Wat heeft mijn moeder gedaan

23-08-2015 22:15 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Het ging aldoor wel goed maar ineens zat ik er vandaag helemaal doorheen, voel me ook echt oververmoeid en beroerd nu. Ik heb een paar psychologen gebeld maar allemaal wachttijd tot oktober.

Ik ga eens googlen aaaanne
quote:bliep07 schreef op 27 augustus 2015 @ 16:33:

Het ging aldoor wel goed maar ineens zat ik er vandaag helemaal doorheen, voel me ook echt oververmoeid en beroerd nu. Ik heb een paar psychologen gebeld maar allemaal wachttijd tot oktober.

Ik ga eens googlen aaaanne

Weet niet hoe het tegenwoordig is, maar in 2008 moest je een verwijzing van de huisarts krijgen voor een psycholoog, anders vergoedde je ziektekostenverzekering het niet.

Sterkte, ik denk niet dat iemand die niet meegemaakt heeft wat jij meemaakt, begrijpt waar je doorheen gaat. Maar ik leef wel met je mee, wens je de kracht om je hier doorheen te slaan. Aarzel ook niet om aan te geven aan je omgeving - je man, bijvoorbeeld - dat je wat extra steun nodig hebt.
IMHO
Wat een lieve post, dank je x
Wel knap en goed dat je gebeld hebt, Bliep..

Ook al ben je nu nog niet echt verder gekomen, toch knap dat je die stap gezet hebt.

Knuffel!
je kan ook naar Maatschappelijk Werk gaan, misschien ben je daar ook eerder aan de beurt.
wij slapen nooit.
Je kunt ook bellen met de Stichting Korrelatie, iedere maandag tot vrijdag van 09.00 tot 18.00.

Deze mensen zijn ervoor en kunnen je misschien wat richting geven hoe er verder mee om te gaan.

Het telefoonnummer komt ook altijd in beeld na heftige onderwerpen in televisieprogramma's
tis goed bedoeld
Bliep, hoe gaat het met je?
Ik ben ook benieuwd..
Het gaat naar omstandigheden eigenlijk wel goed. Het normale leven is weer begonnen, werk, sport, kinderen naar school, .. Ik heb her en der wat uren verlof opgenomen zodat ik kortere dagen werk en dat gaat goed.

Het lijkt alleen nu helemaal onwerkelijk wat er gebeurd is. Komt ook omdat ik het wel over het overlijden heb maar niet over wat ik erna gevonden heb.

Ik heb korrelatie gemaild (dank voor de tip!), zij adviseerden via de huisarts naar een psycholoog te gaan. En wat iemand al zei klopt inderdaad, een verwijzing vd huisarts is nodig.

De huisarts heb ik toen ook nog gebeld maar die was op vakantie. Inmiddels is het anderhalve week later en ik red me eigenlijk wel dus heb het maar laten zitten.
quote:bliep07 schreef op 07 september 2015 @ 18:40:

Het gaat naar omstandigheden eigenlijk wel goed. Het normale leven is weer begonnen, werk, sport, kinderen naar school, .. Ik heb her en der wat uren verlof opgenomen zodat ik kortere dagen werk en dat gaat goed.

Het lijkt alleen nu helemaal onwerkelijk wat er gebeurd is. Komt ook omdat ik het wel over het overlijden heb maar niet over wat ik erna gevonden heb.

Ik heb korrelatie gemaild (dank voor de tip!), zij adviseerden via de huisarts naar een psycholoog te gaan. En wat iemand al zei klopt inderdaad, een verwijzing vd huisarts is nodig.

De huisarts heb ik toen ook nog gebeld maar die was op vakantie. Inmiddels is het anderhalve week later en ik red me eigenlijk wel dus heb het maar laten zitten.
tis goed bedoeld
Fijn dat het naar omstandigheden redelijk goed gaat, Bliep. Wat fijn dat je wat kortere dagen kunt werken..

Probeer maar goed in de gaten te houden hoe je je voelt en mocht het toch teveel zijn om te verwerken en in je eentje een plek te geven dan kun je misschien alsnog een verwijzing vragen. Je hoeft volgens mij niet aan te geven waarvoor je die verwijzing wilt hebben en kunt dan ook gewoon naar een psycholoog in een andere stad/plaats.

Veel sterkte!
Dank jullie wel..
Hoe gaat het nu met jou, Bliep?

Red je het een beetje?
Jawel, het gaat best. Ik ben naar de huisarts geweest, hij weet het nu. Zij hebben ook iemand in dienst die hierin kan begeleiden en kijken of het überhaupt nodig is om naar een psycholoog te gaan.

Erover nadenken en erover praten kost wel veel energie, ik ben dan steeds heel moe.

Als ik gewoon mijn ding doe en er niet teveel over nadenk dan voel ik me het fitst.
Zulke dingen hebben veel tijd nodig, het duurt lang voordat zulke dingen uit het nu verdwijnen.
tis goed bedoeld
Erover nadenken is eigenlijk het verwerken.

Dat wordt vanzelf minder.
tis goed bedoeld
Ja, dat klinkt eigenlijk wel logisch..;)
quote:bliep07 schreef op 19 september 2015 @ 20:13:

Jawel, het gaat best. Ik ben naar de huisarts geweest, hij weet het nu. Zij hebben ook iemand in dienst die hierin kan begeleiden en kijken of het überhaupt nodig is om naar een psycholoog te gaan.

Erover nadenken en erover praten kost wel veel energie, ik ben dan steeds heel moe.

Als ik gewoon mijn ding doe en er niet teveel over nadenk dan voel ik me het fitst.

Goed bericht..

Wel dapper en goed dat je toch hulp hebt gezocht.

Fijn dat het naar omstandigheden redelijk gaat.
Ik loop ertegen aan dat veel mensen, vrienden, familie, collega's, kennissen mij willen helpen en aardige dingen zeggen die betrekking hebben op mij en m'n moeder. Dingen die me op het moment niet meer interesseren en niets meer doen. Het is net of ik dan een masker moet opzetten en moet doen alsof ik in de rouw ben.

Dus ik ben uiteindelijk toch maar naar de arts gegaan.
quote:bliep07 schreef op 20 september 2015 @ 14:55:

Ik loop ertegen aan dat veel mensen, vrienden, familie, collega's, kennissen mij willen helpen en aardige dingen zeggen die betrekking hebben op mij en m'n moeder. Dingen die me op het moment niet meer interesseren en niets meer doen. Het is net of ik dan een masker moet opzetten en moet doen alsof ik in de rouw ben.

Dus ik ben uiteindelijk toch maar naar de arts gegaan.

Heel goed, Bliep.

Ik hoop dat je hulp krijgt in het verwerkings proces.

Dikke knuffel voor jou
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ja, dat lijkt me ook echt heel erg raar en moeilijk. Je wilt het uiteraard niet delen met anderen, maar zo'n gesprekje voelt ook als een soort gek toneelstuk en je denkt alleen maar aan die hele toestand.

Sterkte om alles een plekje te geven. Moeilijk dat je fijne herinneringen zo overschaduwd worden door zoiets heftigs.
Nou, inderdaad.. Dank jullie wel in elk geval voor alle verschillende reacties. Ik heb er veel aan gehad.

ik zal hier zo nu en dan nog wel kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven