Kiezen voor IUI of IVF???

01-10-2007 17:15 509 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Heb even jullie ervaringen en advies nodig!

Twee jaar geleden in de mmm gekomen, aangezien ik uit mezelf geen eisprong heb en een pco achtig beeld te zien is op de echo's. Na een jaar clomid in allerlei doses en in combinatie met metformine had ik nog steeds geen eisprong gehad. Ik mocht met Puregon en pregnyl beginnen en kreeg eisprongen. Dit is zo'n 8 keer geweest het laatste jaar (ook 2 keer een cyste gehad)Tot op heden nog niet zwanger. Wel heeft man goed zaad, was de SLT erg goed, heb ik een kijkoperatie gehad en ben ik doorgespoeld, het mag tot nu toe niet baten. Nu wil ik, na bijna een jaar spuiten, naar de volgende stap toe, mijns inziens IVF. Vanmorgen een gesprek gehad met de gyn en zij hebben besloten dat ik eerst nog 3 maanden door moet met alleen spuiten. Daarna moet ik 6 keer IUI of ik moet mee willen doen aan een trial waarbij, als ik ingeloot word, 1 keer IVF krijg met 1 embryoterugplaatsing en daarna IUI. Ik snap niet waarom men nu met IUI aankomt, aangezien ik daar de meerwaarde niet van inzie.

Wat zouden jullie doen?

Heeft IUI wel een meerwaarde en wat is die dan?

Is dit een normale gang van zaken, of kan ik beter naar een ander ziekenhuis gaan?

Thanks!
Oh Gemini, wauw, gefeliciteerd!! Ik hoop inderdaad dat alles nu goed blijft gaan, kan me voorstellen dat het bloed je niet lekker zit, maar probeer je niet al te druk te maken - en ga vooral geen enge verhalen lezen op internet!

Bellen heeft denk ik weinig nut, je bent nog maar zo vers zwanger, op een eventuele echo is nog niets te zien.
Ik heb inderdaad wel even gebeld gisteren. En het kan er bij horen (en dan is het inderdaad door een innesteling), hoeft niet meteen iets te betekenen. Het was goed dat ik er geen buikpijn bij had en dat het na 1 keer ook weer vanzelf weggegaan is. Ze kunnen natuurlijk niets garanderen, maar ik moest bellen als het weer voorkwam en dan zouden ze de echo vervroegen. Nu staat de echo gepland met 8 weken, om er zeker van te zijn dat er dan, als alles goed is, zeker hartactiviteit te zien is.
Goed zo, Gem doe waar je je goed bij voelt. Het is toch fijn om even je gevoelens bij het ziekenhuis kwijt te kunnen. Je bent daar bekend en ze kennen je angsten en onzekerheden want dat is daar aan de orde van de dag!

En inderdaad het is goed dat je geen buikpijn hebt daar had ik niet aan gedacht. Spannend allemaal en dat wachten tot je voor de echo mag!
ja, ik ga ook proberen of ik de echo net een weekje eerder kan zetten, dan zou er ook al hartje te zien moeten zijn (7 weken), en ik hoef dan net minder lang in de stress te zitten!
heb er gelukkig 3 dagen afgekregen, dus mooi voor het weekend de echo op 10-10!
Mooi gem, fijn voor je!!

Dat is ook ontzettend spannend hoor, de eerste echo!!

Hoe voel je je ?
Hier gaat het wel goed, voel me alleen al heel de ochtend behoorlijk misselijk. Nu heerst de griep ook behoorlijk, dus ff afwachten!
Hoe vervelend het ook is, misselijk voelen is een "goed" teken. Je bent nl. zwanger!!! Ik heb me ook heel lang kl###n gevoeld tijdens de zwangerschap. Ik heb me niet mezelf gevoeld en erg onzeker....maar het was het allemaal dubbel en dwars waard! En ja als er griep heerst , heb je het soms sneller te pakken en het kan ook langer duren voor je hersteld bent. Ben reuze benieuwd hoe je eerste echo zal zijn.......Ik blijf je volgen, vind het reuzeleuk voor je en je partner!
Dankjewel Tibor! Gisteravond was de misselijkheid ineens weg, en ging ik daar weer over piekeren. Ben bang dat het voor mij ook gewoon een hele onzekere periode gaat worden. Maar goed, nog maar 2 dagen en dan weten we meer!!!!

(ik kan bijna niet meer wachten)
gemini, van harte gefeliciteerd! Ik wilde net gaan zeggen, probeer iui maar, bij ons werkte het iig wel. En het is een stuk minder heftig dan IVF. Maar het hoeft niet meer! Wat goed. Succes vrijdag bij de echo!
Dankjewel Floortje!

Tja, wat topicnaam betreft, is dat al weer een oude naam. Ben idd nooit met IUI begonnen (had daar gewoon geen vertrouwen in) maar ben naar een kliniek gegaan waar er geluisterd werd wat wij wilden, nl IVF. Erg heftig traject, veel geleerd en uiteindelijk zelfs ICSI gehad. Nu dus zwanger en vrijdag de eerste echo!
update!

HEb vandaag de echo gehad, en we hebben twee mooie knipperlichtjes gezien, oftewel ben ik in verwachting van een tweeling!!!!!!!
Gemini,

Van harte gefeliciteerd!

Ik ben zelf ook dmv ICSI zwanger van een tweeling (nu 19,5 week) dus ik kan me voorstellen hoe blij je nu zult zijn!! Ik ben uitgerekend in maart, dus schrijf normaal gesproken in het "Maart-forum", maar ik moest je gewoon ff feliciteren.

Geniet van de komende tijd!

Chanty
Wat lees ik nu, Gemini zwanger? Gefeliciteerd! Ik heb je verhaal op afstand een klein beetje gevolgd, en ik gun het je van harte!
Dankjewel Wen en Chanty! Chanty, jij loopt dus een stukje voor op mij! ben erg benieuwd hoe het is om van een tweeling in verwachting te zijn!
Hoi Gemini,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat een geweldig iets na het verdrietige nieuws van een tijdje terug.

Ik heb zelf na 6 x IUI, 2 IVF pogingen en 2 cryo-tp een heerlijk kereltje op de wereld mogen zetten. Nu zijn we al weer ruim een jaar bezig, maar wil het nog niet lukken. 1e IVF 1 embryo teruggeplaatst, maar helaas niet gelukt. 1 cryo teruggeplaatst. En de 2e IVF ineens geen bevruchting. totaal geen rekening mee gehouden (zeker gezien onze geschiedenis). Ook het ZH was erg verbaasd. Nu binnenkort starten met de volgende poging. Waarschijnlijk de laatste. Maar ik zou het nog wel een keer willen meemaken, maar niet ten koste van alles.

Jij heel veel plezier gewenst met je zwangerschap!

liefs,

Bird
Dankjewel Bird! Jeetje wat raar he, geen bevruchting ineens...hebben wij helaas ook een keer meegemaakt. Daarna hebben we gekozen voor ICSI. Gaan jullie dat ook doen? Ik neem mijn petje voor je af dat je het traject nog een keer doorloopt nu!!! En ik hoop dat jullie wens toch vervult wordt! Heb je bij de verzekering al nagevraagd of ze de poging zonder bevruchting wel als poging zien? Ik zit bij het IAK, maar ook het VGZ ziet een poging als je alle 4 de stadia hebt doorlopen, inclusief terugplaatsing. Als je dat niet hebt, is het dus bij sommige verzekeraars geen poging. Misschien wel fijn om even na te vragen! Was voor mij een mentale opsteker op de een of andere manier!
Twee??? dat had ik even gemist ...

dubbel zo gefeliciteerd meis !!
Wow, zwanger van een tweeling! Te gek! Ik wist niet dat je 2 embryo's had laten terugplaatsen. Julllie mochten dus kiezen? Bij ons in het ziekenhuis mag dat helaas niet. Vrouwen onder de 36 krijgen sowieso maar 1 embryo teruggeplaatst, tenzij ze van mindere kwaliteit zijn.
Dankjewel Yamuna en Carpe Diem!

Ja, wij mochten inderdaad kiezen. Het was onze derde poging, en ik moet zeggen dat in de kliniek waar wij zitten, we ook zelf mogen aangeven wat we willen (daar kijken ze meer naar ieder op zich ipv protocollen, erg prettig!!!). Aangezien we de eerste keer een topper hebben laten terugplaatsen die het "niet deed" wilden we na het debacle van de niet bevruchting het dit keer anders doen. Oftewel 2. Verder hadden we nu weer een topper, en eentje die volgens de arts niet heel goed was. Ik denk dat die het vriestraject ook niet was doorgekomen. Grappig is nu dat ze het allebei wel gedaan hebben! Maar ik merk wel dat ik het spannend blijf vinden!!
Gemini, een tweeling!!!!!!!!!!! Geweldig, heerlijk en fantastich!!

Kom ik even kijken hier, sta ik helemaal perplex!Natuurlijk blijft het spannend maar geniet er toch van want voor je het weet heb je het superdruk, na eerst een poosje met een gigabuik rondgelopen te hebben,hihi Dubbel gefeliciteerd!
hihi, goed he!

Inderdaad zit de spanning er nu nog wel heel erg in, is denk ik toch nog een nawee is van de 3 jaar mmm die ik gehad heb. Schiet gewoon vaak de stress in.....Maar eh, dat buikje begint nu al heel langzaam te groeien! Ben benieuwd hoe groot die wel niet gaat worden!

Donderdag hebben we weer een echo!
Hoi Gemini,

Wat geweldig voor jullie! Een tweeling! Van harte gefeliciteerd! Ik kan me voorstellen dat het allemaal behoorlijk onwerkelijk is en heel spannend als het dan ineens toch lukt.

Echt heeeel erg fijn, geniet ervan!

Ik lees na donderdag weer even hoe de echo was hoor!

Wij zijn nu ook beizg met IVF, heel onverwachts want we hadden te horen gekregen dat eiceldonatie onze enige optie was.

Gelukkig zijn we ons wat breder gaan orienteren en kwamen we zo bij een kliniek terecht, waar we naar toe gingen voor een informatief gesprek over eiceldonatie, en waar we 2 uur later naar buiten stapten met 2 tassen vol medicatie!

We zijn vrijdag begonnen met spuiten, decapeptyl en fostimon.

Groetjes, Barbera
Barbera, da's goed nieuws zeg! En wel spannend ook! Heel veel succes en dankjewel voor de felicitatie!
ff copy-paste

Hier gisteren even goed geschrokken, en binnen een uur gelukkig weer gerustgesteld, dat was wel heel fijn. Had ineens echt bloedverlies (nee dit keer niet na een slechte stoelgang, maar gewoon uit het niets) en ik wist dat dat kon gebeuren omdat er op de echo een bloedstolsel te zien was de vorige keer, maar toch. Gelukkig heb ik een hele lieve vriendin die verloskundige is, en een echo apparaat tot haar beschikking heeft. En alles zag er gisteravond prima uit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven