Tot welke maat pas je in attracties?

30-08-2008 15:50 910 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maat 52 en pas in bijna alle attracties. Denk aan attractieparken als Hellendoorn, Efteling, Movieworld.

Ik vraag mij af vanaf welke maat het niet meer past. Weet iemand dat toevallig?
quote:misschicken schreef op 17 september 2008 @ 14:06:

[...]

Geil joh, al die dure woordjes!

Jammer alleen dat je de strekking niet snapt.

Kom eens met een tegenargument.
Geen bijzonderheden
quote:mirlo schreef op 17 september 2008 @ 14:05:

MissMcNuggets is volgens mij een fervent Plato-aanhanger. Ze gaat er vanuit dat de werkelijkheid zoals die waarneembaar is, geen goede vertegenwoordiging van de daadwerkelijke werkelijkheid is.

Ik ben daarentegen fan van Aristoteles. Dat is ook in dit topic duidelijk te merken. Het gros van de forsere medemens denkt en spreekt vanuit de subcultuur waarin zij zich bevinden. Namelijk tussen de andere forsere mensen. Dat maakt ze minder kwetsbaar.

Als we echter vanuit de dominante subcultuur (oftewel, de wetenschappelijke) naar het probleem kijken, valt duidelijk te merken dat alle feiten die ik hier heb opgenoemd niet te betwisten zijn.

Dit is echter een discussie waar geen einde aan komt, want MissMcNuggets is geenszins van plan om de paradigmata waaruit zij redeneert te laten vallen. Wat weer een voorbeeld is van haar arrogantie, want door vanuit deze paradigmate te redeneren, verwerpt ze het dominante paradigma en vindt ze zichzelf dus een stuk slimmer en beter dan de rest van (Westerse) wereld.

Ari

Anyways, wat ik op het topic voor dunne vrouwen met vet (ja, die zijn er) ook al zei: in de Viva bijvoorbeeld wordt er heel vaak gezegd dat mannen niet van dun houden, dat dunne vrouwen alleen maar op sla kauwen, dat ze chagrijnig zijn, bang zijn om te leven, enzovoorts. Of er wordt een modellenwedstrijd gehouden voor dikke vrouwen. Vind ik wel weer net zo stom allemaal.
@duffy:

Rustig maar hoor, ik heb gisteravond de rest van de zak opgegeten. Alleen die laatste zes gebruik ik om mezelf te motiveren.
quote:dufty schreef op 17 september 2008 @ 14:09:

[...]

Ik schrik wel van zon berocht, eerlijk gezegd. Want wat een gedoe om 6 pepernootjes... Nu moet ik er wel direct bij vermelden dat ik zelf overgewicht heb, niet in extreme mate, met met maat 46 niet de slankste. Maar dat overgewicht is er niet gekomen door pepernootjes, of iets in diezelfde strekking. Dat overgewicht is onstaan door hele bakken Hagendasz die ik tijdens mijn zwangerschap verorberde. Of cheesecake. Of een hele zak drop. Of... Of... Maar blijkbaar is het voor de meesten onder ons is 6 pepernoten al veel. Tenminste, ik denk dat jij @milo, er geen uitzondering bent. Dat wil dus zeggen dat ik echt mijn hele leven een heel andere beleving heb over eten. Misschien is dat ook wel het probleem.Mja, maar jij hebt nu overgewicht en Mirlo niet. Ik eet ook veel snoep, maar als ik ervan aan zou komen zou ik het wle laten. 6 Pepernoten worden er al snel twaalf, dan een halve zak, dan een hele zak, en voor je het weet groei je een paar maten. Ik heb wel bewondering voor mensen die zoch restricties opleggen.
Mirlo, gelukkig. Pfieeeew. Ik schrok al. Dacht even dat dat mijn voorland moest worden, nu ik begonnen ben met professioneel afvallen. :-) en straks natuurlijk weer op gewicht wil blijven...

Wat de dik/dun discussie verder betreft. Ik ben dik. Zo, die zit. Maar ik ben wel altijd slank geweest, maar pas sinds een paar jaar dik. En ik merk wel degelijk verschil in hoe ik me voel en hoe anderen mij benaderen. Het is gewoon zo. Ik vind het ook niet fijn om naar een moddervet iemand te kijken, net zo min dat ik het fijn vind om naar een extreem dun iemand te kijken. Het is een bepaalde beleving, op een of andere manier associeer je heel dik toch met karakterloosheid, etc. Ik heb de mazzel dat ik er goed uitzie en als ik mezelf oppimp nog best bekijks heb en niet alleen van mannen die bijziend zijn Maar ik voel me gewoon prettiger bij een slank lijf. Ik merk wel dat dikke mensen zich heel snel aangevallen voelen, toen ik nog niet aan het lijnen was had ik het ook. Alsof je als alcoholist voortdurend wil roepen: " Nee hoooorrrr, ik voel me prrrrrimaaaa" terwijl je net de lege fles wijn onder je bed verstopt. Dat komt ook niet heel geloofwaardig over. Maar ik herken het wel, je stoot ineens je kerel aan als je een aantrekkelijke dikke vrouw ziet, alleen maar om jezelf wijs te maken dat dik heus mooi kan zijn. En dat kan het ook, maar toch, als je mij had gevraagd wat ik het liefste wilde, dan was het gewoon SLANK!
Pepernoten??? In september??? Die komen bij mij er niet eerder in dan midden november....
Dufty, mooie eerlijke post!
Geen bijzonderheden
quote:Digitalis schreef op 17 september 2008 @ 14:13:

[...]

Mja, maar jij hebt nu overgewicht en Mirlo niet. Ik eet ook veel snoep, maar als ik ervan aan zou komen zou ik het wle laten. 6 Pepernoten worden er al snel twaalf, dan een halve zak, dan een hele zak, en voor je het weet groei je een paar maten. Ik heb wel bewondering voor mensen die zoch restricties opleggen.Ik vind dat ook knap, dat is het punt niet. Maar ik merk wel dat ik dus op een hele andere manier met eten omga/omging. En dat overgewicht heeft daar wel mee te maken, dat snap ik ook nog wel. Het was een eye-opener, zeg maar.
Oja,wat ik me nog bedacht: ik had eigenlijk eergister een gala gehad van een zoveel-jaarbestaan van een tijdschrift maar ik wilde niet mee, omdat ik een jurk van " Liefs Bo" totaal geen glamourgehalte vind hebben, en ik simpelweg niet in couture pas, of confectie in het wat duurdere segment.

Dat vond ik nogal sneu...
quote:dufty schreef op 17 september 2008 @ 14:09:

[...]

Ik schrik wel van zon berocht, eerlijk gezegd. Want wat een gedoe om 6 pepernootjes... Nu moet ik er wel direct bij vermelden dat ik zelf overgewicht heb, niet in extreme mate, met met maat 46 niet de slankste. Maar dat overgewicht is er niet gekomen door pepernootjes, of iets in diezelfde strekking. Dat overgewicht is onstaan door hele bakken Hagendasz die ik tijdens mijn zwangerschap verorberde. Of cheesecake. Of een hele zak drop. Of... Of... Maar blijkbaar is het voor de meesten onder ons is 6 pepernoten al veel. Tenminste, ik denk dat jij @milo, er geen uitzondering bent. Dat wil dus zeggen dat ik echt mijn hele leven een heel andere beleving heb over eten. Misschien is dat ook wel het probleem.Ja, dat denk ik dus ook. Ik eet in 2 weken tijd misschien 2 dropjes... Verder nooit iets van snoep, frisdrank, toastjes, chips ofzo. Voor mij is dat normaal.
Ik doe dat wel. Heb vanavond een feestje en dan neem ik heus hapjes.

Maar daar hou ik morgen weer rekening mee.

Snoepen doe ik bijna nooit. Hartig wel.

Ik at wel chocola toen ik nog een baarmoeder had, maar die is weg sinds een paar maanden en nu heb ik geen chocolade aanvallen meer.
Geen bijzonderheden
DIKKE MENSEN ETEN TE VEEL OF BEWEGEN TE WEINIG.

Eerlijk gezegd vraag ik me wel eens serieus af of bovenstaande niet veel te simpel gesteld is.

Ik zal zeggen waarom ik dat denk.

Ten eerste was ik als kind al te dik. Dit terwijl mijn moeder er enorm oplette wat ik at en ik deed 2 keer per week aan sport en fietste elke dag naar school.

Ten tweede, mijn stiefmoeder heeft zolang ik haar in haar werkende leven heb gekend (10 jaar) heel gedisciplineerd geleefd op 1 (liefst droge) boterham, 1 appel en wat avondeten per dag. Ze had een beroep waarbij ze veel moest lopen en staan. Is ze in die 10 jaar afgevallen.....? Nee, integendeel zelfs. Toen ik opperde dat ze misschien te weinig at, wilde ze daar overigens niet aan.

Maar ze at dus zeker niks te veel en ze bewoog wel heel veel. Toch werd ze alleen maar dikker i.p.v dunner. (Tot haar eigen frustratie overigens).

Ten derde, ik heb zelf een hele poos mensen gewogen bij de Weight Watchers. Bijna zonder uitzondering zeiden ze als ze na de eerste week WW als ze op de weegschaal moesten:"Ik kan nooit afgevallen zijn want ik moest zoveel eten deze week."

En allemaal waren ze afgevallen.

Ik had dat zelf overigens ook. Nooit zoveel gegeten als tijdens de WW periode.

Ik denk wel dat veel mensen met overgewicht een compleet verkeerd voedingspatroon hebben. Maar uitgaande van bovenstaande denk ik echt dat het te simpel is om te zeggen dat dikke mensen te veel eten of te weinig bewegen.
quote:__justme__ schreef op 17 september 2008 @ 14:28:

[...]

Ja, dat denk ik dus ook. Ik eet in 2 weken tijd misschien 2 dropjes... Verder nooit iets van snoep, frisdrank, toastjes, chips ofzo. Voor mij is dat normaal.Vind ik heel knap, echt. Ik voel me soms zooo ongelukkig als ik mezelf iets ontzeg, dan denk ik dat iedereen dat wel gewoon kan doen en ik niet... Maar dat blijkt dus gewoon onzin te zijn...
quote:__justme__ schreef op 17 september 2008 @ 14:28:

[...]

Ja, dat denk ik dus ook. Ik eet in 2 weken tijd misschien 2 dropjes... Verder nooit iets van snoep, frisdrank, toastjes, chips ofzo. Voor mij is dat normaal.
Ik ben ook nooit met gewicht bezig, kom niet snel aan. Maar als ik dit lees van Justme denk ik wat een saai leven! Maar he dat is mijn mening he! Ik hou nogal erg van lekker eten ed.
Nou, misschien eten ze verkeerd!

Ik eet ook heel vaak verkeerd, maar erger dan maat 38 word ik niet. En das erg voor mij want ik heb 34, soms 32.

Maar na het verkeerde eten wissel ik het af met goed eten, dus ik heb ergens wel een balans denk ik.
Geen bijzonderheden
Gewichtstoename ontstaat als:

energie-inname > energieverbruik.

Dat is de basisgedachte. Nu kunnen er talloze oorzaken zijn waardoor het verbruik stijgt/daalt en/of de inname stijgt/daalt.

Het basale metabolisme (wat je lichaam zelf verbruikt, onafhankelijk van beweging) kan veranderen, je spijsvertering kan veranderen, je darmen kunnen de vetten niet meer opnemen, je hebt een gebroken been waardoor je niet meer kan hardlopen, je krijgt chemo waardoor je te misselijk bent om te eten, je spijsvertering is genetisch hoog/laag, je hebt last van een hyper- of hypothyreoïdie, je slikt medicijnen voor je schildklier, je eet standaard te weinig waardoor je spijsvertering daalt, je neemt niet genoeg vezels tot je etcetera.

Maar de basisgedachte is en blijft hetzelfde.
Iemand MissMcNuggets nog gezien?

Ik had namelijk echt zin in een inhoudelijke discussie.
quote:Digitalis schreef op 17 september 2008 @ 14:04:

[...]

Nou ik weet het niet, ik zie vooral vrouwen als Beyonce, Cameron Diaz, en die vind ik niet echt mager, gewoon slank met rondingen. In de Elle staan wel vaak magere modellen, maar daar staat ook best extravagante kleding in en vaak zie ik ook wel gewone modellen met gewoon een goed figuur. Die plus-sizemodellen vind ik vaak ook wel een lachertje. Die zijn vaak 1.85m en hebben hoogstens maat 46, dus dan is het voor iemand met maat 52 nog moeilijk te bepalen hoe het zal staan. Maar toch, de meeste vrouwen hebben dit probleem. Iemand met maat 38 weet ook niet hoe het shirtje uiteindelijk zal staan als het om een model met maat 34 hangt. Als ik heel eerlijk ben, zie ik vooral graag erg mooie vrouwen met een slank figuurtje in magazines. Da's mijn ideaalbeeld, dat vind ik mooi, zo wil ik zijn. Niet dat dikkere of lelijkere vrouwen dan geen bestaansrecht hebben natuurlijk. Ik vind mijn neus te groot en je ziet ook nooit een model met een grote neus, maar aangezien ik het zelf ook lelijk vind en modellen op hun uiterlijk worden uitgekozen, stoor ik me er niet aan.Nee, storend is het op zich niet, maar ik kan me wel zorgen maken om de toekomstige generatie meiden van nu. Welk beeld krijgen zij mee? Als ik tienjarigen hoor praten over op dieet zijn of over hoe ze zo min mogelijk caloriën binnen kunnen krijgen en toch geen honger, dan maak ik me zorgen. Als mijn nichtje van 12 zich zorgen maakt omdat ze een maatje 36 heeft in plaats van de 32/34 die ze in haar boekjes ziet, dan valt mijn bek open. Vooral als moeders het lijnen aanmoedigd en de zorgen deelt. Mijn meisje is acht maandjes en ook een poldermodelletje. Een lekkere stevige babymeid is het. En ik zie nu al dat sommige dingen niet bepaald mooi zijn bij haar lijfje. Of dat zo blijft weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de hollandse bouw heeft meegekregen en dus naar alle waarschijnlijkheid geen maatje 32/34 zal gaan krijgen. Ik houd me hart vast voor de reacties die mijn meisje later gaat krijgen en wat voor effect het op haar zal hebben.
@Milo, ik heb een traagwerkende schildklier en slik daar ook medicatie tegen. Kun je daar dik van worden dan? Dat heb ik echt nog nooit ergens gehoord of gelezen namelijk...
quote:doggie75 schreef op 17 september 2008 @ 14:36:

Ik ben ook nooit met gewicht bezig, kom niet snel aan. Maar als ik dit lees van Justme denk ik wat een saai leven! Maar he dat is mijn mening he! Ik hou nogal erg van lekker eten ed.

Ik hou ook ontzettend van lekker eten. Maar snoep, chips, frisdrank, fastfood valt bij gewoon niet in die categorie.

Heel af en toe een frans kaasje met een stukje brood en een goed glas wijn vind ik heerlijk. Maar dat is echt maar een keer of 5 per jaar. Juist dan blijft het lekker en een echte verwennerij.

Heb nooit het idee gehad dat ik iets mis of mezelf iets ontzeg eigenlijk. Ik ben gewoon niet anders gewend.

En ja chocola... Daardoor heb ik me wel eens afgevraagd of ik wel echt vrouw ben hahaha.
Met niet mooi zijn op haar lijfje bedoel ik qua kleertjes dan he. Ze had een babylegging gekregen en met die lekkere stevige beentje lijkt het of er twee rollades onder haar jurkje uitkomen. Zoiets.
Door een te traag werkende schildklier kan je dikker worden (gewichtstoename is een gevolg).

Maar de medicatie die je slikt heffen, mits ze goed zijn ingesteld, deze trage werking weer op, waardoor je weer een goede werking van je schildklier hebt en je dus niet dikker hoeft te worden.

Als de medicatie te hoog is ingesteld, val je af (want dan krijg je de symptomen van een te snel werkende schildklier).

En als ze te laag zijn ingesteld, kom je waarschijnlijk weer aan (want dan werkt je schildklier alsnog te traag).
Dufty, gewichtstoename is een van de symptonen van een te traag werkende schildklier.

Justme, ik lust alleen hele bittere choclade, die met 89% cacao. Maar dan heb je aan een stukje/blokje wel genoeg.
quote:mirlo schreef op 17 september 2008 @ 14:40:

Gewichtstoename ontstaat als:

energie-inname > energieverbruik.

Dat is de basisgedachte. Nu kunnen er talloze oorzaken zijn waardoor het verbruik stijgt/daalt en/of de inname stijgt/daalt.

Het basale metabolisme (wat je lichaam zelf verbruikt, onafhankelijk van beweging) kan veranderen, je spijsvertering kan veranderen, je darmen kunnen de vetten niet meer opnemen, je hebt een gebroken been waardoor je niet meer kan hardlopen, je krijgt chemo waardoor je te misselijk bent om te eten, je spijsvertering is genetisch hoog/laag, je hebt last van een hyper- of hypothyreoïdie, je slikt medicijnen voor je schildklier, je eet standaard te weinig waardoor je spijsvertering daalt, je neemt niet genoeg vezels tot je etcetera.

Maar de basisgedachte is en blijft hetzelfde.De basisgedachte kan dan wel hetzelfde blijven maar als bovenstaande factoren mee gaan spelen is het toch te simpel om te zeggen: Dikke mensen eten te veel ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven