Eerste wondertje

13-08-2015 10:29 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn partner en ik zijn er uit.. we zijn klaar voor een klein wondertje.

Echter weet ik dat dit niet altijd vanzelfsprekend is dat het zomaar lukt.

Ik heb gister compleet mama tabletten van Davitamon gekocht. (Kunnen kopen met wat korting, dus daarom meegenomen)

Zoals het er nu uit ziet willen we het vanaf oktober proberen. Echter lijkt het er nu op dat mijn cyclus wat ontregeld is en ik net eind september mijn eisprong zou hebben. Ma goed nu dus nog geen pijl op te trekken met mijn onregelmatige cyclus. Mocht mijn partner er open voor staan en mijn cyclus zo blijven hoop ik natuurlijk op eind september. Want anders word de eerste x pas eind oktober.

Maar nu mijn vraag, vanaf wanneer is het slim de tabletten te slikken? Lees namelijk wisselende reacties erover.

Ik ben vegetarisch dus vraag me ook af of ik ergens extra op moet letten?

Sorry, dit zou ons eerste wondertje zijn dus nog niet echt een idee hoe of wat. En om nu al naar de huisarts te gaan ben ik niet van. Ik heb zoiets dat komt wel als t na een jaar niet is gelukt ofzo.

Groetjes
Gebruik sinds juli ovulatie testen om zo mijn cyclus wat beter in kaart proberen te krijgen.
quote:ana_isabel schreef op 13 augustus 2015 @ 10:46:

[...]

Woordkeuze is alleen niet juist voor vrouwen die (gelukkig) nog nooit een kindje zijn kwijtgeraakt door miskraam e.d

Jij mag het noemen zoals je wilt.En jij vult in dat TO dit wel heeft meegemaakt?
quote:MissTiek2015 schreef op 13 augustus 2015 @ 10:46:

on topic blijven ladies! laat iemand nu zijn kind een wonder noemen ja?!? dat is het toch! TO is niets met het feit dat ze dat "zo niet mag noemen". komen anders zeker weer 4 pagina's aan met yak, jeezes,...

@loesje: ze raden aan om wanneer je er aan denkt om te beginnen toch alvast te beginnen met foliumzuur (tegen open ruggetje ed). indien je idd vegetarisch bent moet je er vooral op waken dat je voldoende vitamines en mineralen binnenkrijgt. kan nooit kwaad je bloed eens te laten controleren op evt (ijzer)tekorten (ook op soa's, virussen,... je weet maar nooit). sommige dingen krijg je enkel binnen als je vlees eet (B12, ijzer, eiwitten)...

let er dus vooral op dat je deze bovenstaande voldoende binnenkrijgt!

je bent niet vegetarisch, maar je éét vegetarisch

B12 krijg je binnen met dierlijke producten als ei en melk(-producten)

IJzer zit in (veel) meer producten dan alleen vlees, net als eiwitten. Maar ik ga ervan uit dat TO dat allemaal weet, aangezien ze al vegetarisch is eet. E.e.a. laten testen en navragen bij de verloskundige is wél een goed idee, maar als je nu al alles goed binnenkrijgt, krijg je dat bij de zwangerschap waarschijnlijk ook.

Heb je verder ook bekeken wanneer je kind zou komen, mocht je in oktober zwanger raken? (en echt, wat maken die paar dagen/weken uit?????) Ik deed dat niet (stopte in december) en was vervolgens uitgerekend op de verjaardag van m'n man. Als je niet weet hoe vruchtbaar je bent en je hebt niet zoveel 'hoogtijdagen', is het misschien nog een idee daar rekening mee te houden.

Succes!

Neuk ze, inderdaad
Later is nu
Het is geen wondertje hoor, als je neukt kun je nou eenmaal een kind krijgen. dus noem het gewoon een baby? Eerste kindje?
.
Je moet minstens 4 weken voor je gaat proberen starten met foliumzuur dus ik zou ze vanaf nu al gaan nemen.
quote:Loesje154 schreef op 13 augustus 2015 @ 10:53:

Gebruik sinds juli ovulatie testen om zo mijn cyclus wat beter in kaart proberen te krijgen.

Slim. Ik temperatuurde om zo de cyclus te leren kennen.

Was ook altijd heel erg onregelmatig.

Waar je voor moet waken is dat het seks voor de baby wordt.

Het moet wel leuk blijven.

Seks op "commando" kan altijd nog mocht het bijv na een maand of 8 tot een jaar nog niet raak zijn.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:Loesje154 schreef op 13 augustus 2015 @ 10:53:

Begin gewoon eens met alles loslaten en lekker genieten van onbeschermde seks! Waarom gelijk kunstgrepen?

Ik ben indertijd gewoon gestopt met de pil en ben erachter dat ik juist extra zin heb tijdens de vruchtbare dagen. Dit zorgde ervoor dat ik niet eens dacht zwanger te zijn, want juist door drukte en ziekte hebben wij in de maanden dat ik zwanger werd amper seks gehad (of op zo'n manier, dat er logischerwijs geen zwangerschap op kan volgen ) Bleek dat mijn 2e gemaakt is op de laatste dag van mijn menstruatie, terwijl ik de maanden daarvoor een cyclus van 5-8 weken had. Dat verwacht je niet

Echt, een zwangerschap begint met seks. Doe dat (dagelijks, raadde mijn moeder aan ) en geniet.
Later is nu
Mijn God mensen, er wordt een vraag gesteld, geen mening over of je een zwangerschap wel of geen wonder vindt.

Dat er zoveel vrouwen zwanger raken en dat er zoveel kinderen geboren worden per dag wil niet zeggen dat het zo vanzelfsprekend is.

Het is een wonderbaarlijk idee dat er uit een zaadje en een eitje opeens een compleet kind ontstaat. Als ik zie hoe inimini klein onze baby was met een paar weekjes zwangerschap en dan nu alweer zo groot is met alles erop en eraan. Ja, dat is gewoon een wonder. Hoe dat allemaal vanzelf groeit en zich ontwikkeld.

Heel fijn dat er zo ontzettend veel zwangerschappen zijn, het is een wonder dat zoiets kan ontstaan in je buik en dat zo'n kindje gezond ter wereld komt.

To. Die pillen mag je altijd slikken hoor. Ze adviseren vaak om ermee te beginnen zodra je gaat proberen zwanger te raken. Succes!
hoi TO,

mijns inziens is foliumzuur gewoon voldoende, een stuk goedkoper (potje bij kruidvat o.i.d)

Ik heb ook die Davitamon mama liggen, maar krijg die bonken niet door mijn keel en zolang je nog niet 10-12 weken zwanger bent kun je met foliumzuur prima starten (per direct als je zwanger wilt worden).

waarom stop je niet gewoon direct met de pil als je haast hebt?

vegetarisch hoef je volgens mij nergens op te letten, als je zwanger bent is het advies liever geen gerookte zalm, kaas van rauwe melk, en rauw vlees te eten. alcohol wordt natuurlijk ook afgeraden.

veel succes!
The best is yet to come
Oh ja. Vegetarisch zijn.. ik ben het ook. Het enige waar je op moet letten is dat je genoeg vitamines binnen krijgt. Vleesvervangers etc! Ik heb nergens last van in ieder geval.
quote:troelalaaaatje schreef op 13 augustus 2015 @ 10:53:

Lieve ana_isabel,

ik vind het oprecht afschuwelijk wanneer iemand moet meemaken wat jij hebt meegamaakt. Of wanneer iemand ogewenst kinderloos blijft.

Een kind is en blijft iets bijzonders. En ook ik vind dat een kind niet vanzelfsprekend is.

Toch kon en kan ik het niet laten om een sarkastische opmerking te maken over deze openingspost. Mijn jee, wat druipt hier de zoetzurigheid van af zeg. Niet alleen mijn billen, maar ook mijn oksels kleven aan elkaar na het lezen van deze tekst. En dat terwijl het vandaag okselklotsweer is.

Dankjewel voor je lieve reactie,

Ik reageerde "vroeger" ook zo...was heel erg nuchter en vond termen als "wonder" erg overdreven. Maar echt, als je meemaakt wat ik heb meegemaakt (en helaas) vele vrouwen met mij, dan is elke zwangerschap oprecht een wonder. Helemaal als je op youtube eens kijkt hoe een conceptie tot stand komt.
quote:ana_isabel schreef op 13 augustus 2015 @ 10:46:

[...]

Woordkeuze is alleen niet juist voor vrouwen die (gelukkig) nog nooit een kindje zijn kwijtgeraakt door miskraam e.d

Jij mag het noemen zoals je wilt.

wegwezen met je zelfmedelijden (of nog erger als je hiermee anderen wilt beschermen). niemand is verantwoordelijk voor de ellende van een vreemde.

hoe vervelend het niet kunnen krijgen van kinderen voor iemand persoonlijk ook is, het krijgen van een kind is het meest normale, natuurlijke wat bestaat en geen wonder.

als het niet lukt is dat ergens tussen jammer en een ongelooflijk verdriet, maar maak daarmee de norm niet ineens wonderlijk.

en ja, ik weet waar ik het over heb want "ik ben er zo een"
En doooooor!
quote:MadameQetesh schreef op 13 augustus 2015 @ 10:57:

[...]

Slim. Ik temperatuurde om zo de cyclus te leren kennen.

Was ook altijd heel erg onregelmatig.

Waar je voor moet waken is dat het seks voor de baby wordt.

Het moet wel leuk blijven.

Seks op "commando" kan altijd nog mocht het bijv na een maand of 8 tot een jaar nog niet raak zijn.dit advies moet je wél heilig verklaren. ik geloofde er niks van dat het kon gebeuren, maar het gebeurt. en snel ook als je niet oppast. ik schaam me nog als ik eraan denk dat ik 1 periode "schatje, we moeten weer" tegen mijn man zei...
En doooooor!
quote:broadway schreef op 13 augustus 2015 @ 11:12:

[...]

wegwezen met je zelfmedelijden (of nog erger als je hiermee anderen wilt beschermen). niemand is verantwoordelijk voor de ellende van een vreemde.

Dat zegt ze toch ook helemaal niet, dat iemand daar verantwoordenlijk voor is?

Maar goed, fijn dat de forumpolitie massaal wakker is geworden om even te vertellen welke termen hier wel en niet gebezigd mogen worden.

[...]

hoe vervelend het niet kunnen krijgen van kinderen voor iemand persoonlijk ook is, het krijgen van een kind is het meest normale, natuurlijke wat bestaat en geen wonder.

als het niet lukt is dat ergens tussen jammer en een ongelooflijk verdriet, maar maak daarmee de norm niet ineens wonderlijk.

Wauw.. wegwezen nog wel...

Wat naar dat het jou ook is overkomen.

Dat jij ermee omgaat zoals je doet is prima, maar doe niet alsof je mij kent en denkt te weten wat ik wilde zeggen met mijn reactie.

[...]

... jeezes! wat een reply

@ana_isabel: sterkte meid, dat is iets wat je je hele leven meedraagt
Gewoon die pillen erin knallen, al zou ik inderdaad voor de reguliere foliumzuur gaan. De rest heb je misschien (nog) niet nodig. Als je twijfelt over de vitamines, er is genoeg informatie over te vinden en anders weet de huisarts raad. Foliumzuur kan in elk geval geen kwaad.
quote:Salstar25 schreef op 13 augustus 2015 @ 10:59:

Mijn God mensen, er wordt een vraag gesteld, geen mening over of je een zwangerschap wel of geen wonder vindt.

Dat er zoveel vrouwen zwanger raken en dat er zoveel kinderen geboren worden per dag wil niet zeggen dat het zo vanzelfsprekend is.

Het is een wonderbaarlijk idee dat er uit een zaadje en een eitje opeens een compleet kind ontstaat. Als ik zie hoe inimini klein onze baby was met een paar weekjes zwangerschap en dan nu alweer zo groot is met alles erop en eraan. Ja, dat is gewoon een wonder. Hoe dat allemaal vanzelf groeit en zich ontwikkeld.

Heel fijn dat er zo ontzettend veel zwangerschappen zijn, het is een wonder dat zoiets kan ontstaan in je buik en dat zo'n kindje gezond ter wereld komt.

To. Die pillen mag je altijd slikken hoor. Ze adviseren vaak om ermee te beginnen zodra je gaat proberen zwanger te raken. Succes!

Dat is inderdaad heel bijzonder! En prachtig om te zien en mee te maken. Maar ik denk dat de weerstand bij de term 'wonder' misschien meer komt door het feit dat ouders hun eigen boreling soms zo ontzettend uniek, geweldig, getalenteerd, hoogbegaafd en fantastisch vinden. Het is wel een tendens die je heden ten dage vaak ziet.

Terwijl: we zijn met 5 miljard op deze aarde, dus heel bijzonder is nog een exemplaar erbij inderdaad niet, en het ene kind is echt niet meer waard of bijzonderder dan welke andere ook. We moeten onze kinderen leren dat ze er mogen zijn, maar dat anderen er net zo goed mogen zijn en dat het fijn is als je rekening met elkaar houdt, in plaats van jezelf als middelpunt van de wereld te zien. Dát staat mij zo tegen aan de term 'wondertje'.

Niet dat TO dat doet of gaat doen, dat weten we niet, maar als je nu al de term wonder gebruikt impliceer je dat wel een beetje. Hartstikke fijn dat jij je kind als wonder ervaart, lekker doen, maar verwacht niet dat de rest van de wereld dit ook moet doen.
quote:MissTiek2015 schreef op 13 augustus 2015 @ 11:27:

[...]

@ana_isabel: sterkte meid, dat is iets wat je je hele leven meedraagt

Dankjewel! Lief van je... Ik kan er goed mee omgaan hoor. Wat dat betreft ben ik gelukkig nog wel zo nuchter om te beseffen dat het voor mijn zoontje zo beter is.

Hier geen zelfmedelijden of de schuld neerleggen bij derden.

Toch komt zo een reactie van iemand die hetzelfde mee heeft gemaakt wel hard(er) aan. Had ze niet hoeven doen.
quote:MissTiek2015 schreef op 13 augustus 2015 @ 11:27:

[...]

@ana_isabel: sterkte meid, dat is iets wat je je hele leven meedraagtOh en jij gefeliciteerd!!
[quote]troelalaaaatje schreef op 13 augustus 2015 @ 10:53:

Lieve ana_isabel,

ik vind het oprecht afschuwelijk wanneer iemand moet meemaken wat jij hebt meegamaakt. Of wanneer iemand ogewenst kinderloos blijft.

Een kind is en blijft iets bijzonders. En ook ik vind dat een kind niet vanzelfsprekend is.

Toch kon en kan ik het niet laten om een sarkastische opmerking te maken over deze openingspost. Mijn jee, wat druipt hier de zoetzurigheid van af zeg. Niet alleen mijn billen, maar ook mijn oksels kleven aan elkaar na het lezen van deze tekst. En dat terwijl het vandaag okselklotsweer is.[/quote]

Sorry hoor, maar ik snap hier werkelijk niets van. De TO vraagt gewoon wat advies. En als ik jouw zure opmerking lees, spring effies onder de douche om af te koelen.
quote:Aureel schreef op 13 augustus 2015 @ 11:33:

[...]

Dat is inderdaad heel bijzonder! En prachtig om te zien en mee te maken. Maar ik denk dat de weerstand bij de term 'wonder' misschien meer komt door het feit dat ouders hun eigen boreling soms zo ontzettend uniek, geweldig, getalenteerd, hoogbegaafd en fantastisch vinden. Het is wel een tendens die je heden ten dage vaak ziet.

Terwijl: we zijn met 5 miljard op deze aarde, dus heel bijzonder is nog een exemplaar erbij inderdaad niet, en het ene kind is echt niet meer waard of bijzonderder dan welke andere ook. We moeten onze kinderen leren dat ze er mogen zijn, maar dat anderen er net zo goed mogen zijn en dat het fijn is als je rekening met elkaar houdt, in plaats van jezelf als middelpunt van de wereld te zien. Dát staat mij zo tegen aan de term 'wondertje'.

Niet dat TO dat doet of gaat doen, dat weten we niet, maar als je nu al de term wonder gebruikt impliceer je dat wel een beetje. Hartstikke fijn dat jij je kind als wonder ervaart, lekker doen, maar verwacht niet dat de rest van de wereld dit ook moet doen.

Deze post zet mij aan het nadenken. Zoals jij het schrijft kan de term " wonder" inderdaad als irritant worden bestempeld.

Ik gebruik de term " wonder" meer als ;wat een wonder hoe de conceptie tot stand komt en je na 9 maanden een kindje krijgt.

De rest vd wereldbevolking hoeft mijn kind met zijn karakter en gedrag inderdaad geen wonder te vinden
quote:ana_isabel schreef op 13 augustus 2015 @ 11:39:

[...]

Deze post zet mij aan het nadenken. Zoals jij het schrijft kan de term " wonder" inderdaad als irritant worden bestempeld.

Ik gebruik de term " wonder" meer als ;wat een wonder hoe de conceptie tot stand komt en je na 9 maanden een kindje krijgt.

De rest vd wereldbevolking hoeft mijn kind met zijn karakter en gedrag inderdaad geen wonder te vinden

Ik snap jouw redenatie ook goed, hoor. Ik beschrijf hoe ík de term ervaar en ik denk veel mensen met mij, en dat dat wellicht de weerstand verklaart.

Verder voor jou en die opmerking van Broadway is het staffen wel waard, vind ik.
Wat goed dat je er al over nadenkt! Ik zou gewoon nu starten met foliumzuur, dat is altijd verstandig. Volgens mij hoef je nu nog niet extra op je voeding te letten, dat hoeft pas als je daadwerkelijk zwanger bent. Dan zou ik ook even overleggen met je verloskundige of je nog extra voedingsmiddelen moet nemen omdat je vegetarisch bent.

Erg vervelend dat er zo offtopic wordt gereageerd. Elk kind is een wondertje, ook al denken jullie er misschien anders over. Misschien is het voor sommige een irritante woordkeuze maar ik ben nu 11 weken zwanger en als ik over een week of 30 een gezond kindje in mijn armen heb is dat mijn wondertje. Na een lang medisch traject en het verlies van 2 kindjes bij 23 weken zwangerschap kan ik er niet meer van maken dan dat een gezond kindje krijgen voor ons een wonder is.
quote:ana_isabel schreef op 13 augustus 2015 @ 11:39:

[...]

Ik ben het heel erg met de post van Aureool eens. Met jou ben ik het eens dat het elke keer weer een wonder is, hoe een kind tot stand komt. Zaadcel + eicel, 9 maanden 'broeden' en kijkdaar, een baby. Bizar. Toen mijn zus zwanger was kreeg ik ook zo'n soort "Aliens" idee.. er groeit wat in de buik

Maar de mensen die het hebben over hun 'wondertje', lijken vaak de realiteit niet helemaal in het oog te hebben als het gaat om hun kind. Ja, het is bijzonder, maar vooral voor jouzelf. (en de grootouders) Voor anderen is het een kind als anderen. Het hoeft niet op een voetstuk.

En als ik dan zo'n OP lees, die daar helemaal bij past, dan kriebelt het bij mij ook enorm. Ik heb me in kunnen houden, want verder had het inderdaad niets met de vraag te maken en TO is gewoon blij en enthousiast. (en plantaardig )
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven