Gezondheid alle pijlers

Implanon?

29-08-2015 10:41 33 berichten
Dames, ik zit al een tijdje te twijfelen of ik van de pil wil overstappen naar een Implanon.

Dit omdat ik niet zo goed ben in onthouden de pil te slikken.

Ik slik de pil alleen om mijn menstruatie zoveel mogelijk over te slaan. Vriend heeft een knip, we hebben beide geen kinderwens.

Ik heb wat vragen aan de ervaringsdeskundigen.

Sla je je menstruatie over?

Heeft het invloed op je libido?

Zou je dit een ander aanraden of juist helemaal niet?

Daarnaast heb ik vroeger de prikpil geprobeerd en dat vond ik echt de hel. Ik reageerde nogal explosief op de enorme hoeveelheid hormonen en ik werd er niet bepaald een leuker mens van. Heeft een van jullie daar bij een Implanon ook last van gehad?

Alvast bedankt!
quote:Melanievv88 schreef op 29 augustus 2015 @ 16:34:

Oja en ik was in het begin een heel eng vleeskleurig stolsel (groot) verloren. Dat schijnt door de progesteron te komen. Maar daar hebben meer vrouwen last van.Vaag! Dat was eenmalig?
Na 8 maanden continue ongesteld zijn heb ik mijn Implanon laten verwijderen.

Menstruatie was wel maar half zo hevig als zonder hormonen.

Ik heb later mijn baarmoederslijmvlies laten wegschrapen, in combi met sterilisatie.

Is uiteraard definitieve contraceptie - sterilisatie kun je ev. nog omheen met ivf, maar zonder slijmvlies kan er sowieso niks innestelen - maar wat ben ik er blij mee.

Mijn 'menstruatie' stelt echt niks meer voor (heb geen maandverband/tampons nodig), geen pijn meer, geen ongemak.

De ingreep is 15 j. geleden en ik kan het alleen maar aanbevelen
quote:jules schreef op 29 augustus 2015 @ 16:38:

[...]

Minder ongesteld zijn, zowel frequentie als hoeveelheid.

Geen afname (of zo min mogelijk) van libido.

Niet te veel stemmingswisselingen.Redelijk vergelijkbare eisen dus. Ik slik deze pik vanaf mijn 15e, ik heb eigenlijk geen idee hoe mijn normale cyclus is. Ik speel ook met het idee om eens een tijdje niets te slikken,behalve bij geplande vakanties en dergelijke. maar dat heeft als nadeel dat ik dan maandelijks ongesteld word. Maar ik ben wel nieuwsgierig of het effect heeft op mijn libido. Dat is nu gemiddeld.
Alle reacties Link kopieren
Ja gelukkig eenmalig! Anders had ik hem er eerder uit laten halen.

Op zich voelde ik me heel snel weer normaal. Eigenlijk binnen een dag voelde ik al verschillen. Heel gek dat het zo snel ging. Ik werd alleen niet meteen ongesteld (duurde 42 dagen) en er zit nog steeds geen regelmaat in.
quote:MonicaGeller schreef op 29 augustus 2015 @ 16:39:

Na 8 maanden continue ongesteld zijn heb ik mijn Implanon laten verwijderen.

Menstruatie was wel maar half zo hevig als zonder hormonen.

Ik heb later mijn baarmoederslijmvlies laten wegschrapen, in combi met sterilisatie.

Is uiteraard definitieve contraceptie - sterilisatie kun je ev. nog omheen met ivf, maar zonder slijmvlies kan er sowieso niks innestelen - maar wat ben ik er blij mee.

Mijn 'menstruatie' stelt echt niks meer voor (heb geen maandverband/tampons nodig), geen pijn meer, geen ongemak.

De ingreep is 15 j. geleden en ik kan het alleen maar aanbevelen Ik las dat Redbulletje dat ook heeft laten doen. Maar ik ben pas 26,ik denk dat het moeilijk is om een arts te vinden die dat wil doen. Het klinkt ideaal moet ik zeggen.
Ik heb het laten doen op jouw leeftijd, een jaar nadat ik mijn tweede kind had gekregen.

Denk dat het idd een kwestie is van 'geluk' hebben met je arts.
Tja,dan kan je het erop gooien dat je gezin compleet is

Alleen, ik wil dus geen kinderen en vreemd genoeg mag ik wel beslissen dat ik er 10 wil,maar ben ik niet oud genoeg om te weten of ik er geen wil.
En ik heb geen zware menstruatie onder mijn huidige pil. Dus dat wordt waarschijnlijk een onmogelijke opgave om een arts te vinden die me serieus zou nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven