Implanon?
zaterdag 29 augustus 2015 om 10:41
Dames, ik zit al een tijdje te twijfelen of ik van de pil wil overstappen naar een Implanon.
Dit omdat ik niet zo goed ben in onthouden de pil te slikken.
Ik slik de pil alleen om mijn menstruatie zoveel mogelijk over te slaan. Vriend heeft een knip, we hebben beide geen kinderwens.
Ik heb wat vragen aan de ervaringsdeskundigen.
Sla je je menstruatie over?
Heeft het invloed op je libido?
Zou je dit een ander aanraden of juist helemaal niet?
Daarnaast heb ik vroeger de prikpil geprobeerd en dat vond ik echt de hel. Ik reageerde nogal explosief op de enorme hoeveelheid hormonen en ik werd er niet bepaald een leuker mens van. Heeft een van jullie daar bij een Implanon ook last van gehad?
Alvast bedankt!
Dit omdat ik niet zo goed ben in onthouden de pil te slikken.
Ik slik de pil alleen om mijn menstruatie zoveel mogelijk over te slaan. Vriend heeft een knip, we hebben beide geen kinderwens.
Ik heb wat vragen aan de ervaringsdeskundigen.
Sla je je menstruatie over?
Heeft het invloed op je libido?
Zou je dit een ander aanraden of juist helemaal niet?
Daarnaast heb ik vroeger de prikpil geprobeerd en dat vond ik echt de hel. Ik reageerde nogal explosief op de enorme hoeveelheid hormonen en ik werd er niet bepaald een leuker mens van. Heeft een van jullie daar bij een Implanon ook last van gehad?
Alvast bedankt!
zaterdag 29 augustus 2015 om 10:47
Ik heb sinds bijna 3 jaar een Implanon en ik laat hem binnenkort verwijderen.
In het begin was ik erg enthousiast. Je hoeft inderdaad nergens meer aan te denken. In het begin was mijn menstruatie heftiger en onregelmatig, toen een paar maanden niet ongesteld geweest en daarna werd het regelmatig.
Ik heb echter veel last van mijn hormonen en ook mijn libido is verlaagd. Ik ga hem er dus uit laten halen. Sowieso moet hij er na 3 jaar uit. Ik ga het proberen met een hormoonspiraal. Die geeft alleen hormonen bij de baarmoedermond af.
Maar goed, elk mens is anders dus het is toch een kwestie van uitproberen. Succes
In het begin was ik erg enthousiast. Je hoeft inderdaad nergens meer aan te denken. In het begin was mijn menstruatie heftiger en onregelmatig, toen een paar maanden niet ongesteld geweest en daarna werd het regelmatig.
Ik heb echter veel last van mijn hormonen en ook mijn libido is verlaagd. Ik ga hem er dus uit laten halen. Sowieso moet hij er na 3 jaar uit. Ik ga het proberen met een hormoonspiraal. Die geeft alleen hormonen bij de baarmoedermond af.
Maar goed, elk mens is anders dus het is toch een kwestie van uitproberen. Succes
zaterdag 29 augustus 2015 om 10:51
Ik heb ook implanon gehad en kreeg er ernstige acne van, schijnt een bijwerking te zijn die bij 10% voorkomt. 4 maanden antibiotica geslikt en wel 1-2 jaar met allerlei zalfjes in de weer geweest om weer van de acne af te komen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 29 augustus 2015 om 10:51
Ik zou hem niet aanraden. Blijven bloeden. (gehele 4 maanden van gbruik) Zeurderige buikpijn. Opgezette borsten. En ik werd er erg somber van. En libido werd minder. Sliep er (nog) slechter van. Werd wel eens wakker al kriebelend aan mijn arm op de plek waar hij inzat. Na verwijderen verdwenen klachten. Nu vloei ik elke maand hevig. Dat neem ik voor lief.
Dokter wilde wel dat ik langer door probeerde maar ik was er klaar mee. Zelfde met mirena spiraal. Ik ga nu hormoonloos door t leven.
Dokter wilde wel dat ik langer door probeerde maar ik was er klaar mee. Zelfde met mirena spiraal. Ik ga nu hormoonloos door t leven.
zaterdag 29 augustus 2015 om 10:53
zaterdag 29 augustus 2015 om 10:54
Juist de voorspelbaarheid van ongesteldheid met de pil vind ik een pré. Met vakantie en dergelijke zorg ik nu altijd dat ik twee weken ervoor ongesteld word.
Maar het liefst zou ik het helemaal niet meer worden.
Ik hoop dat een hormoon spiraal beter voor je werkt. Jouw ervaring met een Implanon is precies wat ik niet wil.
Maar een hormoon spiraal laten inbrengen lijkt me eng,eigenlijk.
Ik hoop dat een hormoon spiraal beter voor je werkt. Jouw ervaring met een Implanon is precies wat ik niet wil.
zaterdag 29 augustus 2015 om 10:56
Ik heb nu 7 maand een implanon en heb het idee dattie eindelijk zijn werk begint te doen. Ik ben maandenlang ongesteld geweest. Niet heel veel bloed maar toch vrij irritant. Ik heb 'm midden in de cyclus laten plaatsen, was mss handiger geweest omdat tijdens de menstruatie te doen dan was mijn lichaam eerder gaan syncen denk ik. Verder weinig ernstige bijwerkingen. Ik heb minder eetlust en een wat droge vagina. Mijn staafje zit heel netjes, kan m goed voelen maar heb er geen last van. Plaatsen was niet pijnlijk. (Bij gynaecoloog)
zaterdag 29 augustus 2015 om 11:15
quote:melbrw schreef op 29 augustus 2015 @ 10:54:
Juist de voorspelbaarheid van ongesteldheid met de pil vind ik een pré. Met vakantie en dergelijke zorg ik nu altijd dat ik twee weken ervoor ongesteld word.
Om diverse redenen kan ik geen pil meer slikken, dus die valt helaas af voor mij. Ik vond die voorspelbaarheid inderdaad ook fijn.
Een spiraal in laten brengen schijnt wel pijnlijk te zijn, maar ik heb wel een hoge pijngrens
De pil kun je doorslikken, voor de rest is het afwachten of je wel of niet ongesteld wordt. Er is ook een groep vrouwen met Implanon, die niet meer ongesteld worden.
Om diverse redenen kan ik geen pil meer slikken, dus die valt helaas af voor mij. Ik vond die voorspelbaarheid inderdaad ook fijn.
Een spiraal in laten brengen schijnt wel pijnlijk te zijn, maar ik heb wel een hoge pijngrens
De pil kun je doorslikken, voor de rest is het afwachten of je wel of niet ongesteld wordt. Er is ook een groep vrouwen met Implanon, die niet meer ongesteld worden.
zaterdag 29 augustus 2015 om 11:43
quote:melbrw schreef op 29 augustus 2015 @ 11:36:
5 tegen, 1 die tevreden is tot nu toe. Je bericht staat 1 uur op een zaterdagochtend op een vrouwenforum waar je je voor gebruik moet registreren. Ik denk niet dat de reacties representatief zijn voor de vrouwen met ervaring met een implanon.
5 tegen, 1 die tevreden is tot nu toe. Je bericht staat 1 uur op een zaterdagochtend op een vrouwenforum waar je je voor gebruik moet registreren. Ik denk niet dat de reacties representatief zijn voor de vrouwen met ervaring met een implanon.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 29 augustus 2015 om 11:58
quote:himalaya schreef op 29 augustus 2015 @ 11:16:
Ik ben al met mijn 3e implanon bezig en vind het ideaal. Niet meer ongesteld geworden vanaf maand 1, geen verdere bijwerkingen of veranderingen in libido.
+1
Dus 2 heel tevreden. Als je nog even wacht heb je net zoveel positieve als negatieve verhalen. Je zult echt zelf moeten proberen hoe het bij jou werkt.
Ik ben zelf met mijn 4e of 5e staafje bezig. Het zou wat onhandig kunnen zijn dat je niet kan voorspellen wanneer je ongesteld wordt, maar mijn menstruatie is zo minimaal dat ik er echt geen last of hinder van heb.
Ik ben al met mijn 3e implanon bezig en vind het ideaal. Niet meer ongesteld geworden vanaf maand 1, geen verdere bijwerkingen of veranderingen in libido.
+1
Dus 2 heel tevreden. Als je nog even wacht heb je net zoveel positieve als negatieve verhalen. Je zult echt zelf moeten proberen hoe het bij jou werkt.
Ik ben zelf met mijn 4e of 5e staafje bezig. Het zou wat onhandig kunnen zijn dat je niet kan voorspellen wanneer je ongesteld wordt, maar mijn menstruatie is zo minimaal dat ik er echt geen last of hinder van heb.
zaterdag 29 augustus 2015 om 12:09
quote:himalaya schreef op 29 augustus 2015 @ 11:43:
[...]
Je bericht staat 1 uur op een zaterdagochtend op een vrouwenforum waar je je voor gebruik moet registreren. Ik denk niet dat de reacties representatief zijn voor de vrouwen met ervaring met een implanon.
Das waar. Maar ik ben aan het 'werk'. En ik moet 1 x per uur iets doen,namelijk mijn kont 20 meter verplaatsen. Ik verveel me en ben ongeduldig .
Ik wacht rustig af hoor
[...]
Je bericht staat 1 uur op een zaterdagochtend op een vrouwenforum waar je je voor gebruik moet registreren. Ik denk niet dat de reacties representatief zijn voor de vrouwen met ervaring met een implanon.
Das waar. Maar ik ben aan het 'werk'. En ik moet 1 x per uur iets doen,namelijk mijn kont 20 meter verplaatsen. Ik verveel me en ben ongeduldig .
Ik wacht rustig af hoor
zaterdag 29 augustus 2015 om 15:13
Ik heb nu bijna 3 jaar mijn eerste implanon en vind het super!!
Eigenlijk geen menstruatie meer en als ik dan een keer bloedverlies heb is dit echt minimaal.
Van het staafje zelf geen last, kan deze goed voelen, maar geen hinder van.
Ik heb hiervoor pil en mirena gehad en de implanon staat bij mij echt op nummer 1
Eigenlijk geen menstruatie meer en als ik dan een keer bloedverlies heb is dit echt minimaal.
Van het staafje zelf geen last, kan deze goed voelen, maar geen hinder van.
Ik heb hiervoor pil en mirena gehad en de implanon staat bij mij echt op nummer 1
zaterdag 29 augustus 2015 om 16:32
Ik heb hem in maart laten verwijderen. Ik had hem op 3 mnd na 2 jaar. Mijn emoties waren allemaal erg afgevlakt. Ik werd niet meer echt boos en was niet meer echt gelukkig. Mijn libido was ook een stuk lager terwijl het normaal erg hoog is.
Mijn zusje had hem ook laten zetten maar die heeft hem ook laten verwijderen omdat zij constant ongesteld was. Ik ben de eerste 6 mnd ook constant ongesteld geweest maar daarna nooit meer tijdens die periode.
Mijn zusje had hem ook laten zetten maar die heeft hem ook laten verwijderen omdat zij constant ongesteld was. Ik ben de eerste 6 mnd ook constant ongesteld geweest maar daarna nooit meer tijdens die periode.
zaterdag 29 augustus 2015 om 16:37
Dat is ook vervelend Melanie, die afgevlakte emoties. Daar had ik nog niet bij stil gestaan. Eigenlijk alleen bij de verhoogde emoties die ik had bij de prikpil. Toen wisselde mijn stemming elk kwartier tussen heel verdrietig, extreem blij of woedend. Heel vermoeiend, zowel voor mijzelf als voor mijn omgeving.
Hoe lang duurde het voordat je libido en emoties weer normaal waren?
Hoe lang duurde het voordat je libido en emoties weer normaal waren?
zaterdag 29 augustus 2015 om 16:38