Lijf & Lijn alle pijlers

Weight Watchers: we gaan ervoor!

04-08-2015 13:33 2810 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een gloednieuw Weight Watchers topic!

Hier kunnen we recepten en tips uitwisselen, elkaar motiveren om naar een gezond gewicht toe te werken en gewoon kletsen over van alles en nog wat.

De tabel passen we zelf aan met een algemene gebruikersnaam en wachtwoord.

Wil je ook in tabel? Geef het in dit topic aan, schrijf gezellig mee en je krijgt via je privé bericht het wachtwoord toegestuurd.

Succes weer allemaal!!

Naam Lengte Startgewicht Streefgewicht Huidig gewicht Totaal af Deze week SilverShadow1.72130,78096,9-33,8-1,1 Samarkand1.6392,76875,0-17,7-0,4 Myque1.7695,67782,0-13,6-1,4 Kattija1.74116,385110,7 -5,7 -0,3 Dorii1.72143,574124,9 -18,0 +0,6 ilja771.6583,16578,4-4,7+2,0 Pretzel661.63 79 65 70,8 -8,2 - 0,8 Konijnhangoor1.76 132,8 90 126,0 -6,8- 1,4 Menx1.68 100 70 92,9 -7,1 -1,4 Proud_Mama1.68 64,5 58 64,5 0 0 Rue1.6182,55881,5-1,0-1,0 Smurfin881.71123,56299,6-23,9 -0,8 Skinnylinny1.78957592.5-2,5 Vul hier je laatste resultaat in SkinnySnoopy19691.691117591.619.40.7Lalala-1.6071,258-6063,9- 7,3- 0.9
Goedemorgen ladies!

Aha oke, dus het is ook een soort "oefenen" voor als je stopt met WW en het weer op eigen lracht gaat doen? Kan ik in de app (online versie) ook al die groene-logo producten in een overzichtje

Ik heb vanochtend toch even gewogen: 86,3 kilo. Dat lijkt me toch bijna onmogelijk. In ruim 3 dagen van 88,9 kilo naar 86,3 kilo. Misschien veel vocht ofzo? As zondag weeg ik me officieel weer. Eigenlijk 1x per week en op zondag wil ik me wegen. Als het dan nog zo is, dan zal het wel kloppen!! Stel je voor, dat zou supermotiverend zijn. Ik ga nu eerst even weer een stukje hardlopen. Goed begin van de dag, kan nog nu ik vakantie heb!
Bij mij werken telvrije dagen ook goed, dezelfde ervaring als Femme. gewoon een keer een weekje proberen kan nooit kwaad.

Vanmorgen 'stiekem' op de weegschaal gestaan (wil nog maar 1 keer per maand wegen, maar was te nieuwsgierig) en die gaf 88,2 aan, dus bijna op de -10!

@femme: knap dat je alles weer oppakt, ook het gezonde eten. Het leven gaat verder, en dat is goed, maar ook heel moeilijk, want voor jullie is wel alles anders, een groot gemis, dus echt knap dat je nu toch al op de weegschaal bent gaan staan en telvrije dagen aan het plannen bent

@silvershadow: hoe gaat het met het inzetten van je weekpunten?

Ik ben vanmorgen op sollicitatie geweest bij WW en helaas viel dat erg tegen. Ik had voor mezelf (mede dankzij jullie goede tips) besloten om ervoor te gaan en coach te worden. Ik had al veel info ontvangen van WW en vanmorgen was het laatste gesprek. Ik wist al dat ik bijna niks zou verdienen voor het coach zijn (11¤ per avond excl bonussen), maar zou het daar ook niet voor doen (heb immers een goedbetaalde baan). Maar nu blijkt ook nog eens dat ik 2 keer 2 dagen op training moet op doordeweekse dagen, 3 uren rijden vanaf hier + nog 3 dagen informatie dagen. Allemaal op dagen dat ik werk helaas + de reiskosten worden niet vergoed....+ allemaal in september en november (drukste periode op m'n werk). Mij was verteld dat dit op vrijdagen en zaterdagen zou zijn + betaald, dus best wel een domper.

Tsja, dan moet ik dus nog meer vrij regelen van mijn werk en geld betalen om bij WW te zijn..

Ik was best bereid wat te investeren, maar dit wordt mij toch wat te gek allemaal.

Dus helaas: geen coach to be meer, wel een hele ervaring rijker.
Suus, hopelijk zet het zo door! Het zal vast veel vocht zijn, maar dat maakt niet uit! Het is super motiverend. Ik was gisterenochtend ook al precies 1 kilo kwijt, na 2 dagen WW haha. Was heel motiverend.

Jufmevrouw, bijna -10, wat goed!

Wat jammer dat WW coach niet door gaat, maar als je zoveel moet investeren is het wel logisch.

Het gaat hier heel goed. Ik eet lekker veel fruit en groente en heb eigenlijk geen honger gehad. Alleen dinsdagmiddag, m`n tweede dag, maar toen had ik het ontbijt en de lunch niet heel goed verdeeld.

Ik voel me op 1 of andere manier al heel slank haha. Geen idee hoe dat kan, maar het is wel leuk. Waarschijnlijk omdat ik de laatste weken ook echt mijn best deed, maar het niet lukte en ik alleen maar aan kwam. Nu was er ineens 1 kilo af, vocht natuurlijk, maar wat voelt het goed!
Hoihoi!

Nou Jufmevrouw; ik vind dat toch niet echt netjes wat je allemaal moet investeren wua eigen tijd en geld. Of ligt dat aan mij? En al bijna 10 kilo eraf! Super joh! Hopelijk ga ik dat ook halen.

Melon; jij voelt je ook al slank. Heerlijk he? Ik kreeg vandaag wat kleding binnen die ik online had besteld. 1 artikel was gewoon te groot..hahahahaha!

Mijn lijstje voor vandaag was;

O: thee, water, groentesmootie van spinazie, bleekselderij, citroen en kleine banaan. Rijstewafel met appelstroop

T: peer

L: 3 volkorencrackers met becel en als beleg; gerookte kip, 30+ kaas en sandwichspread. Allemaal met komkommer

T: bakje magere yoghurt met moerbeien.

D; couscous salade met zalm en gegrilde groenten, peterselie, citroen, oregano etc.

Wat vinden jullie? Ik heb wat meer gegeten vandaag! Voelt prima, geen honger ofzo!
Hallo allemaal,

Ik ben steeds een meelezer geweest, maar is er nog een plaatsje vrij voor mij? Ik heb een jaar geleden WW gedaan en ben daar een kilo of 4 mee afgevallen in 3 maanden. Ik klungelde ook maar wat aan omdat ik er niet veel van snapte. En ik at gewoon te veel, onregelmatig en ongezond. Ik nam het niet serieus genoeg. Ik wil mij deze week weer aanmelden bij de WW en echt uitvogelen hoe het werkt. En mij er dan ook echt zoveel mogelijk aan houden.

Ik weet niet hoeveel ik nu weeg, maar een maand geleden schrok ik mij kapot, 83kg bij 1.65m. En dat zal nu wel zwaarder zijn, want ik pas bijna geen kleding meer 😭. Ik wil echt héél graag een paar kilo eraf.

Ik wil graag meeschrijven om een stok achter de deur te hebben. En ik vind het leuk om jullie verhalen te lezen.
jufmevrouw; ik ken iemand die ook coach is geweest en die had inderdaad hetzelfde. Nou had zij verder geen werk op dat moment en was het meer voor erbij, maar ze hebben het daar niet heel goed geregeld geloof ik.

Wat goed, bijna -10 kilo!

Over niet tellen; mijn coach zegt vooral dat het makkelijker is, omdat je niet alles hoeft te wegen (behalve de producten zonder groen logo, die gaan van je weekpunten). Omdat de coach er enthousiast over is zijn er ook best veel cursisten die het doen. Ik wil me er binnenkort eens in verdiepen.
Ik had nog een vraag over die groene-logo-producten; kan ik die in de app ergens bij elkaar in een lijst vinden?
@melon: fijn dat je je zo goed voelt hierbij, dan lukt het ook allemaal beter en dat motiveert ontzettend.

@suus: ik heb wel een handige site met het overzicht van de groene producten: http://www.weightwatchers ... althyFoodsList10.2011.pdf

En natuurlijk ga jij die -10 ook halen! Je lijstje ziet er goed uit denk ik als het precies uitkomt met de punten. Wat mij opvalt: lekker veel groenten, dus goed bezig! Ikzelf red het niet op crackers en rijstwafels en eet liever (Rogge)brood.

@roosh: welkom, ik zal je de inloggegevens sturen. Zijn er nog meer mensen die die nog niet hebben ontvangen? Ben het overzicht hiervan een beetje kwijt met al die nieuwelingen wel leuk dat de tabel weer wat groter wordt!

@nerdella: ja klopt, het is niet goed geregeld. Die mevrouw van gisteren gaf bijv al aan dat er maar heel weinig mensen coach wilden worden, dus dat ze altijd wel op zoek waren. Ook zei ze dat de meeste mensen binnen een paar maanden alweer stopten... Niet echt motiverend haha. Ze zei zelfs dat het werk het meest geschikt was voor huismoeders die een rijke man hadden (want die hadden wel genoeg tijd en geld en konden dit dus erbij doen).. Sowieso vond ik het een zeer aparte sollicitatie. Ze vroeg bijv wat mijn vriend voor werk deed en hoelang we al samen waren.. Toen ik vroeg waarom dat relevant was, gaf ze aan dat ze wilde ontdekken hoe hard ik het geld nodig had Nou ja niet echt zei ik, want dan had ik wel ergens anders op gesolliciteerd

Ach ja, wat ik al zei, een hele ervaring rijker, haha.

Had jij de inloggegevens trouwens al wel ontvangen?

Ik ben vandaag door de pil heen, in mijn 2de week nog maar, ongesteld geworden, doorbraakbloeding dus. Heb dit nog nooit eerder gehad zo spontaan, dus ging ff googelen. Nu stond er dat het kon komen als je te snel afvalt, maar dat idee heb ik niet. Afgelopen 2 weken iets meer dan een kilo... Jullie ervaring hiermee?
Oh dat is bijzonder! Zowel je sollicitatie als deze bloeding. Geen ervaring mee in ieder geval. Heb niet het idee dat je te snel afvalt, normaal tempo toch?
Haha ja bijzondere week, hopelijk wordt het vanaf nu beter

Ik baal gewoon zo van deze bloeding, want heb enorme buikpijn en hoofdpijn (heb ik altijd als ik ongesteld ben, maar dan kan ik me er op voorbereiden en in de planning rekening mee houden) en heb straks een etentje.. Kan niet afzeggen, dus heb maar wat naproxen genomen, hopelijk werkt dat snel!

Die mevrouw van gisteren van WW begreep trouwens heel goed dat ik niet voor het coachschap ga, zij zei ook dat ze het onhandig gepland vond van WW met al die data in drukke periodes en geen flexibiliteit daarin. Was wel blij met haar positieve reactie, want voelde me toch wel een beetje Sjaak Afhaak. Als ik ergens voor ga, ga ik er ook echt voor nl, maar dit was helaas gewoon niet haalbaar.

Silvershadow, het is nu trouwens weekend, ben je nog van plan (een deel van) je weekpunten in te zetten om te kijken wat dat doet? Ken veel mensen die dat in het weekend doen, dus moest er weer even aan denken. Hoop iig dat je maandag weer een dikke min hebt!
Hahaha ik heb al 10 weekpunten ingezet maar heb gisteren 10.000 stappen challenge gedaan en heb er alweer 6 terug. Ik kijk wel even hoe het gaat en hoeveel weerstand het bij me oproept. Ben gewoon bang om aan te komen :(
Ik hoef nog geen logingegevens hoor, misschien later. Eerst maar een beetje actief meeschrijven

Vandaag een goede dag, ondanks een stuk taart maar ietsje over m'n dagpunten heen. Klein beetje van m'n weekpunte gesnoept, maar 3 dus niet ernstig. Normaal zou ik taart wel afslaan, maar het is de geboortedag van m'n vader, dus dat is wel even speciaal. Dan eten we altijd de gebakjes die hij zo graag at.
Jammer Jufmevrouw, ze verdienen genoeg aan de WW lijkt me, dus met iets betere voorwaarden kunnen ze veel makkelijker mensen krijgen lijkt me.

Qua menstruatie denk ik niet dat zoiets aan te snel afvallen ligt. Het zou wel kunnen dat je lichaam erg veranderd en je dus anders op de pil reageert dan 10 kilo geleden. 10 kilo doet veel met je lichaam, ook qua cyclus, dus daar zou het wel mee te maken kunnen hebben (ik kreeg zelf toen ik beter op gewicht was ook gelijk een veel betere cyclus, ik merk echt een verandering daarin bij veel kilo's aankomen of afvallen).

Ik heb de inloggegevens nog niet gehad

Vandaag ging hier qua eten wat minder. Wel bewust gekozen voor patat, dus niet zo erg. En ook veel punten verdiend door het lopen (ik las al dat er meer zijn met een Fitbit of stappenteller hier, leuk!)
@nerdella: ik kan je geen gegevens sturen, je instellingen moeten nog anders..

Ik denk dat je gelijk hebt wat betreft mijn cyclus, dat het afvallen daarop invloed heeft. De planning is in 2016 te stoppen met de pil ivm kinderwens (enorme motivatie!), dus ik zie dit maar als een positief iets. De pijnstillng heeft gelukkig goed gewerkt.

Goed dat je lekker veel aan het lopen bent en AP verdient!

@silvershadow: oh ik kan me dat zo goed voorstellen dat je bang bent aan te komen, dus voorzichtig bent met punten inzetten. Het is toch een beetje een puzzel om uit te vinden wat goed werkt voor jouw lichaam. En dan verandert dat ook nog per periode, omdat je (als het goed is) steeds verder afvalt.

Jij bent iig gezond en sportief bezig, dus dat zit wel goed!

@melon: dat is een bijzondere reden om een gebakje te eten Knap dat het bijna in je dagpunten paste.
Hi ladies!

Jufmevrouw; ik heb dat weleens gehad toen ik aan de pil was. Was niet echt een reden voor. Gebeurde daarna ook niet meer. Wat leuk die kinderwens. Ik heb inmiddels 2 kids van 3,5 en 6,5 jaar. Was nooit echt een "moeder-type", maar het is heel speciaal. Dank voor de link, ik ga em zo bekijken en opslaan!

Mooi die 10.000 stappen, silvershadow! Doordat je zo punten kunt verdienen motiveert het nogeens extra vind ik.

Mij etentje was heerlijk gister. Was 2e3-gangen menu gratis actie van AH. DUS WEL 3 gangen menu gehad. Ik heb vooraf salde met gerookte zalm, zonder dressing gehad. Daarna parelhoenfilet. Gebakken aardappeltjes niet genomen. En als toetje hangop met bladerdeeg en bolletje ijs. Minstens een liter water gedronken. En 1 cola light.

Gister nog een uur in de tuin gewerkt en ramen gezeemd. Dus ik denk mooie compensatie. Ik heb net 5km hard gelopen, dus ik ben tevreden. Het was heerlijk weer, nog best fris, maar zonnig enklein beetje wind.

Daarna nog wat ramen zemen, boodschappen doen voor de bbq en relaxen. Einde van de middag komen de mensen voor de bbQ.

Wat gaan jullie allemaal doen vandaag?

Fijne dag!
Ik heb een bbq .

Zometeen nog wat boodschappen doen en cadeau scoren voor vriendin. In huis wat rommelen en eind van de middag richting feestje.

Fijne dag allemaal!
Ik heb aan het einde van de middag ook een bbq haha. Gelukkig hebben ze wel altijd kipspiesjes en vee sla/salades/groentes erbij, dus dat gaat wel goed komen.

Succes vandaag iedereen!
Tot straks dan _melon, leuk om je daar te zien . Ik kom je vast tegen bij de salades, kip en hamburger afdeling. Zullen we de stokbrood met kruidenboter collectief de rug toekeren?
Hallo dames,

Ik heb besloten er dit weekend nog van te nemen en vanaf maandag te beginnen (dan is mijn loon binnen en kan ik mij aanmelden 😃). Ik ga niet overdreven eten, maar wel lekker. Ik had Vietnamese loempia's als avondeten, en morgen lekker een broodje op het terras. De chips en snoep heb ik wel al twee dagen grotendeels achterwege gelaten (en daar eet ik echt elke dag veel te veel van, ookal vind ik het soms niet heel lekker. Ik denk een gewoonte geworden.) En ik ben overgegaan op de Spa lichtbruisend. Normaal drink ik veel Cola Ligt en gewone Cola. Wel ben ik er in mijn hoofd heel veel mee bezig. Dat heb ik altijd als ik wil afvallen, dan kan ik alleen maar aan eten denken. Erg frustrerend!

Het gaat voor mij nog een hele uitdaging worden, ik zal mijn hele eetpatroon moeten aanpassen, maar daar zal ik vast de enige niet in zijn. Maar ik ga de uitdaging graag aan.

@Jufmevrouw, zou jij mij alsjeblieft de inlogcode willen sturen? Voor mij een hele stap om mijn gewicht echt zwart op wit te hebben staan, maar het zal mij meer motiveren om dat getal omlaag te krijgen.

@De rest...fijn dat jullie ook eetlijstjes noteren. Kan ik wat ideetjes opdoen. Ik zal ook proberen mijn lijstjes te plaatsen.
Mmmmmm.....ik heb toch iets teveel gehad vandaag. Mijn extra weekpunten zijn nu op (dus morgen even extra opletten). Ik heb nog wel alle activiteitspunten, maar daar wil ik niet aankomen. Ik heb ervan genoten en het was supergezellig. Daar in heb ik veel water met munt en citroen gedronken. Geen cola of alcohol.

Ik ga morgenochtend even kijken wat ik aan beweging ga doen. Hardlopen wil ik eigenlijk niet 2 dagen achter eljaar. Dus dan wordt het thuis sporten, meer krachttraining. Morgen dus even een balansdagje. Qua avondeten wordt het veel broccolie, mager chipolata worstje en aardappeltjes.

Maandag vakantie weer voorbij en aan het werk! Kids hebben nog een weekje. Maar gaan ook een paar daagjes logeren, dus manlief en ik gaan ook nog uit eten... Oeps... Hahahahaha!
Mijn weegdag!! 87,0 kilo! Ook na het etentje en de bbq en wat toastjes etc! Joepie! Ik ga nu weer lekker door!

Hoest met jullie?
Gisteren bbq gehad en daar ook lekker genoten, borrelnootjes, stukjes kaas, twee stokjes sate met rijst, een kip/curry, veel fruitsalade en als toetje zelfgebakken appeltaart met havermout en een bolletje ijs.

Heb nog 30 punten van mijn weekextra over en ik ben zo bang wat de weegschaal morgen zegt. Mijn AP heb ik opgemaakt, ik heb ingesteld dat die als eerste gaan en het is nu de eerste keer dat ik aan mijn weekpunten kom. Het lijkt me dat ik deze week zoveel gegeten heb, dan kan er toch niets af? :( *stresskip modus*
SilverShadow; dat komt vast goed. Zelfs als je al je weekpunten opmaakt kun je afvallen, daar is het op berekend (alleen gaat het misschien iets minder snel).

Jufmevrouw; ik heb mijn instellingen aangepast.

Ik heb vanavond ook een barbecue. De uitdaging zit hem vooral in het weinig brood eten. Normaal zijn sausjes ook lastig, maar er wordt heerlijke tzatziki gemaakt van yoghurt dus dat is geen probleem.
Komt vast goed SilverShadow, wat Nerdella zegt, je 'mag' wel aan je weekpunten komen.

Is het beter om active points eerst te doen of weekpunten? Ik heb 'm nog op de standaard weekpunten staan.

Mijn BBQ is goed gegaan. Eerst een witlofsalade (ik lust nog steeds geen witlof haha, maar dacht probeer het eens, geen succes), en 2 kipspiesjes en een half broodje met een tartaartje en was saus. Overall viel het dus wel mee. Oh en 2 toastjes met brie. Ik ben iig best wel trots op mezelf.

Als toetje lekker aardbeien en watermeloen gehad. Ook geen straf.

Vandaag als ontbijt vanille yoghurt met havervlokken en aardbeien. We waren laat, dus neem zo een banaan. Vanavond eten we lasagne met veel groente, maar wel geraspte kaas erover.

@suus, gefeliciteerd met je goede weegdag!
Hi ladies!

Ik heb net nog 2 rijstewafels genomen, en nu nog steeds 3 punten over. Ik heb ook nog "30 day shred" gedaan. Dus nog een paar active points verdiend. Goed begin van de nieuwe week voor mij.

Melon; dat ziet er prima uit wat je bij de BBQ gegeten hebt!

Needella; is het bij jou gelukt met de BBQ?

Silvershadow; lijkt me toch prima? Als je al die punten nog over hebt? Ik zou er niet teveel druk over maken. Je kunt in elk geval niet aangekomen zijn. Oooo...borrelnootjes...jammiejammie!

Roosh; ben je er helemaal klaar voor? Om morgen te beginnen? Alvast veel succes! Kom vaak hier schrijven, dat helpt mij wel.

Nou ladies; ik gamijn werktas inpakken en logeerspulletjes voor mij. Kids. Die gaan paar nachtjes logeren, zij hebben nog een weekje vakantie, maar wij moeten werken 😛😛....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven