Napraattopic deel 34

08-08-2015 16:15 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraat topic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 augustus 2015 @ 22:01:

[...]

wegzwemmen voor de Duitsers.Ja. Want wegfietsen kon niet meer, want die klote (insert het M-woord dat we hier niet mogen gebruiken maar wat mijn moeder nog altijd met vurige haat zegt als ze dit verhaal verteld) hadden haar nieuwe fiets gevorderd.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Solo, jouw situatie maakt het niet vanzelfsprekend dat alle ouders van kinderen die niet kunnen zwemmen opletten. Veel van die ouders ouders zien andere kinderen (die kunnen zwemmen) van alles doen en denken dat hun kind dat ook kan want: watervrij.

Jouw situatie rondom je kinderen maakt niet dat zwemdiploma's onzinnig zijn. Het aantal drenkelingen nam drastisch af nadat in NL veel mensen leerden zwemmen, de drenkelingen in NL zijn vnl van niet NL afkomst e/o zonder zwemdiploma.

Je hoeft jezelf niet te verdedigen dat jouw kinderen geen zwemdiploma hebben, het is echter wel verdedigbaar dat mensen met een zwemdiploma minder snel verdrinken.
Je bent zelf een theepot
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 augustus 2015 @ 22:10:

[...]

Ik weet het niet. Solo, wat is waterwijs? In hoeverre hebben ze daar iets aan als ze met de fiets in een kanaal rijden.Jij gebruikte de term waterwijs, maar die begrijp je vervolgens zelf niet?

sabbaticalmeds in "Napraattopic deel 34"
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
volgens mij was er gewoon per ongeluk een w tussen gekomen
Oh ja, dat hij heeft leren zwemmen heeft wel mijn vaders leven gered. Hij is namelijk een keer met zijn auto het kanaal ingereden.
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 augustus 2015 @ 22:00:

[...]

Hoe kan ik dat stickertje en die stempel dan printen? PB je die?Nee. Ook ik heb mijn beperkingen. Geen plaatjesplakrechten. Nooit aangevraagd, want dan val ik door de mand want dat kan ik vast niet. App je NAW en pincode maar, dan stuur ik het toe. Of ik hang het aan een pootje van een meerkoet, wat jij wil.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Honeymoonquiz schreef op 24 augustus 2015 @ 22:13:

Oh ja, dat hij heeft leren zwemmen heeft wel mijn vaders leven gered. Hij is namelijk een keer met zijn auto het kanaal ingereden.Ja maar hoe groot is die kans nou? (sarcasme modus uit)
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 augustus 2015 @ 22:02:

[...]

Nee toch?Ja toch, 20:16.

de quoteknop staan boven aan, links naast de nick Zit daar de verwarring?
Je bent zelf een theepot
quote:hatsetats schreef op 24 augustus 2015 @ 22:12:

[...]

Ja. Want wegfietsen kon niet meer, want die klote (insert het M-woord dat we hier niet mogen gebruiken maar wat mijn moeder nog altijd met vurige haat zegt als ze dit verhaal verteld) hadden haar nieuwe fiets gevorderd.

hier een platje bij je pratje

Voor de oorlog kende iedereen wel een gezin waar een kind verdronken was. Mijn opa was ook bijna verdronken, in een sloot achter het huis. Daarna kreeg hij zwemles van een oom die in het leger had gezeten.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Elsa
quote:Elsa schreef op 24 augustus 2015 @ 22:16:

[...]

hier een platje bij je pratje

[afbeelding]Komt er uit jou ooit wel eens wat zinnigs?
Ze zegt trouwens niet 'klote ........' maar 'rot ......'. Ze is wel een dame, natuurlijk.
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 augustus 2015 @ 22:04:

[...]

Ja ik heb mezelf even geloupt (sick)

en inderdaad ik reply en quote er als een gek op los.

Soms de goede, meestal de verkeerde quote

het blijft Russisch roulette zo'n discussie

mea culpa, ik doe wel even de handen op de warme kookplaat leggen.Liever niet, ik heb dienst en wil niet meer aan de slag
Je bent zelf een theepot
Zo ontstonden er aan het begin van de 19e eeuw stukken afgezet zwemwater, waar men (enigszins) op een ‘schone manier’ kon zwemmen. Naast dat mensen hier konden afkoelen, werd er ook steeds meer aan zwemonderwijs gedacht. Er werden (vaak kleine) zwemscholen geopend, waar kinderen, adolescenten en militairen leerden zwemmen. Vaak werd de zwemmer vastgemaakt aan een hengel en werd de zwemkunst onderwezen vanuit een boot.

In de 2e helft van de 19e eeuw wordt zwemmen nog belangrijker. Vooral mannen uit goede families raken steeds meer overtuigd van de heilzame werking van water en de positieve effecten op de gezondheid.

Omdat zwemmen steeds meer werd aanbevolen, werd de vraag naar zweminrichtingen natuurlijk ook groter. Maar omdat veel zwemplekken in de buitenlucht worden aangelegd, kon er vaak alleen in de zomermaanden worden gezwommen. Om toch aan de stijgende vraag te voldoen, wordt in 1883 het eerste overdekte zwembad in Den Haag geopend. Men kon hier niet alleen zwemmen, maar ook gebruik maken van de talloze badkuipen en stoombaden. Pas 13 jaar later kwam er ook in Amsterdam een overdekt zwembad bij.

Professioneel zwemonderwijs

Ook het professionele zwemonderwijs kwam aan het einde van de 19e eeuw tot ontwikkeling. Zo wordt in het jaar 1888, door een aantal zwemverenigingen, de Nederlandse Zwembond (NZB) opgericht. Later krijgt deze bond het predikaat ‘koninklijk’ en mag zich vanaf dan de KNZB noemen. Een naam die we tegenwoordig ook nog kennen vanuit het elementair- en wedstrijdzwemmen, maar ook bij verschillende zwemsporten als waterpolo en schoonspringen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zwemles voor KNIL-militairen, 1938

Zo ging dat.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
jazeker wel yasmijn
quote:Dana schreef op 24 augustus 2015 @ 22:18:

Zwemles voor KNIL-militairen, 1938

Zo ging dat.Geweldig : liggen ze allemaal op een krukje !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 augustus 2015 @ 22:07:

[...]

Nee je hebt het niet in de hand. En hier in NL is binnen een straal van 1 km altijd wel potentieel verdrinkwater te vinden. Grachten, rivieren, vijvers, kolken, plassen, kanalen. Je fietst er langs, je wandelt erover. Het is overal! waarom zo je dan in vredesnaam nog geld uitgeven aan zwemles?!?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Zwemles is niet zaligmakend en er kunnen redenen zijn om een kind er niet heen te sturen, maar ik vind het vrij bizar om het nut ervan in het algemeen ter discussie te stellen. Wees blij dat het er is.

Verkeersles maakt een kind ook niet meteen verkeersveilig, maar dat is toch ook geen reden om je kind er maar niet naartoe te sturen?

En hee, laten we maar geen boom opzetten over het nut van schooldiploma's. Er zijn jongeren zonder diploma's die beter kunnen lezen en rekenen dan de jongeren met een schooldiploma. School ook maar afschaffen dan?
Ja op een krukje! Dat ken ik uit de verhalen!!

Ik zat ff te graven: bij mijn moeder achter het huis liep het Twente Rijn kanaal. En daar was mijn oma doodsbang voor, die kon zelf niet zwemmen. Opa ook niet en die vond zwemles nonsens. Maar oma heeft al haar kids op zwemles gedaan. Hoe ze dat betaald heeft, geen idee want ze hadden het niet breed.

De drie jongsten leerden uiteindelijk zwemmen van hun broers en zussen (oorlog) en 1 van hen is op haar 60e nog op zwemles gegaan omdat ze dat diploma per se moest hebben (supertante, die is op haar 75e nog theologie gaan studeren)
quote:Dana schreef op 24 augustus 2015 @ 22:23:

Zwemles is niet zaligmakend en er kunnen redenen zijn om een kind er niet heen te sturen, maar ik vind het vrij bizar om het nut ervan in het algemeen ter discussie te stellen. Wees blij dat het er is.

Verkeersles maakt een kind ook niet meteen verkeersveilig, maar dat is toch ook geen reden om je kind er maar niet naartoe te sturen?

En hee, laten we maar geen boom opzetten over het nut van schooldiploma's. Er zijn jongeren zonder diploma's die beter kunnen lezen en rekenen dan de jongeren met een schooldiploma. School ook maar afschaffen dan?

Het gaat niet om afschaffen, het gaat mij om de enorme waarde die eraan gehecht wordt terwijl ik denk dat dat maar betrekkelijk is.

En wat mij betreft is school idd ook niet zaligmakend, maar dat is een andere discussie.
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:feow schreef op 24 augustus 2015 @ 22:22:

[...]

waarom zo je dan in vredesnaam nog geld uitgeven aan zwemles?!?
quote:hatsetats schreef op 24 augustus 2015 @ 22:15:

[...]

Ja maar hoe groot is die kans nou? (sarcasme modus uit)ik ben als kind regelmatig in het water beland
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 augustus 2015 @ 22:26:

[...]

ik ben als kind regelmatig in het water belandMijn broertje moest altijd en overal uit het water geplukt worden. Die zat al op een soort zwemklasje voordat ie zowat kon lopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven