Irritatie over consultatiebureau, ligt het echt aan mij?

11-09-2008 21:10 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het consultatiebureau is al niet mijn beste vriend.

Accoord, het is nodig om je kind te checken en voor de prikken, maaaaaaar ik irriteer me af en toe echt kapot aan ze.

Ongevraagde (vooral zeer opdringerige) adviezen (je MOET dit en MOET dat, ik moet niks), mondje proberen open te trekken om tanden te bekijken, en, als dat niet gaat want kind houdt mond stijf dicht, de opmerking : oh, maakt niet uit, zometeen bij het prikken schreeuwt ze toch. Grrrr

En nog meer van dat fraais. Heb gewoon pech denk ik.

Nu is een brief binnengekomen met vragenlijst voor peuters van 15 tot 30 maanden. Graag even invullen en over 2 weken meenemen bij het volgende bezoek.

Okee, doe ik wel. Ware het niet dat mijn dochter dan net 14 maanden is.

Mijn man is van mening: gewoon invullen.

Heb ik nu ook gedaan maar het zit me gewoon niet lekker. Ik vind het knullig en onprofessioneel dat ze nu al deze brief hebben verstuurd en zit me nu al op te fokken.

Zouden jullie hier wat van zeggen de volgende keer en hoe gaan jullie eigenlijk om met irritaties en frustraties over het consultatiebureau?
Ja, dat vind ik echt.
quote:MissMara schreef op 15 september 2008 @ 13:55:

sorry Pammie, je hebt hem al verbeterd zie ik... ik dacht dat het een speciaal koosnaampje was voor dit genre artsen. Fijn dat je 'em zo leuk vond Zal ik het maar weer veranderen dan?
effe een kleine toevoeging, dat ik altijd tevreden ben met mijn cb, betekent niet dat ik niet kritisch ben en alles maar voor zoete koek slik. Ik vind hun zorg prima, ben het niet altijd met ze eens, maar vind dat gewoon bespreekbaar en niet irritant. Bij sommige dingen denk ik inderdaad, ja hoor, tuurlijk, dat doen we dus niet of juist wel, maar bij andere dingen denk ik, oh handig, goede tip. En ik vind het gewoon een prima service met aardige mensen. Niet allemaal, maar hee, dat is net als in het dagelijkse leven.. Net wat ik al eerder las, Nederlandse kinderen worden steeds dikker en dikker en dat begint op jonge leeftijd al, maar als je als cb daar iets over zegt of iets over voedingsgewoonte, dan ben je bemoeierig en onkundig. Tja, ergens klopt er dan iets niet in die redenatie.

En dat geklets over jantjesmits anti prik beleid, tuurlijk, groot gelijk meid. Niet laten inenten die kids van je. Gelukkig woon je hier en krijgen jouw kinderen niet ingeent waarschijnlijk toch geen polio of mazelen of kinkhoest. Is helaas anders in andere landen. Daar is de kindersterfte ook net wat hoger dan in Nederland. Maar ja, dat is bijzaak begrijp ik.
helemaal eens met arwen.

*verwijderd, laat maar, ga discussie niet aan*
Ook helemaal eens met Arwen.

Wil iedereen die het ook eens is met Arwen z'n hand even opsteken? Dan kunnen we gaan turven.
Ikke!
Over het inenten ben ik het zeker met Arwen eens, maar over cb heb ik geen mening omdat ik nog geen kinderen heb.
*strooit wat homeopathische korrels rond ter ondersteuning van de mening van Arwen*
Wederom eensch met Arwen
quote:Pammie schreef op 15 september 2008 @ 14:21:

[...]

Fijn dat je 'em zo leuk vond Zal ik het maar weer veranderen dan?

Doe geen moeite, het was leuk zolang het duurde. Die 47 seconden.

(en nu die korrels weer... ik vind je vrij hilarisch in dit topic, maar goed, ik ben ook half daas van verkoudheid/half melig van verveling).
(Ik gebruik homeopatische korrels. Maar op zeer kritische wijze hoor, niet omdat Jan Smit erover zingt. )

Ja, ook eensch!!
Mag ik het een beetje eens en een beetje oneens zijn met Arwen? Eensch wat betreft de algemene zaken, oneensch wat betreft de wat gecompliceerdere zaken.
anoniem_64612 wijzigde dit bericht op 15-09-2008 19:21
Reden: poppetje vergeten....
% gewijzigd
Maar een beetje jammer dat astrada dit topic nu ook al weer op de kast lijkt te krijgen.. maar ach... wat forummers met een hele duidelijke mening brengen ook wel weer wat leven in de brouwerij én wat eensgezindheid tussen de rest van de forummers (bv. elinjoo "ik haat kinderen" en astrada "de hele medische wereld is een complot")
Ik ben gewend om met artsen om te gaan (werk gerelateerd), maar kan het echt niet vinden met de arts op mijn cb.

Ze draaft door op pietluttige zaken en zaken waar ik niets aan kan veranderen. Kinderen mogen bijv van haar geen roosvicee of andere toevoegingen door het drinken, alleen water.

Mijn dochter is lang, volgens haar te lang en blijft daar steeds over doorgaan, terwijl dat niet iets is wat ik in de hand heb en dan nog wat wil je, ik ben 1.80 en 2.00 meter...wat verwcht jedan een ukkie?

Wanneer ik juistondersteuning of tips wil dan is ze er niet voor me, dochter was huilbaby, heb me nog nooit zo alleen daar in gevoeld. Er kwam iemand thuis van het cb, die letterlijk zei: wetenschappelijk is het bewezen dat baby's stoppen met huilen na 4 uur, dus 4 uur lang laten huilen en dan zou ze wel stoppen...pffff....dat soort tips kon ik niets mee.

Als ik vragen had over bijv eten, verwees ze me terug naar een A4'tje die we van hun hadden gekregen en volgens haar was er niet meer te vertellen dan daar op stond.

Er is nooit iets positiefs te benoemen....

Mijn dochter ontwikkeld zich vlot op taalgebied, ook dat is niet goed. Ze is te ver, mag nog niet zoveel kunnen etc...

Daar word ik moedeloos van....

Maar goed ik wil graag weten wat ze meet en weegt dus ga ik heen, en zeg ja en amen en verlaat het pand weer....maar irritaties ja die zijn er volop.

Betreffende vaccinaties, die zijn zo belangrijk dat ik die nooit zou overslaan en ook geen begrip heb voor mensen die het wel doen. Daar heb ik werkgerelateerd genoeg leed door gezien..
quote:MissMara schreef op 15 september 2008 @ 17:32:

[...]

Doe geen moeite, het was leuk zolang het duurde. Die 47 seconden.

(en nu die korrels weer... ik vind je vrij hilarisch in dit topic, maar goed, ik ben ook half daas van verkoudheid/half melig van verveling).Zal ik dat dan maar opvatten als een compliment?
Ja, zo was het wel bedoeld!
Het staat er wel alsof je me alleen maar hilarisch vindt omdat je ziek bent. Maar goed, dan ben je in ieder geval vrolijk

Heeft iemand Astrada nog gezien of is ze korrels aan het ruimen?
Ik ga niet meer naar ze toe.

Dat heb ik ze verteld en allemachtig wat gaf me dat een heerlijk gevoel!

Ik ga alleen nog voor de prikken.

En als mijn jongste ziek is, dan bel ik de huisarts.

Tadaaaaaaa.... opgelost!
quote:Pammie schreef op 15 september 2008 @ 20:39:

Het staat er wel alsof je me alleen maar hilarisch vindt omdat je ziek bent. Maar goed, dan ben je in ieder geval vrolijk

Heeft iemand Astrada nog gezien of is ze korrels aan het ruimen?Je hebt gelijk, dat staat er niet erg complimenteus. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat mijn wereldje heel klein was vandaag en ik jouw korrels etc. dus bijzonder waardeerde. Een zonnestraaltje in een mist van snot, zoiets.
quote:Pammie schreef op 15 september 2008 @ 13:07:

Ik heb trouwens een heel fijn consultatiebureau, ze vergeten me steeds uit te nodigen voor een bezoek . Laatste keer dat ik daar was, was zoontje 2, hij wordt nu bijna 3.Uh, dat is toch ook de bedoeling. Althans, zo gaat dat hier wel (mini moet woensdag en was een jaar geleden voor het laatst nl)
Als je kind ziek is bel je toch niet het cb? Wat moeten die daarmee?
Volgens mij moeten ze toch echt met 2,5 ook een keer. En dan 3 en dan zit er pas een jaar tussen en gaan ze met 4 voor het laatst.

Maar goed, we gaan ook 2 keer per jaar naar de kinderarts dus hij wordt toch wel in de gaten gehouden en gewogen en gemeten.
Aha. Hier niet in ieder geval. Bij 2,5 jaar bedoel ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven