Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Alle reacties Link kopieren
Bloem, gelukkig hebben jullie het in ieder geval gezellig gehad samen. Nu maar duimen.

Mibb, wel leuk als je de eerste bent. Kna je straks misschien jullie spulletjes weer doorgeven. Wat je allemaal nodig hebt kom je volgens mij stap voor stap wel achter. Zo zijn wij ook een beetje bezig eigenlijk. Hier nog lang niet alles af hoor. Nu wel druk bezig met het kamertje en de meubeltjes. Aankomend weekend moeten we echt de kinderwagen gaan bestellen want daar zit een levertijd op van 10 weken (ben nu bijna 29 weken zwanger). Tijd gaat dus best snel.

Verder gaat het goed met me al merk ik wel dat de energie weer terug aan het lopen is. Hoewel, mag niet klagen, want het hele weekend druk bezig geweest en ben alleen een beetje moe.

Komt bij jou de energie ook weer een beetje terug?
Fijn Dametje, dat alles goed was op het CB!!

Snok, ik zal je mn adres mailen voor die bloemen
Dametje, je begint er echt handig in te worden. Komt ze om de drie uur? Of zit er nog niet echt regelmaat in? Hoe vaak komt ze snachts? is dta een beetje vol te houden?

Is dat goed een pond erbij in twee weken?

Je eigen gewicht ook wel heel netjes zo kort na de bevalling. Hoeveel ben je tijdens de zwangerschap in totaal aangekomen?

Mibb, nog bedankt voor het uodaten van het schema ziet er weer goed uit hoor.
Sjonge, gaat lekker vandaag, weer tegelijk zitten tikken...

Fijn dat alles goed gaat Plukkie! Tja die energie, dat hoor ik meer dat het terug gaat lopen. Alles wordt natuurlijk zwaarder.

Ik ga wel uitvinden denk ik inderdaad wat ik nodig heb. Maar goed, je hebt ook van die lijstjes met wat je zou moeten kopen en dan vraag ik me echt bij sommige dingen af: Ga je dat echt gebruiken?? Beetje zonde om het aan te schaffen en werkloos in de kast te laten liggen...

10 weken voor een kinderwagen?? Gister bij de Prenatal vertelden ze me dat het ongeveer 6 à 8 weken duurt. Las ik nou op het Easy Walker topic dat jij misschien ook voor die wagen wilde gaan? Heb je Postbank rentepunten? Of iemand in je omgeving? Scheelt namelijk de helft van het geld en hij is in 10 werkdagen binnen!
Mibb, lief van je om te duimen dat we alle vier zwanger zijn, ik hoop het ook heel erg!! Ook hier dus het grote wachten begonnen, mijn NOD is volgende week als het goed is maar ik heb niet zo'n hele regelmatige cyclus dus het kan ook best wat later zijn, als ik niet meer kan wachten dan ga ik gewoon testen heb ik bedacht en niet wachten tot een paar dagen na NOD.

Dametje waren ze aardig voor je bij het CB?

Ik ga even prive kijken naar je kleine meid.

Ben benieuwd naar Freddy maar ze zal vast heerlijk aan het genieten zijn.
ga ook mee duimen!!! Komen jullie dan bij mei mamma's schrijven?
geen tijd voor uitegebreide reactie maar ik duim ook voor allemaal mei-juni moeders!

dametje, klinkt goed zelf eten gegeven en verschoond! eetsmakelijk.

net bij vriendin geweest die een miskraam heeft gehad, ze gaf aan het wel fijn te vinden om erover te praten en over de toekomst, over mijn zwangerschap, ben blij dat ik naar haar toe gegaan ben, was even ongemakkelijk maar erg goed... hoop dat ze snel weer zwanger is (ze gaan gelijk weer proberen) is wel erg leuk zou de eerste vriendin zijn die ook zwanger is, kunnen we straks samen winkelen...
Mibb, wilde eerst ook gaan voor de easy walker, maar nu ik hem een paar keer heb gezien vind ik hem veel te groot. Ben zelf namelijk 'maar' 1.60 en het is echt geen gezicht als ik er achter loop. We gaan nu voor de Mutsy. Afgelopen zaterdag bij prenatel gevraag en toen zeiden ze 10 weken. Ga nog wel even nabellen of dat niet korter kan, want vind het zelf ook wel errug lang.

Vlinder, goed dat je naar haar toe bent gegaan en haar zo al hebt kunnen helpen.

Raar mens trouwens die Sannie op het decemberforum. Lijkt meer op verkapte reclame voor december hyves. Die heet namelijk Sandra.
hihi vond het ook maar wazig die decemberhyves van die sannie. Heb ook geen behoefte.

plukkie heb je ook nog een andere winkel in de buurt voor je wagen. Weet dat ik bij baby burgerhout niet zoalng hoefde te wachten geloof week of 4 maar zelf zoiets had van laat alles maar in 1 keer komen. Welke type mutsy nemen jullie?

Voor verlof ben ik nog niet helemaal uit. Wil het liefst tot 4 weken ervoor maar vrees dat ik het niet red en moet zeggen kijk er soms ook al echt heel erg naar uit dat ik even niets meer moet. Maar de jouwe schiet gewoon al echt op!

Wij gaan eerst in oktober nog op vakantie en daarna maak ik denk ik echt de keuze. Al zal werk niet blij zijn als ik eerder stop.

Bloem, zus, ka, aruba hier een besmettelijke knuffel

hopelijk werkt die!

ben wel benieuwd naar freddy al snap ik heel goed dat het niet het eerste is wat je doet na je bevalling melden op viva dat de kleine er is.

merk wel dat ik nu steeds het topic volg wat moet bevallen vind die verhalen toch wel erg leuk om te lezen.

dametje lekker gewoon een middagje samen met je dochtertje!

Ben je al een beetje door al het kraambezoek heen? Nog verwend?

mibb er bestaan wel speciale uitzetlijstjes wat je nodig hebt. En ergns op viva is ook een topic wat is je beste en slechtste aankoop geweest. Verder vertrouw ik op mijn instinct en ervaringen die ik heeb opgedaan in de kinderopvang.

wel grappig heb het contract voor de kinderopvang al getekend. vanaf 1 april hebben we plek op de groep die ik het liefst wil.

Waar kiezen jullie voor horizontale of verticale groep?
huh wat is dat nou weer een horizontale of verticale groep?

Klinkt grappig.
heeft te maken met leeftijden, vertikaal is gemengd (dus van babys tot peuters) en horizontaal allemaal babys.

ik heb dat ook pluis, dat ik steeds het uitgerekende topic volg!

ben blij dat ik naar die vriendin ben toegegaan.

sannie, is zeker een beetje raar...

ik heb geen officieel verlof maar werk dan ook maar 1 vaste dag in de week als gastouder, afspraak is at het gaat zolang het gaat.

pluis en plukkie allebei een mutsy? wij gaan voor de bugaboo.

bloem, zus, ka, aruba we gaan jullie de komende tijd gewoon heel veel knuffelen!
Goeieavond!

Nog geen babynieuws? Spannend!

Hier alles goed. Kleine man wordt nu geschat op 2100 gram. Ik had helaas wel suiker in de urine, maar aangezien de glucosetest goed was, is er volgens de gyn niet zo veel aan de hand.

Morgen ook de laatste werkdag en dan 2 weken lang het huis aan kant brengen. Babyspullen kopen etc. Kom nog tijd tekort geloof ik.

@Plukkie, al 29 weken? Zooooo tijd vliegt echt!
mmm ik ben dol op knuffelen, dus kom maar op

Liubi vanaf vandaag verlof. Pas je wel op dat je jezelf niet thuis overwerkt

Zelfs ik volg de uitgerekende topics...en ik ben nog niet eens zwanger hahaha Komt denk ik ook, omdat we hier nu elke maand iemand hebben die uitgerekend is.

Freddy je houdt het wel spannend!

Dametje ik vind het echt goed van je hoor, zoals je met de situatie omgaat! Hoe was het om met die lotgenote te praten?

Zus hoe staat het met de temperatuur? Nog steeds zo hoog?
Temp is niet gezakt maar de testuitslag is dubieus om maar een mooi woord te gebruiken. Omdat ik dat al vaker heb gehad ben ik voor mezelf niet zwanger tot tegendeel is bewezen haha.

En nu heb ik hele tijd ongi gevoel en dan weer niet. Dus de bekende kreet: afwachten ^&*%#@%$@
Zus vertel??? heb je vage streep of wat?????
Ja maar vaaaaaaaag vaag hoor dus dat telt niet
Zag je vriend hem ook zus? Hoe kan dat dan een vage test is toch ook zwanger?
Heey lieve meiden!

Hier ziek, zwak en misselijk! Getsie!! Stond op met een hoofd vol snot (sorry voor de details). En dan helemaal alleen thuis met hond die veel aandacht vraagt snik snik, pas op huis ouders. Nou even doorbijten, maandag komt mijn lieve mannetje weer. Maar ik vind mezelf zooooo sieeeeeeeeellug, hatsjie hatsjie!!!

Vandaag wél precies 19 weken zwanger, dus dat is geweldig. Volgende week 20weken echo en ben nu al zenuwachtig! Ik wil dolgraag weten wat ons babytje voor geslacht heeft.

Een (|) of een

OO

| |

| |

---

Alleen dan hoop ik dat het er iets beter uitziet hahaha! Sorry..ben in een rare bui.

Freddy, ik hoop dat je bevalling goed is gegaan en schrijf maar lekker iets als je er aan toe bent (maar wel een beetje snel graag hahaha). Ben heeeel benieuwd en iedereen met mij geloof ik zo te lezen.

Aruba! Ik zag dat je dezelfde dag weer thuis was, alles goed gegaan dus? Ik zal zo weer even teruglezen om te lezen hoe het precies is verlopen allemaal, maar in principe staat een zw.schap niets in de weg toch?

Liubi wat betekent suiker in je urine precies?

Vlinder wat een verhaal van jullie huis zeg, jeetje mina!!! Dat lijkt me nog eens frustrerend, zit je maar te wachten en te wachten!

Wij gaan trouwens voor een Maxi Cosi Mura 3, (schoon)ouders betalen (halleluja!) mee Dure krengen! Maar we wandelen echt heel wat kilometers per dag met onze Jack Russell, dus we willen echt geen tweedehands.

Wat erg van je vriendin en die miskraam trouwens, jeetje..!

Verder zit ik uiteraard erg in spanning door Zus!! Maar we hebben het er de hele dag over haha.

Mibb, jij gaat ook lekker he, supergoed. Ben zo blij voor je En ook voor Snok jullie hebben het allebei zo verdiend, geweldig.

Please...laat de rest ook snel zwanger zijn, het zou zo super zijn. Door Zus ken ik alle frustraties van lange cycli en negatief testen etc etc, ik leef met jullie mee.

Dametje, hoe is het nu met je arm en krijg je nog testen enzo of is het nu verder alleen maar afwachten. Ik zag je foto's op prive, wat een prachtig meisje.

En Pebbles hoe is het met jouw kindje?
Dametje, wat heerlijk trouwens dat je voor het eerst alleen was met je dochtertje, echt supergoed. Ik hoop dat je ervan genoten hebt, maar dat geloof ik graag!!!
Heey Aruba

Heb het even nagelezen. Verklevingen dus!!

Toen ik werd geopereerd aan mijn eileider vonden ze op de plek waar nog wel een eileider zit ook verklevingen. Van mijn buikwand naar mijn blindedarm en daar omheen (dat geeft ook steken soms als er zeg maar 'iets door je darmen heenkruipt', herkenbaar??)

Maar goed..gyn zei dat dat een zwangerschap niet in de weg staat. En je ziet het: met 1 eileider en die verklevingen toch snel weer zwanger.

Dus hopelijk stelt je dat wat gerust (maar misschien was je dat al).

Pluis, heb even mailtje gestuurd naar babydump met de vraag voor levertijden. Wellicht korter.

Je hoeft inderdaad nu nog niet de keuze te maken voor je verlof. Je kan ook nog een middenweg kiezen en 5 weken van te voren stoppen.

Wat zijn de voor- en nadelen van die horizontale en verticale groepen? Geen flauw idee hoe dat zit.

Liubi, heerlijk dat je verlof nu is begonnen. Nog twee weken om alles in te slaan en te regelen. Dat gaat vast wel lukken toch?

Zus, je maakt het wel weer spannend hoor. Ben heel hard ana het duimen voor een echte dikke vette streep.

Summer, spannend hoor volgende week de echo. Hebben jullie voorkeur, behalve dan voor een gezond kindje?

Freddy, hoe bevalt het knuffelen?
Plukkie stiekem wel voorkeur voor een meisje allebei, haha! Erg he?

Was jij niet zenuwachtig voor de 20weken echo? En duurde die inderdaad ongeveer een halfuur?
Zus, nee dat herken ik niet. Tenminste ik heb (helaas nog steeds) nu ongeveer elk uur pijn en of dat dan van omdat er iets langs gaat komt dat weet ik niet, dat herken ik ook niet als zodanig. Maar dan zou natuurlijk wel kunnen. Stekende pijn is het wel, ik word er zelfs wakker van. Maar mijn gyn. zei ook dat de belangrijkste materialen: eileiders en eierstokken etc. zien er gewoon goed uit en volgens de gyn kon ik nog wel 10 kids maken (hoeft liever niet )

Nog een weekje en dan alweer 20 weken. Jeetjemina wat gaat dat ontzettend snel. En voorkeuren mogen hoor. Heb ik stiekem nu ook al maar uitmaken doet het niet.
Hihi Aruba ben je stiekem al zwanger haha, it's me, summerbreeze. Niet Zus ;)

Maar je herkent de pijntjes dus niet? Maar gelukkig dat je al gerustgesteld was dan. En 10 kids hahaha! Nou dat klinkt in elk geval heel positief, maar kan me voorstellen dat je er geen behoefte aan hebt.
Hee Summer...spannend bijna je 20 weken echo....volgens mij hadden wij zelfde naam voor een dame he? Heb overigens ook voorkeur Maar uiteindelijk denk ik dat het allebei super leuk is

Zus streep is toch streep????

Freddy....hoop snel wat te horen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven