Vreemde vraagt in ijssalon om erbij te mogen zitten.
donderdag 13 augustus 2015 om 15:41
Gisteren ben ik met mijn dochter en neefje in de plaatselijke ijssalon een ijscoupe gaan eten.( voor de beeldvorming: binnen in de ijssalon kan je alleen aan een tafel zitten waarna je alléén een ijscoupe (dus geen handijs) kunt bestellen als je de kaart hebt bekeken. De serveerder /ster brengt deze en rekent af als de coupe op is. In het voorste gedeelte kun je handijs halen maar mag je binnen niét zitten hiermee.) Omdat er braderie was, was het ontzettend druk en hebben we even moeten wachten totdat we een plaatsje kregen. Toen we er eenmaal een bemachtigd hadden vroeg een vreemde vrouw (ze was met nog een vrouw) of ze bij ons aan tafel konden gaan zitten. ( er was nog één stoel vrij en een half plekje op de bank omdat de kinderen daarop zaten).
Toen ik antwoorde dat ik dit liever niet wilde, mompelde ze op een boze toon iets ( kon het niet verstaan) en liep weg.
Dezelfde situatie heb ik een paar weken geleden ook al eens meegemaakt in dezelfde ijssalon en zet mij aan het denken: is het vreemd/ onvriendelijk van mij dat ik dit niet toe laat? Zouden jullie het wél doen?
Toen ik antwoorde dat ik dit liever niet wilde, mompelde ze op een boze toon iets ( kon het niet verstaan) en liep weg.
Dezelfde situatie heb ik een paar weken geleden ook al eens meegemaakt in dezelfde ijssalon en zet mij aan het denken: is het vreemd/ onvriendelijk van mij dat ik dit niet toe laat? Zouden jullie het wél doen?
getfree wijzigde dit bericht op 13-08-2015 17:12
Reden: Meer duidelijke uitleg plus details
Reden: Meer duidelijke uitleg plus details
% gewijzigd
vrijdag 14 augustus 2015 om 09:38
quote:Star schreef op 14 augustus 2015 @ 09:38:
IJscoupes zijn voor het gepeupel trouwens.
[img]http://www.thoughtsfromaconservativemom ... ream-3.jpg[/img]
IJscoupes zijn voor het gepeupel trouwens.
[img]http://www.thoughtsfromaconservativemom ... ream-3.jpg[/img]
Am Yisrael Chai!

vrijdag 14 augustus 2015 om 10:20
vrijdag 14 augustus 2015 om 10:29
quote:barbaracartland schreef op 13 augustus 2015 @ 23:08:
Iedereen weet dat handijsjesmensen een heel ander slag volk zijn. Vaak ruiken ze ook wat onfris. Het is belangrijk dat handijsjesvolk zijn plek kent. Die plek is niet op een stoel.
Iedereen weet dat handijsjesmensen een heel ander slag volk zijn. Vaak ruiken ze ook wat onfris. Het is belangrijk dat handijsjesvolk zijn plek kent. Die plek is niet op een stoel.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
vrijdag 14 augustus 2015 om 10:32
quote:rosemetijs schreef op 14 augustus 2015 @ 10:10:
Het valt mij trouwens wel op Star dat Obama en Lex en Maxima dus geen stoel hebben hè.! Ze waren zeker in een ijssalon tijdens een braderie, waar het loeidruk was en daardoor niet konden zitten. Er was wel 1 stoel vrij aan een tafel, maar jaaaaah tafels zijn alleen bedoeld voor ijscoupes en niet voor ordinaire handijsjes.
Het valt mij trouwens wel op Star dat Obama en Lex en Maxima dus geen stoel hebben hè.! Ze waren zeker in een ijssalon tijdens een braderie, waar het loeidruk was en daardoor niet konden zitten. Er was wel 1 stoel vrij aan een tafel, maar jaaaaah tafels zijn alleen bedoeld voor ijscoupes en niet voor ordinaire handijsjes.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

vrijdag 14 augustus 2015 om 12:22

vrijdag 14 augustus 2015 om 12:28
quote:janneke44 schreef op 14 augustus 2015 @ 12:22:
Wat ik me afvraag is of die twee dames er met een handijsje bij kwamen zitten.
In dat geval vind ik het nogal brutaal om te vragen of je erbij mag zitten, daar dat niet is toegestaan in de ijssalon.
Als ze gewoon een coupe wilde bestellen begrijp ik het wel en zou er geen moeite mee hebben.
We rijden massaal te hard, parkeren verkeerd, gaan met een borrel op achter het stuur, doen de kinderen zonder zitjes in de auto, laten onze honden los lopen en ruimen de shit niet op, want hee fuck regeltjes en bureaucratie.
Behalve als het om de ijssalon gaat
Wat ik me afvraag is of die twee dames er met een handijsje bij kwamen zitten.
In dat geval vind ik het nogal brutaal om te vragen of je erbij mag zitten, daar dat niet is toegestaan in de ijssalon.
Als ze gewoon een coupe wilde bestellen begrijp ik het wel en zou er geen moeite mee hebben.
We rijden massaal te hard, parkeren verkeerd, gaan met een borrel op achter het stuur, doen de kinderen zonder zitjes in de auto, laten onze honden los lopen en ruimen de shit niet op, want hee fuck regeltjes en bureaucratie.
Behalve als het om de ijssalon gaat
vrijdag 14 augustus 2015 om 12:33
Wat een flauwe opmerkingen over plebs met handijsjes.
Zijn gewoon de regels van de ijssalon.
Op een handijsje wordt nu eenmaal minder winst gemaakt dan op een coupe en daar is de service dan ook naar.
Als je gaat vliegen en je kiest voor economy, krijg eten uit een bakje. En nee, je mag niet met je bakje naar de business class, daar een vrije stoel zoeken en je bakje leegeten.
Waarom niet, omdat je er niet voor hebt betaald.
Zijn gewoon de regels van de ijssalon.
Op een handijsje wordt nu eenmaal minder winst gemaakt dan op een coupe en daar is de service dan ook naar.
Als je gaat vliegen en je kiest voor economy, krijg eten uit een bakje. En nee, je mag niet met je bakje naar de business class, daar een vrije stoel zoeken en je bakje leegeten.
Waarom niet, omdat je er niet voor hebt betaald.

vrijdag 14 augustus 2015 om 12:46

vrijdag 14 augustus 2015 om 13:18

vrijdag 14 augustus 2015 om 13:20
quote:Yraatje schreef op 14 augustus 2015 @ 13:18:
[...]
Ze mogen mijn stoel best hebben hoor, geen probleem.
Maar niet bij mij aan tafel.Dat kun je thuis wel bepalen, maar niet in een ijssalon waar de stoelen en tafels voor iedereen bedoeld zijn. Dan kun je maar beter thuis blijven, dan is het ook jouw tafel, ergens anders dus niet.
[...]
Ze mogen mijn stoel best hebben hoor, geen probleem.
Maar niet bij mij aan tafel.Dat kun je thuis wel bepalen, maar niet in een ijssalon waar de stoelen en tafels voor iedereen bedoeld zijn. Dan kun je maar beter thuis blijven, dan is het ook jouw tafel, ergens anders dus niet.