haren in deurmat...

24-08-2015 10:25 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een klein jaar geleden kochten we een zwarte droogloopmat voor in de hal bij de voordeur. Was een duur ding, maar zou volgens de deurmatadviseermeneer zeker 10 jaar meegaan. En inderdaad: ding is niet stuk te krijgen, maar helaas ook niet schoon..... En dan gaat het vooral om haren: de mat zit inmiddels vol met heel veel lange blonde haren van mij en mijn dochters. Stofzuigen werkt niet, het enige dat ik kan verzinnen is de haren eruit plukken met mijn handen. Maar ook daarmee krijg ik maar een fractie weg van wat erin zit..... Iemand tips?
Van die rubberen (gele) huishoudhandschoenen aantrekken en daarmee over de mat vegen (niet te voorzichtig).
Met een harde borstel erover gaan.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Met een ramentrekker eroverheen, werkt als een tierelier!!
Dank voor de tips! Ik ga het proberen. Zou het ook wel werken met echt lange haren? Ze lijken wel door de mat geweven.....
Kledingroller
Wat echt super werkt is gympen aan en dan met je voet stevig over de deurmat wrijven alle haren naar een kant en ze er daar afhalen. Zo halen wij alle honden haren uit de mat
where ever you go, go with your heart
net de huishoudhandschoenmethode geprobeerd, en het werkt inderdaad! Geen klusje dat mijn hobby gaat worden (ik vraag me ineens zwaar af waarom die mat in vredesnaam zo groot moest zijn...), maar het werkt!!!

Ik ga ook de andere tips proberen, om te zien wat het beste gaat.

Bedankt voor de reacties!
quote:Skawa schreef op 24 augustus 2015 @ 10:45:

Wat echt super werkt is gympen aan en dan met je voet stevig over de deurmat wrijven alle haren naar een kant en ze er daar afhalen. Zo halen wij alle honden haren uit de matDoc Martens werken ook als een tiet! Ik sta altijd te wrijven over ons tapijt haha
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Wat ook heel goed werkt; zo´n rubberen bezem. Neem er eentje waarvan de ´haren´ niet al te flexibel zijn, maar een beetje stevig. Andere genoemde opties (ramentrekker en gympen) draaien uiteindelijk ook om het rubber .
Idd met iets van rubber eroverheen. Doe ik altijd met mijn meubels, daarmee haal ik zo goed als alle haren eruit. Het rubber trekt dus alle haren eruit, dus de afwashandschoenen, de ramentrekker enzo die hier voorbij kwamen, zijn dus van rubber en doen dit dus. Dus ff op zoek naar iets van rubber.
Okee, ik snap 'm, rubber is het toverwoord!

Daar kan ik wat mee, dankjewel allemaal!
Het is inderdaad een heel sterke mat: ik heb nu twee rubber handschoenen met gaten. (En spierpijn). Maar belangrijker: de mat is schoner dan ie lange tijd geweest is!
Idd je ramertrekker of ander rubber.
Zonde van de ramentrekker. Ik zou gewoon zo´n rubberen bezem aanschaffen, of een vloertrekker die je voor de mat gebruikt. Dat is het voordeel van die handschoenen, die zijn nou eenmaal het goedkoopst en vervolgens het makkelijkst weg te gooien.

En die mat kun je eventueel op een tafel leggen he, dat werkt makkelijker dan op de grond....
Je kunt ook een stuk brede tape om je hand wikkelen en daarmee over de mat rollen. Zo heb ik het vaak gedaan.
Hier ook zo,n mat maar goede borstel stofzuiger pakt ze allemaal heb hier 4 blonde langharige in huis
Goh wat een goede tips!

Mijn stofzuigervoet gaat vaak vast zitten bij een 'wieltje' door de lange haren van dochter. De leverancier kwam niet verder dan haren kort knippen. Nu pluk ik ze vaak van de mat en het kleed voor ik ga zuigen, maar dat is best veel werk.
Ja sinds ik het rubber heb ontdekt op stof tegen haren is mijn huishouden een stuk eenvoudiger geworden. Hier ook zelf lang haar, en 2 dochters en nog eens een kat.
Ik heb vanmiddag de ramentrekker uitgetest op een kussentje, en dat werkte dus ook geweldig . Ik denk dat ik binnenkort maar eens een goedkoop trekkertje ergens meeneem (ikea ofzo).
quote:Casalinga schreef op 24 augustus 2015 @ 20:20:

Ik heb vanmiddag de ramentrekker uitgetest op een kussentje, en dat werkte dus ook geweldig . Ik denk dat ik binnenkort maar eens een goedkoop trekkertje ergens meeneem (ikea ofzo).bij de action kosten die dingen bijna niks! Meer dan ideaal
quote:keypers schreef op 25 augustus 2015 @ 07:29:

[...]

bij de action kosten die dingen bijna niks! Meer dan ideaal Ik had ooit een goedkoop ding maar om de ramen streeploos te krijgen werkt dat dus echt voor geen meter. Die kreeg een enkeltje kliko. Als je alles vantevoren weet.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven