Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.

Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
Garlicnaan, misschien nog:

Reinier

Julian

Hessel

Robert

Clemens

Arnoud

Silvijn

Roland

Walter

(E)Manuel

Nicolas

Boudewijn

Diederik

Tobias

Joachim

Jorrit

Yannick

Etiën

Ramon

August

Roelof

Michaël

Valentijn

Benjamin

Siebrand

Ludo

Anthonie

Constantijn

Reinout

Waldemar

Christoph zou ik uitspreken met de klemtoon op Toph
quote:Vikhui schreef op 30 augustus 2015 @ 16:14:

NYC, je hebt me aangestoken met je leuke namensysteem! Ik ga ook lijstjes maken. Leuk hè, het werkt heel verslavend!
quote:Nouschi schreef op 30 augustus 2015 @ 17:38:

Ik vind Roman mooi voor NYC.Heeft wel mijn top 500, maar niet mijn top 200 gehaald.
quote:mendy schreef op 30 augustus 2015 @ 17:20:

Dat kan natuurlijk ook Selah, ik zelf zou het eng vinden om met twijfel over de naam de geboorte in te gaan. Ik ben dus blij dat wij eruit zijn en ik heb ook nog wel momenten dat ik opeens weer even twijfel, maar gelukkig kom ik elke keer weer tot de conclusie dat er geen mooiere naam is.

Oscita: o haha, dat is een goede reden voor een jongen. Nou NYC, je hoort het; je wordt verplicht een jongen te krijgen Mijn voorgevoel zegt een jongen, mijn vrouw's voorgevoel zegt een meisje. Ben benieuwd!
Xavier
Wessel voor Garlic?
Ben ook stiekem aan het meelezen... de laatste paginas komen er wel dingen voorbij die op ons lijstje kunnen. De enige jongensnaam waarover we het unaniem eens waren is al vergeven aan oudste zoon, en nu komt er nog een jongen....

Ik zoek een beetje in dezelfde stijl als Garlicnaan en ook in de lijsten van NYC zie ik aardige suggesties (maar ik ben het dan ook bijna altijd eens met NYC ).

Complicerende factor is dat de naam internationaal uitspreekbaar moet zijn, iig in 2 hele verschillende talen. Iets met een 'ij' of 'oe' zit er sowieso niet in. En veel geschikte namen zijn al vergeven in de directe omgeving.... pff. We hebben nog een paar weken!

Kijken jullie trouwens ook naar de betekenis van namen? Soms denk ik wel een aardige naam te hebben gevonden, maar dan slaat de betekenis helemaal nergens op (bv. Philip = paardenliefhebber) of is het zoiets als 'aanbidder van god'... waar ik dus echt niets mee heb.
Schnitzel, ik vind een mooie/leuke betekenis mooi meegenomen maar het is geen doorslaggevende reden om een naam wel of niet te geven. Bij veel namen die ik mooi vind is de betekenis niet leuk of niet mijn stijl maar dat is geen overweging bij het schrappen van namen.
Lastig Schnitzel, dat jullie ultieme jongensnaam al in gebruik is en dat er nog geen goede naam is bijgekomen. Hebben jullie al weel een paar misschien-namen? Voor mij zou de betekenis van een naam geen reden zijn om hem af te schrijven. Een mooie betekenis is leuk meegenomen, maar ook niet meer dan dat.
In mijn grote lijst ook nog niet... maar als ik uiteindelijk tussen 2 of 3 namen moet kiezen dan laat ik de betekenis toch wel meewegen.

Mijn man vindt het trouwens geen probleem om namen te geven die in de omgeving voorkomen. Denk aan (kinderen van) vrienden, neven, nichten - als het nou een droomnaam zou zijn, zou ik me daar wellicht ook overheen zetten, maar tot nu toe vind ik dat toch een beetje vreemd.
Ook dat zou voor mij geen probleem zijn. Alleen de namen die mijn zusje al heeft gegeven of er heel sterk op lijken, die vallen wel af.

Mijn zusje zei zelfs dat ze niet wilde dat ze een naam zou geven die al door neven of nichten is gegeven. Maar ik heb 21 neven en nichten! En 45 achterneefjes en -nichtjes. Daar laat ik me niet per se door weerhouden, zeker niet als het al om iets grotere kinderen gaat. (Ik zie ze toch maar 1 keer per jaar)
quote:polonaise schreef op 10 februari 2014 @ 14:58:

Hoi hoi! Mijn vriend en ik hebben nog heel lang de tijd, maar weet van de vorige zwangerschap dat het echt onmogelijk is namen te vinden die we beide leuk vinden..

Vriend wil persé een Theis, (wat vinden jullie daarvan?) ik zou er misschien mee kunnen leven, maar hoop op betere ideeën!

Zelf fan van Melle.

Namen als

Floris,

Jeppe,

Tom

komen in aanmerking...

Floris en Tom vind ik leuk. Jeppe en Melle vind ik niet zo leuk. Theis zou ik niet zo schrijven, dat is denk ik vragen om moeilijkheden...

Wat vind je van Jens, Tijn, Lennart of Stef?
NYC, ben je van het padje? Ze zullen anderhalf jaar later al wel een naam hebben .

Ben je zenuwachtig voor de echo?
Huh NYC, je reageert op een bericht van Polonaise uit februari 2014! Ik vermoed dat ze er inmiddels wel uit is met de naam!

Ben weer benieuwd naar je exitnamen van vandaag! En spannend, jullie gaan horen of jullie een zoon of een dochter gaan krijgen, leuk!!!
Vandaag van de lijst:

Malcolm, Callum, Owen en Eli
@ mendy, zomersterre. Wat stom van me! Ik zat op de eerste pagina te lezen ipv op de laatste

En ja, ik ben best zenuwachtig! Want hoewel ik er naar uitkijk om ons ukje vandaag weer te gaan zien en te weten of we een zoon of dochter gaan krijgen, vind ik het ook een hele spannende echo, gewoon puur het medische gedeelte dus...
Ha ok ik ging er van uit dat jullie een pretecho hadden ivm geslacht ipv 20 weken echo. (Puur bekeken vanuit eigen referentiekader)

Ja dan is het geslacht van ondergeschikt belang natuurlijk. Maar het is vast allemaal goed! Succes!
Nee, is gewoon de 20-weken echo. Bij de oudste hebben we ook het geslacht te horen gekregen bij de 20-wekenecho en daarna nog wel een pretecho laten doen, puur voor de mooie beelden. Pretecho zullen we bij de tweede niet laten doen. Ga er ook vanuit dat alles goed is met ons kleintje. Mijn vrouw voelt de baby al erg goed en ik heb het ook al een aantal keer gevoeld, heel leuk! Onze oudste gaat mee en ik ben zoooo benieuwd hoe hij het vindt. Tot nu toe moet ie niet zoveel weten van de baby. Is ook nog allemaal erg onwerkelijk denk ik voor hem.
Het is ook spannend NYC, maar ik duim dat alles goed is! Leuk dat jullie zoon mee gaat. Hier mocht dat niet (ivm concentratie van de echoscopiste, stond er in de brief). Onze zoon is wel twee keer mee geweest naar de vk en heeft het hartje mee gehoord, dus dat is ook leuk.

Hebben jullie gedacht aan een boek over het worden van grote broer? Wij hebben er twee van de bieb en 1 ervan vindt onze zoon erg leuk; "mama, wat heb je in je buik?"

Veel succes en plezier vandaag!
Oh, ik zou niet eens weten of het wel of niet toegestaan is om kinderen mee te nemen! Wij wilden het liever niet maar konden geen oppas krijgen... Ik hoop niet dat ze er moeilijk over doen...
quote:maree schreef op 30 augustus 2015 @ 21:28:

Wessel voor Garlic?Niet onze naam, maar bedankt voor het meedenken!
quote:mendy schreef op 30 augustus 2015 @ 20:26:

Garlicnaan, misschien nog:

Reinier - ik ken een niet leuke Reinier, dus geen fijne associatie bij

Julian - nee

Hessel - nee

Robert - te jaren 80/90

Clemens - nee

Arnoud - leuk! Even met man overleggen, maar waarschijnlijk op het lijstje erbij

Silvijn - nee

Roland - nee

Walter - nee

(E)Manuel - nee

Nicolas - op zich mooi, maar doet me te veel denken aan sinterklaas...

Boudewijn - leuk, maar iets te kak

Diederik - heel leuk, maar ook iets te kak

Tobias - nee

Joachim - te duits

Jorrit - nee

Yannick - ken een niet zo leuke Yannick

Etiën -nee

Ramon - nee

August - ook te duits naar mijn zin

Roelof - nee, Roeland dan leuke, maar ben bang dat dat snel wordt afgekort naar Roel, en dat vind ik dan weer niet leuk.

Michaël - nee

Valentijn - jaaa, maar man vindt het niks

Benjamin - vindt man niks

Siebrand - nee

Ludo - te gtst..

Anthonie - mooi, maar kan niet

Constantijn - nee

Reinout - heel erg leuk, op het lijstje!

Waldemar - nee

Christoph zou ik uitspreken met de klemtoon op Toph

Dankjewel!

Ik zou ook de klemtoon op Tophe leggen, maar het nadeel is dat ik het met de klemtoon op Chris niet mooi vind, en dat ik de afkorting Chris ook niet zo leuk vind. (ik houd sowieso niet van het afkorten van namen)
quote:NYC schreef op 30 augustus 2015 @ 21:55:

Ook dat zou voor mij geen probleem zijn. Alleen de namen die mijn zusje al heeft gegeven of er heel sterk op lijken, die vallen wel af.

Mijn zusje zei zelfs dat ze niet wilde dat ze een naam zou geven die al door neven of nichten is gegeven. Maar ik heb 21 neven en nichten! En 45 achterneefjes en -nichtjes. Daar laat ik me niet per se door weerhouden, zeker niet als het al om iets grotere kinderen gaat. (Ik zie ze toch maar 1 keer per jaar)

Ja bij ons ligt dat wel anders, niet zo'n grote familie en toch wel regelmatig contact met neven en nichten omdat ze kinderen in dezelfde leeftijd hebben. Maar zoals gezegd, als het echt de ultieme naam zou zijn, zou ik me daardoor niet laten weerhouden. Echter nu we er sowieso niet uitkomen vind ik het extra suf om dan een naam te nemen die al voorkomt. We hebben trouwens wel een paar opties hoor, maar niet iets waarvan we allebei zeggen 'wow, dat is hem'.

Wat echo betreft, ik zit dus niet in NL, maar bij mij vroegen ze juist waarom de oudste er niet bij was. Ik zei dat hij 1,5 is en geen minuut kan stilzitten, dus dat begreep de echoscopiste wel, maar ze zei alsnog dat ik hem de volgende keer gewoon kan meenemen. Dus ja, ideaal lijkt het me niet maar ik kan me ook niet voorstellen dat het een enorm bezwaar is.
@schnitzel: Echt super lastminute kwam opa nog binnenvallen en hadden we toch nog oppas. Vonden wij wel zo prettig want dan zit je toch een stukje rustiger ipv de hele tijd een uk in de gaten te moeten houden (die ook niet goed stil kan zitten). En wij weten nu het geslacht van uk 2. Ik weet alleen niet wanneer ik het hier ga zeggen.
oooh NYC nu ben ik benieuwd! Ik gok een meisje... omdat dat zou betekenen dat je dit topic dan kunt verlaten, en je het daarom misschien niet wilt zeggen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven