Napraattopic deel 34

08-08-2015 16:15 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraat topic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Solomio schreef op 24 augustus 2015 @ 22:01:

[...]

En dat is nou precies de fout die veel ouders maken: ook als je kind zwemdiploma's heeft moet je nog wel opletten, zeker bij open water.Doorgaans gaat een kind van 14 niet meer onder toezicht van pappie en mammie zwemmen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:amelyxbrans schreef op 24 augustus 2015 @ 21:47:

Eetse!je bent gesignaleerd hoor!
quote:Solomio schreef op 24 augustus 2015 @ 22:02:

[...]

Mijn kind is best in staat om te leren zwemmen. Alleen was een reguliere zwemles te druk en vond ik het niet belangrijk genoeg om veel geld aan particuliere zwemles uit te geven.Maar hij kan dus niet zwemmen?
quote:SuzanneSuus schreef op 24 augustus 2015 @ 22:01:

[...]

Dat was mij niet duidelijk aangezien je repliede met een quote van mij in je post

Ja ik heb mezelf even geloupt (sick)

en inderdaad ik reply en quote er als een gek op los.

Soms de goede, meestal de verkeerde quote

het blijft Russisch roulette zo'n discussie

mea culpa, ik doe wel even de handen op de warme kookplaat leggen.
quote:feow schreef op 24 augustus 2015 @ 21:52:

[...]

Mijn buurman is 97. Hij weet bijna niets meer.

Hij weet nog wél dat hij een hekel heeft aan katten. En de naam van zijn zwemleraar. Die hem, terwijl hij uitgelachen werd door zijn leeftijdsgenoten omdat hij als mankepoot ("k heb polio had. Mijn moeke zei altijd dat ze me wél goed maakt had buuf") wilde leren zwemmen, bezwoer dat hij hem zwemmen zou leren.

Awww...Wat lief.

En wat grappig te lezen van jou en Hats dat er zó lang terug óók al echt zwemles was.

Mijn ouders dus niet maar zij waren in de lagere school leeftijd in de tweede wereldoorlog.

Ik zal eens vragen hoe het toen zat met het zwemgebeuren.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 augustus 2015 @ 22:04:

[...]

Maar hij kan dus niet zwemmen?Als je in staat ben om te leren zwemmen dan lijkt me niet dat je kan zwemmen. Dat zou je wel zeggen: hij kan zwemmen.
quote:Solomio schreef op 24 augustus 2015 @ 22:01:

[...]

En dat is nou precies de fout die veel ouders maken: ook als je kind zwemdiploma's heeft moet je nog wel opletten, zeker bij open water.

Geloof me, als ik in de buurt ben als mijn volwassen zoon met 3 zwemdiplomas en 2 duikbrevetten zwemt, dan let ik nog op. Alleen gebeurt dat niet meer.

Als hij op vakantie is aan de andere kant van de wereld, heb ik 3 weken buikpijn.
Youssef aan toe, hoe oud zijn jullie???
wij gingen altijd de zee in bij hoge golven en er dan tegenop springen

en soms werd je met je bakkus tegen de bojum aangelagen

maar dat drukte de pet niet!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 augustus 2015 @ 22:03:

[...]

Doorgaans gaat een kind van 14 niet meer onder toezicht van pappie en mammie zwemmen.Nee je hebt het niet in de hand. En hier in NL is binnen een straal van 1 km altijd wel potentieel verdrinkwater te vinden. Grachten, rivieren, vijvers, kolken, plassen, kanalen. Je fietst er langs, je wandelt erover. Het is overal!
quote:Wompie schreef op 24 augustus 2015 @ 22:06:

Youssef aan toe, hoe oud zijn jullie???Beter praat je daar niet over.
Wij gingen de duikplank eerst droog oefenen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 augustus 2015 @ 22:05:

[...]

Als je in staat ben om te leren zwemmen dan lijkt me niet dat je kan zwemmen. Dat zou je wel zeggen: hij kan zwemmen.

Dat is waar.

Maar ze waren beiden wel weer watervrij, of waterwijs oid. Geen idee wat dat dan inhoudt. Dat ze een beetje vooruit komen? Dat ze blijven drijven? Dat ze met hun hoofd onder water durven? Dat ze nooit verder gaan dan hun middel?
quote:Wompie schreef op 24 augustus 2015 @ 22:06:

Youssef aan toe, hoe oud zijn jullie???Wie???
quote:yasmijn schreef op 24 augustus 2015 @ 22:06:

[...]

Geloof me, als ik in de buurt ben als mijn volwassen zoon met 3 zwemdiplomas en 2 duikbrevetten zwemt, dan let ik nog op. Alleen gebeurt dat niet meer.

Als hij op vakantie is aan de andere kant van de wereld, heb ik 3 weken buikpijn. ja logisch. Als daar iets mee gebeurt is de monarchie in gevaar
plat duiken van de hoge was ook heel leuk. dan dachten ze dat je flink verbrand was
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 augustus 2015 @ 22:08:

[...]

Dat is waar.

Maar ze waren beiden wel weer watervrij, of waterwijs oid. Geen idee wat dat dan inhoudt. Dat ze een beetje vooruit komen? Dat ze blijven drijven? Dat ze met hun hoofd onder water durven? Dat ze nooit verder gaan dan hun middel?Ze kunnen in bad.
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 augustus 2015 @ 22:09:

[...]

ja logisch. Als daar iets mee gebeurt is de monarchie in gevaar
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 augustus 2015 @ 22:08:

[...]

Dat is waar.

Maar ze waren beiden wel weer watervrij, of waterwijs oid. Geen idee wat dat dan inhoudt. Dat ze een beetje vooruit komen? Dat ze blijven drijven? Dat ze met hun hoofd onder water durven? Dat ze nooit verder gaan dan hun middel?Ik weet het niet. Solo, wat is waterwijs? In hoeverre hebben ze daar iets aan als ze met de fiets in een kanaal rijden.
quote:Wompie schreef op 24 augustus 2015 @ 22:09:

[...]

Ze kunnen in bad.
ik ga altijd met badpak in bad van vanwege mijn gymfobie
dank voor knufje
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 augustus 2015 @ 22:10:

[...]

Ik weet het niet. Solo, wat is waterwijs? In hoeverre hebben ze daar iets aan als ze met de fiets in een kanaal rijden.Jullie zeggen het allemaal verkeerd. Het is 'watervrees-vrij'.
quote:Eleonora schreef op 24 augustus 2015 @ 22:04:

[...]

Awww...Wat lief.

En wat grappig te lezen van jou en Hats dat er zó lang terug óók al echt zwemles was.

Mijn ouders dus niet maar zij waren in de lagere school leeftijd in de tweede wereldoorlog.

Ik zal eens vragen hoe het toen zat met het zwemgebeuren.Ik ben een beetje mosterd maar mijn oma (geboren jaren 1920) kon al zwemmen, mijn moeder (haar dochter, geboren vlak na de oorlog) ook. Mijn vader heeft pas leren zwemmen toen hij volwassen was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven