Kiezen voor IUI of IVF???

01-10-2007 17:15 509 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Heb even jullie ervaringen en advies nodig!

Twee jaar geleden in de mmm gekomen, aangezien ik uit mezelf geen eisprong heb en een pco achtig beeld te zien is op de echo's. Na een jaar clomid in allerlei doses en in combinatie met metformine had ik nog steeds geen eisprong gehad. Ik mocht met Puregon en pregnyl beginnen en kreeg eisprongen. Dit is zo'n 8 keer geweest het laatste jaar (ook 2 keer een cyste gehad)Tot op heden nog niet zwanger. Wel heeft man goed zaad, was de SLT erg goed, heb ik een kijkoperatie gehad en ben ik doorgespoeld, het mag tot nu toe niet baten. Nu wil ik, na bijna een jaar spuiten, naar de volgende stap toe, mijns inziens IVF. Vanmorgen een gesprek gehad met de gyn en zij hebben besloten dat ik eerst nog 3 maanden door moet met alleen spuiten. Daarna moet ik 6 keer IUI of ik moet mee willen doen aan een trial waarbij, als ik ingeloot word, 1 keer IVF krijg met 1 embryoterugplaatsing en daarna IUI. Ik snap niet waarom men nu met IUI aankomt, aangezien ik daar de meerwaarde niet van inzie.

Wat zouden jullie doen?

Heeft IUI wel een meerwaarde en wat is die dan?

Is dit een normale gang van zaken, of kan ik beter naar een ander ziekenhuis gaan?

Thanks!
Oh ja, das waar ook !

Toen had je een postieve test en ging het alsnog mis. Klote...

Moeilijk om nu echt te wachten tot de testdag. De komende week zal nog wel gaan, maar de laatste paar dagen zijn echt killing....

Het MOET nu goed gaan....
What matters most is how you see yourself
Gem,wat fantastisch meis...ik duim me helemaal suf voor je!!!

Het MOET gewoon goed gaan dit keer,je verdient het zo...

de wachtweken zijn het ergste,ja probeer iets te doen,mij lukte het niet echt maar ja....

een hele dikke voor jou

liefs diamond
http://nuver.web-log.nl/blog/icsi/index.html

Misschien een leuke blog voor jullie om te lezen .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gemini,hoe is het met je?

Voel je je goed?nog even geduld hebben meis,wanneer mag je testen?

ik duim nog steeds voor je

groetjes Gemini
Hier alles nog oke, maar ben helaas nog niet op de helft van mijn wachttijd, nog bijna 10 dagen!!!!!!!! Verder niet echt een gevoel nog........(en dus niet neg, maar ook niet pos)
hey Gem,

hoe is het nu meis?

nog even volhouden he?mijn duimen draaien nog steeds hier..misschien heb je het al gezegd,maar mag je thuis testen of in het ziekenhuis?

dikke knuffel meis

groetjes diamond
Hoi!

Het wordt nu echt zenuwslopend, en ik moet nog zoveel dagen wachten! Ik moet zelf gewoon thuis testen, nog een dag of 5.....

aaargh!!!!!!!!!
Gemini: heel veel sterkte met wachten! Het is echt gewoon slopend, jammergenoeg doen ze IUI of IVF niet inclusief een paar weekjes slaap! Ik duim voor je!
o dat zou lekker zijn, gewoon twee weken onder zeil en als je bijkomt weten of het wel of niet goed is......

enne, dankjewel!
Toi, toi Gem, het wordt wel ontzettend spannend. Ik begrijp dat je je niets durft te voelen of te hopen. Het is zo herkenbaar. Het ene moment denk je, het zal wel niet en laat ik maar niet te veel hopen dan komt de klap niet zo hard en het andere moment denk je maar misschien is het toch raak dus blijven hopen! Het moment komt echt wel maar jakkie wat kruipt de tijd nu. Ik blijf duimen voor je!!!
Dankje Tibor!!!!
Gem, ik hoop het zó voor je! Hou vol, ik hoop dat de dagen nu voorbij vliegen!
tot nu toe gaan ze steeds langzamer kruipen........
Tot zondag wachten lukte echt niet meer, heb vanmorgen getest......en.......zwanger!!!!!!!!!!! Dit keer een hele duidelijke, niet mis te verstane streep, en ook digitaal zei die meteen heel snel zwanger, dus volgens mij ben ik echt zwanger!
gemini maar dat is fantastisch !!
Dankjewel Yamuna!
Gem,meisje heb je op het andere topic ook al gefeliciteerd...maar nunog een keer..GEFELICITEERD !!!! echt geweldig nieuws!!! prpobeer lekker te genieten en ik duim door dat alles goed blijft gaan

het is je zo gegunt meisje

liefs diamond
Gemini! gefeliciteerd. Wat geweldig voor jullie! Toppie!
Dankjewel!!!!! Leuk al die felicitaties!
Gem! Ik kom net terug van vakantie en stuit op jouw topic, mijn nieuwsgierigheid zei: " direct ff kijken" en maar goed uit, want wat een goed nieuws! Van harte gefeliciteerd meis! Echt te gek, dat al dat lange wachten eindelijk beloond wordt!
Gem, Helemaal Fantastisch!!!!!!!!! Eindelijk dan,hoe voel je je nu??

Het is je zo gegund!!! Ik wist wel dat het goed met je zou komen, maar dat is nu makkelijk zeggen....Ik heb gewoon het gevoel wel bij me gehad maar ja dat wil nog niet zeggen dat het dan gebeurt. Ik ben echt helemaal blij voor je!! Je hebt er heel wat voor moeten doen om zwanger te worden, dus ga er van genieten nu!! Ik weet uit ervaring dat de angst bij je blijft van als het nu maar niets mis gaat, ga daar niet van uit en geniet ervan!!!
JIPPIEEE!!

Wat een geweldig nieuws!!!!! Gefeliciteerd Gem!!!
Dank CD, Tibor en Laika!

Tja dat genieten, dat lukt in vlagen, merk ook heel veel onzekerheid. Vanmorgen ben ik me rot geschrokken van wat roze afscheiding bij het afvegen (zag er niet uit als bloed, was lichtroze doorzichtig) maar dan merk ik dat de onzekerheid in alle hevigte toeslaat! En dan duurt 13 oktober ook nog heel erg lang.......
...en gisteren wat helderrood bloed bij afvegen, maar dat was daarna weer meteen weg. Dit is niet goed voor mijn gemoedsrust......
Kan me voorstellen dat je je nu bang bent maar je weet doordat de zwangerschap is ontstaan door 'medisch ingrijpen' en daardoor weet je heel snel dat je zwanger bent. Kan deze rode afscheiding niet te maken hebben met de innesteling??

Ik herinner zelf ook dat ik dit had en ik weet ook dat ik pas echt gerust was toen het kindje levensvatbaar was, ja en dan ben je er al bijna........Bel anders het ziekenhuis leg dit uit en als ze een beetje schappelijk zijn laten ze je komen voor een echo. Dat is bij mij wel gebeurd, ik heb er aardig wat gehad.ook voor mijn gemeodsrust. Natuurlijk kan dit niet zomaar maar je hebt bloedverlies gehad dus dat is een reden.

Bellen om gewoon wat gerust gesteld te worden kan ook hoor.

Gemini, je bent zwanger!!!!!!!! en het is heel normaal dat je nu zo onzeker en bang bent, bel gewoon!!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven