Tot welke maat pas je in attracties?

30-08-2008 15:50 910 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maat 52 en pas in bijna alle attracties. Denk aan attractieparken als Hellendoorn, Efteling, Movieworld.

Ik vraag mij af vanaf welke maat het niet meer past. Weet iemand dat toevallig?
Ik heb nu zes chocoladepepernoten voor me liggen en ik moet een essay schrijven van 400 woorden. Ik mag van mezelf bij elke 150 woorden 1 pepernoot nemen. En als ik 'm helemaal af heb en inlever mag ik de laatste vier eten.

Hoe motiveert een luie student zichzelf.
Ja Justme, ik vind op catwalks dunne modellen wel mooi omdat ze de aandacht niet afleiden van de bizarre creaties. Maar bij een show van Victoria's Secret lopen weer modellen met vormen rond. En eerlijk gezegd vind ik het niet al te makkelijk om in een standaardwinkel in NL passende kleding te kopen. In Frankrijk of Italie shop ik het beste. Ik denk niet dat superdun het ideaal is, ik denk dat vrouwen met rondingen (wel slank) het mooist gevonden worden. Heel dun of heel dik straalt geen gezondheid uit, en da's nu juist wel waar manne op vallen, evolutiebiologisch gezien.

Fluf, die kerel die dat tegen mij zei vond het ook mooi als een vrouw enkel tepels had en vond mijn borsten ook te groot (kleine C-cup, en ik ben 1.70 dus dan mag dat wel). En mijn heupen zijn 90 cm breed, en gelukkig maar want ik wil nog wel vormen hebben. Maar dat vond hij vrij breed dus.
quote:yasmijn schreef op 17 september 2008 @ 10:02:

maar je mag toch wel medisch verantwoorde dingen schrijven die kloppen?

dat Missc dat niet kan verdragen, is niet ons probleem.

dat zij daarom scheldkannonades afvuurt, dat zegt meer over haar dan over de rest hier.

fluffy, jij bent cool!

Scheldkannonades? Voel eens aan je voorhoofd?

Ik heb je dochter voorgedragen voor een award. Dom daar viel je niet over, en mokkel was het grote probleem, toch? En over de betekenis van mokkel heb je zeker heel perongeluk heen gelezen? Mja...

En verder wens ik jullie een hele fijne voortzetting.
Ik vind het tamelijk denigrerend om een synoniem van grietje naar mijn hoofd geslingerd te krijgen.

Trouwens, wel zwak, wegrennen!
De enige mensen die mij grietje mogen noemen zijn mijn papa's. Want dan klinkt het wel weer lief. Verder helemaal niemand, ook Yasmijn niet.

En dat weet ze gelukkig.
quote:Digitalis schreef op 17 september 2008 @ 13:43:

Ja Justme, ik vind op catwalks dunne modellen wel mooi omdat ze de aandacht niet afleiden van de bizarre creaties. Maar bij een show van Victoria's Secret lopen weer modellen met vormen rond. En eerlijk gezegd vind ik het niet al te makkelijk om in een standaardwinkel in NL passende kleding te kopen. In Frankrijk of Italie shop ik het beste. Ik denk niet dat superdun het ideaal is, ik denk dat vrouwen met rondingen (wel slank) het mooist gevonden worden. Heel dun of heel dik straalt geen gezondheid uit, en da's nu juist wel waar manne op vallen, evolutiebiologisch gezien.

Ben het met je eens. En dan specifiek de waist-to-hip ratio voorspelt veel over toekomstig nageslacht. Dus slank met ronde vormen.
Dat lezen je sterkste punt niet is was me al duidelijk

Weet je wat, speciaal voor jou nóg een keertje.

Van Dale:

U hebt gezocht op het woord: mokkel.

RESULTAAT (max 20 woorden)

 mok·kel de, het; v en o -s (inform) meisje, jonge vrouw
Mirlo, is het niet vreselijk vermoeiend om jezelf zo goed te vinden ? Zo goed dat de rest van de maatschappij maar naar jouw opgeheven vingertje moet kijken ?

Eigenlijk vind ik je best een beetje sneu, de studente die probeert met dingen die ze heeft gelezen en gehoord andere mensen te wijzen op de zogenaamde fouten in hun leven.

Zou graag eens met je verder willen praten als je wat meer volwassen bent en je je kan verwoorden zonder steun van je moeder.
*grijns*

Denk toch dat het uiteindelijk met een intelligentiekloof hier te maken heeft, Mirlo.
dit was een leuke topic om te lezen
quote:__justme__ schreef op 17 september 2008 @ 13:38:

[...]

Goed zo! Daadkracht daar hou ik van! Ik hoop met je mee.

Is het echt het heersende modebeeld? Dat vraag ik me af... Hele dunne mensen zijn gewoon goede kapstokken of kleerhangers, perfect om je producten te etaleren en aan de man te brengen dus.

Die specifieke maten kan je in winkels alleen niet zo gemakkelijk vinden. Voor mij bepaalt dat dus geenszins het modebeeld, dat doet de kleding.Ik zie in bladen, op tv, advertenties etc eigenlijk alleen vandie hele dunne dames. Bij sommige ziet het er meer uit als een geraamte (vind ik zelf niet mooi). Zelfs als het gaat om kleding voor een maatje meer zoals het heet, zijn het nog de dunnere dames die model zijn. No offense, maar een shirtje op iemand met maatje 36 ziet er heel anders uit dan hetzelfde shirtje (maar dan een paar maatjes groeter uiteraard) op iemand met maatje 52. Dus ik kan niet écht een idee krijgen hoe ik er uit zal zien in dat shirtje. Die modellen hebben niet van die extra vullingen in hun zij enzo.
Wie begint (beginnen) er nu telkens opnieuw?

De discussie had alweer een nieuwe interessante wending genomen.
Ook meisje vind ik denigrerend.

Sept, waar baseer je dat dan weer op? Op de feiten die ik heb genoemd?

En je mag me best sneu vinden, ik hecht niet zoveel waarde aan meningen.

Waar heb ik mensen gewezen op fouten in hun leven?
Maar de bladen, tv en advertenties bepalen toch niet alleen het modebeeld? Ik vind dat dat de gewone mens doet die de kleding uiteindelijk draagt. Ook ik kan niet zien of een kledingstuk dat een model op de catwalk of in een blad aan heeft me staat, daarvoor is mijn lijf ook te anders, maar dat is toch ook niet het doel van de media? Het geeft enkel een indicatie welke modellen, welke kleuren, welke stoffen erop dat moment te koop zijn.
quote:mirlo schreef op 17 september 2008 @ 13:58:

Ook meisje vind ik denigrerend.

En een jonge vrouw ben je zeker ook niet. Whahahaha vaag persoon. Sterkte he?
quote:fluffychuzzle schreef op 17 september 2008 @ 13:57:

[...]

Ik zie in bladen, op tv, advertenties etc eigenlijk alleen vandie hele dunne dames. Bij sommige ziet het er meer uit als een geraamte (vind ik zelf niet mooi). Zelfs als het gaat om kleding voor een maatje meer zoals het heet, zijn het nog de dunnere dames die model zijn. No offense, maar een shirtje op iemand met maatje 36 ziet er heel anders uit dan hetzelfde shirtje (maar dan een paar maatjes groeter uiteraard) op iemand met maatje 52. Dus ik kan niet écht een idee krijgen hoe ik er uit zal zien in dat shirtje. Die modellen hebben niet van die extra vullingen in hun zij enzo.Nou ik weet het niet, ik zie vooral vrouwen als Beyonce, Cameron Diaz, en die vind ik niet echt mager, gewoon slank met rondingen. In de Elle staan wel vaak magere modellen, maar daar staat ook best extravagante kleding in en vaak zie ik ook wel gewone modellen met gewoon een goed figuur. Die plus-sizemodellen vind ik vaak ook wel een lachertje. Die zijn vaak 1.85m en hebben hoogstens maat 46, dus dan is het voor iemand met maat 52 nog moeilijk te bepalen hoe het zal staan. Maar toch, de meeste vrouwen hebben dit probleem. Iemand met maat 38 weet ook niet hoe het shirtje uiteindelijk zal staan als het om een model met maat 34 hangt. Als ik heel eerlijk ben, zie ik vooral graag erg mooie vrouwen met een slank figuurtje in magazines. Da's mijn ideaalbeeld, dat vind ik mooi, zo wil ik zijn. Niet dat dikkere of lelijkere vrouwen dan geen bestaansrecht hebben natuurlijk. Ik vind mijn neus te groot en je ziet ook nooit een model met een grote neus, maar aangezien ik het zelf ook lelijk vind en modellen op hun uiterlijk worden uitgekozen, stoor ik me er niet aan.
MissMcNuggets is volgens mij een fervent Plato-aanhanger. Ze gaat er vanuit dat de werkelijkheid zoals die waarneembaar is, geen goede vertegenwoordiging van de daadwerkelijke werkelijkheid is.

Ik ben daarentegen fan van Aristoteles. Dat is ook in dit topic duidelijk te merken. Het gros van de forsere medemens denkt en spreekt vanuit de subcultuur waarin zij zich bevinden. Namelijk tussen de andere forsere mensen. Dat maakt ze minder kwetsbaar.

Als we echter vanuit de dominante subcultuur (oftewel, de wetenschappelijke) naar het probleem kijken, valt duidelijk te merken dat alle feiten die ik hier heb opgenoemd niet te betwisten zijn.

Dit is echter een discussie waar geen einde aan komt, want MissMcNuggets is geenszins van plan om de paradigmata waaruit zij redeneert te laten vallen. Wat weer een voorbeeld is van haar arrogantie, want door vanuit deze paradigmate te redeneren, verwerpt ze het dominante paradigma en vindt ze zichzelf dus een stuk slimmer en beter dan de rest van (Westerse) wereld.
quote:__justme__ schreef op 17 september 2008 @ 13:56:

*grijns*

Denk toch dat het uiteindelijk met een intelligentiekloof hier te maken heeft, Mirlo.

Dat weet ik wel zeker.

MissC, ik erken mijn meerdere nl wél! Mirlo heeft meer brains dan ik, dus laat staan hoeveel meer dan jij.

Het is allemaal zo simpel. Justme en Mirlo schrijven hier goede onderbouwde medische feiten neer en jij blijft wauwelen over het feit dat Mirlo haar moeder nodig heeft.

Het tegendeel is waar, maar jij bent te 'minder begaafd' om dat door te hebben.

Ik ben veel kleuterachtige forummers tegengekomen hier, mar jij spant de kroon.

Je gaat niet eens een discussie aan, je hebt geen argumenten, je blaat alleen maar.

In jouw geval tokken natuurlijk.
Geen bijzonderheden
quote:mirlo schreef op 17 september 2008 @ 14:05:

MissMcNuggets is volgens mij een fervent Plato-aanhanger. Ze gaat er vanuit dat de werkelijkheid zoals die waarneembaar is, geen goede vertegenwoordiging van de daadwerkelijke werkelijkheid is.

Ik ben daarentegen fan van Aristoteles. Dat is ook in dit topic duidelijk te merken. Het gros van de forsere medemens denkt en spreekt vanuit de subcultuur waarin zij zich bevinden. Namelijk tussen de andere forsere mensen. Dat maakt ze minder kwetsbaar.

Als we echter vanuit de dominante subcultuur (oftewel, de wetenschappelijke) naar het probleem kijken, valt duidelijk te merken dat alle feiten die ik hier heb opgenoemd niet te betwisten zijn.

Dit is echter een discussie waar geen einde aan komt, want MissMcNuggets is geenszins van plan om de paradigmata waaruit zij redeneert te laten vallen. Wat weer een voorbeeld is van haar arrogantie, want door vanuit deze paradigmate te redeneren, verwerpt ze het dominante paradigma en vindt ze zichzelf dus een stuk slimmer en beter dan de rest van (Westerse) wereld.Geil joh, al die dure woordjes!
Ik zou niet graag naast >maat 52 in een achtbaan/trein/vliegtuig zitten. Volgens mij is er een pot glijmiddelnodig om mijzelf te bevrijden.....sssssslt-PLOP-auwwww
quote:mirlo schreef op 17 september 2008 @ 14:05:

Dit is echter een discussie waar geen einde aan komt, want MissMcNuggets is geenszins van plan om de paradigmata waaruit zij redeneert te laten vallen. Wat weer een voorbeeld is van haar arrogantie, want door vanuit deze paradigmate te redeneren, verwerpt ze het dominante paradigma en vindt ze zichzelf dus een stuk slimmer en beter dan de rest van (Westerse) wereld.Slim kind.
Geen bijzonderheden
quote:2Italy2 schreef op 17 september 2008 @ 14:07:

Ik zou niet graag naast >maat 52 in een achtbaan/trein/vliegtuig zitten. Volgens mij is er een pot glijmiddelnodig om mijzelf te bevrijden.....sssssslt-PLOP-auwwww

En nog steeds vind ik dat Fluffy cool is!
Geen bijzonderheden
quote:yasmijn schreef op 17 september 2008 @ 14:05:

[...]

Dat weet ik wel zeker.

MissC, ik erken mijn meerdere nl wél! Mirlo heeft meer brains dan ik, dus laat staan hoeveel meer dan jij.

Het is allemaal zo simpel. Justme en Mirlo schrijven hier goede onderbouwde medische feiten neer en jij blijft wauwelen over het feit dat Mirlo haar moeder nodig heeft.

Het tegendeel is waar, maar jij bent te 'minder begaafd' om dat door te hebben.

Ik ben veel kleuterachtige forummers tegengekomen hier, mar jij spant de kroon.

Je gaat niet eens een discussie aan, je hebt geen argumenten, je blaat alleen maar.

In jouw geval tokken natuurlijk.

Ik heb gisteren 1 maal geconstateerd dat Mirlo haar mammie hard nodig heeft. Wat je zojuist hebt gelezen was niet van mijn hand....

En wat jij voor de rest van mij vind zal me een zorg zijn. Bye now...
quote:mirlo schreef op 17 september 2008 @ 13:42:

Ik heb nu zes chocoladepepernoten voor me liggen en ik moet een essay schrijven van 400 woorden. Ik mag van mezelf bij elke 150 woorden 1 pepernoot nemen. En als ik 'm helemaal af heb en inlever mag ik de laatste vier eten.

Hoe motiveert een luie student zichzelf.Ik schrik wel van zon berocht, eerlijk gezegd. Want wat een gedoe om 6 pepernootjes... Nu moet ik er wel direct bij vermelden dat ik zelf overgewicht heb, niet in extreme mate, met met maat 46 niet de slankste. Maar dat overgewicht is er niet gekomen door pepernootjes, of iets in diezelfde strekking. Dat overgewicht is onstaan door hele bakken Hagendasz die ik tijdens mijn zwangerschap verorberde. Of cheesecake. Of een hele zak drop. Of... Of... Maar blijkbaar is het voor de meesten onder ons is 6 pepernoten al veel. Tenminste, ik denk dat jij @milo, er geen uitzondering bent. Dat wil dus zeggen dat ik echt mijn hele leven een heel andere beleving heb over eten. Misschien is dat ook wel het probleem.
Het enige dure woord is paradigma volgens mij. Ik zal het even voor je uitleggen, dan kan je namelijk misschien wel inhoudelijk reageren.

Paradigma is een bepaald denkkader. Vanuit een paradigma denk je, redeneer je en communiceer je met je medemens.

Nu graag een inhoudelijke reactie, zodat je kan bewijzen dat ik niet je meerdere wat betreft intelligentie ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven