Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats dilemma!

03-09-2015 10:20 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet even niet wat te doen, dus probeer het even via deze weg.

Afgelopen week heb ik mijn eetstoelen te koop aangeboden via Marktplaats. Bod ontvangen en akkoord gegaan. De koper is aan de deur geweest, heeft de stoelen goed bekeken en is er ook op gaan zitten (alle 4). Nu blijken bij thuiskomst 2 stoelen een minder dikke armleuning te hebben als de andere twee en nu wil de koper de stoelen terug komen brengen. Doordat ik niet direct een melding krijg op mijn telefoon als er een e-mail binnen kom, zag ik vanochtend dat de koper al 4 e-mails had gestuurd met een steeds dreigerende toon. Ik heb terug gemaild dat hij alle tijd heeft gehad om de stoelen te bekijken en dat de foto's die op MP staan van alle 4 de stoelen is. (Er zijn dus geen andere stoelen zoals koper beweert).

Wat kan ik nu het beste doen?
Niets, hooguit aangifte van bedreiging als hij door blijft gaan.

Je staat volkomen in je recht.
Gekocht is gekocht. De koper heeft ze kunnen voelen, ruiken en er op gezeten, de rest is niet aan jou.

Ik zou er verder niet op in gaan.
Niets, hij heeft ze gezien, getest en meegenomen. Ik zeg altijd garantie tot de deur en anders pech. Dat had je eerder kunnen weten.
Terug laten brengen en zijn geld terug geven.

Blijkbaar vond hij/zij ze achteraf toch niet zo mooi.
Dat is dus een kwestie van smaak. Koper heeft de kans gehad de stoelen te zien en vond ze toen goed genoeg om tot aankoop over te gaan. Ik zou ze niet terugnemen.
Bij marktplaats heb je stoepgarantie, dat weet je als koper ook. Ik zou volhouden dat hij ze bekeken heeft en akkoord is gegaan. Zeker als hij een 'eerlijke' prijs heeft betaald.

Als hij dreigend blijft melden bij marktplaats..
Tjee wat een zeur en dommerd als hij de stoelen uitgebreid bekeken heeft.

Ik zou zeggen dat de koop gesloten is. Op welke manier wordt hij dreigend?

Mss gewoon nog niet reageren. Weer met de stoelen gaan slepen worden ze vast niet mooier van.
Hatsjikideee...
Denk dat dit pech is voor de koper. Kwestie van goed opletten. Zou hem denk ik 1x een nette mail terug sturen en dan niet meer reageren..
Carpe Diem!
Niks, je hebt gedaan wat je kon doen. Wel vervelend dat hij/zij ging dreigen.

Ik zou de mails in de spam gooien.
quote:Cateautje schreef op 03 september 2015 @ 10:23:

Gekocht is gekocht. De koper heeft ze kunnen voelen, ruiken en er op gezeten, de rest is niet aan jou.

Ik zou er verder niet op in gaan.

+1

Ik zou dit helder op de mail zetten.
Jeetje wat vervelend. Ik vind het ook hoor, gekocht is gekocht. Hij heeft toch alle tijd gehad om ze goed te bekijken? Het is niet zoals bij een winkel, dat je alles zomaar terug kunt brengen. Dan zou marktplaats heel vermoeiend worden!

Als hij idd echt gaat dreigen zou ik een melding maken bij de politie.
Live life to the fullest
Ja en dan brengt ie ze terug en blijkt er iets stuk te zijn

Bah wat lastig

Ik zou ook denken doe lekker normaal, je koopt iets 2e hands via marktplaats, hebt ze uitgebreid gezien en getest, jammer maar helaas je bent geen winkel..

Marktplaats eens bellen? Ze hebben vast tips voor je
Be happy, it drives people crazy ;)
quote:milouda schreef op 03 september 2015 @ 10:24:

Blijkbaar vond hij/zij ze achteraf toch niet zo mooi.Je koopt niet bij een winkel he...
Niets, hij probeert je gewoon uit.

Hier heeft iemand dat ook ooit geflikt met een fiets.

Ik had de fiets verkocht van zoon, gewoon een gebruikte fiets.

Vervolgens komt ie man met dat ie bij de fietsenmaker is geweest voor een beurt en dat de nota 250.- is om hem fietsend te krijgen.

Ja right, mijn zoon fietste er gewoon nog op naar school toe, aan een nieuwe toe qua lengte.

Maar of ie zijn geld terug mocht, want was wel duurkoop.

Niet dus, wat een gek zeg.

Net als deze vent.
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 03 september 2015 @ 10:26:

Niks, je hebt gedaan wat je kon doen. Wel vervelend dat hij/zij ging dreigen.

Ik zou de mails in de spam gooien.Ik zou alle mails bewaren.. je weet nooit of ze nog eens van pas komen als bewijsmateriaal
quote:milouda schreef op 03 september 2015 @ 10:24:

Blijkbaar vond hij/zij ze achteraf toch niet zo mooi.

Dus?

Het is geen winkel. Hij heeft ze kunnen bekijken en heeft ze genomen.

Ik zou geen geld terug geven.
Jammer voor de koper, maar via internet gekocht geeft geen garantie.

Als hij blijft dreigen, zeggen dat je aangifte zult doen bij Marktplaats en/of de politie.
quote:Cateautje schreef op 03 september 2015 @ 10:23:

Ik zou er verder niet op in gaan.Bedankt voor je antwoord! Dit heb ik inmiddels gedaan, verwacht ieder moment wel een antwoord terug (al denk ik niet dat hij er blij mee gaat zijn)
quote:muis73 schreef op 03 september 2015 @ 10:25:

Bij marktplaats heb je stoepgarantie, dat weet je als koper ook. Ik zou volhouden dat hij ze bekeken heeft en akkoord is gegaan. Zeker als hij een 'eerlijke' prijs heeft betaald.

Als hij dreigend blijft melden bij marktplaats..Doordat ik plaats moest maken voor nieuwe eetstoelen heb ik ze voor een klein bedrag weggedaan. Bedankt voor de mp tip. Mocht hij blijven dreigen dan maak ik er zeker een melding van.
quote:pausini schreef op 03 september 2015 @ 10:25:

Tjee wat een zeur en dommerd als hij de stoelen uitgebreid bekeken heeft.

Ik zou zeggen dat de koop gesloten is. Op welke manier wordt hij dreigend?

Mss gewoon nog niet reageren. Weer met de stoelen gaan slepen worden ze vast niet mooier van.Toen ik vanochtendvroeg nog niet had gereageerd stuurde hij een e-mail met daarin meerdere persoonlijke gegevens (denk dat hij mijn naam ingetikt heeft bij Google). Daarbij kondigde hij aan dat zij aanstaande zondagochtend voor de deur staan met de stoelen. Gisteren kwam hij alleen. Misschien ligt het aan mij (of mijn zwangerschapshormonen) maar ik kreeg er een naar gevoel van.
quote:15centimeter schreef op 03 september 2015 @ 10:39:

[...]

Toen ik vanochtendvroeg nog niet had gereageerd stuurde hij een e-mail met daarin meerdere persoonlijke gegevens (denk dat hij mijn naam ingetikt heeft bij Google). Daarbij kondigde hij aan dat zij aanstaande zondagochtend voor de deur staan met de stoelen. Gisteren kwam hij alleen. Misschien ligt het aan mij (of mijn zwangerschapshormonen) maar ik kreeg er een naar gevoel van.Als hij echt een dreigende toon heeft. Dan de politie informeren (en hem melden dat je dat gedaan hebt)
quote:Zusenzoo schreef op 03 september 2015 @ 10:27:

Niets, hij probeert je gewoon uit.

Hier heeft iemand dat ook ooit geflikt met een fiets.

Ik had de fiets verkocht van zoon, gewoon een gebruikte fiets.

Vervolgens komt ie man met dat ie bij de fietsenmaker is geweest voor een beurt en dat de nota 250.- is om hem fietsend te krijgen.

Ja right, mijn zoon fietste er gewoon nog op naar school toe, aan een nieuwe toe qua lengte.

Maar of ie zijn geld terug mocht, want was wel duurkoop.

Niet dus, wat een gek zeg.

Net als deze vent.Net zo achterlijk! Ik vraag me altijd oprecht af wat er in dat soort mensen hun hoofd om gaat?
De koper is langsgeweest. Heeft ze uitgebreid kunnen bekijken en heeft op alle 4 stoelen gezeten.

Dan heeft hij niets om over te klagen. Koop is koop.

Ben ik wel benieuwd of de dikte van de armleuningen inderdaad verschilt.

Zo ja hoe kan dat dan. Ik neem toch aan dat jij destijds ook gewoon voor 4 dezelfde stoelen bent gegaan.
Dat is precies de reden dat ik onlangs iets verkocht heb voor minder dan het bod: ik wist dat de koper anders een probleem ervan ging maken (en terecht, want zo goede kwaliteit was wat ik verkocht niet). Maar in jouw geval zou ik eens informeren bij de politie. Dit klinkt of hij verhaal komt halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven