Tips stedentrip belgie/duitsland
zaterdag 22 augustus 2015 om 07:45
Ik wil in september 2 nachten een stedentrip maken met mijn moeder. We willen het liefst met de auto (of een hele goedkope vlucht maar het schijnt mij niet te lukken die te vinden) dus max zo'n drie uur rijden van Utrecht. Wie heeft er tips voor een leuke stad waar we kunnen shoppen, gezellig uit eten kunnen en waar ook nog iets te zien of te doen is buiten shoppen en uit eten.
Gent, Antwerpen, Brugge en Leuven zijn we al geweest. Qua sfeer vinden we bijvoorbeeld Haarlem of Amersfoort heel leuk. Maar we willen dus iets verder dit keer.
Wie heeft er een goede tip voor ons?
Gent, Antwerpen, Brugge en Leuven zijn we al geweest. Qua sfeer vinden we bijvoorbeeld Haarlem of Amersfoort heel leuk. Maar we willen dus iets verder dit keer.
Wie heeft er een goede tip voor ons?
zaterdag 22 augustus 2015 om 07:56
Net iets voorbij de Franse grens ligt Lille, vond ik een hele leuke kleine stad met een gezellige sfeer.
In Duitsland kom je al vrij snel uit of Düsseldorf, Keulen, Münster, Bremen of Trier (hoewel die laatste langer dan 3 uur rijden is).
Ik ben zelf niet zo'n fan van die steden, maar smaken verschillen.
Is de trein geen optie? Het Ruhrgebied is zeker vanuit Utrecht heel eenvoudig te bereiken met de trein. Lille ook trouwens.
In Duitsland kom je al vrij snel uit of Düsseldorf, Keulen, Münster, Bremen of Trier (hoewel die laatste langer dan 3 uur rijden is).
Ik ben zelf niet zo'n fan van die steden, maar smaken verschillen.
Is de trein geen optie? Het Ruhrgebied is zeker vanuit Utrecht heel eenvoudig te bereiken met de trein. Lille ook trouwens.
zaterdag 22 augustus 2015 om 09:28
Ik vond Keulen en Aken leuk (die laatste is wel wat kleiner) en hoor goede verhalen over Dusseldorf w.b. shoppen. Lille, zoals hierboven gezegd werd, ook erg leuk! Ik heb er niet geshopt en kan me ook niet goed herinneren of er veel leuke winkels waren.
Ik vind Brussel fantastisch, maar niet iedereen vindt het sfeervol geloof ik.
Ik vind Brussel fantastisch, maar niet iedereen vindt het sfeervol geloof ik.
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein