Onzinproducten
woensdag 2 september 2015 om 18:05
Gisteren was ik in een kousenwinkel om panty's te kopen en ik besprak met de verkoopster dat ik zo snel ladders in m'n panty's krijg (ondanks dat ik m'n handen nat maak voor het aantrekken).
Zij raadde me aan om 'pantyhandschoenen' (dunne, stoffen handschoentjes) te dragen bij het aantrekken. Had er nog nooit van gehoord, maar heb me laten overhalen ze aan te schaffen. Vanmorgen geprobeerd, maar wat zijn die dingen onhandig! Geen succes dus.
Ook in de categorie 'onzinproducten', maar dan wél handig: m'n aardbei-ontkroner. Wat een topding! Werkt veel makkelijker en sneller dan met een mesje.
Wat voor (op het eerste gezicht) onzinnige producten hebben jullie wel eens aangeschaft? En was het inderdaad zonde van het geld of bleek het superpraktisch in gebruik?
Zij raadde me aan om 'pantyhandschoenen' (dunne, stoffen handschoentjes) te dragen bij het aantrekken. Had er nog nooit van gehoord, maar heb me laten overhalen ze aan te schaffen. Vanmorgen geprobeerd, maar wat zijn die dingen onhandig! Geen succes dus.
Ook in de categorie 'onzinproducten', maar dan wél handig: m'n aardbei-ontkroner. Wat een topding! Werkt veel makkelijker en sneller dan met een mesje.
Wat voor (op het eerste gezicht) onzinnige producten hebben jullie wel eens aangeschaft? En was het inderdaad zonde van het geld of bleek het superpraktisch in gebruik?
donderdag 3 september 2015 om 14:33
Aah, Ikea. Mijn domme aanschaf daar: Zo'n vergiet dat je op je aanrechtbak hangt.
Het leek me zo handig om bestek in te laten uitdruipen en zo. Ik was alleen vergeten dat ik maar één spoelbak heb en de kraan dan niet meer kan gebruiken.
En de koelkastdozen.
Nu heb ik keurige witte bakken in de koelkast staan waar ik niet in kan kijken zodat ik steeds vergeet om de inhoud op te eten.
En pastavormpjes.
Ook onzinnig, want wanneer maak ik nou zelf ravioli?
De nicer dicer (thanks JML) was niet alleen een sta in de weg, maar ronduit gevaarlijk. Die heeft me bijna mijn halve duim gekost.
Het leek me zo handig om bestek in te laten uitdruipen en zo. Ik was alleen vergeten dat ik maar één spoelbak heb en de kraan dan niet meer kan gebruiken.
En de koelkastdozen.
Nu heb ik keurige witte bakken in de koelkast staan waar ik niet in kan kijken zodat ik steeds vergeet om de inhoud op te eten.
En pastavormpjes.
Ook onzinnig, want wanneer maak ik nou zelf ravioli?
De nicer dicer (thanks JML) was niet alleen een sta in de weg, maar ronduit gevaarlijk. Die heeft me bijna mijn halve duim gekost.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
donderdag 3 september 2015 om 14:33
donderdag 3 september 2015 om 14:38
ik trap er altijd in met feestdagen: van die plastic vormpjes waar je een gekookt ei kunt indoen en dan krijgt het een paasei vorm, of speciale kerst koekjesvormen, ... allemaal heel leuk, maar ligt het hele jaar te verstoffen in de kast om vervolgens 1 keer gebruikt te worden
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€
donderdag 3 september 2015 om 14:40
Ik heb ooit bij een lingeriewinkel een 'BH-ding' (ik kan het echt niet anders omschrijven,
heb echt geen flauw benul hoe zo'n kreng heet...) gekocht.
Zou veiliger zijn dan die zakkies, en het open maken was heel makkelijk,
een bepaald systeem.
In RL komt het er op neer dat je 3 uur bezig bent met uitvinden hoe
het kreng open gaat, de wasmachine is sneller vol en het geval
maakt een pestherrie tijdens het wassen.
Echt een geniale uitvinding... ...
Heb het denk ik 3 x gebruikt en het ligt nu al jaren stof te vangen...
een bepaald systeem.
Heb het denk ik 3 x gebruikt en het ligt nu al jaren stof te vangen...
donderdag 3 september 2015 om 15:01
donderdag 3 september 2015 om 15:04
quote:phoebe1982 schreef op 03 september 2015 @ 14:40:
Ik heb ooit bij een lingeriewinkel een 'BH-ding' (ik kan het echt niet omschrijven,
een bepaald systeem.
[IMG]http://i57.tinypic.com/2zji44g.jpg[/IMG]
Heb het denk ik 3 x gebruikt en het ligt nu al jaren stof te vangen...Deze leek me zo handig voor voorgevormde bh's! Maar niet doen dus?
Ik heb ooit bij een lingeriewinkel een 'BH-ding' (ik kan het echt niet omschrijven,
een bepaald systeem.
[IMG]http://i57.tinypic.com/2zji44g.jpg[/IMG]
Heb het denk ik 3 x gebruikt en het ligt nu al jaren stof te vangen...Deze leek me zo handig voor voorgevormde bh's! Maar niet doen dus?
donderdag 3 september 2015 om 15:11
donderdag 3 september 2015 om 15:17
quote:handigmetgeld schreef op 02 september 2015 @ 18:19:
Een pizzasnijder is juist fantastisch!
Onzin vind ik pannenkoekenmix. Dat is gewoon bloem en een beetje zout! Je moet zelf nog melk en eieren toevoegen. Ik heb echt nooit begrepen waarom mensen dat kopen, je koopt 2 kilo bloem voor de prijs van zo'n pak van 500 gram.
Bovendien is het niet om te vreten en blijft de helft van die bloem aan de bodem plakken.
En idd is zelf pannenkoekenbeslag maken zo makkelijk...
Oww en het is handig hoor, maar die vaatwasblokkies met oplosbaar plastic vind ik
ook niet helemaal nodig aangezien het plasticje eraf halen mijns inziens nou
geen enorme megaklus is..
Een pizzasnijder is juist fantastisch!
Onzin vind ik pannenkoekenmix. Dat is gewoon bloem en een beetje zout! Je moet zelf nog melk en eieren toevoegen. Ik heb echt nooit begrepen waarom mensen dat kopen, je koopt 2 kilo bloem voor de prijs van zo'n pak van 500 gram.
Bovendien is het niet om te vreten en blijft de helft van die bloem aan de bodem plakken.
En idd is zelf pannenkoekenbeslag maken zo makkelijk...
Oww en het is handig hoor, maar die vaatwasblokkies met oplosbaar plastic vind ik
ook niet helemaal nodig aangezien het plasticje eraf halen mijns inziens nou
geen enorme megaklus is..
donderdag 3 september 2015 om 15:18
Ik heb ook zo'n beha-wasbal en ik vind het juist ideaal! Hoe kun je dat ding nou niet open of dicht krijgen? Gewoon op het 'knopje' drukken en hoppa, open. Bij mij gaat-ie soms trouwens juist spontaan open tijdens het wassen. Daarom doe ik er ook altijd zo'n waszakje omheen (maar dat moet sowieso, want die gaten houden geen losrakende en losslingerende beugels tegen natuurlijk).
donderdag 3 september 2015 om 15:25
Nou dan is dat ding van mij anti-mij, ik heb er vreselijk mee lopen kloten.
Maar goed misschien is er nog hoop, zal het binnenkort weer een proberen.
Trouwens, ik krijg hem wel open, maar na het wassen krijg ik hem dus niet meer open
omdat dat (bij die van mij) een bepaald systeem is. Schijnt heel makkelijk te zijn...
Wat een leuk topic is dit trouwen..., ik kreeg de slappe lach bij het appelklokhuisding
en de blikopener
Oww en wat cool dat ik niet de enige ben die het nut niet inziet van een tablet.
Vroeg mijn zus laatst nog, 'heb jij geen tablet'???????
Euuhh nee... die krengen kosten best wel geld, ik heb een laptop en een smartphone
(dat laatste vooral omdat er Gps op kan, onmisbaar met mijn grandioze richtingsgvoel..)
waar ik al veel te veel op zit, ik vind het wel best... porda golla tres cervesas...
Maar goed misschien is er nog hoop, zal het binnenkort weer een proberen.
Trouwens, ik krijg hem wel open, maar na het wassen krijg ik hem dus niet meer open
omdat dat (bij die van mij) een bepaald systeem is. Schijnt heel makkelijk te zijn...
Wat een leuk topic is dit trouwen..., ik kreeg de slappe lach bij het appelklokhuisding
en de blikopener
Oww en wat cool dat ik niet de enige ben die het nut niet inziet van een tablet.
Vroeg mijn zus laatst nog, 'heb jij geen tablet'???????
Euuhh nee... die krengen kosten best wel geld, ik heb een laptop en een smartphone
(dat laatste vooral omdat er Gps op kan, onmisbaar met mijn grandioze richtingsgvoel..)
waar ik al veel te veel op zit, ik vind het wel best... porda golla tres cervesas...
donderdag 3 september 2015 om 16:46
quote:thee schreef op 03 september 2015 @ 14:28:
O ja, ik heb ook een fles soort Glassex voor de badkamerspiegel zodat die niet beslaat. Werkt goed. En kan ook voor tv scherm om dit anti statisch te maken.
Heeft iemand hier de Magic Bullit?
Wel ooit gehad, niet van tv maar een goedkoop namaak ding.
(al denk ik niet dat dat qua kwaliteit nog erger is dan dat van tv)
Best een tijd plezier van gehad, tot dat ding een x spontaan begon te roken
en vervolgens overleed...
O ja, ik heb ook een fles soort Glassex voor de badkamerspiegel zodat die niet beslaat. Werkt goed. En kan ook voor tv scherm om dit anti statisch te maken.
Heeft iemand hier de Magic Bullit?
Wel ooit gehad, niet van tv maar een goedkoop namaak ding.
(al denk ik niet dat dat qua kwaliteit nog erger is dan dat van tv)
Best een tijd plezier van gehad, tot dat ding een x spontaan begon te roken
en vervolgens overleed...
donderdag 3 september 2015 om 17:12
quote:chocolol schreef op 03 september 2015 @ 16:36:
Gebruiken jullie ook weleens een slacentrifuge? Ik heb er zelf geen, maar als ik er een had, zou ik hem denk ik ook niet gebruiken. Misschien is het wel handig, maar het is zo groot en kan zo weinig.
Hrt werkt prima, het is ook eigenlijk best fijn maar idd wat een groot ding. Ik heb hem weggedaan.
Waar ik heel blij mee ben is een vergiet van Ikea. Groot handvat en pootjes. Kan dus staan èn over de gootsteen hangen omdat aan de andere kant vh handvat nog een lus zit.
Gebruiken jullie ook weleens een slacentrifuge? Ik heb er zelf geen, maar als ik er een had, zou ik hem denk ik ook niet gebruiken. Misschien is het wel handig, maar het is zo groot en kan zo weinig.
Hrt werkt prima, het is ook eigenlijk best fijn maar idd wat een groot ding. Ik heb hem weggedaan.
Waar ik heel blij mee ben is een vergiet van Ikea. Groot handvat en pootjes. Kan dus staan èn over de gootsteen hangen omdat aan de andere kant vh handvat nog een lus zit.
Je bent zelf een theepot
donderdag 3 september 2015 om 17:18
quote:Procne schreef op 03 september 2015 @ 15:01:
[...]
O, dat klinkt handig! Hoe heet dat spul? Mijn man doucht vaak zo lang en heet dat ik vervolgens een uur moet wachten voor ik de spiegel weer kan gebruiken...Een doekje met een drupje afwasmiddel en daarmee de spiegel inwrijven werkt ook. Wel regelmatig herhalen.
[...]
O, dat klinkt handig! Hoe heet dat spul? Mijn man doucht vaak zo lang en heet dat ik vervolgens een uur moet wachten voor ik de spiegel weer kan gebruiken...Een doekje met een drupje afwasmiddel en daarmee de spiegel inwrijven werkt ook. Wel regelmatig herhalen.
Je bent zelf een theepot
donderdag 3 september 2015 om 18:48
donderdag 3 september 2015 om 19:41
Ik heb eens in mijn keukenla gekeken, maar niet echt iets onzinnigs gevonden, of het zou dat schepje moeten zijn om (Amsterdamse) uitjes uit een pot te vissen. Ik eet die nooit.
Maar wel een heerlijke bezigheid om in een ruim gesorteerde keukenwinkel te gaan kijken wat voor overbodigs ze verkopen
Maar wel een heerlijke bezigheid om in een ruim gesorteerde keukenwinkel te gaan kijken wat voor overbodigs ze verkopen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert