Napraattopic deel 34

08-08-2015 16:15 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraat topic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Lady-Voldemort schreef op 31 augustus 2015 @ 13:57:

[...]

En als ik mijn OP weghaal kan het me zo maar een paar dagen forumvakantie opleveren, met een beetje pech. Rare move van die CM.mee eens!
quote:Cateautje schreef op 31 augustus 2015 @ 14:02:

Je kan die meningen niet wegkrijgen door ze te verbieden.Nee dat is ook zo.
quote:Lady-Voldemort schreef op 31 augustus 2015 @ 13:57:

[...]

En als ik mijn OP weghaal kan het me zo maar een paar dagen forumvakantie opleveren, met een beetje pech. Rare move van die CM.Precies.
quote:Cateautje schreef op 31 augustus 2015 @ 14:02:

Je kan die meningen niet wegkrijgen door ze te verbieden.

Lees nou toch eens wat ik schrijf. Iedereen vindt maar wat ie vinden wil, en in een open discussietopic staat het wat mij betreft iedereen vrij om zijn al dan niet dubieuze mening neer te komen plempen (of ik zo'n topic dan ook lees is vraag twee). Zo lang er maar gelegenheid gegeven wordt tot weerwoord dus, en dat was hier duidelijk niet de bedoeling. En dat kan dus niet op een openbaar forum, net zo min als dat je mensen kunt wegsturen naar een ander zwangerschapsmaandgroepje omdat de jouwe zogenaamd vol is.

En ja, haal dan het hele topic maar weg. Nu hebben ze het naambordje van het clubhuis laten verwijderen, maar het clubhuis staat er nog steeds. Gaat nergens meer over. En topics genoeg hier hoor, over de vluchtelingenproblematiek, Het is niet alsof die arme xenofoben monddood worden gemaakt als je dit rare topic verwijdert.
Het is ook gewoon jammer dat het beleid hierop zo zwabberend is. Maar dat zie ik wel in meer topics waar men 'gezellig' met elkaar kletst. Als je dan eens een weerwoord geeft of een andere kant belicht, krijg je een grote muil terug van het gezellige clubje. Is bijvoorbeeld ook zo in die topics over Sylvie en Rafaël enzo. Echt bizar wat daar allemaal maar wordt neergepend. Qua onderwerp natuurlijk niet te vergelijken, maar qua toon, afwezigheid van consistent beleid en niet ingrijpen door de mods wel.
Ik had 'het' topic geopend omdat ik het zo'n idiote titel vond. Ik dacht dus dat het satirisch bedoeld was en dat er een verfrissend tegengeluid tegen al dat xenofobe geneuzel op Actueel te vinden zou zijn. Nee dus...

Ik heb zitten lezen tot ik moest huilen, toen ben ik maar wat anders gaan doen. Maar heel erg vind ik het wel.
quote:Lady-Voldemort schreef op 31 augustus 2015 @ 14:12:

[...]

Lees nou toch eens wat ik schrijf. Iedereen vindt maar wat ie vinden wil, en in een open discussietopic staat het wat mij betreft iedereen vrij om zijn al dan niet dubieuze mening neer te komen plempen (of ik zo'n topic dan ook lees is vraag twee). Zo lang er maar gelegenheid gegeven wordt tot weerwoord dus, en dat was hier duidelijk niet de bedoeling. En dat kan dus niet op een openbaar forum, net zo min als dat je mensen kunt wegsturen naar een ander zwangerschapsmaandgroepje omdat de jouwe zogenaamd vol is.

En ja, haal dan het hele topic maar weg. Nu hebben ze het naambordje van het clubhuis laten verwijderen, maar het clubhuis staat er nog steeds. Gaat nergens meer over. En topics genoeg hier hoor, over de vluchtelingenproblematiek, Het is niet alsof die arme xenofoben monddood worden gemaakt als je dit rare topic verwijdert.

Dat is dus wat ik lees.

Ik vind dat het topic mag blijven bestaan. Eindeloos had ook gevraagd kunnen worden een andere OP te schrijven en dat kan alsnog.

Je kan van alles van dat topic vinden, maar het is niet onze zaak, maar een zaak van de CM en die hebben we maar te respecteren. Wat jij ook over het hoofd ziet is dat het tegengeluid dan ook wordt weg gecensureerd en ik vind dat dat niet mag gebeuren. Dat topic bloedt vanzelf wel een keertje dood en dan gaan we weer over tot de orde van de dag en zoals gewoonlijk, alsof er niets gebeurd is.

Je maakt je te druk en tegelijkertijd steek je je kop in het zand. Door dit soort dingen te lezen, niet alleen hier maar ook op Facebook, ben ik erachter gekomen dat Nederland steeds meer neofascistisch wordt en ik vind dat ik het recht heb om dat in de gaten te houden om te kijken hoe één en ander wendt of keert. Zonder de sociale media zou ik dat ook allemaal niet weten en dat terwijl het voor mij persoonlijk heel belangrijk is om daar kennis van te nemen en dat te bespreken in huiselijke kring.

Ja, het is een raar topic, maar ik heb er weer wat van geleerd en dat vind ik veel belangrijker.

Ik snap ook niet waarom je je zo druk maakt over het feit dat Eindeloos andere meningen uit het topic heeft willen weren, ze kan zoveel willen, maar dat is dus wel verboden op dit forum en ik durf je zomaar op het hart te drukken dat het hele Vivateam vindt dat je daar maling aan mag hebben en dat heb ik dan ook. Zou jij ook moeten doen.
Juist omdat Nederland steeds enger en rechtser wordt zou de CM een statement moeten maken, als ze zo verschrikkelijk tegen racisme etc. is als ze voorgeeft te zijn in het CM-topic. Neofascistische kletsgroepjes tolereren we hier niet, open discussie wel, zoiets. Maar dat doet ze dus niet en ja, dat stoort me in hoge mate. En het geeft ook te denken.
Jij ziet die mensen dus als per definitie verloren. Dat is jammer, want zodra we de moed opgeven en hen maar zonder tegenwoord laten schreeuwen, dan loopt het op een gegeven moment helemaal de spuigaten uit en wie weet wat daar uit voort kan komen, dus ik heb liever dat de (open) discussie in leven blijft om zonder ophouden duidelijk te blijven maken dat dit niet kan in ons landje en hoe meer mensen dit laten horen, hoe meer kans we hebben dat het niet escaleert, zoals nu in Duitsland het geval is.

Echt, de mond snoeren is niet het slimste dat je kunt doen.
quote:Honeymoonquiz schreef op 31 augustus 2015 @ 14:19:

Het is ook gewoon jammer dat het beleid hierop zo zwabberend is. Maar dat zie ik wel in meer topics waar men 'gezellig' met elkaar kletst. Als je dan eens een weerwoord geeft of een andere kant belicht, krijg je een grote muil terug van het gezellige clubje. Is bijvoorbeeld ook zo in die topics over Sylvie en Rafaël enzo. Echt bizar wat daar allemaal maar wordt neergepend. Qua onderwerp natuurlijk niet te vergelijken, maar qua toon, afwezigheid van consistent beleid en niet ingrijpen door de mods wel.

Dat gaat toch altijd en overal op, bij ieder onderwerp? De ene keer is het clubje A waar jij niet bij hoort en een weerwoord geeft, een andere keer is het clubje HQ, waar jij zelf iemand een grote mond geeft ( bij wijze van spreken, ik zou hier iedere willekeurige naam kunnen neerzetten).

De mods kunnen niet alles lezen, wat valt onder een consistent beleid en wat niet? Zal altijd moeilijk blijven en misschien ook wel eens de weg van minste weerstand gevolgd worden en/of . 'veel stafjes' dus verwijderen ( zonder zelf te lezen).
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:Cateautje schreef op 31 augustus 2015 @ 14:53:

Jij ziet die mensen dus als per definitie verloren. Dat is jammer, want zodra we de moed opgeven en hen maar zonder tegenwoord laten schreeuwen, dan loopt het op een gegeven moment helemaal de spuigaten uit en wie weet wat daar uit voort kan komen, dus ik heb liever dat de (open) discussie in leven blijft om zonder ophouden duidelijk te blijven maken dat dit niet kan in ons landje en hoe meer mensen dit laten horen, hoe meer kans we hebben dat het niet escaleert, zoals nu in Duitsland het geval is.

Echt, de mond snoeren is niet het slimste dat je kunt doen.Maar raak laten lullen en mekaar clubsgewijs op laten jutten ook niet. Maar wat dan wel slim is weet ik ook niet.
quote:simbalabimba schreef op 31 augustus 2015 @ 14:59:

[...]

Dat gaat toch altijd en overal op, bij ieder onderwerp? De ene keer is het clubje A waar jij niet bij hoort en een weerwoord geeft, een andere keer is het clubje HQ, waar jij zelf iemand een grote mond geeft ( bij wijze van spreken, ik zou hier iedere willekeurige naam kunnen neerzetten).

De mods kunnen niet alles lezen, wat valt onder een consistent beleid en wat niet? Zal altijd moeilijk blijven en misschien ook wel eens de weg van minste weerstand gevolgd worden en/of . 'veel stafjes' dus verwijderen ( zonder zelf te lezen).

Niet mee eens. Ik denk dat je wel degelijk een grens kunt trekken. Met zijn allen een bepaalde bekendheid steeds een hoer noemen of andere hatelijkheden spuien, gaat wat mij betreft echt over een grens (en dat gebeurt dus aan de lopende band). Als er een keer collectief over een dergelijke opmerking gevallen wordt, zie je dat er ineens gegumd wordt, maar als dat toevallig niet zo is, blijft het mooi staan.

Ik heb het hier niet over een mening tegenover een bepaalde andere mening, maar over dingen als gemeenschappelijk schelden en andere hatelijkheden. Daar kun je best een standpunt over innemen als mods.
quote:Lady-Voldemort schreef op 31 augustus 2015 @ 15:01:

[...]

Maar raak laten lullen en mekaar clubsgewijs op laten jutten ook niet. Maar wat dan wel slim is weet ik ook niet.Er tegenin blijven gaan! In Duitsland is dat veel te weinig gebeurd en nu bevind de discussie zich met harde hand op straat. Ik wil niet dat dat hier ook gebeurt. Tegenstand blijven bieden, ten alle tijden.
quote:Honeymoonquiz schreef op 31 augustus 2015 @ 15:05:

[...]

Niet mee eens. Ik denk dat je wel degelijk een grens kunt trekken. Met zijn allen een bepaalde bekendheid steeds een hoer noemen of andere hatelijkheden spuien, gaat wat mij betreft echt over een grens (en dat gebeurt dus aan de lopende band). Als er een keer collectief over een dergelijke opmerking gevallen wordt, zie je dat er ineens gegumd wordt, maar als dat toevallig niet zo is, blijft het mooi staan.

Ik heb het hier niet over een mening tegenover een bepaalde andere mening, maar over dingen als gemeenschappelijk schelden en andere hatelijkheden. Daar kun je best een standpunt over innemen als mods.Niet alleen als mods, ook als medeforummer.
De standpunten van de moderatie zullen in de huisregels staan?

Als ik de veelheid aan topics zie, kan ik me voorstellen dat niet alles gelezen kan worden.

Dan is staffen ( na evt. persoonlijk aanspreken) de mogelijkheid om de mods. op de hatelijkheden en het schelden te attenderen?

En dan nog is het afwachten of er iets gebeurt. De ene mod. vindt het misschien binnen de regels, de ander niet.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:Cateautje schreef op 31 augustus 2015 @ 15:09:

[...]

Niet alleen als mods, ook als medeforummer.Oh ja zeker, en dat heb ik in bepaalde topics ook wel gedaan. Alleen op een gegeven moment ga ik dat topic toch maar negeren omdat het nogal mijn forumplezier verknalt.
quote:Honeymoonquiz schreef op 31 augustus 2015 @ 15:20:

[...]

Oh ja zeker, en dat heb ik in bepaalde topics ook wel gedaan. Alleen op een gegeven moment ga ik dat topic toch maar negeren omdat het nogal mijn forumplezier verknalt.Je forumplezier gaat inderdaad voor. Al kan ik me niets voorstellen daarbij, niemand verknalt mijn plezier.
Beste forummers,

Uiteraard is het mij niet ontgaan dat er veel commotie is rond het pijler actueel. Met name over het vluchtelingenvraagstuk, maar ook over andere onderwerpen. Zoals eerder kort toegelicht in het CM topic, zijn wij van mening dat de vrijheid van meningsuiting een groot goed is wat wij zeker ondersteunen. Dit houdt niet in dat wij achter alles staan wat er door forummers geschreven wordt. Iedereen dient zich, los van de mening die hij of zij uitdraagt, te houden aan de huisregels van het forum. Worden deze geschonden, dan worden de te nemen maatregelen getroffen, terug te lezen in de huisregels.

Moderators houden de topics binnen het forum nauwlettend in de gaten. Zoals jullie begrijpen is het forum groot, en zijn er teveel topics om voor de moderators constant in de gaten te houden. Mede daarom maken wij gebruik van de stafjes, waarmee de moderators op ongepast gedrag kunnen worden gewezen, en in kunnen grijpen waar nodig. De beslissing die een moderator neemt n.a.v. een overtreding, is leidend en staat niet ter discussie. Op dit moment constateren wij dat veel forummers zich niet meer thuis voelen op de pijler actueel en dat er een gemis is aan nuance en een normale discussie. Daarom zal ons modereerbeleid ook strenger worden op deze pijler en zal er meer meegelezen worden op de topics die naar ons idee daar aanleiding toe geven. Discussie is prima, op de man spelen, racisme, discriminatie en vreemdelingenhaat zal niet worden geaccepteerd.

Groet,

Sanne

CM VIVA
Vreemdelingenhaat all over the place daar!
Volgens mij weten veel mensen niet meer wat vrijheid van meningsuiting betekend. Het betekent in ieder geval niet dat je op een forum met een bepaald beleid toch alles mag zeggen wat je wil. Maar daar wordt door veel mensen wel van uit gegaan. Zaak voor viva en de mods om dit in de gaten te houden.
Goed plan Sanne!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Puik plan Sanne.

Ik heb heus wel eens ergens een mening over en ik hou ook wel van een potje discuzeuren, maar als ik pagina's slecht beargumenteerde vuilspuiterij moet doorploegen om één genuanceerde post te vinden waar ik met goed fatsoen op zou kunnen reageren ben ik er al heel gauw klaar mee. Hopelijk gaat de stringentere moderatie zijn vruchten afwerpen en kan ik me binnenkort weer vertonen op Actueel zonder kromme tenen.
Ik heb een aantal jaren geleden met de mods hier eerder over gemaild, ik was echt zo gruwelijk verbaasd over wat er in de pijler wordt geschreven. Geen effect helaas.

Veel posters komen alleen op actueel, maar sommigen ook niet. En ik lees dan posts van die laatste groep toch anders in 'neutrale' topics.

In mijn omgeving hoor ik niet de uitlatingen die ik lees op actueel, op mijn fb kom ik het niet tegen. Op het werk zijn wel rechtsgeorienteerden maar niet rascistisch oid zoals op actueel. Het begin van dat villatopic over schieten, gatver gatver. Pas toen LV het hier schreef las ik de, ondertussen weggehaalde, TP eens goed: alleen medestanders. Dat stukje mist Sanne nog.

Shocking, echt niet normaal.

Ik lees heel af en toe op actueel, om er vervolgens weer snel weg te zijn. Ik ben het eens met Cateau dat tegendruk juist goed is maar heel eerlijk heb ik de puf daar niet voor ( en de tijd). Ze heeft een punt. Nu is het een extremistisch clubje dat daar dat elkaar heerlijk opfokt
Je bent zelf een theepot
Goed plan Sanne? Ja, op zich wel. Er is alleen tnt nauwelijks iets gedaan aan de posts daar. Ik zie 1 verwijderd bericht, de rest is niet minder erg.
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven