Tot welke maat pas je in attracties?

30-08-2008 15:50 910 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maat 52 en pas in bijna alle attracties. Denk aan attractieparken als Hellendoorn, Efteling, Movieworld.

Ik vraag mij af vanaf welke maat het niet meer past. Weet iemand dat toevallig?
@Fluffy, ik denk dat het wel meevalt. Ik denk ook dat je hetgeen je op de catwalk ziet en de realiteit goed moet kunnen scheiden. Het zijn meer de excessen die opvallen. En maat 40 is echt niet opvallend in Nederland, maat 42 of 44 trouwens ook niet. Het gaat meer om het echt buiten proportie zijn, dat het opvalt, dat mensen zich omdraaien als ze langslopen. Jouw dochter is misschien geen fragiel meisje, maar dat wil niet zeggen dat ze later een dikkerd zal zijn.
quote:mirlo schreef op 17 september 2008 @ 14:48:

Door een te traag werkende schildklier kan je dikker worden (gewichtstoename is een gevolg).

Maar de medicatie die je slikt heffen, mits ze goed zijn ingesteld, deze trage werking weer op, waardoor je weer een goede werking van je schildklier hebt en je dus niet dikker hoeft te worden.

Als de medicatie te hoog is ingesteld, val je af (want dan krijg je de symptomen van een te snel werkende schildklier).

En als ze te laag zijn ingesteld, kom je waarschijnlijk weer aan (want dan werkt je schildklier alsnog te traag).Aah oke. Dankje.
quote:fluffychuzzle schreef op 17 september 2008 @ 14:50:

Dufty, gewichtstoename is een van de symptonen van een te traag werkende schildklier.

.Dat wist ik. Maar ik dacht dat Milo bedoelde dat je ook van de pillen an sich extra aan kon komen. Vond het al een raar verhaal.
Nee, dat is niet te simpel. Als dat namelijk te simpel zou zijn, zouden een heleboel wetten/regels/omgangsnormen ook te simpel zijn. Een paar voorbeelden:

100 km p/u rijden op een weg waar maar 80 mag worden gereden is illegaal.

Maar wat als die persoon naar de uitvaart van zijn vader moet?

Je kind slaan mag niet.

Maar wat als het kind je bedreigd met een mes?

Etcetera, etcetera, etcetera.
quote:coppie schreef op 09 september 2008 @ 22:41:

Jáááren geleden zat ik een keer met een gezette schoonzus in

zo'n bakje van de houten achtbaan in SixFlags. Die enge krakende die ook over de kop gaat.

We zaten dus met 2 personen in een tweepersoonsbakje met maar één beugel voor ons samen terwijl ik 3 keer in haar pas.

Ik ben zoooo blij dat ik dat overleefd heb! Ik ben nog nooit zo bang geweest! Ik vloog echt alle kanten op! Mijn zonnebril viel op de grond van het bakje maar durfde echt die beugel niet meer los te laten. Met armen en benen al mijn vingers en tenen heb ik me schrap gezet in dat ding!

Gelukkig hebben ze nu aparte beugels....Zo eng dat je die looping er toch echt bij verzonnen hebt. Dat ding gaat echt niet over de kop en bij over de kop zou je ook altijd een eigen beugel hebben. De meeste houten achtbanen gaan niet over de kop, dat is constructietechnisch nogal lastig, hoewel het wel kan. Anyway, redelijk offtopic en misschien ook al door anderen gezegd. Just in case dat iemand meeleest en denkt, over de kop nee dat durf ik niet. In Walibi Flevo gaat de houten niet over de kop. Overigens wel 1 van de engere achtbanen vind ik persoonlijk aangezien er veel meer beweging in een houten baan zit, voelt allemaal wat minder strak.
quote:dufty schreef op 17 september 2008 @ 14:44:

@Milo, ik heb een traagwerkende schildklier en slik daar ook medicatie tegen. Kun je daar dik van worden dan? Dat heb ik echt nog nooit ergens gehoord of gelezen namelijk...Hypothyreoïdie heeft als symptoom gewichtstoename ja. Vaak is dat ook het eerste dat opgemerkt wordt.
Ik ga voor geen goud in een 8baan.

Ben eens in Disney in dat ding geweest, hoe heet ie ook alweer, die over het water gaat.

Geef mij de theekopjes enzo maar.
Geen bijzonderheden
Fluf, je dochtertje zal waarschijnlijk wel brede heupen krijgen enzo, maar ze hoeft niet dik te zijn. Ik heb ook geen maat 34/36 voor broeken omdat mijn heupen te breed zijn. Wellicht wordt het gewoon een meisje met ronde vormen, niets mis mee toch?

Kinderen die lijnen vind ik ook raar, maar ik vind te dikke kinderen net zo raar. Vroeger hadden we 1 meisje dat te dik was op de basisschool, volgens mij is nu de helft te dik. Ook geen gezonde ontwikkeling. Wat voor boekjes lezen 12-jarigen eigenlijk? Staan er in die boekjes geen plaatjes van Shakira en Beyonce dan, twee vrouwen met een mooi lijf en zeker niet mager? Ik werd trouwens 'spriet' genoemd op de basisschool, geen heupen, borsten, graatmager. Trok gelukkig wel weer bij.
quote:yasmijn schreef op 17 september 2008 @ 15:06:

Ik ga voor geen goud in een 8baan.

Ben eens in Disney in dat ding geweest, hoe heet ie ook alweer, die over het water gaat.

Geef mij de theekopjes enzo maar.

Rocky Mountain ofzo? Theekopjes, dan kots ik mijn maaginhoud weer uit, nee bedankt.

Overigens is een fikse longontsteking erg goed voor de lijn
quote:Digitalis schreef op 17 september 2008 @ 13:43:

En mijn heupen zijn 90 cm breed, en gelukkig maar want ik wil nog wel vormen hebben. Maar dat vond hij vrij breed dus.

Nou! Dat is niet VRIJ breed, dat is HEEL breed!

Ik mag hopen voor je dat je het over je heupOMTREK hebt, dan is het gewoon oke hoor.
quote:mirlo schreef op 17 september 2008 @ 14:58:

Nee, dat is niet te simpel. Als dat namelijk te simpel zou zijn, zouden een heleboel wetten/regels/omgangsnormen ook te simpel zijn. Een paar voorbeelden:

100 km p/u rijden op een weg waar maar 80 mag worden gereden is illegaal.

Maar wat als die persoon naar de uitvaart van zijn vader moet?

Je kind slaan mag niet.

Maar wat als het kind je bedreigd met een mes?

Etcetera, etcetera, etcetera.

Je zal wel gelijk hebben hoor maar toch vind ik het te simpel gedacht.

Maar dat ligt meer aan mij, ik heb gewoon moeite met zo (in mijn ogen zwart-wit) denken.
Geve is een mierenneuker, Geve is een mierenneuker! Het is inderdaad om-trek.
Ik heb geen idee wat ze voor boekjes lezen (zit hier tussen Pokemon en Nijntje in). Maar zorgelijk vind ik het wel. Elkaar adviseren van de Uno Noodles alleen de noodles te eten en dan droog, dus zonder water. Dan komt er vocht uit je maag bij en zet het uit waardoor je geen honger meer hebt en je teveel aan vocht kwijtraakt. Hoe kóm je op die wazige ideën denk ik dan? En dat is dan 10-12 jaar oud. Meisjes die zich zorgen maken over hun figuur omdat ze anders nooit een vriend zullen krijgen en die zitten dan in de brugklas. Volwassen vrouwen die zich schuldig voelen als ze een koekje eten is al net zo bezopen vind ik.

Het is denk ik meer de algemene tendens dat eten heel gevaarlijk is. Het moet zonder vet en zonder suiker en dan nog zo min mogelijk en als je iets lekkers eet moet je je schuldig voelen. Ik snap dat niet. Als ik op een verjaardag een toastje pak, dan voel ik me echt niet schuldig. Ik eet nauwelijks toastjes, dus als ik er wel eentje eet, geniet ik ervan en klaar. Als je toch op tv reclames ziet dat je dit of dit product kunt eten ZONDER je schuldig te voelen. Waar gaat we als maatschappij dan heen?

Daarbij hoe kan het dat iedereen zo let op gezond en vetvrij etc. en we toch behoorlijk aan het uitdijen zijn met zijn allen?
Geheel eensch met Fluffy.

Wel een kanttekening, we zijn niet met zijn allen aan het uitdijen
Geen bijzonderheden
quote:yasmijn schreef op 17 september 2008 @ 15:35:

Geheel eensch met Fluffy.

Wel een kanttekening, we zijn niet met zijn allen aan het uitdijen Okè, we als in gemiddeld dan. Uitzonderingen bestaan er naar alle kanten, maar over het algemeen is te zeggen dat we aan het uitdijen zijn.
Geen bijzonderheden
quote:fluffychuzzle schreef op 17 september 2008 @ 15:32:

Daarbij hoe kan het dat iedereen zo let op gezond en vetvrij etc. en we toch behoorlijk aan het uitdijen zijn met zijn allen?Omdat we meer kant-en-klare voeding eten. Neem nu bijvoorbeeld yoghurt light, gegarandeerd 0% vet staat er. Dat klopt ook, maar heb je al eens gedacht hoeveel suiker erin zit? Dat maakt die yoghurt light helemaal niet light hoor. Zelfde met allerlei broodbeleg. Lees de samenstelling en er zit bijna overal dextrose in, niet omdat het nodig is maar als smaakversterker. Dextrose is ook weer suiker... Veel voorverpakte voeding is gefrituurd of moet worden gefrituurd... Het best zou zijn: back to basics en alles zelf bereiden maar daar hebben we dan weer geen tijd meer voor.
quote:Bikkie schreef op 17 september 2008 @ 15:23:

[...]

Je zal wel gelijk hebben hoor maar toch vind ik het te simpel gedacht.

Maar dat ligt meer aan mij, ik heb gewoon moeite met zo (in mijn ogen zwart-wit) denken.

Sterker nog, dan vind ik de basis gedachte te simpel.

Om even terug te komen op mijn eigenvoorbeeld dat ik als (klein) kind al te dik was. Ik weet zeker dat ik toen niet te veel at en wel genoeg bewoog. Dus is het wat mij betreft te simpel om te zeggen: energie-inname > energieverbruik.

Jouw voorbeeld van de man op de snelweg vind ik iets heel anders, die man kan er voor kiezen om harder te gaan rijden. Ik had geen keus. Kreeg nogmaals niet te veel te eten en kreeg genoeg beweging en toch was ik te dik.
Je hebt ook van die yoghurt waarop staat vetvrij én suikervrij.

Die neem ik geregeld. Zal dat niet kloppen dan?
Geen bijzonderheden
quote:yasmijn schreef op 17 september 2008 @ 15:50:

Je hebt ook van die yoghurt waarop staat vetvrij én suikervrij.

Die neem ik geregeld. Zal dat niet kloppen dan?Ja natuurlijk klopt het dan wel. Maar eet men (algemeen gesproken) het ook zo op of voegt men er iets lekkers bij om het een beetje smaak te geven? hup, daar komen de calorieën...
Het zijn wel fruityoghurtjes, vet en suikervrij, dus het heeft al een smaakje.
Geen bijzonderheden
Dan staat er/zou er moeten staan "zonder toegevoegde suikers" want in fruit zit natuurlijk wel suiker. Een yoghurtproducent die beweert dat er in fruityoghurt niets van suiker zit, liegt.

Maar we dwalen af...
Geve, ik ben kok en die kant en klare zooi komt er hier niet in. Maar zoveel tijd neemt koken niet in beslag. De couscous van van de week. Couscosu is een kwestie van heet water bijgieten en laten staan. Groentes even roerbakken, eventueel iets van vlees toevoegen en kruiden erbij. Al met al een kwartiertje, twintig minuten.
Geweldig leuk topic om te lezen! Het valt mij ook op dat met name de dikkere mensen zo fanatiek reageren als er ook maar de kleinste opmerking aan hun adres wordt gegeven. Komt op mij nogal dubbel over; aan de ene kant keihard roepen dat ze het geen enkel probleem vinden om maat 50+ te hebben, maar aan de andere kant superbitchy reageren als iemand er iets over zegt of vraagt. Als je zo zeker van je zelf bent, dan is het toch niet nodig om zo te reageren?

Daarnaast ben ik het eens met Digitalis, dat er nogal met twee maten wordt gemeten als het om dik en dun gaat. Over dunne mensen 'mag' je gerust zeggen 'eet eens wat meer' en dat mannen toch niet op dunne vrouwen vallen, die dunne catwalkmodellen zijn lelijk. Maar oh wee als je zegt dat je plus-size-models lelijk vindt, dan heb je het gedaan! Het lijkt alsof de gemiddelde dikke mens helemaal niet zo blij is met zijn of haar gewicht en deze frustratie uit door vooral heel hard te roepen dat het niet zo is. Jammer vind ik dat. Ik lees het ook weleens in tijdschriften ed.; hele verongelijkte dikke vrouwen die zeggen zo verschrikkelijk trots te zijn op hun dikke lijf, die dunnen vrouwtjes vinden ze maar niks en blablabla. Volgens mij niks van waar, maar goed, ik kan er naast zitten uiteraard.
Nog andere caloriebommen: drank. Niet alleen in alcohol-houdende drank (bier, wijn, likeur, ...) zitten veel calorieën, ook suikerhoudende frisdrank (cola etc) zit boordevol. Veel mensen willen niet aan de light-versie van frisdrank omdat het niet "vol" smaakt. Nou, de volgende keer als je dat denkt, realiseer je dan dat je per glas het equivalent van 10 suikerklontjes opdrinkt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven