Eerste wondertje

13-08-2015 10:29 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn partner en ik zijn er uit.. we zijn klaar voor een klein wondertje.

Echter weet ik dat dit niet altijd vanzelfsprekend is dat het zomaar lukt.

Ik heb gister compleet mama tabletten van Davitamon gekocht. (Kunnen kopen met wat korting, dus daarom meegenomen)

Zoals het er nu uit ziet willen we het vanaf oktober proberen. Echter lijkt het er nu op dat mijn cyclus wat ontregeld is en ik net eind september mijn eisprong zou hebben. Ma goed nu dus nog geen pijl op te trekken met mijn onregelmatige cyclus. Mocht mijn partner er open voor staan en mijn cyclus zo blijven hoop ik natuurlijk op eind september. Want anders word de eerste x pas eind oktober.

Maar nu mijn vraag, vanaf wanneer is het slim de tabletten te slikken? Lees namelijk wisselende reacties erover.

Ik ben vegetarisch dus vraag me ook af of ik ergens extra op moet letten?

Sorry, dit zou ons eerste wondertje zijn dus nog niet echt een idee hoe of wat. En om nu al naar de huisarts te gaan ben ik niet van. Ik heb zoiets dat komt wel als t na een jaar niet is gelukt ofzo.

Groetjes
Wat leuk!

Ik ben meteen na het stoppen met de pil gestart met de foliumzuur tabletten.
Euhm.....een wondertje?

Noem dat kind aub gewoon kind.
Wondertje? Je bedoelt dat je een kind wil?
quote:troelalaaaatje schreef op 13 augustus 2015 @ 10:31:

Euhm.....een wondertje?

Noem dat kind aub gewoon kind.

Dit. En anders verhuizen naar babybrabbel.

En hoe lang ben je al van de pil af?

Euhm.....een wondertje?

Noem dat kind aub gewoon kind.+1000
Maar goed.

Koop een leuk zwangerschapsboek en gebruik geen kinderlijke kreten als wondertje, klussen en hubby. Yuk.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Die vitamines kun je gewoon alvast mee beginnen hoor, dat kan nooit kwaad, ook als je niet zwanger bent.
Wondertje...

En schrijf in godsnaam geen "ma" als je "maar" bedoelt.

Kleutergedrag.....
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Ons eerste kind dan. ;)

Vanaf januari al gestopt. Dit omdat mijn libido zo laag was en nu weer beter is na t stoppen van de pil.
Wanneer het slim is om die tabletten te slikken? Ik denk eerlijk gezegd dat het niet zoveel uitmaakt. Als je normaal en gezond eet en vanaf het begin al foliumzuur slikt, zal het allemaal wel goedkomen. Je bent trouwens vegetariër, niet vegetarisch, dat zou je pas zijn als je zelf een vleesloze maaltijd was.
Een wondertje? Je bedoelt een Bijbels wonder als water veranderen in wijn? Misschien is dat niet zo'n goed idee nu je zwanger probeert te worden
Brrr wondertje. Het is geen wondertje, er zijn heel veel vrouwen die zwanger zijn. Niks wonder aan. Tenzij je zwaar onvruchtbaar bent en opeens toch spontaan zwanger raakt, dan mag het een wonder heten.

Die vitamine pillen kun je gewoon al slikken. Aantal weken van te voren wordt geadviseerd.

Waarom van dure? Is in principe niet nodig zei mijn vk. Ik heb die van Kruidvat. Scheelt een heleboel.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:Loesje154 schreef op 13 augustus 2015 @ 10:39:

Ons eerste kind dan. ;)

Vanaf januari al gestopt. Dit omdat mijn libido zo laag was en nu weer beter is na t stoppen van de pil.

Als vrouw die met 4 maanden haar kind is kwijtgeraakt, noem ik vanaf dat moment elke zwangerschap een wonder. Dus ja, ook de jouwe.

On topic: Begin gewoon gelijk met foliumzuur slikken en je eet/drink gewoonten aan te passen. Heel veel succes!
Woord keuzen dus niet helemaal juist. Maar jullie begrijpen hopelijk wel wat ik bedoel.
Wat je vegetarier zijn betreft zou ik zodra je zwanger bent ( of misschien kan je nu ook al bellen voor advies) contact op nemen met de vk.

Die kan je vast vertellen waar rekening mee te houden en wat eventueel exttra te nemen.

Euhm.....een wondertje?

Noem dat kind aub gewoon kind.+1000!
Ik ben hier nog niet helemaal mee bezig hoor. Maar als je een kind wil stop je toch gewoon zodra deze pilstrip klaar is en ga je er toch gewoon voor? Want wat maakt 1 maand nou uit? Of wil je al vanaf het begin ovulatietesten enzo gaan gebruiken?
quote:Fame schreef op 13 augustus 2015 @ 10:35:

Maar goed.

Koop een leuk zwangerschapsboek en gebruik geen kinderlijke kreten als wondertje, klussen en hubby. Yuk.

En:

- hihihi

- slijmdraden

- hoe vertellen wij het op een lekker gekke orginele manier

- broekje spieken

- stand baarmoedermond

Voor de rest: welkom en neukse!
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Loesje154 schreef op 13 augustus 2015 @ 10:43:

Woord keuzen dus niet helemaal juist. Maar jullie begrijpen hopelijk wel wat ik bedoel.

Ja hoor maar alvast een tip, veel vrouwen hier zijn allergisch voor de woorden wondertje, beeb, klussen en ongi.

Liever noem je het gewoon bij de naam.

Wondertjes, beebs en klussen past beter bij babybrabbel.
Er worden per dag meer dan 300.000 baby's geboren dus zo'n wonder is het niet.
quote:Loesje154 schreef op 13 augustus 2015 @ 10:43:

Woordkeuze is alleen niet juist voor vrouwen die (gelukkig) nog nooit een kindje zijn kwijtgeraakt door miskraam e.d

Jij mag het noemen zoals je wilt.
on topic blijven ladies! laat iemand nu zijn kind een wonder noemen ja?!? dat is het toch! TO is niets met het feit dat ze dat "zo niet mag noemen". komen anders zeker weer 4 pagina's aan met yak, jeezes,...

@loesje: ze raden aan om wanneer je er aan denkt om te beginnen toch alvast te beginnen met foliumzuur (tegen open ruggetje ed). indien je idd vegetarisch bent moet je er vooral op waken dat je voldoende vitamines en mineralen binnenkrijgt. kan nooit kwaad je bloed eens te laten controleren op evt (ijzer)tekorten (ook op soa's, virussen,... je weet maar nooit). sommige dingen krijg je enkel binnen als je vlees eet (B12, ijzer, eiwitten)...

let er dus vooral op dat je deze bovenstaande voldoende binnenkrijgt!
quote:Jalisa schreef op 13 augustus 2015 @ 10:45:

Er worden per dag meer dan 300.000 baby's geboren dus zo'n wonder is het niet.

Precies. Een wonder is iets wat niet veel voorkomt. Ongelofelijk is dat het gebeurd.

Vriendin noemde ons kind ook een wondertje.

Brrr heb dr maar eerlijk gezegd dat ik echt de kriebels en teilneiging krijg van dat woord.
Lieve ana_isabel,

ik vind het oprecht afschuwelijk wanneer iemand moet meemaken wat jij hebt meegamaakt. Of wanneer iemand ogewenst kinderloos blijft.

Een kind is en blijft iets bijzonders. En ook ik vind dat een kind niet vanzelfsprekend is.

Toch kon en kan ik het niet laten om een sarkastische opmerking te maken over deze openingspost. Mijn jee, wat druipt hier de zoetzurigheid van af zeg. Niet alleen mijn billen, maar ook mijn oksels kleven aan elkaar na het lezen van deze tekst. En dat terwijl het vandaag okselklotsweer is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven