Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Leuk! Ik heb me ook altijd goed vermaakt in het zwembad. Ben er nu al jaren (denk wel 10) niet meer geweest.

Ik ga NU nieuwe adressen opvragen!
Ah.. ik kwam er vooral de afgelopen 10 jaar

Zetten jullie bij een gebouw, stad of omgeving trouwens ook wel wat het is? Als je het weet dan? Ik probeer altijd zoveel mogelijk de 'discription' te vullen en vind het jammer als ik een kaartje zie en er niet (gelijk) achter kan komen wat en waar dat is..

Ik wil ook adressen aanvragen, ik wil Mongolië!
Later is nu
Ik wil ook adressen aanvragen! Maar heb eerst wat hurrays nodig. Labellei, zie je nog iets in je glazen bol voor me? Onderweg zijn: Rusland 65 dagen (maar daar mag ik geen nieuwe voor sturen) China 50 dagen, Taiwan 42 dagen, USA 21 dagen, belarus 12 dagen, Duitsland 4 dagen, Rusland 4 dagen en Spanje gisteren gepost. Ben benieuwd!
Hahaha ja een boek of blog lijkt me wel wat! Er zijn wel blogs over Postcrossing, maar die zijn best saai eigenlijk.

Ik zie een blog! Van Labellei! Met alle rare dromen en veel en heel veel spanning. Veel donkere loodsen, warrige oude postbodes die al lang met pensioen hadden moeten zijn. Corrupte postkantoor-directeuren, uitgestrekte toendra's waar de postkantoren alleen per vliegtuig bereikbaar zijn en in de winter helemaal niét, en megaflats in China waar ieder dakraam een nummer heeft!

Een kaartje maakt zoveel mee op een reis.

quote:HappyOwl234 schreef op 27 augustus 2015 @ 12:24:

Ik wil ook adressen aanvragen! Maar heb eerst wat hurrays nodig. Labellei, zie je nog iets in je glazen bol voor me? Onderweg zijn: Rusland 65 dagen (maar daar mag ik geen nieuwe voor sturen) China 50 dagen, Taiwan 42 dagen, USA 21 dagen, belarus 12 dagen, Duitsland 4 dagen, Rusland 4 dagen en Spanje gisteren gepost. Ben benieuwd!

Ik zie alleen een beeld bij Rusland 4 dagen. Concentratie. Ik krijg door dat dat 'm niet gaat worden vandaag.
anoniem_175496 wijzigde dit bericht op 27-08-2015 12:46
Reden: verkeerde smiley, ik kan niet multitasken (én in mijn glazen bol kijken wat erg veel concentratie vereist én typen)
% gewijzigd
quote:labellei schreef op 27 augustus 2015 @ 12:33:

[...]

Ik zie alleen een beeld bij Rusland 4 dagen. Concentratie. Ik krijg door dat dat 'm niet gaat worden vandaag. veilige keus, zeer veilige keus
@labellei, ik heb het even nagevraagd. De lijst is 81 breed en 61 hoog.
It ain't me
Ooooh Mongolie!

(Ik ben er geweest en het was geweldig! Ik herinner me alleen niet dat ik daar postkaarten verstuurd had of zelfs maar gezien. maar ze zijn er dus wel!)

Haha, Labellei! Ik ben benieuwd naar het vervolg! Die Russische loods, die heeft het maar druk! Ik hoop niet dat het daar binnenkort al begint te sneeuwen, want dan moeten we natuurlijk helemaal lang wachten, tot april ofzo...

Ik kreeg een hullay uit Taiwan na 10 dagen
quote:Snorhaar schreef op 27 augustus 2015 @ 13:19:

Ooooh Mongolie!

(Ik ben er geweest en het was geweldig! Ik herinner me alleen niet dat ik daar postkaarten verstuurd had of zelfs maar gezien. maar ze zijn er dus wel!)

Haha, Labellei! Ik ben benieuwd naar het vervolg! Die Russische loods, die heeft het maar druk! Ik hoop niet dat het daar binnenkort al begint te sneeuwen, want dan moeten we natuurlijk helemaal lang wachten, tot april ofzo...

Ik kreeg een hullay uit Taiwan na 10 dagen

Hahaha nou op mijn kaartje uit Siberië stond dat het daar regende maar dat ze binnenkort wel alweer sneeuw verwachten! Dussssss....

Bedankt voor het doorgeven van de maten Cocomo! Ik zal het navragen! (Is ie ooit bij de Ikea gekocht? Even voor mijn beeldvorming...)
De poster is van mijn ex geweest. Heeft in ons huis gehangen en is hier gebleven toen hij ging. De lijst komt van de expo.
It ain't me
Voor jullie fantasie. Ge-wel-dig!

Maar ondertussen nog steeds geen hurrays. Mijn geduld wordt aardig op de proef gesteld .

Ik ga maar ff webshops door kaartjes zoeken.
Haha, zo een paar pagina's verder.

Hier nog eentje, labellei:

Mijn kaartjes naar Singapore en Thailand zijn nog niet aangekomen. Ze hebben al wel kaartjes geregistreerd vanuit Nederland die veel korter onderweg zijn geweest. Waar zijn ze?

Famke, ik woon in Friesland, heb je voor mij dat adres? Ben wel heel benieuwd nu!

Zo, nu ga ik Melon ook even zoeken
quote:Cocomo schreef op 27 augustus 2015 @ 13:48:

De poster is van mijn ex geweest. Heeft in ons huis gehangen en is hier gebleven toen hij ging. De lijst komt van de expo.

Aha! Afmeting klinkt volgens mij wel gunstig, maar ik kan mijn centimeter niet vinden. (Heb er meerder dus moet nog even ) Beslaat de afbeelding de hele poster of zit er een witte passe-partout omheen?(als je begrijpt wat ik bedoel. Mocht je het nog weten... ik kan me voorstellen dat je dit niet meteen weet... )

Ik zal me zo even concentreren op Singapore en Thailand van RubyJanne. Moet nu even weer opladen.
Thailand hoeft niet meer Ik kreeg net een hurray! Ze was erg blij met de konijnenkaart en de konijnenpostzegels. Ik mag nu acht kaarten onderweg, dus twee adressen getrokken. Mijn kaartjes gaan naar Tsjechië en de USA. De USA had een leeg profiel. Tref dat wel vaak de laatste tijd, echt jammer.
Zo, ik mocht vandaag maar liefst vier adressen trekken, dus ik ben lekker bezig geweest met kaartjes schrijven. En ze gaan naar:

* Duitsland (tja, met Rusland en USA al onderweg zat dat erin natuurlijk). Krijgt een kattenkaartje.

* Tsjechië (nieuw land!) krijgt een kaartje van stad. Bijna leeg profiel, dus ik wist ook niet echt wat ik erop moest schrijven. Heb maar wat verteld over stad.

* Letland (nieuw land!) krijgt kaartje met een afbeelding van bonbons. Ik wilde nog een verhaal op het kaartje schrijven dat ik ooit eens verdwaald ben in Riga, midden in de nacht en dat ik toen na twee uur eindelijk een taxi had gevonden en dat ik bijna moest huilen toen bleek dat de taxi chauffeur alleen maar Russisch sprak. We hadden geen visitekaartje of zo bij ons van het hotel en we kregen die man maar niet aan zijn verstand gepeuterd waar we naar toe moesten. Totdat mijn vriend ineens de lumineuze ingeving kreeg om 'McDonalds' te roepen. Dat snapte hij wel en vanaf de Mc wisten we de weg terug weer naar ons hotel. Maar goed, zoals je ziet, is dat een heel verhaal en dat paste dus niet op het kaartje. Vandaar dat ik het maar aan jullie vertel

* En mijn laatste kaartje gaat naar Frankrijk, ook weer kaartje van stad. Heb mijn best gedaan om het hele kaartje in het Frans te schrijven. Ontvanger zal wel in een deuk liggen, want volgens mij staan er heel veel grammatica fouten in (foute voorzetsels en zo), maar ik ga er vanuit dat ze snapt wat ik bedoel

Nu weer even wachten op hurrays of kaartjes in de brievenbus. Ik verwacht een paar rustige dagen, maar wie weet...

Iemand vroeg of we wel eens berichtjes hadden gehad dat kaartjes onze kant op expired zouden zijn (niet aangekomen dus). Nou nee, zo'n berichtje heb ik nog niet gehad, maar dat zou ook een beetje raar zijn aangezien ik pas 53 dagen ingeschreven sta

Superduba: kaartje naar Rusland in 15 dagen is inderdaad snel! Mijne deed er 29 dagen over... Heb er nu eentje die 12 dagen onderweg is, ben benieuwd hoe lang die er over gaat doen.

Labellei: misschien moet je even op een glazen-bol-opfriscursus? Maar je Gobi-woestijnverhaal is wel hilarisch, of het nou klopt of niet.

Rosekapje, dat is inderdaad stom, zo'n gratis kaartje met pre-fab tekst erop. Daar zou ik ook geen uitgebreide hurray voor typen hoor.

Dreamer is de grote Mongolië speurneus Wel vaag dat die aantallen inderdaad niet kloppen.

HappyOwl, is het nog gelukt om naar je werk te gaan vandaag?
Ohja.. ik heb nog nooit zo'n berichtje gehad. Wel een aantal keren dat er geen ID op stond, terwijl ik dat altijd controleer. Maar goed, kan ook onleesbaar geworden zijn door een stempel ofzo.

Wat ik wel raar vind is dat ik een paar keer een kaartje kreeg met een sticker van TNT post er op dat het adres niet klopte. Dit sticker verwijdert heel makkelijk en de adressen klopten niet alleen, ze waren ook nog duidelijk geschreven.

Ik kreeg 3 kaartjes. 2 uit Duitsland, waarbij op ééntje stond "happy Postcrossing" en niet eens een naam. Ook nog ééntje van de "smallest county of England, except voor Isle of Whight at high tide"
Later is nu
Hier nog behoorlijk stil, geen hurrays!!

Ja ben net even op t werk geweest, wel zwaar hoor, alle kinderen die willen weten wat er is.... (Ik werk dus 3 dagen op een buitenschoolse opvang en de andere 2 maak ik chocola) volgens 1 meisje moest mijn been er misschien af. Had maar gezegd dat ik een zeer been had, zo lastig uitleggen en wil er ook niet teveel bij stil staan. Leek me wel handig om vandaag te gaan, scholen zijn hier vorige week begonnen dus als ik dan over een maand kom en ze hebben me twee maanden voor de vakantie niet gezien dan is het helemaal moeilijk. Nu kan ik mooi elke week even een keertje gaan, al is het maar een uurtje, dan heeft de helft het niet door. Verder was het wel gezellig, maar been viel wel even weg, collega schrikken natuurlijk! Gelukkig waren kinderen er nog niet en kon ik nog terug naar de bushalte.

Fijn dat er nog wat geschreven wordt en hurrays ontvangen worden! Iemand nog kaartjes gehad vandaag? In mijn brievenbus lagen weer 2 brieven van de belastingdienst, nr 3 en 4 deze week en allemaal oud nieuws. Ik zit er over te denken om te bellen dat als ze stoppen met die dingen sturen ze de administratiekosten en portokosten wel van mijn terugbetalingsregeling af kunnen trekken, scheelt me denk ik zo'n 50 euro op jaarbasis, als t niet meer is, stom gedoe!

Misschien ga ik zo nog wel even nieuwe postzegels bestellen, kaartjes is wel aantrekkelijk maar heb nog genoeg. En wil beetje geld sparen voor Barcelona. Ik zal eens kijken hoe de postzegelstand is, misschien kan ik er ook nog wel een weekje mee vooruit.
Hahaha, heerlijk weer die Britse humor

De lengte van mijn hurrays zijn gewoon een graadmeter voor hoe blij ik ben.

Niet-matchende kaart of prefab tekst of "Happy Postcrossing" zonder naam --> Thank you

Mooie kaart met weinig tekst --> Thank you for wonderful card! Have a nice day!

Leuke kaart met verhaal --> Thank you so much for your lovely card! And I really like the stamps too! I really enjoyed reading... blablabblablablaba
Haha Dreamer, dat was een Brit met humor

Fijn dat je even op je werk bent geweest HappyOwl, al klinkt dat wegvallen van je been niet erg fijn. Die baan waarbij je chocolade maakt klinkt dan wel weer echt als een droombaan Is dat in een klein speciaalzaakje of zo? Of gewoon achter de lopende band in de Verkade-fabriek

Als je in Barcelone leuke kaartenwinkeltjes tegenkomt, onthoud de adresjes dan even voor me! Ik ga daar in de herfstvakantie heen
Nee ik ben echt chocolatier, wellicht kunnen jullie tijdens onze kaartjes shop, escape, voorspel meet wat proeven

Leuk dat je in de herfstvakantie gaat! Ik ga goed opletten, uiteraard wil ik zelf ook wel wat leuke kaartjes scoren, maar met elke avond lekkere tapas ben ik ook best tevreden!

Haha, zo herkenbaar snorhaar, zo zitten mijn hurrays ook in elkaar!!!
Ja, zo ben ik ook met hurray's

Maar zetten jullie bij het kaartje dus zelf ook welke kerk het is, op de site bedoel ik. Kun je er een prescription bij zitten.
Later is nu
Fijn dat het wel even goed ging op je werk, HappyOwl
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 27 augustus 2015 @ 17:16:

Ja, zo ben ik ook met hurray's

Maar zetten jullie bij het kaartje dus zelf ook welke kerk het is, op de site bedoel ik. Kun je er een prescription bij zitten.

Dat doe ik af en toe wel. Ook bijvoorbeeld bij een kunstwerk/schilderij, dan vermeld ik de titel, naam kunstenaar, jaartal, etc. Vind ik gewoon leuk om te doen.

Maar goed, als ik een foto van een zwarte kat krijg dan zet ik daar niet "black cat" bij.

Vwb mijn Hurrays. Mijn kortste versie, dus bij niet passende kaarten met geen/nauwelijks tekst, is denk ik:

Hello ......, Thank you very much for your postcard! Best wishes, Labellei (al is het te hopen dat ik mijn Hurrays niet met "Labellei" afsluit. Dat zou namelijk wel wat voor mij kunnen zijn )

Maar bijna altijd doe ik wel een langere Hurray, gelukkig. Als mensen op hun kaart hebben geschreven hoe hun kat of andere huisdieren heten dan noem ik die ook altijd in mijn Hurray. En ik ga sowieso altijd wel in op wat ze schrijven, bijvoorbeeld hun hobby' s, studie, beroep, etc. Meestal zijn mijn Hurrays dus best wel uitgebreid. En in mijn Russische Hurrays zet ik ook altijd een paar standaard woorden/zinnen in het Russisch.

@Snorhaar: gaaf dat jij in Mongolië bent geweest. Heb je toevallig de Trans-Siberië of

Trans-Mongolië Expres gedaan? Zo ja dan ben ik best wel een beetje jaloers!

@Dreamer: gaaf die Brit met humor! En leuk dat je weer kaartjes in de bus had.

@HappyOwl234: wat goed van je dat je weer op je werk bent geweest. Het was dan wel zwaar, maar het is denk ik wel belangrijk om je gezicht te laten zien. Goed dat je gegaan bent!

@neliba: wow weer 4 kaartjes geschreven. Leuk! Ook goed dat je het kaartje naar Frankrijk in het Frans hebt geschreven. Dat kunnen die Fransen wel waarderen, is mijn ervaring.

@RubyJanne: tof dat jouw konijnenthema- kaart zo goed is ontvangen! Hoef ik me daar niet meer op te storten als ik weer eens achter mijn bol zit.

@_melon: oh dus jouw kat is ook enigst kind. Die van mij ook. Hij heeft een ziekte waardoor hij niet met andere katten in contact mag komen. Dus hij blijft alleen, maar krijgt nu wel al mijn aandacht.

@Damas: en wat heb je gekocht online? Heb je veel ingeslagen?

De stand bij mij is 0:0. Geen kaartjes, geen Hurrays. Kaartjes had ik ook niet direct verwacht, op een Hurray had ik wel gehoopt. Maar wie weet komt er vanavond of vannacht nog één binnen. Dat zou fijn zijn want dan kan ik morgen nog een kaartje schrijven en posten. Ik wacht het wel ongeduldig af...
Zit Ik in de reisgids the bladeren kom ik dit tegen... Toeval bestaat niet hoor!

Hahaha Rosekapje, ga jij daar ook in slapen in de States? Dit is wel een luxe uitvoering; met een échte deur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven