Irritatie over consultatiebureau, ligt het echt aan mij?

11-09-2008 21:10 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het consultatiebureau is al niet mijn beste vriend.

Accoord, het is nodig om je kind te checken en voor de prikken, maaaaaaar ik irriteer me af en toe echt kapot aan ze.

Ongevraagde (vooral zeer opdringerige) adviezen (je MOET dit en MOET dat, ik moet niks), mondje proberen open te trekken om tanden te bekijken, en, als dat niet gaat want kind houdt mond stijf dicht, de opmerking : oh, maakt niet uit, zometeen bij het prikken schreeuwt ze toch. Grrrr

En nog meer van dat fraais. Heb gewoon pech denk ik.

Nu is een brief binnengekomen met vragenlijst voor peuters van 15 tot 30 maanden. Graag even invullen en over 2 weken meenemen bij het volgende bezoek.

Okee, doe ik wel. Ware het niet dat mijn dochter dan net 14 maanden is.

Mijn man is van mening: gewoon invullen.

Heb ik nu ook gedaan maar het zit me gewoon niet lekker. Ik vind het knullig en onprofessioneel dat ze nu al deze brief hebben verstuurd en zit me nu al op te fokken.

Zouden jullie hier wat van zeggen de volgende keer en hoe gaan jullie eigenlijk om met irritaties en frustraties over het consultatiebureau?
Ja, dat vind ik echt.
quote:Pammie schreef op 15 september 2008 @ 20:44:

Als je kind ziek is bel je toch niet het cb? Wat moeten die daarmee?precies, als ik dit lees denk ik huh? nog nooit in me opgekomen om het cb te bellen bij een ziek kind. Ik heb denk ik ook een heel makkelijk cb als ik zo de verhalen lees, heb ook een hele lange dochter, maar als ze die meten kijken ze naar haar vader en zeggen ze, tja, niet gek dat ze lang is. Als ze vragen of dochter groente eet, zeg ik, nou, soms wel, soms niet, ik geef het elke dag, maar het gaat er niet altijd in, ach zeggen ze dan, als ze af en toe maar wat groentes eet, een tomaatje, een komkommertje en gewoon blijven aanbieden. En zo is het met alles, ik ben makkelijk, en dat zijn ze daar ook. Wisselwerking of geluk?
wat leuk trouwens zeg, dat jullie het allemaal zo met mij eens zijn.
Ik heb hele kleine en lichte kindjes en behalve een keer een domme opmerking van een invaller ('ze moet echt wat zwaarder worden hoor!') geen commentaar.
Hallo Dames,

Ik hoor ook vreselijke verhalen over CB. Ook ikzelf ergerde mij regelmatig (en ik ga weer voor nog een ronde) dat er vooral in de boekjes werd gekeken en niet naar mijn kind. Elke keer weer: hij is te zwaar. Ja, maar vind u hem dan ook echt te dik.? Weer in de curve kijken: ja, hij is te zwaar. Wilt u even naar mijn kind kijken aub? Ik heb namelijk een heel gespierd breed kind met (ECHT WAAR) dikke botten. Even knijpen: ja... hij heeft wel wat vet.

Aan de andere kant: het hangt echt van de arts af, de organisatie, en de verpleegkundigen daar lopen goeien bij. Heb ook regelmatig prima contact gehad, maar toen mijn arts wegging en ik een ander kreeg. Grrrrr... Maar toen was ik de erger fase alweer voorbij. Ze hebben me niet eens moeilijk gemaakt toen ik weigerde mee te doen aan RIVM vaccinatieprogramma. Ze hebben me wel ingelicht over alles, en ik had overal antwoord op en heb mij heel precies en zorgvuldig ingewijd in de materie. Daar hebben ze mij dan in gerespecteerd. Dat viel mij mee.

Astrada, dankje voor je links. Ik vind ze zeer interessant. Nee, ik doe dus niet aan in de wave tegen Astrada. Ik deel haar wantrouwen. Echter, een discussie erover is een lastige. Want het is toch een loopgravenoorlog en ook hier maken jullie elkaar voor moordenaar uit. Ik ben al zovaak uitgemaakt voor moordenaar, en niemand heeft mij kunnen bewijzen dat dat echt zo is. Het probleem is echter dat zowel het ene kamp als het andere kamp alleen met inzichten en aanwijzingen kan komen, en nooit met bewijzen. Het gaat dus uiteindelijk om waar je in gelooft. En geloof is in dit onderwerp een heftige, zie ook de discussie die hier ontstaat.

Voorbeeld: Het feit dat het beter gaat met de Nederlandse kinderen sinds invoering van vaccinaties kan net zo goed toegeschreven worden aan toegenomen hygiene-cultuur en betere voeding (ja, dat kwam allemaal tegelijk). En zo kan je bij alle schijnbare bewijzen uit het pro-kamp weer andere zichten bieden en vice versa.

Ik heb gekozen voor uitgestelde DTP vaccinaties (zonder K) (met 9, 12 en 18 maanden en met 4 jaar), en verder geen vaccins, omdat dat de enige echt gevaarlijke ziektes zijn met echt hoge risico's, en omdat ik mijn kind niet wil aandoen dat hij niet naar veel buitenland zou kunnen. De rest van de vaccinaties vind ik uitermate discutabel en mijns inziens is de belangrijkste reden voor opnemen in het RIVM programma om economische schade te voorkomen door thuisblijvende werkende ouders. Zo woedend als ouders op mij kunnen worden, zo woedend kan ik worden om de onduidelijke en discutabele redenen achter vaccinaties HIB, MENC, BMR, HPV, WATERPOKKEN en dat zovelen zich dat laten aanleunen. Ook ik heb grote vraagtekens bij de trend dat zoveel kinderen nu allergieën, eczeem, gedragsstoornissen diabetes etc hebben. NIemand kan bewijzen hoe dat kan, dus het hier ook weer kwestie van wat geloof jij waar dat van komt?

Zelfs mijn huisarts (die de inentingen bij mijn zoon heeft gedaan) moest toegeven dat de algemene gezondheid (bijvoorbeeld aantal hersenvliesontstekingen blijft toch gelijk) niet beter wordt van al dat geprik.

Bovendien heb ik in mijn eigen omgeving meegemaakt wat vaccinaties met je kind kunnen doen, en hoe daar in medische wereld mee omgegaan wordt. Shocking.

Astrada, blijf zo!

Dames, er is een heel aardige documentaire gemaakt, op internet te vinden, die alle redenen voor vaccinaties ook eens in een ander daglicht zet. Als er behoefte aan is, hoor ik het wel (en dan moet ik denk ik toch echt weer even zoeken).

Het is een heeeeel lastig onderwerp natuurlijk. Ik zou graag willen zeggen: het is aan ieder zelf om die overweging te maken. Maar het is ook een collectief vraagstuk (beide kanten, want ik wil JUIST GRAAG dat mijn kind gewoon de bof en rode hond kan krijgen, maar dat kan dus niet niet meer, of alleen met heel rare moeite ofzo).

Iedereen alle wijsheid gewenst! En natuurlijk heel gezonde kids!
jij wil graag dat jouw zoon de bof kan krijgen? en dus kans op onvruchtbaarheid? goh, typisch. En vaccinatie tegen waterpokken? die is mij nog nooit aangeboden. Hersenvliesontstekingen heb je verschillende varianten van, zowel een bacteriele als een virale. Er wordt maar tegen 1 variant ingeent, dus geen wonder dat die ziekte nog steeds voorkomt. Economische schade door thuisblijvende ouders? weer een nieuwe. En nogmaals, kijk eens verder dan je neus lang is en bijv in wat landen in Afrika, waar kinderen sterven aan mazelen, difterie, polio en kinkhoest. Wil je die situatie hier in Nederland?

jeetje, jammer dat ik nu dit topic pas zie

ik krijg het nauwelijks bijgelezen.... ga ik morgen bij de koffie maar eens doen.

Zéér 'interessant' (oa) om de verhalen hier te lezen !

voor ik morgen verder reageer...mensen hier woonachtig in Maastricht?

Ook eens!

Heb hier trouwens bij dochter ook weleens gehoord 'ze moet de volgende keer wel gegroeid zijn in de lengte hoor, want anders...' Heb toen maar gevraagd of ze van plan waren om haar uit te rekken en heb aangeboden om er alvast een paar keer met een deegroller overheen te gaan, hoefde niet

Ik denk gewoon dat een heleboel moeders zélf onzeker zijn en dat ze dus alles als kritiek zien.

En ik ben het met RosieRo eens dat ze in achterstandswijken heel veel goed doen. Vanuit mijn vorige baan had ik contact met het CB, als er zorgen waren over een gezin werd dat gemeld, er was contact met de scholen, jeugdzorg, maatschappelijk werk, verslavingszorg, woningbouwvereniging en de politie, en zo zijn er best heel veel gezinnen geholpen en was er toch toezicht in situaties waar je niet snel iets over hoort.

En inderdaad, mensen die hun baby onder 6 dekentjes laten slapen, die geen babyspullen in huis hebben, die roken of drugs gebruiken bij de baby, gezinnen waar huiselijk geweld voorkomt en die tot over hun oren in de schulden zitten of hun kinderen gewoon slecht te eten geven omdat ze niet beter weten.

En dan miepen er hier wat moeders 'ze vonden mijn baby te kleihein, en ze was niet zo aaaaaaardig tegen me'. Ja hoor, da's ook sneu.
Inenten voor dingen als waterpokken (dat bestaat ja) en dergelijke vind ik ook onzinnig, en ik zet zeker wel mijn vraagtekens bij vaccinaties.

Maar ik heb eigenlijk nergens een sluitend bewijs kunnen vinden in de 2 jaar tijd dat ik me erin verdiept heb, dat het slecht zou zijn of slechter dan níet inenten.

Ik vermoed zelf eigenlijk dat het stijgende aantal kinderen met kwalen en gedragsproblemen meer te maken heeft met de vergrote kennis en het eerder en beter kunnen stellen van een diagnose, het veranderende voedsel, veranderende hygiene en andere maatschappij dan met vaccinaties. Dat lijkt me vergezocht.

Ik heb er zeker over nagedacht of ik wel wilde vaccineren, en ik denk dat ik bij zoonlief misschien de volgende vaccinatie ga uitstellen tot zijn gecorrigeerde leeftijd, maar ik heb geen goede reden kunnen vinden om het níet te doen.

In mijn omgeving is ook iemand die niet inent. Haar broer is ernstig gehandicapt geworden van de vaccinaties, hij reageerde allergisch. En omdat zij dat niet wil heeft zij ervoor gekozen om haar kinderen niet op jonge leeftijd in te enten, maar om ze daar zelf voor te laten kiezen. Ze durft het risico niet aan, en de artsen zijn het daarin met haar eens voor een deel.

Maar gemiddeld genomen is die kans zóveel kleiner dan de kans dat je kind ernstig ziek wordt dat het mij het niet waard is.

Mijn kind is zelfs geprikt tegen het RS virus, erg he? Hartstikke duur ook nog, en een paar maanden lang elke maand ook nog.
quote:arwen173 schreef op 15 september 2008 @ 21:36:

jij wil graag dat jouw zoon de bof kan krijgen? en dus kans op onvruchtbaarheid? goh, typisch. En vaccinatie tegen waterpokken? die is mij nog nooit aangeboden. Hersenvliesontstekingen heb je verschillende varianten van, zowel een bacteriele als een virale. Er wordt maar tegen 1 variant ingeent, dus geen wonder dat die ziekte nog steeds voorkomt. Economische schade door thuisblijvende ouders? weer een nieuwe. En nogmaals, kijk eens verder dan je neus lang is en bijv in wat landen in Afrika, waar kinderen sterven aan mazelen, difterie, polio en kinkhoest. Wil je die situatie hier in Nederland?

Kijk dit bedoel ik nu. Er is wederzijds geen enkel respect en ook jij antwoordt met zaken die je niet bewijzen kan. Mazelen en kinkhoest zijn ziektes die kinderen kunnen doormaken, zonder heel grote kans op ellende. Polio en Difterie zijn vreselijk gevaarlijk. Daartegen enten heb ik dus wel gedaan. Maar zo vroeg DTP enten daarvoor (kanon dosis, juist omdat babies eerste maanden nog amper KUNNEN reageren met hun afweersysteem, die hebben ze dan nog amper).... enehhh..... tetanus bij een Baby?

De ziektes (of de ernst ervan) vroeger in Europa en nu in Afrika kunnen net zo goed veroorzaakt worden door slechte voeding en niet-hygienische omstandigheden. Er zijn aanwijzingen dat we met zijn allen teveel denken dat het door vaccinaties verandert is. (lees de links die hier getipt zijn). De bof op onvruchtbaarheid bij de Bof is verder erg erg klein. Zie ook de uitspraken van RIVM zelf bij de laatste epidemie ("Bof is echt niet gevaarlijk") .

Ik lees het argument in deze discussie dat kleine kans op bijwerkingen geen reden is voor niet-enten. Waarom dan wel enten vanwege kleine kans op complicaties bij doormaken van ziekten zoals BOF? Het is naief om te denken dat die overwegingen puur om menselijk en individueel welzijn gaan, dat zijn maatschappelijke keuzes, en vaak gaan die over geld.

Kans op bepaalde hersenvlies ontsteking schijnt reden te zijn om te enten tegen HIB en Mazelen. Toch krijgen nu meer kinderen hersenvliesontsteking bij ooronsteking. Hoe zit dat nu? MENC is niet de verzoorzaker van het gevaarlijke hersenvliesontsteking, dat is MENB. Waarom dan enten tegen MENC?

Over HPV en over Waterpokken vaccins is wel degelijk nu een disussie gaande (vooral HPV afgelopen jaar).

Ik zeg je, ik weet de waarheid niet, ik zou niet weten hoe ik die moet bewijzen, maar ik heb zo mijn vragen en zienswijzen. Ik geloof echt dat we over een tijd terugkijken en denken: we waren een beetje aan het doorschieten met al dat prikken. En jij gelooft weer iets anders. Waarom zou jij dan op mij willen inhakken? Of op Astrada? Waarom word jij boos?
quote:Eowynn_ schreef op 15 september 2008 @ 22:01:

Mijn kind is zelfs geprikt tegen het RS virus, erg he? Hartstikke duur ook nog, en een paar maanden lang elke maand ook nog.

Hahaha, same here, ik kreeg zelfs opmerkingen bij de apotheek vanwege de prijs van zo'n spuit. En ik maar denken dat mijn epo-injecties duur waren, die ik tijdens en vlak na de zwangerschap moest gebruiken. Hahahaha, nou, als ik ze op de zwarte markt had moeten kopen misschien.

Mijn alternatief arts raadt trouwens aan om juist een prematuur zo snel mogelijk te vaccineren, omdat die het kwetsbaarst is en zo snel mogelijk beschermd moet worden. Ik ben dus ook netjes op tijd begonnen. Door ziekte is het allemaal een beetje verschoven uiteindelijk, zodat ik nu op de gecorrigeerde leeftijd zit. Maar dat is bij toeval dus.
Over het oorspronkelijke onderwerp trouwens nog even: het CB is bedoeld voor preventie. Zij hebben als taak om afwijkingen in een zo vroeg mogelijk stadium te signaleren, zodat er niet onnodige schade kan ontstaan doordat de afwijking niet behandeld (of in geval van mishandeling/verwaarlozing/etc.: aangepakt) wordt.

Het is dus juist hun táák om te signaleren dat een kind wel erg hard groeit of wel erg klein blijft. Het is hun táák om ouders daarop aan te spreken en om, als ze daar reden toe hebben, door te sturen naar een kinderarts. Het is hun táák om te controleren of kinderen zich wel goed ontwikkelen, of ze wel tanden krijgen, of ze wel de juiste dingen kunnen voor de juiste leeftijd, etc.

Wie ben ik dan om te gaan lopen mekkeren als er inderdaad afwijkende dingen gesignaleerd worden? Daar zijn ze toch voor bedoeld? Om zo snel mogelijk erger te voorkomen? Om dingen op te sporen waar mensen niet voor naar de huisarts zouden zijn gegaan, omdat ze niet weten dat er sprake is van een ziekte of afwijking?

Zelfs mijn huisarts vroeg me bij een bepaald probleem wat het CB ervan gezegd had: zij zien álle kinderen, zij weten dus ook veel beter wat gemiddeld is, hoe grote afwijking al dan niet getolereerd wordt.

Ik snap niet dat je er boos om kunt worden dat zij gewoon hun werk doen...
boos? ik ben niet boos op jou hoor, ik vind het alleen dom en ik vraag me af, mensen die zo tegen inenten zijn met alle redenen daarvoor, ga eens een paar jaar in afrika wonen met je kleine kinderen, blijf je dan bij je standpunt? ent je dan je kinderen ook niet in? Het is verdraaid makkelijk om in landen als nederland te besluiten niet in te enten, de kans dat je kind hier ziek wordt als je niet in de bible belt woont tenminste is niet zo heel groot, en dat is dus dankzij alle kinderen die wel ingeent worden. Er zal ongetwijfeld een ander vaccinatie programmna zijn over 50 jaar, met nieuwe inzichten en andere middelen, die beter zijn dan wat er nu is, dat geloof ik zeker, maar dat is geen reden om dan nu maar helemaal niet in te enten. De HPV discussie is mij bekend en die volg ik ook met interesse, van inenten tegen waterpokken weet ik niks, ik zal eens zoeken.
Even een ander berichtje:

Ik vonnd (jajajaa eigen mening) het altijd heel gezellig op ons CB. Mijn oudste vind het ook helemaal geweldig omo te gaan of om mee te gaan met kleine broer, zoveel babies en speelgoed en misschien wel het belangrijkste zo'n onwijs lieve vrouw als wijkverpleegkundige. Ze is helaas nu wel met pensioen maar ze wist gewoon van ieder kindje de naam en dus ook van de broers en zussen. Geen kleine gemeente waarin ik woon!

De kinderarts is iets stijver maar ook daar geen klachten.

ZOontje moet nog een paar keer, 2,5, 3, en 4 jaar en in het voorjaar kan je weer om de week ongeveer (dat is wel ff te vaak) voor potsiekind nr. 3.
quote:Blurp schreef op 15 september 2008 @ 21:31:

(ingekort)

Hallo Dames,

Ik hoor ook vreselijke verhalen over CB. Ook ikzelf ergerde mij regelmatig (en ik ga weer voor nog een ronde) dat er vooral in de boekjes werd gekeken .................................................Het is een heeeeel lastig onderwerp natuurlijk. Ik zou graag willen zeggen: het is aan ieder zelf om die overweging te maken. Maar het is ook een collectief vraagstuk (beide kanten, want ik wil JUIST GRAAG dat mijn kind gewoon de bof en rode hond kan krijgen, maar dat kan dus niet niet meer, of alleen met heel rare moeite ofzo).

Iedereen alle wijsheid gewenst! En natuurlijk heel gezonde kids!

Hallo Blurp,

bedankt voor je uitgebreide toelichting over het hoe, waarom en waarom niet betreffende de inentingen van jouw kind.

Ook ik heb ze allemaal eens op een rijtje gezet (alles al weer vergeten zo ongeveer) en het is maar zeer de vraag waarom een kind geen vrij onschuldige kinderziektes meer mag krijgen tegenwoordig met als gevolg een levenslange immuniteit.

Zo'n kwetsbaar afweersysteem moet toch op een natuurlijke manier versterkt worden zou je denken? Zou ik denken?

De mensen geboren voor 1975 zijn toch niet (veel) zieker dan die van erna? Andersom juist lijkt me.

En de toxische hoeveelheid in het gemiddeld vaccin, dat druist toch tegen alle natuurwetten in?

Ik weet dat het een gevoelig onderwerp betreft, en ik besef dat het niet niks is dat sommige lieden beweren dat je je dochter/zoon wellicht in gevaar hebt gebracht door haar/hem ?8? spuiten te laten geven...natuurlijk schiet je dan in de verdediging zoals zovelen op dit forum doen en uiteraard wordt de bal teruggekaatst!

Maar nogmaals bedankt Blurp, je zet een duidelijk verhaal neer, op een nette manier geschreven...zal er eens wat van proberen op te steken haha!
quote:astrada01 schreef op 16 september 2008 @ 12:15:

[...]

Hallo Blurp,

bedankt voor je uitgebreide toelichting over het hoe, waarom en waarom niet betreffende de inentingen van jouw kind.

Ook ik heb ze allemaal eens op een rijtje gezet (alles al weer vergeten zo ongeveer) en het is maar zeer de vraag waarom een kind geen vrij onschuldige kinderziektes meer mag krijgen tegenwoordig met als gevolg een levenslange immuniteit.

Wake up and smell the coffee my dear. Het gros van die "vrij onschuldige kinderziektes" is levensbedreigend en/of invaliderend. Maar je hebt gelijk hoor: zo'n kind met polio kan dan wel niet meer lopen, maar heeft een levenslange immuniteit.

We kennen nu alleen nog maar deze beelden:

Maar ik denk dat het heel goed is als iedereen zich blijft realiseren dat dit nog niet eens zo lang geleden is:

Ik kan werkelijk geen enkel zinnig argument verzinnen waarom ik NIET zou vaccineren. Eén blik op dit soort foto's en alle tegenargumenten worden in mijn ogen van tafel geveegd.

Polio kwam trouwens evenzogoed voor bij welvarende mensen die er een hygiënische standaard op nahielden die vergelijkbaar was met de huidige standaard.

Ik word schijtziek van zoveel domheid als het gaat om de gezondheid van je kind (en de kinderen van anderen, want ook die lopen risico's door niet-enten van andere kinderen).
quote:astrada01 schreef op 16 september 2008 @ 12:15:

[...]

De mensen geboren voor 1975 zijn toch niet (veel) zieker dan die van erna? Andersom juist lijkt me.Er lijkt jou vanalles, maar het is een feit dat de levensverwachting sindsdien is gestegen en de zuigelingensterfte en kindersterfte zijn gedaald. Dat zijn de feiten. Ik kan je daar verschillende grafieken van voorschotelen, die gebaseerd zijn op de bevolkingsregisters. Of zijn dat ook 'besmette bronnen'?

Ik denk dat je echt niet weet waar je het over hebt als je allergieen of adhd (wat mogelijk meer voorkomt) zou willen inruilen voor verwoestende ziekten waartegen we ons beschermen.

Geblaat vanuit de relatieve luxe van een veilige, gezonde samenleving dus. En als er te hard geblaat en onzin verkocht wordt, wordt die samenleving weer ongezonder.
quote:qwertu schreef op 16 september 2008 @ 14:20:

[...]

Wake up and smell the coffee my dear. Het gros van die "vrij onschuldige kinderziektes" is levensbedreigend en/of invaliderend. Maar je hebt gelijk hoor: zo'n kind met polio kan dan wel niet meer lopen, maar heeft een levenslange immuniteit.

We kennen nu alleen nog maar deze beelden:

[afbeelding]

Maar ik denk dat het heel goed is als iedereen zich blijft realiseren dat dit nog niet eens zo lang geleden is:

[afbeelding]

Ik kan werkelijk geen enkel zinnig argument verzinnen waarom ik NIET zou vaccineren. Eén blik op dit soort foto's en alle tegenargumenten worden in mijn ogen van tafel geveegd.

Polio kwam trouwens evenzogoed voor bij welvarende mensen die er een hygiënische standaard op nahielden die vergelijkbaar was met de huidige standaard.

Ik word schijtziek van zoveel domheid als het gaat om de gezondheid van je kind (en de kinderen van anderen, want ook die lopen risico's door niet-enten van andere kinderen).Voortaan eerst even doordenken Qwertu, dan weet je dat ik daar polio ed niet mee bedoel.
Geblaat vanuit de relatieve luxe van een veilige, gezonde samenleving dus.

helemaal mee eens. Wees blij dat je de kans tot inenten hebt, in plaats van er met niet gefundeerde argumenten over te gaan zaniken.
Hear hear Q.

En eens met Arwen
quote:MissMara schreef op 16 september 2008 @ 14:35:

[...]

Er lijkt jou vanalles, maar het is een feit dat de levensverwachting sindsdien is gestegen en de zuigelingensterfte en kindersterfte zijn gedaald. Dat zijn de feiten. Ik kan je daar verschillende grafieken van voorschotelen, die gebaseerd zijn op de bevolkingsregisters. Of zijn dat ook 'besmette bronnen'?

Ik denk dat je echt niet weet waar je het over hebt als je allergieen of adhd (wat mogelijk meer voorkomt) zou willen inruilen voor verwoestende ziekten waartegen we ons beschermen.

Geblaat vanuit de relatieve luxe van een veilige, gezonde samenleving dus. En als er te hard geblaat en onzin verkocht wordt, wordt die samenleving weer ongezonder.Even wat anders;

Er is een tijdje geleden met veel hoempapa-geluiden een aanzienlijk hogere leeftijdverwachting gepresenteerd door een Nederlandse autoriteit of iets dergelijks. Bleek allemaal onzin volgens de alternatieve media, die maakten een hele andere rekensom.

Daaruit bleek dat de levensverwachting van mensen boven de 60 sinds de jaren '50 nog niet eens met twee jaar gestegen was.

Wel moet er voor de twee jaar een hoge prijs betaald worden, men wordt nu veel zieker oud dan toen....

Wat de afname zuigelingensterfte en kindersterfte betreft, er bestaat helemaal geen bewijs die dit kan linken aan de toegenomen vaccinatiesprogramma's.

Je mag het wel geloven hoor, moet je zelf weten, maar ik geloof er in ieder geval niets van.
De alternatieve media maken wel vaker heel andere rekensommen, maar de uitkomst daarvan is gewoon fout.

Zolang jij je baseert op niet-wetenschappelijke bewijzen en ik op wel wetenschappelijke bewijzen geloof ik in de laatste.
quote:MissMara schreef op 16 september 2008 @ 14:35:

[...]Geblaat vanuit de relatieve luxe van een veilige, gezonde samenleving dus. En als er te hard geblaat en onzin verkocht wordt, wordt die samenleving weer ongezonder.

Is dat eigenlijk wel zo?

We zijn namelijk al jaren bezig hard te dalen op het schema "gezondheid" tov van minder welvarende landen...

Neem de USA, die staan tegenwoordig ergens in de middenmoot!
Astrada heeft banden met Scientology en is niet met argumenten te overtuigen.
zelfs ALS er een kans op complicaties bestaat door vaccinaties, dan is die kans nog altijd veel en veel kleiner dan de kans op blijvende schade door 'onschuldige kinderziektes' als bof, mazelen en rode hond.

Als jij dus wil dat je kind gewoon lekker gezond voor de afweer die ziektes doormaakt, heb je ofwel een klap van de molen gehad ofwel ben jij iemand die haar kinderen mishandelt.

laat je nakijken griezel, ik hoop dat iemand die arme kinderen van jou komt redden voordat ze schade oplopen door jouw verwaarlozing, mishandeling en ondeskundigheid.

en ja, de discussie is bij deze verhard. Kan me hier ZO kwaad om maken.
OK, Nippo, je hebt ons al eerder gewaarschuwd, maar je kent die eigenwijze types vast wel die dat soort dingen zelf willen ontdekken. Ik heb nu iig heel hard op de ignore-button geduwd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven