Napraattopic deel 34

08-08-2015 16:15 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraat topic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Eetse!
auto-quote
quote:Eleonora schreef op 24 augustus 2015 @ 21:44:

[...]

Ik ook.

Maar dat is nu.

Ik had het even over de generatie voor onze.

Mijn buurman is 97. Hij weet bijna niets meer.

Hij weet nog wél dat hij een hekel heeft aan katten. En de naam van zijn zwemleraar. Die hem, terwijl hij uitgelachen werd door zijn leeftijdsgenoten omdat hij als mankepoot ("k heb polio had. Mijn moeke zei altijd dat ze me wél goed maakt had buuf") wilde leren zwemmen, bezwoer dat hij hem zwemmen zou leren.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 augustus 2015 @ 21:52:

[...]

Volgens mij was het toen niet zo vanzelfsprekend dat je kon zwemmen. Die link die ik laatst plaatste ging over het zwemonderwijs vanaf de jaren 60, toen werd dat stapje bij beetje ingevoerd. Vanaf dat moment neemt het aantal drenkelingen drastisch af.
quote:Solomio schreef op 24 augustus 2015 @ 21:35:

[...]

Jij leest weer eens dingen die er niet staan.

Ik leg alleen uit waarom de discussie weer oplaait.

Jouw uitleg komt uit jouw interpretatie, niet uit de mijne.Ja. Zou ik ook zeggen als ik met hand en tand iets onhoudbaars zou staan te verdedigen.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
sorry hoor, ik kan geen posts quoten en wijzigen. Dat gaat me echt boven de pet. Mail versturen lukt, maar verwacht niet meer van me
quote:feow schreef op 24 augustus 2015 @ 21:52:

[...]

Mijn buurman is 97. Hij weet bijna niets meer.

Hij weet nog wél dat hij een hekel heeft aan katten. En de naam van zijn zwemleraar. Die hem, terwijl hij uitgelachen werd door zijn leeftijdsgenoten omdat hij als mankepoot ("k heb polio had. Mijn moeke zei altijd dat ze me wél goed maakt had buuf") wilde leren zwemmen, bezwoer dat hij hem zwemmen zou leren.Mijn ouders kregen ook zwemles. Maar ik weet niet of dat verplicht was. Ze hadden ook diploma's. Jaren 40/50. Het verplichte zwemonderwijs is vanaf de jaren 60 volgens mij
quote:Solomio schreef op 24 augustus 2015 @ 21:19:

[...]

Ik snap niet dat iedereen zo klakkeloos dat soort conclusies overneemt.

Want als ik mijn kind kan behoeden voor verdrinken, dan kunnen andere ouders dat toch ook? Ik doe echt niets bijzonders hoor, ik let alleen wel op of hij in de buurt van water komt.

En ik heb gezorgd dat ze al vroeg in aanraking kwamen met water, dus dat ze watervrij zijn. Waterwijs ook wel daardoor denk ik.Goh, normaal gesproken mogen jouw kids nooit met anderen worden vergeleken en nu opeens wel?
quote:hatsetats schreef op 24 augustus 2015 @ 21:57:

[...]

Goh, normaal gesproken mogen jouw kids nooit met anderen worden vergeleken en nu opeens wel?Mijn kinderen mogen juist wel met anderen worden vergeleken, maar die anderen vinden vaak dat wat ik zeg niet zinnig is, omdat mijn kinderen zo anders zijn.
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 augustus 2015 @ 21:54:

sorry hoor, ik kan geen posts quoten en wijzigen. Dat gaat me echt boven de pet. Mail versturen lukt, maar verwacht niet meer van me

Joh, onderschat jezelf niet zo! Één post later kan je het al!

*konijnenstickertje én een stempel*
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 augustus 2015 @ 21:56:

[...]

Mijn ouders kregen ook zwemles. Maar ik weet niet of dat verplicht was. Ze hadden ook diploma's. Jaren 40/50. Het verplichte zwemonderwijs is vanaf de jaren 60 volgens mijMijn moeder kreeg ook zwemles. Ze is van 1928 en kreeg zwemles. Particulier denk ik, want RK nonnetjes school. In elk geval kon ze voor de invasie zwemmen, dus ze heeft het echt jong geleerd.
Ik vind je kind "behoeden" voor water ook een beetje vaag aangezien dat nergens voor nodig is als je kind zou leren zwemmen.
nou snap ik het even niet.

solo, je hebt ze dus wel waterwegwijs gemaakt

dat ze wel kunnen zwemmen, maar je let continu op

of ze kunnen niet zwemmen en je let alsnog op??
quote:Solomio schreef op 24 augustus 2015 @ 21:58:

[...]

Mijn kinderen mogen juist wel met anderen worden vergeleken, maar die anderen vinden vaak dat wat ik zeg niet zinnig is, omdat mijn kinderen zo anders zijn.Nu opeens weer wel? Goh.
quote:Wompie schreef op 24 augustus 2015 @ 21:59:

Ik vind je kind "behoeden" voor water ook een beetje vaag aangezien dat nergens voor nodig is als je kind zou leren zwemmen.
quote:feow schreef op 24 augustus 2015 @ 21:58:

[...]

Joh, onderschat jezelf niet zo! Één post later kan je het al!

*konijnenstickertje én een stempel*Hoe kan ik dat stickertje en die stempel dan printen? PB je die?
En ja Solo, ik weet dat jouw (ene?) kind niet in staat is om te leren zwemmen dus dat slaat niet op hem. Of op andere kinderen die niet kunnen leren zwemmen vanwege beperkingen.
quote:Wompie schreef op 24 augustus 2015 @ 21:59:

Ik vind je kind "behoeden" voor water ook een beetje vaag aangezien dat nergens voor nodig is als je kind zou leren zwemmen.En dat is nou precies de fout die veel ouders maken: ook als je kind zwemdiploma's heeft moet je nog wel opletten, zeker bij open water.
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 augustus 2015 @ 21:24:

[...]

ik reageerde op solomioDat was mij niet duidelijk aangezien je repliede met een quote van mij in je post
Je bent zelf een theepot
quote:hatsetats schreef op 24 augustus 2015 @ 21:59:

[...]

Mijn moeder kreeg ook zwemles. Ze is van 1928 en kreeg zwemles. Particulier denk ik, want RK nonnetjes school. In elk geval kon ze voor de invasie zwemmen, dus ze heeft het echt jong geleerd.wegzwemmen voor de Duitsers.
quote:SuzanneSuus schreef op 24 augustus 2015 @ 22:01:

[...]

Dat was mij niet duidelijk aangezien je repliede met een quote van mij in je postNee toch?
quote:Wompie schreef op 24 augustus 2015 @ 22:00:

En ja Solo, ik weet dat jouw (ene?) kind niet in staat is om te leren zwemmen dus dat slaat niet op hem. Of op andere kinderen die niet kunnen leren zwemmen vanwege beperkingen.Mijn kind is best in staat om te leren zwemmen. Alleen was een reguliere zwemles te druk en vond ik het niet belangrijk genoeg om veel geld aan particuliere zwemles uit te geven.
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 augustus 2015 @ 22:01:

[...]

wegzwemmen voor de Duitsers.
lichamelijke beperkingen?
quote:Solomio schreef op 24 augustus 2015 @ 22:01:

[...]

En dat is nou precies de fout die veel ouders maken: ook als je kind zwemdiploma's heeft moet je nog wel opletten, zeker bij open water.Je kind in gaten houden is wat anders dan je kind weghouden van water.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven