Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Ik ook Kimmeke!
Dank je wel, Kimmeke en Titta!

Het regent, het is heerlijk weer, kortom: een geweldig begin van de maand september en de meteorologische lieve herfst! Ik omarm dit geweldige seizoen,nou hopen dat het een koude, bewolkte, mistige, regenachtige knusse herfst wordt!

Ik ben zo in mijn nopjes, kan wel springen van geluk! :-D :-D :-D Meteen alle ramen open gezet!

Geniet ervan, iedereen!
Alle reacties Link kopieren
En nu de warmte binnen nog weg en het is weer overal aangenaam.

Wat ik nog fijn vind aan September: iedereen is uit vakantie stemming, de scholen in België begint op 1 september (behalve hoge scholen en universiteiten), het nieuwe tv seizoen is begonnen enz kortom alles is weer normaal
hihi ja dat voelt ook wel weer een soort van vertrouwd he, dat heb ik ook!

En straks....... de kerstshows bij de tuincentra!!!! :-D weer al die mooie kerstbomen, lichtjes, dorpjes, stalletjes etc.... zin in!!! Ik zou dan het liefst ieder tuincentrum in Nederland willen bezoeken maar dat kost te veel tijd, hihi.

Ik droom alweer van zelfgemaakte warme chocomel, boerenkoolstamppot, moussaka zoals alleen mijn vriend dat kan maken (met herfstspecerijen erin ), speculaas, kruidnoten, thee.... ben al helemaal in de stemming en het begint alweer te kriebelen!!! Ik verheug me er zo op, samen met mijn vriend de eerste herfst in ons nieuwe huisje! :-D :-D :-D
quote:sebastiaan1234 schreef op 31 augustus 2015 @ 18:09:

Stortregen en onweer!

Bye bye meteorologische zomer!

That's the spirit!

Na gistermiddag een fantastisch schouwspel te hebben gezien in de vorm van slagregens, onweer en windstoten kijk ik nu naar buiten en zie een hoop bladeren in de bomen bewegen wat betekent dat de inmiddels naar NW gedraaide wind zijn werk goed doet. 17 graden op dit moment, zoals clown Bassie zo mooi kan zeggen, allememaggies! De timing kon niet beter, de meteorologische zomer is ten eind en meteen de astronomische ook.

KNMI Ensemble verwachting

Dat ziet er prima uit voor de volgende 10 dagen. Ik durf 'm wel aan - we hebben het ergste achter de rug nu. Op naar de kerstbomen, de snert, de vallende bladeren, de cognac en de speculaas!!
En glühwein en kruidnootjes met chocolade!
Jaaaaaaaa! Ik kijk nu een dvd met zelf gemaakte opnamen van een aantal jaar geleden, toen was het 23 december. Zalig om weer terug te zien, zo leuk! Vooral de kerstversiering in de woning en het bewolkte (volgens mij ook mistige ) weer buiten! Ik nam mijn camera (bijna) overal mee naartoe, met name in de auto. Zie je overal die mooie versierde etalages, mensen in winterjassen, kale bomen of bomen met oranje bladeren en van die feestaanbiedingen!
Dat je het raam open zet om te luchten en er ook daadwerkelijk frisse lucht binnen komt. Niet alleen warme klamme lucht met een ander geurtje.

Dat ik me weer lekker stoer kan voelen met mijn stoere jasje (met 1.58 moet je zorgen dat ze niet over je heen lopen!)

Dat je weer een goed excuus hebt om kaarsjes en dekentjes en kussentjes te gaan kopen/vergelijken.

En dat de sportschool eindelijk weer af gaat koelen! Mijn sportschool heeft geen airco, en het is vechtsport... Laat ik het er op houden dat ik regelmatig mijn spullen kan uitwringen...
Hallo allemaal,ik zag opeens jullie topic en als echte herfst/winter aanbidster voelde ik de herfst en winter al bij het lezen

Kruidnootjes,chocolademelk,kerstspullen bij Intratuin heeeeeeeeeeerlijk.

Ik ben ook niet voor niets jarennnnnn geleden eind December getrouwd,sneeuw en kerstversieringen prachtig!

Maar ik vind 1 ding jammer in de wintertijd,dat ik niet meer op blote voeten kan lopen in slippers.
Opvallend is wel dat sinds vandaag (i wonder why) er vrijwel geen mensen meer zijn gaan rondlopen langs mijn werk in lunchtijd. Men heeft klaarblijkelijk nu al de pest in dat de zomer erop zit. Jammer, zij hebben hun pret wel gehad de afgelopen 3 maanden.

Ik heb een nogal dringende behoefte om vanavond mijn eerste stamppotje klaar te maken. Andijvie stamp met stukjes bacon geserveerd met een zelfgemaakte rauwkost salade. Da's toch een herfstmaaltijd met een knipoog naar de afgelopen zomer. Neem ik lekker bitterkoekjesvla na, kan mij het bommen.

Maar eerst vanavond naar de plaatselijke AH om er een zak kruidnoten te gaan halen. Een onderhuids verlangen dwingt mij om een halve container kruidnoten bij de Telegraaf en Weeronline op de binnenplaats te laten storten. Briefje erbij, ''was getekend, iemand die het goed met U meent''.
Dit topic wordt telkens drukker

Even iets anders: het KNMI heeft van 1 april tot 31 oktober een zogenoemde ''warmtegetal'', elke dag met een daggemiddelde boven de 18 graden wordt opgeteld, dus bijvoorbeeld een dag met een gemiddelde van 20,2 graden zorgt voor een warmtegetal van 2,2 graden. Deze zomer heeft inmiddels al 95,2 punten en staat nu op plaats 22, terwijl we nog twee maanden te gaan hebben En dat terwijl we in de lente amper 20+ hebben gehad, een paar dagen.. hij is zelfs hoger dan vorig jaar, toen we acht maanden zomertemperaturen hadden.. we kunnen wel van een warme zomer spreken dit jaar

Sorry, ik wil hier niet als een weerfreak overkomen, dit is gewoon de waarheid..
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Ach, Sebastiaan, je vult het topic met prachtige weerfeitjes die mij buitengewoon geschikt SOG-materiaal bieden.

Hier staat het raam open voor extra frisse lucht. Jammer genoeg komt het mijn concentratie nog niet ten goede...
Die k**** zon komt er weer doorheen.. ik had het ook zo benauwd toen ik een stukje ging lopen tijdens pauze.. Deze week dan regen en volgende week weer zon en 19 graden.. pfff
It's 5 o'clock somewhere
Als ik mag kiezen toch liever 19 graden dan 29 graden.

Hier maar heel eventjes de zon gezien voor de rest veel bewolking en af en toe regen
Zon vind ik geen probleem, zolang het hier maar niet (ver) boven de 21 graden uitkomt in de zomer in combinatie met continu zon. In september is 22/23 graden gelukkig wel lekker naar mijn inziens, maar dat komt waarschijnlijk door de kortere dagen en natuurlijk de zon die minder fel schijnt.
Als het deze maand 23 graden word kan mij niet meer echt schelen zolang de nachten maar fris blijven.
Vanmorgen boodschappen gedaan. Ik reed in het zonnetje en de wind was fris. Met de tijd werd het steeds warmer. Toen ik klaar was met boodschappen doen reed ik naar huis en ik deed de deur open en een muur van regen kwam naar beneden vallen. Dat was op het nippertje. Ik reed wel in het gerommel van het onweer, maar de druppels was ik voor.

Mijn mazzeltje voor vandaag.
Deze voormiddag scheen de zon volle bak en toen was het echt niet zo fris was zelfs aangenaam ik heb zelfs ramen kunnen wassen met een T-shirt aan.

Nu is de zon weg en is het lekker fris
quote:blueeyes*3 schreef op 01 september 2015 @ 15:58:

Ach, Sebastiaan, je vult het topic met prachtige weerfeitjes die mij buitengewoon geschikt SOG-materiaal bieden.

quote:blueeyes*3 schreef op 01 september 2015 @ 15:58:

.

Vannacht komt de temperatuur hier waarschijnlijk onder de 10 graden, laat maar komen! Heerlijk, dat het 's avonds weer echt koel is en je in je bed kunt kruipen onder je dubbele deken, ik kijk al uit naar vorst!
Dubbele deken is het hier nog niet (mijn slaapkamer is 4 hoog, dus iets warmer ) maar ik kan tenminste weer normaal onder m'n dekbedje kruipen, zoals het hoort!

Zo, en dan ga ik zo maar eens een lamp ophangen. Want lagere temperaturen zijn heel fijn, maar ik zie wel graag wat in mijn studeerkamer.
Hier ook nog geen dubbel deken gewoon een dekbed waar ik eindelijk nog eens gebruik kan van maken wat heb ik dit gemist. Vannacht 8 graden heerlijk slaapweer!
Op dit moment een hevige bui met onweer
Ik neem genoegen met alles onder de 13 's nachts, laat die 8 graden maar komen!
Het nadeel van de zon is dat als die naar binnen schijnt dat het meteen zo warm is... helaas werkt het dan niet om de ramen open te zetten....dus als t kan heb ik die zon liever niet.

Heerlijke temperatuurtjes nu, hier valt nu mooie miezelregen naar beneden, wat een genot!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven