Help! Mijn man werkt thuis

13-08-2015 14:41 45 berichten
Mijn man heeft een nieuwe baan waarbij hij veel thuis werkt. En hoewel ik hem fantastisch vind, vind ik dit toch... minder.

Hij laat zijn spullen overal slingeren, de vuile vaat van ontbijt én lunch staan er 's avonds nog...

Ik snap helemaal dat vrouwen hun gepensioneerde man regelmatig het huis uit schoppen. Ik word stiekem gek van hem!
Zeg dat tegen hem dan!?
Alle reacties Link kopieren
Ja, inderdaad...

Zit je zelf ook de hele dag thuis of werk je buiten de deur?
Betekent dit voor jou dat je 's avonds meer werk hebt dan voorheen als je thuiskomt?
Toch ook zonde om voor die twee bordjes speciaal te gaan afwassen. Kwestie van efficiënt met je tijd om gaan om na het avondeten die twee bordjes mee te pakken.
Als hij de hele dag in z'n pyjama/ouwe joggingbroek thuis werkt, is de wasmand minder vol. Dat dan weer wél.
O jee, herkenbaar! Afspraken maken: werken doe je niet aan de keukentafel, maar in je werkkamer (als je die hebt), en je ruimt je eigen rommel op. Maar dat laatste geldt natuurlijk altijd. Sterkte!
Bij mij gaat het ook zo want ik werk alle dagen thuis. Ik WERK, ik ben niet 'thuis'.

Ik zet het spul na afloop van de lunch en het ontbijt wel in de vaatwasser, maar ik ga het niet afwassen. Want ik ga weer op mijn kantoor zitten en ga weer aan het werk.
Wat voor uren maakt hij? Mijn man heeft zo nu en dan avonddienst die hij vanuit thuis mag draaien. Ik verwacht dat hij de vaat in de vaatwasser doet en een keer de droger voor mij aanzet alvorens hij begint. Kun je met hem afspraken maken?
Doreia, je hebt gelijk. Mijn man wou, toen hij thuis werkte, om de zoveel tijd samen koffie drinken enzo. Ieks!
quote:Hunniebunnie schreef op 13 augustus 2015 @ 14:51:

Doreia, je hebt gelijk. Mijn man wou, toen hij thuis werkte, om de zoveel tijd samen koffie drinken enzo. Ieks! en herkenbaar. De schat!
quote:misskate schreef op 13 augustus 2015 @ 14:55:

[...]

en herkenbaar. De schat!Pffff... mán, en in het begin wou hij ook tussen de middag gezellig samen een broodje eten...
Oef, ik zou dat ook niet trekken
quote:Hunniebunnie schreef op 13 augustus 2015 @ 14:58:

[...]

Pffff... mán, en in het begin wou hij ook tussen de middag gezellig samen een broodje eten... Ik zit hier helemaal alleen Man aan het werk op een echt kantoor, met collega's enzo, dreumes weg, plezier maken bij oma... En ik zit alleen een broodje te eten en vergeet mijn koffie op zijn tijd
Nope, heb het ook tegen hem gezegd. Hij snapte het ergens niet helemaal ("maar dat is toch gezèllig?") maar respecteerde het wel. Want na werktijd vond/vind ik het natuurlijk wel leuk om samen te zijn!
Ik werk vaak thuis, aan de keukentafel en was af wanneer ik daar zin in heb. Wat maakt het uit dat er wat afwas staat? Stapel het gewoon op als het in de weg staat.
quote:Doreia schreef op 13 augustus 2015 @ 15:02:

[...]

Ik zit hier helemaal alleen Man aan het werk op een echt kantoor, met collega's enzo, dreumes weg, plezier maken bij oma... En ik zit alleen een broodje te eten en vergeet mijn koffie op zijn tijd Same here. Zaaaalig!
Jouw mening is even belangrijk dus ik zou een takenlijstje met hem opstellen als "een beetje achter je gat opruimen" en "ook eens wat doen" niet genoeg werkt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Hunniebunnie schreef op 13 augustus 2015 @ 15:04:

[...]

Same here. Zaaaalig!Vind ik ook. Kan zelf doen en laten wat en wanneer ik wil. Heerlijk!
Ik dacht dat ik gisteren thuis het rijk alleen had want vriend werken, dochter ponykamp, zoon speelafspraak bij vriendje. Vond dat vriend lang in bed bleef liggen (doet hij soms als hij op bepaald kantoor ergens in het land afspraak heeft en rijdt dan achter de files aan). Maar nee, hij bleef een dagje thuis werken Dan heb ik dus het gevoel dat ik mijn dag nuttiger moet doorbrengen dan op het Viva forum rondhangen. Alsof ik dan de hele dag bezig moet zijn en dat gevoel geef ik mezelf vooral. Alhoewel vriend gisteren wel zuchtte: he, wat een rustig dagje voor jou vandaag.

Oh ja nog een ergernis: als ik de tv of muziek op heb staan en hij wil bellen. Dan moet ik dus stil zijn. Ja dahaag, ga maar boven bellen. Dat doet hij tegenwoordig steeds vaker gelukkig

Opruimen doet hij zelf als de beste. daar heb ik dus geen klachten over.
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:louise1 schreef op 13 augustus 2015 @ 15:11:

Ik dacht dat ik gisteren thuis het rijk alleen had want vriend werken, dochter ponykamp, zoon speelafspraak bij vriendje. Vond dat vriend lang in bed bleef liggen (doet hij soms als hij op bepaald kantoor ergens in het land afspraak heeft en rijdt dan achter de files aan). Maar nee, hij bleef een dagje thuis werken Dan heb ik dus het gevoel dat ik mijn dag nuttiger moet doorbrengen dan op het Viva forum rondhangen. Alsof ik dan de hele dag bezig moet zijn en dat gevoel geef ik mezelf vooral. Alhoewel vriend gisteren wel zuchtte: he, wat een rustig dagje voor jou vandaag.

Oh ja nog een ergernis: als ik de tv of muziek op heb staan en hij wil bellen. Dan moet ik dus stil zijn. Ja dahaag, ga maar boven bellen. Dat doet hij tegenwoordig steeds vaker gelukkig

Opruimen doet hij zelf als de beste. daar heb ik dus geen klachten over.Jouw vrije dag, dus je doet lekker wat je zelf wil hoor! Al snap ik het wel, hoor. Maar je moet gewoon je eigen tijd invullen zoals jij dat wil op die dag!
quote:louise1 schreef op 13 augustus 2015 @ 15:11:

Herkenbaar. Mijn man is ZZPer, overdag vaak weg en 's avonds veel aan de telefoon.

Prima, maar laat mij en de kinderen gewoon tv kijken, ga maar ergens anders zitten.
Heel herkenbaar. Mijn huiskamer verandert in een kantoor, juist op mijn vrije dag. Of ik met stofzuigen, vaatwasseruitruimen, telefoneren, tv kijken etc rekening kan houden met zijn videoconferenties. We hebben een prachtige werkkamer maar de tafel in de kamer is fijner want groter. Hebben er best wat discussie over gehad, want hij meende dat hij in eigen huis het recht had om thuis te werken. Dat hij daarbij mijn vrije dag in eigen huis verstoorde snapte hij niet helemaal want wat voor last had ik daar nu van?

Inmiddels hebben we een aardige modus gevonden. Samen lunchen vind ik best gezellig, maar als ik andere plannen heb dan is dat zo.
quote:Doreia schreef op 13 augustus 2015 @ 15:02:

[...]

Ik zit hier helemaal alleen Man aan het werk op een echt kantoor, met collega's enzo, dreumes weg, plezier maken bij oma... En ik zit alleen een broodje te eten en vergeet mijn koffie op zijn tijd Wij zijn er toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven