Zwanger willen worden

13-08-2015 10:49 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier. Mezelf even voorstellen: ben 26 jaar en woon bijna 2 jaar samen met mijn vriend. Sinds augustus vorig jaar was de laatste keer dat ik de pil heb besteld via de HA (heb vanmorgen gebeld wanneer de laatste keer was). En sindsdien geen voorbehoedmiddelen meer gebruikt.

Maar ook nog steeds niet zwanger.... We zijn dus op een relaxte manier bezig geweest en dus niet meet temperaturen etc. Reageer ook heftig op hormonen dus heb mijn lichaam ook de tijd gegeven om te "ontpillen". Hoe dan ook.. We zijn nu een jaar verder en begin me wel een beetje zorgen te maken en daarom heb ik ook een afspraak gemaakt met de huisarts.

Als ik me zorgen maak ga ik veel opzoeken op internet wat misschien niet handig is, maar aan de andere kant wil ik goed voorbereid zijn op mijn bezoek bij de huisarts.

Ik begin me ook zorgen te maken of ik misschien last kan hebben van endometriose?

Al vanaf mijn 10e jaar ongesteld

Mega veel pijn eerste dag (moet pijnstillers nemen) trillen op benen, heel slap gevoel etc.

Altijd diaree voordat ik ongesteld word en op de dag zelf

Maar echt last heb ik maar 1 dag meestal en daarna ga het weer over. Ik ben meestal ook maar 4 dagen ongi.

Gemeenschap is vaak pijnlijk omdat ik vaak droog ben (zonder echte reden sinds ongeveer een jaar)

Daarvoor ben ik ook naar de huisarts geweest en zij zei dat het te maken kon hebben met hormonen.

Pijn zit diep in vagina tijdens het vrijen (maar als ik echt nat wordt dan niet meer).

Daarnaast heb ik In 2011 abortus gehad (de pil werkte toen niet goed omdat ik griep had)

Afspraak gemaakt met de huisarts maar ik vroeg me af of iemand hier soortgelijke ervaring mee heeft gehad en nog tips om mee te nemen naar de HA?

Alvast bedankt!
Kijk eens op de zwangerschapspijler, vol op topic's over dit onderwerp, succes!
Heey blossom,

Ook wij zijn ruim een jaar bezig en ook nog steeds niet zwanger helaas. Vanmorgen weer ongesteld geworden dus weer een teleurstelling. Heb daarom voor as maandag een afspraak gemaakt bij de huisarts.

Ga er vooralsnog open het gesprek met de huisarts in. Vooralsnog geen medische indicatie waarom het niet zou kunnen lukken maar wel vrichtbaarheidsproblemen in de familie...

Mijn tip voor nu zou zijn; blijf jezelf, volg je gevoel en doe niks waar je niet achter staat!

Succes!!
Alles komt goed, het kan alleen even duren
Dankje voor je informatie! Ja ben vandaag ook ongesteld geworden en zit nu aardig te stressen of er niet iets aan de hand is met mij... Jaar lang relaxt erover gedaan want het hoefde ook niet perse meteen.

Nu is een kindje natuurlijk zeer welkom, maar nogmaals vooral heel bang dat er iets mis is.

Heb wel veel forums gelezen over zwangerschappen, maar kon niet specifiek iets over mijn verhaal vinden.

Vergeten te vermelden maar na de abortus heb ik een spiraal gekregen waar ik een jaar lang last van heb gehad (bloedingen, pijn etc) spiraal zat niet goed en is eruit gehaald. Kan dat zwangerschap ook verminderen?
Heb je voldoende seks? Als je maar 1 keer per maand seks hebt, wordt het natuurlijk (statistisch gezien) moeilijker om zwanger te worden dan als je 3a4 keer per week seks hebt.

Heb je een regelmatige cyclus? Kan jij hieruit afleiden wanneer je eisprong is en heb je rond die periode ook seks gehad?
hmm, dit begrijp ik niet goed: "Sinds augustus vorig jaar was de laatste keer dat ik de pil heb besteld via de HA (heb vanmorgen gebeld wanneer de laatste keer was). En sindsdien geen voorbehoedmiddelen meer gebruikt. "

heb je in augustus nog pillen besteld - en voor welke periode? of heb je in augustus de laatste ronde gedaan...

heb je enig idee hoe lang de fase is tussen je eisprong en je menstruatie (belangrijk om mee te nemen naar de dokter indien gekend). indien deze korter is dan 10 dagen, kan dit problemen leveren voor de innesteling.

droog zijn is op zich geen "probleem" maar pijn is niet fijn! - er bestaan speciale glijmiddelen hiervoor! misschien is je vagina ook iets te "zuur" waardoor zijn zaadjes sneller afsterven...

als je naar de dokter gaat, neem je best alle mogelijke "info" mee: wanneer exact (?) laatste pil, wanneer je je ms had, wanneer je je eisprong had,... adh daarvan kan de arts al een boel dingen uitsluiten of meer exact onderzoeken. ik zie dat je niet temperatuurde of ov-testen deed, misschien kun je dit toch een maandje proberen, dit is heel handige info voor de dokter! (zie midden van mijn post)

veel succes alvast
Ja we hebben wel seks maar dat is niet regelmatig.

Soms hebben we een week geen seks, soms een paar keer per week, soms bij a elke dag en soms 1x in de week dus daar valt geen pijl op te trekken. Rond de eisprong hebben we wel seks gehad maar niet gepland, dus wellicht ook genoeg maanden net niet op die dagen. Ik heb een vrijwel regelmatige cyclus Het gaat hierbij om een cyclus van 30 dagen.

Sinds afgelopen maand zijn we er wel echt meer bezig dwz seks hebben rondom mijn eisprong.
quote:MissTiek2015 schreef op 13 augustus 2015 @ 12:35:

hmm, dit begrijp ik niet goed: "Sinds augustus vorig jaar was de laatste keer dat ik de pil heb besteld via de HA (heb vanmorgen gebeld wanneer de laatste keer was). En sindsdien geen voorbehoedmiddelen meer gebruikt. "

heb je in augustus nog pillen besteld - en voor welke periode? of heb je in augustus de laatste ronde gedaan...

heb je enig idee hoe lang de fase is tussen je eisprong en je menstruatie (belangrijk om mee te nemen naar de dokter indien gekend). indien deze korter is dan 10 dagen, kan dit problemen leveren voor de innesteling.

droog zijn is op zich geen "probleem" maar pijn is niet fijn! - er bestaan speciale glijmiddelen hiervoor! misschien is je vagina ook iets te "zuur" waardoor zijn zaadjes sneller afsterven...

als je naar de dokter gaat, neem je best alle mogelijke "info" mee: wanneer exact (?) laatste pil, wanneer je je ms had, wanneer je je eisprong had,... adh daarvan kan de arts al een boel dingen uitsluiten of meer exact onderzoeken. ik zie dat je niet temperatuurde of ov-testen deed, misschien kun je dit toch een maandje proberen, dit is heel handige info voor de dokter! (zie midden van mijn post)

veel succes alvast

Augustus was laatste keer dat ik voorbehoedmiddelen gebruikte.

Mijn eisprong was rond de 1 en ik ben vandaag ongesteld geworden dus ik neem aan dat dat wel goed zit...
Hoe weet je wanneer je een eispong hebt? Als je niet tempt en neem ik aan ook geen ovulatiesticks gebruikt?

Ik heb nu 6 maanden elke periode mijn eisprong bijgehouden met ovulatiesticks en daar zaten echt verschillen in, 1x meer dan een week, terwijl de rest van mijn periode nagenoeg gelijk bleef.

En ja je zal toch wel een beetje de sex moeten plannen, of echt "altijd" om de dag sex hebben of toch wat gerichter je eisprong meten en vooral ervoor sex hebben.

Het makkelijkst naar mijn mening is om de 2 weken na je ongesteldheid om de dag sex te hebben.

En wellicht even informeren of je vriend zichzelf in die periode niet wil aftrekken, dat kan ook nog helpen.

Maar je kan ook gewoon naar de dokter gaan om alles even na te lopen, weet je in ieder geval dat alles goed zit.
Correct me if I am wrong! (Nederlands is niet mijn moedertaal)
quote:Budhababe schreef op 13 augustus 2015 @ 13:09:

Hoe weet je wanneer je een eispong hebt? Als je niet tempt en neem ik aan ook geen ovulatiesticks gebruikt?

Ik heb nu 6 maanden elke periode mijn eisprong bijgehouden met ovulatiesticks en daar zaten echt verschillen in, 1x meer dan een week, terwijl de rest van mijn periode nagenoeg gelijk bleef.

En ja je zal toch wel een beetje de sex moeten plannen, of echt "altijd" om de dag sex hebben of toch wat gerichter je eisprong meten en vooral ervoor sex hebben.

Het makkelijkst naar mijn mening is om de 2 weken na je ongesteldheid om de dag sex te hebben.

En wellicht even informeren of je vriend zichzelf in die periode niet wil aftrekken, dat kan ook nog helpen.

Maar je kan ook gewoon naar de dokter gaan om alles even na te lopen, weet je in ieder geval dat alles goed zit.Misschien niet handig maar heb ik gewoon op internet opgezocht...
Ok, ja wat er standaard op het internet staat hoeft natuurlijk voor jou niet te gelden.

Vind het trouwens erg raar dat de huisarts pijnklachten bij het vrijen niet verder heeft onderzocht, pijn bij het vrijen is niet goed, ik zou alleen daarom al naar de dokter gaan.

Je kan ook nog pre-seed proberen.
Correct me if I am wrong! (Nederlands is niet mijn moedertaal)
Blossom, gebruik je glijmiddel? Dat kan de zaadkwaliteit namelijk aantasten...
Je eisprong valt ongeveer 14 dagen voor je menstruatie.
quote:bibi72 schreef op 13 augustus 2015 @ 15:47:

niet bij iedereen... dit is het ideale/gemiddelde geval...

een hoop mensen met vruchtbaarheidsproblemen hebben hiermee problemen (<10 dagen) en moeten medicatie nemen om die fase te verlengen, waardoor de kansen op innesteling groter worden!
Hoi!

Wij zijn naar de huisarts geweest. Wij moesten eerst een volle maand een temperatuur curve bijhouden en ik heb dit 2 maanden gedaan. De ene maand was mijn eisprong 5 dagen later dan de andere maand. Het is dus goed om dit bij te houden. scheelt je iig weer tijd als je het van tevoren al weet met vervolgonderzoek enz.
quote:bibi72 schreef op 13 augustus 2015 @ 15:45:

Blossom, gebruik je glijmiddel? Dat kan de zaadkwaliteit namelijk aantasten...Nee gebruik ik niet...
quote:bibi72 schreef op 13 augustus 2015 @ 15:47:

Dus behalve na de HA ook zelf meten of kopen?

Nog tips waar ik het beste kan kopen of qua merk?
quote:Sam4645 schreef op 13 augustus 2015 @ 15:57:

Hoi!

Wij zijn naar de huisarts geweest. Wij moesten eerst een volle maand een temperatuur curve bijhouden en ik heb dit 2 maanden gedaan. De ene maand was mijn eisprong 5 dagen later dan de andere maand. Het is dus goed om dit bij te houden. scheelt je iig weer tijd als je het van tevoren al weet met vervolgonderzoek enz.Goed om te weten. Dan begin ik daar morgen ook meteen mee
Ik deed ovulatietesten, vond ik minder erg dan tempen.

je kan goedkope van kruidvat gebruiken, of de duurdere, met smileys, dus duidelijker van claerblue.

ik gebruikte cb dubbele hormoonindicator. Wel op tijd beginnen met deze, maar als je xyclus behoorlijk constant is, moet je inkel op de bijsluiter lezen welke dag je best begint. Zal wsl dag 6 of 7 zijn
Ik ga morgen naar de HA. Ik heb eerst een kennismakingsgesprek omdat ik daar nieuw ben. Denk dat ik pas volgende week echt terecht kan voor mijn klachten. Stond vanmiddag al op de stoep maar werd vriendelijk door de assistente verteld dat ik niet terecht kon omdat hij eerst wil kennismaken.

Pffff heb echt geen geduld meer om te wachten. Zeker nu ik me besef dat we het eigenlijk al een jaar "proberen" zonder resultaat. Dat hakt er vandaag ineens in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven