Napraattopic deel 34

08-08-2015 16:15 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraat topic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:SuzanneSuus schreef op 31 augustus 2015 @ 17:59:

Goed plan Sanne? Ja, op zich wel. Er is alleen tnt nauwelijks iets gedaan aan de posts daar. Ik zie 1 verwijderd bericht, de rest is niet minder erg.wat is dan de bedoeling? iedere post maar verwijderen?
Nee, maar zeggen dat je het topic in de gaten houdt, er op de eerste pagina's best grove dingen worden geschreven en maar 1 post weghaald dan vind ik het een wassen neus.
Je bent zelf een theepot
quote:Lady-Voldemort schreef op 30 augustus 2015 @ 21:52:

Goh, dat van die mevrouw die een man had opgeduikeld in het winkelcentrum was ook al een trol. Wat een verrassing. En wat een saaiheid hier, als de enige topics die nog enig perspectief bieden troltopics zijn.O dus dat andere topic van haar ook? Dat ze geen auto had als alleenstaande moeder? Had ik niet door.
Ik heb net een stuk gelezen.

En ik snap op zich wel dat men zich zorgen maakt.

Ik maak me alleen wel ánders zorgen.
Huts!
quote:CommunityManagerViva schreef op 31 augustus 2015 @ 16:20:

Beste forummers,

Uiteraard is het mij niet ontgaan dat er veel commotie is rond het pijler actueel. Met name over het vluchtelingenvraagstuk, maar ook over andere onderwerpen. Zoals eerder kort toegelicht in het CM topic, zijn wij van mening dat de vrijheid van meningsuiting een groot goed is wat wij zeker ondersteunen. Dit houdt niet in dat wij achter alles staan wat er door forummers geschreven wordt. Iedereen dient zich, los van de mening die hij of zij uitdraagt, te houden aan de huisregels van het forum. Worden deze geschonden, dan worden de te nemen maatregelen getroffen, terug te lezen in de huisregels.

Moderators houden de topics binnen het forum nauwlettend in de gaten. Zoals jullie begrijpen is het forum groot, en zijn er teveel topics om voor de moderators constant in de gaten te houden. Mede daarom maken wij gebruik van de stafjes, waarmee de moderators op ongepast gedrag kunnen worden gewezen, en in kunnen grijpen waar nodig. De beslissing die een moderator neemt n.a.v. een overtreding, is leidend en staat niet ter discussie. Op dit moment constateren wij dat veel forummers zich niet meer thuis voelen op de pijler actueel en dat er een gemis is aan nuance en een normale discussie. Daarom zal ons modereerbeleid ook strenger worden op deze pijler en zal er meer meegelezen worden op de topics die naar ons idee daar aanleiding toe geven. Discussie is prima, op de man spelen, racisme, discriminatie en vreemdelingenhaat zal niet worden geaccepteerd.

Groet,

Sanne

CM VIVAEindelijk
quote:Moiren_ schreef op 31 augustus 2015 @ 10:13:

[...]

Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat Viva hier een platform voor biedt.

+1

En al eens naar gevraagd bij de mods, maar nooit een antwoord gekregen. Lafbekken.
quote:Star schreef op 31 augustus 2015 @ 18:28:

[...]

O dus dat andere topic van haar ook? Dat ze geen auto had als alleenstaande moeder? Had ik niet door.Dat dat zonder-auto-topic verwijderd is las ik nergens.
Je bent zelf een theepot
quote:BellatrixVanDetta schreef op 31 augustus 2015 @ 18:28:

Ik heb net een stuk gelezen.

En ik snap op zich wel dat men zich zorgen maakt.

Ik maak me alleen wel ánders zorgen.

Hoe dan?

Ik maak me ook zorgen. Namelijk dat dit haatdragend straks echt gangbaar wordt en we in een heel intolerant land gaan leven dat totaal gepolariseerd is. En het hard tegen hard gaat
quote:Star schreef op 31 augustus 2015 @ 18:39:

[...]

+1

En al eens naar gevraagd bij de mods, maar nooit een antwoord gekregen. Lafbekken.Het is ook niet de eerste keer dat ik er naar vraag. Altijd wordt vrijheid van meningsuiting aangedragen als excuus om dit soort uitspraken op hun forum te tolereren.
quote:jippie55 schreef op 31 augustus 2015 @ 19:00:

[...]

Hoe dan?

Ik maak me ook zorgen. Namelijk dat dit haatdragend straks echt gangbaar wordt en we in een heel intolerant land gaan leven dattotaal gepolariseerd is. En het hardstenen hard gaarAls ik op Actueel lees krijg ik echt buikpijn van het idee dat mijn kinderen opgroeien in een maatschappij waarin zoveel haat als gangbaar en een recht wordt gezien.
quote:Moiren_ schreef op 31 augustus 2015 @ 19:03:

[...]

Als ik op Actueel lees krijg ik echt buikpijn van het idee dat mijn kinderen opgroeien in een maatschappij waarin zoveel haat als gangbaar en een recht wordt gezien.Mee eens.

[...]

Als ik op Actueel lees krijg ik echt buikpijn van het idee dat mijn kinderen opgroeien in een maatschappij waarin zoveel haat als gangbaar en een recht wordt gezien.

+1

Wat een nare, intolerante wereld zijn we in beland.
Ik mijd de actueel pijler in het algemeen en dit soort topics in het bijzonder omdat ik de haatdragende, ongenuanceerde onderbuik vuilspuiterij van veel mensen daar echt walgelijk vind.

Maar blijkbaar vindt Viva dat ik toch keer op keer door die bagger moet waden zodat ik kan staffen. Maar ze zijn er al zo vaak op attent gemaakt dat wat daar geschreven wordt te ver gaat.

Ik ben het eens met degenen die vinden dat Viva een verantwoordelijkheid heeft voor wat er op dit forum gezegd wordt. Hoeveel ruimte mensen krijgen.

Ik ga dat echt niet voor ze doen als dat betekent dat ik mee moet lezen in topics zoals Villa (ik heb daar een paar bladzijdes gelezen, maar ben al snel afgehaakt)

[...]

Als ik op Actueel lees krijg ik echt buikpijn van het idee dat mijn kinderen opgroeien in een maatschappij waarin zoveel haat als gangbaar en een recht wordt gezien.Yup.

[...]

Als ik op Actueel lees krijg ik echt buikpijn van het idee dat mijn kinderen opgroeien in een maatschappij waarin zoveel haat als gangbaar en een recht wordt gezien.En dat alles onder het motto: recht van meninguiting. Goh, van wie zouden ze dat hebben?
quote:SuzanneSuus schreef op 31 augustus 2015 @ 18:55:

[...]

Dat dat zonder-auto-topic verwijderd is las ik nergens.Kan 'm echter niet meer vinden. Volgens mij schreef iemand het hier ook (Honeymoon geloof ik).
quote:jippie55 schreef op 31 augustus 2015 @ 19:09:

[...]

En dat alles onder het motto: recht van meninguiting. Goh, van wie zouden ze dat hebben?

Dat.

Dat zinnetje krijg ik ook terug als mijn leerlingen me uitmaken voor kankerhoer. Het zegt iig wat over het niveau van de mensen die dit soort rotzooi schrijven.
quote:Jonari schreef op 31 augustus 2015 @ 19:06:

[...]

+1

Wat een nare, intolerante wereld zijn we in beland.Nou land, denk ik. Ik geloof echt dat er nog plekken op de wereld zijn waar het een stuk aardiger en fatsoenlijker is dan hier.
quote:Star schreef op 31 augustus 2015 @ 19:12:

[...]

Nou land, denk ik. Ik geloof echt dat er nog plekken op de wereld zijn waar het een stuk aardiger en fatsoenlijker is dan hier.Dat klopt.
Die hele vrijheid van meningsuiting is een wassen neus intussen. Het is een excuus geworden om maar vooral zo hard mogelijk te kunnen roepen wat er in je domme hoofd opkomt, en interesse voor de mening van iemand anders is nergens meer voor nodig. Ikke ikke ikke en de rest kan stikken, zeiden we dan vroeger.
quote:Star schreef op 31 augustus 2015 @ 19:10:

[...]

Kan 'm echter niet meer vinden. Volgens mij schreef iemand het hier ook (Honeymoon geloof ik).Oh, ik denk ook dat het verwijderd is, het is alleen niet gemeld in het CMtopic volgens mij
Je bent zelf een theepot
quote:Lady-Voldemort schreef op 31 augustus 2015 @ 19:13:

Die hele vrijheid van meningsuiting is een wassen neus intussen. Het is een excuus geworden om maar vooral zo hard mogelijk te kunnen roepen wat er in je domme hoofd opkomt, en interesse voor de mening van iemand anders is nergens meer voor nodig. Ikke ikke ikke en de rest kan stikken, zeiden we dan vroeger.

Klopt. Ik schreef vandaag al ergens dat als je gebruik maakt van het recht van meningsuiting, er ook verantwoordelijkheid bij komt kijken.

Alleen is dat laatste stuk schijnbaar geschrapt.
Hij is zeker verwijderd, ik heb er nog in gereageerd en toen was ie inene weggepoeft. Kreeg ik nog een hilarisch schermpje, iets van 'het topic waar je in hebt gereageerd bestaat niet maar als je iets van je gading wilt vinden verwijzen we je graag door naar de actieve topics' .

Die hele vrijheid van meningsuiting is een wassen neus intussen. Het is een excuus geworden om maar vooral zo hard mogelijk te kunnen roepen wat er in je domme hoofd opkomt, en interesse voor de mening van iemand anders is nergens meer voor nodig. Ikke ikke ikke en de rest kan stikken, zeiden we dan vroeger.En een kwestie van fatsoen.

Die hele vrijheid van meningsuiting is een wassen neus intussen. Het is een excuus geworden om maar vooral zo hard mogelijk te kunnen roepen wat er in je domme hoofd opkomt, en interesse voor de mening van iemand anders is nergens meer voor nodig. Ikke ikke ikke en de rest kan stikken, zeiden we dan vroeger.Sterker nog, inmiddels word je door sommigen die AZC's willen platbranden en proosten als er weer een boot is gezonken uitgemaakt voor NSB'er of landverrader als je een andere mening hebt. Heel eng

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven