.
14 tips voor slachtoffers van stalking

1. Wees duidelijk. Maak in één gesprek helder dat je niets wilt. Bevestig dat eventueel één keer per brief(de anti stalkingbrief), van jezelf of van je advocaat. Begin geen onderhandelingen.

2. Straal zelfvertrouwen uit. Zorg dat je er goed uit ziet. Loop rechtop, neem ferme stappen.

3. Onderhoud je sociale contacten. Ontvang vrienden. Doe dan niet de gordijnen dicht. Laat zien dat je leven doorgaat.

4. Neem een tweede telefoon voor familie en vrienden. Hou de eerste telefoon nog even aan. Als de dader belt, leg rustig op, zonder wat te zeggen, al is het de twaalfde keer.

5. Spreek met familie en vrienden een codewoord af, bijvoorbeeld 'kapper'. Laat hen op vaste tijdstippen bellen. Als hij bij je is en je bedreigt, zeg je: Ik ga morgen naar de kapper. Dan kunnen zij de politie waarschuwen

6. Maak een afspraak met de buren: als zij iets verdachts zien of horen meteen de politie en familie bellen.

7. Zorg dat de politie ervan afweet.

8. Hou belangrijke telefoonnummers, van politie, familie en vrienden, bij de hand. Zorg dat kinderen weten hoe ze de politie moeten bellen.

9. Zorg voor een vluchtroute. Velen vluchten in paniek naar boven, terwijl de weg naar de achterdeur open is.

10. Zorg voor een opvangtehuis waar hij je niet verwacht en waar je terechtkunt na de vlucht.

11. Zet een vluchtkoffertje klaar, eventueel bij de buren, met telefoonkaart, kleren, toiletartikelen, geld en (reis)documenten erin.

12. Loop naar je auto met de sleutel in je handen. Sluit je auto direct af nadat je erin hebt plaatsgenomen.

13. Ga bij achtervolging naar een plaats met mensen en camera’s, bijvoorbeeld een benzinestation of een winkel. Dat beschermt en levert eventueel bewijsmateriaal op.

14. Zorg dat je bij ruzie niet in de badkamer, garage, kelder of keuken staat, waar zware voorwerpen of andere mogelijke moordwapens voorhanden zijn.

Deze tips voor stalchtoffers van Stalking zijn opgesteld door Jack Kantelberg.

Jack is eigenaar van Best-Alert.

Ondanks de repuatie van zijn organisatie (http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=40741)

Zijn deze tips wel degelijk serieus te nemen.

mijnstalker.com heeft geen relatie of belang met de persoon of organisatie van Jack Kantelberg

http://www.mijnstalker.com/14-tips-aan-slachtoffers
Goede tips Enn, klinkt wel eng allemaal. Ik heb er ook een beetje last van lang niet zo ernstig. Maar houd wel de gordijnen dicht. Walg zo erg van hem wil m ook niet meer zien of dat die ziet wat ik doe.
Wat fijn dat jullie zo snel reageren. Lief dat je zo druk aan t googlen bent geweest Enn! Ik had die site ook al eens bekeken en herken de tips. Voor zover van toepassing, heb ik ze ook uitgevoerd.

Ik probeer inderdaad (met gordijnen open 😉) mijn leven zo gewoon mogelijk voort te zetten. Dat lukt me best aardig, ik laat er vrijwel niks om. Wel kies ik ervoor de confrontatie uit de weg te gaan en dan maar ergens anders mijn tank te vullen.

Das op zich niet zo'n probleem.

Waar ik vooral last van heb, is het feit dat het altijd aanwezig is, op de achtergrond, of direct "in my face".

Hij beïnvloedt mijn leven en dat wil ik niet!

Hoe ga jij ermee om divadevil?
Ik heb eens een collega gehad die gestalkt werd. Zij heeft alle collega's (stuk of 25) verwittigt zodat iedereen wist hoe het zat. Ze heeft alleen verteld dat ze gestalked werd en wat dat met haar deed (niet uitgebreid) en door wie, hoe en waarom en andere details niet. Ze vertelde dat ze dat prettig vond omdat

1) De ICT-afdeling haar hielp met het beschermen van haar leven online

2) Niemand iets over haar vertelde aan wie dan ook, aan bellers die zich voordoen als klant bijvoorbeeld

3) Er begrip was als zij wel eens niet in staat was om te werken, verdrietig was of zelfs in paniek was

4) Iedereen een oogje in het zeil hield in en om het gebouw

5) Collega's haar vergezelden op straat zonder dat zij daar een andere reden voor hoefde op te brengen, als X een broodje wilde gaan halen, dan ging er gewoon iemand mee. Hoefde ze niet te regelen, ze zei gewoon "ik wil zo eigenlijk even een broodje halen" en dan zei er altijd wel iemand "oh, dan ga ik effe mee, gezellig".

Ze is nu verhuisd en werkt ergens anders en punt 1 en 2 zijn in ons bedrijf nog steeds van kracht.

Niemand heeft voor zover ik weet ooit lullig gedaan daarover, sterker nog, op een rare manier schepte het een band: niemand komt aan collega X! Zulke shit kan gewoon gebeuren in een mensenleven en dan help je als buitenstaander graag, toch?
Neem het wel serieus je weet nooit hoe zulke dingen gaan.
Live strong!
Ik heb 3 jaar last gehad van een stalker. Uiteindelijk resulteerde dat in 3 veroordelingen met celstraf, taakstraf, schadevergoeding, omgevingsverbod en verplichte therapie. Ik kreeg van de politie een directe lijn naar 112, dan hebben ze alle gegevens bij de hand en hoef je niets meer te zeggen. Daarnaast kreeg ik een Aware systeem. Dat is een soort oproepmiddel. Politie staat dan binnen 2 minuten bij je. Thuis heb ik camera's hangen, 2 buiten en 1 binnen. Ik ben destijds voor alles naar de politie gegaan. Aangifte op aangifte. De politie was mij zat, maar de stalker nog meer. Zij hebben de zaak wel heel goed aangepakt.

Ik heb verder geen gouden tip behalve dat je je niet gek moet laten maken. Op een gegeven moment zag ik hem overal. Ik werd er paranoïde van. En doe geen gekke dingen met je uiterlijk.

Sterkte.
Je krijgt al veel tips, zie ik. Dus rest mij vooral je heel veel sterkte te wensen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven