Gezondheid alle pijlers

Microgynon 30/20

22-08-2015 22:55 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jarenlang de microgynon 30 gehad en vorig jaar ben ik overgestapt op de microgynon 20, omdat ik gelezen had dat deze pil minder hormonen bevat. Ik heb hem ongeveer 10 maanden geslikt en ik kreeg steeds last van tussentijdse bloedingen en soms werd ik gewoon helemaal niet ongesteld, terwijl ik daar met de microgynon 30 nooit last van heb gehad. Wat ik ook merkte is dat ik opeens twee cupmaten kleiner heb!! Hier ben ik helemaal niet blij mee, want mijn borsten zijn hierdoor ook meer gaan hangen (door vel te veel) Nu ben ik vorige week weer begonnen met de microgynon 30.

Zijn er nog meer mensen die dit hebben meegemaakt met wisselen van pil of stoppen met de microgynon 30? En denken jullie dat ik nu weer mijn oorspronkelijke cupmaat terug krijg? En hoe lang zal het ongeveer duren voordat alles weer zoals eerst was? Menstruatie etc. Kan hier verder niks over vinden op internet!

Alvast bedankt!
Voor mij was de 20 ook te licht. Steeds doorbraakbloedingen. De 30 werkte prima.
Hier ook de 30 geslikt jarenlang, die 20 was ook te licht voor mij.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Merkten jullie ook zo'n extreem verschil in cupmaat? Zit me echt dwars!
quote:lichtpuntjes schreef op 22 augustus 2015 @ 23:31:

Merkten jullie ook zo'n extreem verschil in cupmaat? Zit me echt dwars!Het kan zijn dat je borsten zijn gaan groeien door de hoeveelheid hormonen in de microgynon 30 en dat door het gebrek aan die hormonen je borsten hun eigen formaat weer aannemen? Borsten die krimpen staat trouwens wel als bijwerking in de bijsluiter van de microgynon.
*prik*
Nee kan ik me niet echt herinneren eigenlijk. Is al wel 7 jaar geleden dat ik met de pil begon, inmiddels mee gestopt en merk wel dat ik fitter ben.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ja, ik zag juist op de bijsluiter van de microgynon 30 staan: grotere borsten. Bij de 20 stond dat juist niet. Dus ik heb nog hoop.
Ik heb microfoon 50 en ik merk er niks van. Ben je niet toevallig wat afgevallen wat te zien is aan je borsten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven