Eerste wondertje

13-08-2015 10:29 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn partner en ik zijn er uit.. we zijn klaar voor een klein wondertje.

Echter weet ik dat dit niet altijd vanzelfsprekend is dat het zomaar lukt.

Ik heb gister compleet mama tabletten van Davitamon gekocht. (Kunnen kopen met wat korting, dus daarom meegenomen)

Zoals het er nu uit ziet willen we het vanaf oktober proberen. Echter lijkt het er nu op dat mijn cyclus wat ontregeld is en ik net eind september mijn eisprong zou hebben. Ma goed nu dus nog geen pijl op te trekken met mijn onregelmatige cyclus. Mocht mijn partner er open voor staan en mijn cyclus zo blijven hoop ik natuurlijk op eind september. Want anders word de eerste x pas eind oktober.

Maar nu mijn vraag, vanaf wanneer is het slim de tabletten te slikken? Lees namelijk wisselende reacties erover.

Ik ben vegetarisch dus vraag me ook af of ik ergens extra op moet letten?

Sorry, dit zou ons eerste wondertje zijn dus nog niet echt een idee hoe of wat. En om nu al naar de huisarts te gaan ben ik niet van. Ik heb zoiets dat komt wel als t na een jaar niet is gelukt ofzo.

Groetjes
quote:Aureel schreef op 13 augustus 2015 @ 11:42:

[...]

Ik snap jouw redenatie ook goed, hoor. Ik beschrijf hoe ík de term ervaar en ik denk veel mensen met mij, en dat dat wellicht de weerstand verklaart.

Verder voor jou en die opmerking van Broadway is het staffen wel waard, vind ik.

Dankjewel

Boadway heeft recht op haar eigen mening.

Dat het hard bij mij binnenkwam is mijn eigen " keuze". Ik had echt nog nooit zo aan de term "wonder" gedacht, zoals jij het nu omschrijft. En ik kan mij er zelfs in vinden.

Zo is toch de fijnste manier van forummen? Hoor en wederhoor (?) Zodat je ook op andere gedachten gebracht kunt worden.
Ana_isabel: Zelf helaas drie miskramen meegemaakt al durf ik niet te beweren dat ik ooit zal weten hoe is het om een kindje na een zwangerschap van vier maanden te verliezen. Sterkte met je verlies.

Persoonlijk krijg ik ook jeuk van de benaming wondertje. Al is mijn dochter dat natuurlijk wel, noem ik haar bij haar naam, ook wel eens draak of etterbakje maar dat terzijde. Ik realiseer me, net als velen die moeite hebben met zwanger worden en blijven dat het niet zo vanzelfsprekend is.

TO: Mannen hebben die ene maand soms nodig om aan het idee te wennen. En wij vrouwen willen liever NU beginnen.

Blijf met hem praten en laat hem weten hoe je je voelt. Die twee maanden maken vaak niets uit, beide kanten op niet trouwens al voelt het vaak anders.

Foliumzuur is het enige wat echt super belangrijk is, je moet een spiegel opbouwen en om dat te bereiken moet je een maand voor conceptie dagelijks 400 mg slikken. Aangezien je nooit weet wanneer de conceptie zal plaatsvinden begin je een maand voor je stopt met de pil met slikken van foliumzuur. Controleer je multivitamine even of daar inderdaad 400 mg in zit (9/10x wel hoor) En als je gezond en veelzijdig eet is alleen foliumzuur inderdaad genoeg. Maar je hebt die pillen nu al dus het kan geen kwaad. Is alleen wat duurder dan de foliumzuur van de kruidvat, that's all.

Heel veel succes en plezier met zwanger worden!
If you don't have anything nice to say, come sit by me and we can make fun of other people together
@tendril; dankjewel, jij ook wat naar van jouw 3 miskramen. Verdriet is even erg, in welk stadium vd zwangerschap dan ook.
Bedankt voor de tips.

Ik noem het een wonder omdat mijn schoonzus en zwager het zelfde hebben meegemaakt zoals menig ander hierboven. En vind het dan echt een wonder dat het gegund is!
quote:jo-elise schreef op 13 augustus 2015 @ 11:36:

Sorry hoor, maar ik snap hier werkelijk niets van. De TO vraagt gewoon wat advies. En als ik jouw zure opmerking lees, spring effies onder de douche om af te koelen. Ben ik ef blij dat ik niet teer op jouw begrip of goedkeuring zeg. Ik blijf bij mijn mening, jij bij de jouwe. Proficiat meid!
quote:Loesje154 schreef op 13 augustus 2015 @ 12:42:

Bedankt voor de tips.

Ik noem het een wonder omdat mijn schoonzus en zwager het zelfde hebben meegemaakt zoals menig ander hierboven. En vind het dan echt een wonder dat het gegund is!Het kan een wonder zijn dat het je gegund is, dan is het kind op zich een 'wondertje' noemen nog steeds niet nodig.
Later is nu
quote:Loesje154 schreef op 13 augustus 2015 @ 12:42:

Bedankt voor de tips.

Ik noem het een wonder omdat mijn schoonzus en zwager het zelfde hebben meegemaakt zoals menig ander hierboven. En vind het dan echt een wonder dat het gegund is!Je hebt de pech getroffen dat je het absolute jeukwoord van dit forum hebt gekozen. Daar ligt dus nu de focus op en niet meer op het onderwerp zelf. Succes ermee verder. Ik denk niet dat dit topic nog in de door jou gewenste richting gaat lopen
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
quote:calvijn1 schreef op 13 augustus 2015 @ 10:45:

[...]

Voor de rest: welkom en neukse!He, dat zie je toch ook te weinig op zo'n guitige dakpan naast de voordeur.
LOESJE154 SCHREEF OP 13 AUGUSTUS 2015 @ 10:43:

Woord keuzen dus niet helemaal juist. Maar jullie begrijpen hopelijk wel wat ik bedoel.

ana_isabel 13-08-2015, 10:43

Woordkeuze is alleen niet juist voor vrouwen die (gelukkig) nog nooit een kindje zijn kwijtgeraakt door miskraam e.d

Jij mag het noemen zoals je wilt.

Salstar25 13-08-2015, 10:59

Dat er zoveel vrouwen zwanger raken en dat er zoveel kinderen geboren worden per dag wil niet zeggen dat het zo vanzelfsprekend is.

Het is een wonderbaarlijk idee dat er uit een zaadje en een eitje opeens een compleet kind ontstaat. Als ik zie hoe inimini klein onze baby was met een paar weekjes zwangerschap en dan nu alweer zo groot is met alles erop en eraan. Ja, dat is gewoon een wonder. Hoe dat allemaal vanzelf groeit en zich ontwikkeld.

Heel fijn dat er zo ontzettend veel zwangerschappen zijn, het is een wonder dat zoiets kan ontstaan in je buik en dat zo'n kindje gezond ter wereld komt.

Dreamer 13-08-2015, 11:51

eens dat het elke keer weer een wonder is, hoe een kind tot stand komt. Zaadcel + eicel, 9 maanden 'broeden' en kijkdaar, een baby. Bizar.

+ tig.

't Is al bijzonder/wonderbaarlijk/ als je naar Planet Earth/Life en dergelijke natuurprogramma's kijkt, van de simpele levensvormen vind ik het al bijzonder hoe het kan groeien en bloeien.

Ja dat is 'gewoon' de natuur, maar de natuur kan daarom wel een 'wonder' zijn.

Kijk 's in je tuin, lijken die bloemzaadjes allemaal niet verrekte veel op elkaar? En zijn zie niet ienieminieklein? Ze vallen op/in de aarde, er gaat sneeuw, ijs,regen van alles overheen en het ridderspoorzaad weet precies dat het het het ridderspoor moet worden...en ook no welke kleur.

“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven