Geld besparen met vloerverwarming

27-08-2015 10:18 26 berichten
Ik ga 'em hier eens neerplempen, want ik heb 0 verstand van mijn vloerverwarming, maar ik denk dat er wel wat te besparen valt. Met een tweede kind op komst ben ik nu wat bewuster op ons energieverbruik aan het letten (nachtstroom gebruiken, minder de droger gebruiken, opladers na het opladen uit het stopcontact, dat soort onschuldige dingen). Dus nu ook onze vloerverwarming.

Nu staat deze nog op de laagste temperatuur, zodat 'ie niet aanspringt, vanzelfsprekend. Over een paar maanden echter, moet 'ie weer aan. Maar ik hoor verschillende theorieën over de vloerverwarming. Mijn vader zegt dat het het beste is dat je de vloerverwarming altijd op een temperatuur kan laten staan (in ons geval 20/21 graden, 21 is net wat behaaglijker in de winter). Van anderen hoor ik weer dat je die beter een uur voor het slapen gaan naar beneden kan draaien.

Ook hebben wij een aparte ruimte aan het huis, waar mijn man sport. Maar die is er nog niet eens dagelijks een anderhalf uur. Maar daar staat ook de vloerverwarming aan. Is het beter die knop lager te draaien, of geheel uit?

Ik hoop op goed advies. Gegroet, de vloerverwarming noob.
Alle reacties Link kopieren
Vloerverwarming constant op dezelfde temperatuur is het beste, aldus mijn vriend en die heeft er verstand van ;) overigens hebben wij airco die ook kan verwarmen, bij ons staat de vloerverwarming op 19 graden en als het koud is verwarm ik bij via de airco. Is meest efficiënte vorm van verwarmen. Hebben dus ook geen losse radiators. Op de delen waar we minder komen zoals gang, wc en studiekamer staat hij iets lager, hebben twee van die groepen/aansluitingen gemaakt
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven