Lijf & Lijn alle pijlers

Weight Watchers: we gaan ervoor!

04-08-2015 13:33 2810 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een gloednieuw Weight Watchers topic!

Hier kunnen we recepten en tips uitwisselen, elkaar motiveren om naar een gezond gewicht toe te werken en gewoon kletsen over van alles en nog wat.

De tabel passen we zelf aan met een algemene gebruikersnaam en wachtwoord.

Wil je ook in tabel? Geef het in dit topic aan, schrijf gezellig mee en je krijgt via je privé bericht het wachtwoord toegestuurd.

Succes weer allemaal!!

Naam Lengte Startgewicht Streefgewicht Huidig gewicht Totaal af Deze week SilverShadow1.72130,78096,9-33,8-1,1 Samarkand1.6392,76875,0-17,7-0,4 Myque1.7695,67782,0-13,6-1,4 Kattija1.74116,385110,7 -5,7 -0,3 Dorii1.72143,574124,9 -18,0 +0,6 ilja771.6583,16578,4-4,7+2,0 Pretzel661.63 79 65 70,8 -8,2 - 0,8 Konijnhangoor1.76 132,8 90 126,0 -6,8- 1,4 Menx1.68 100 70 92,9 -7,1 -1,4 Proud_Mama1.68 64,5 58 64,5 0 0 Rue1.6182,55881,5-1,0-1,0 Smurfin881.71123,56299,6-23,9 -0,8 Skinnylinny1.78957592.5-2,5 Vul hier je laatste resultaat in SkinnySnoopy19691.691117591.619.40.7Lalala-1.6071,258-6063,9- 7,3- 0.9
@FemmeRotterdam, fijn om te horen, geniet ervan!!! Even de boel de boel laten.

Joehoe, ik sta in de tabel. Ik ben erachter hoe het moet. En nu maar snel dat nummertje laten dalen!
Heerlijk Femme, ga er maar even van genieten, dat heb je verdiend. Net een heerlijk bakje kibbeling gehaald en voor vanavond staat een couscous-salade op het programma. Dat moet prima lukken met de 22 punten die ik nog heb voor vandaag.
Hahaha SilverShadow, op het moment dat ik het lees ben ik bijna klaar met mijn portie kibbeling. Heerlijk! Wel 12 punten, maar ach, vanavond kom ik wel uit met mijn 8 punten voor mijn pasta. Hoeveel eet jij er dan van SilverShadow?
Goede vraag, dit wordt mijn eerste probeersel. Ik begin maar eens met 200 gram, daar kan ik wel een paar dagen van eten denk ik. Gerookte kip, tomaat, komkommer, fetakaas (light) en wat snippertjes munt leek me wel lekker.
@SilverShadow, Uh, van 200 gr. kibbeling kun jij een paar dagen eten? Knap! Bij mij moest alles op. Maar was dan ook gehaald bij de kraam. En zoveel was het eigenlijk niet Wel genoeg om mijn eetlust te stillen tot etenstijd, een uur of 19.00.
quote:Jufmevrouw schreef op 02 september 2015 @ 23:04:

Mijn vriend houdt niet van koek, dus ik was echt heel verbaasd. Het gaat hierbij om eierkoek waarop ik vroeg of zijn diëtiste soms Sonja Bakker heet

Haha, dat was precies mijn eerste gedachte!

Maar vreemd verhaal met die diëtiste, want het klinkt een beetje alsof ze ergens uit een la een standaard eetlijstje heeft gevist. Halvarine op brood snap ik wel, naast dat je dan beter vetoplosbare vitamines op kan nemen schijnt het ook beter te werken voor je vertering.

@ Roosh: dat lijkt me best pittig, zelf bezig zijn met afvallen en dan een vriend ernaast die alles eet. Knap dat je niet met alles mee eet!

@ Femme: geniet van je vakantie en de rust!

Ik moet nu even stoppen met eten/snacken. Werk loopt niet lekker, vandaag een extra stressvolle dag en dan ben ik geneigd om alles op te eten wat ik tegen kom.
miscommunicatie, 200 gram couscous
@SilverShadow, ik dacht al

@dingie, niet leuk voor je, stres is nooit leuk, maar werk is zo'n groot onderdeel van je week, het zou fijn zijn als dat soepel loopt. Sterkte ermee. Ik hoop voor je dat het snel weer beter gaat.

Ik ben alwéér over mijn punten gegaan. Het valt mij op dat het steeds grote puntaantallen in de middag zijn; kibbeling, broodje kroket met wat friet, chocoladekoekjes. Daar moet ik iets voor verzinnen. Iets lekkers, vullends en niet teveel punten. En iets wat de drang om te eten wegneemt.

Want ik kan bv nog zo'n grote bak salade leeg eten, dan nog wil ik iets slecht erachteraan.

Ik ga er van het weekend eens voor zitten om een uitgebreid weekschema te maken, incl. bewegen/sporten. Echt met een tijdsplanning. En evt. ga ik de takenlijst in mijn mobiel erbij gebruiken wat mij een seintje geeft dat ik iets mag eten en/ of drinken, of dat ik moet gaan bewegen.

Of is dat te overdreven? Ik zou anders niet weten hoe ik een goed ritme en gezond eetpatroon moet gaan ontwikkelen.

Hebben jullie misschien tips?
Hey meiden,

Even kort berichtje, maarehhhh.... Gister echt MEGA over mijn dagpunten gegaan; 50 punten weggegeten... Lunch met 2 pistoletjes, 3 gangen diner met borrelen en hapjes.... Dus vandaag even letten. Ben ook nog eens niet fit. Heb een hele dikke keel en pijnlijk getverderrie 😩😩😩😩😩😩😩
Goed bezig ladies!

Bij mij gaat het er langzaam weer af. Doel is het weekend nu ook volhouden en sterk blijven. Vaak doe ik mijn inzet van door de week in het weekend weer teniet. Daar moet ik een ommezwaai maken.

@Suus1976: Shit meid! Maar: dit kan gebeuren. Wat ik positief vindt, is dat je het wel hebt bijgehouden. Dit maakt voor jezelf heel inzichtelijk hoeveel punten zo'n uitspatting kost. Overigens denk ik, als je zo goed bezig bent als jij, dat af en toe zo'n uitspatting geen drama is. Ik hoor ook wel eens dat een extra calorie inname ervoor kan zorgen dat je daarna weer extra hard daalt, alsof de boel weer even wakker wordt geschud. Probeer het weer op te pakken! Ik hoop dat je je snel fitter voelt, maak lekker soep voor jezelf en fruitsalade enzo

@Roosh: Wat mij heel erg helpt, is van te voren mijn eet dag plannen. Ik houd dan wel altijd ruimte voor iets onverwachts, maar het geeft heel veel rust als ik al vooruit hebt geplanned. Ik hoef dan ook niet met mezelf in discussie over lunch, avondeten, etc. want het staat gewoon vast. Klaar. Maakt het voor jezelf voor makkelijker! En natuurlijk moet kibbeling of een kroket af en toe kunnen (doe ik zelf ook!), maar het is natuurlijk niet echt gezond voedsel. Je wordt door WW eigenlijk "gedwongen" om gezonde keuzes te maken, anders kan je niet binnen je punten blijven. Ik eet zelf rond een uur of vier altijd nog een dubbele volkorenboterham (2 stuks dus) met mager beleg, zoals kipfilet. Of je kan een bak kwark eten. Vult goed, kan je nog even vooruit en is niet zoveel punten.

@Dingie: Vervelend he, als je die snack drang hebt. Ik vind dat ook heel lastig. En een zak wortels bevredigd dan niet. Hoop dat de bui weer over is!
Ja dat weekend, dat blijft lastig voor iedereen volgens mij :(.

Hoeveel is eigenlijk normaal om per week ongeveer af te vallen?

Gisteren heb ik een handje (25gr) chips gehad. Ik ging daarmee 3 punten over m`n dagpunten, maar m`n vriend zat met de zak op schoot en dan vind ik het toch wel heel moeilijk. Wel goed van mezelf dat ik het bij een handje heb gehouden en niet meer heb opgegeten. Even voor de smaak was het lekker, maar ik hoef dan ook niet zo door te vreten. Al was het wel moeilijk om dat niet te doen. Discipline.
_melon: In principe is langzaam afvallen beter. Rond 0,5 kg per week wordt aangehouden bij WW, anderen zeggen dat 1 kg per maand (dus 0,25 per week) meer houdbaar is. Maar echt meer dan 0,5 per week is niet nodig. Wel zie je vaak dat men in het begin wat sneller afvalt. Dit is ook maagvulling (er zit simpelweg minder eten in je maag) en vocht, schijnt.

God, enorm zin in Burger King nu. Maar ga volkorenbrood met rookvlees eten.
Ja, ik meende al dat ergens gelezen te hebben. Ik hoop maandag in totaal 1,8 kilo afgevallen te zijn, dat is dan 0,6 per week geweest. Tot nu toe gaat het met 0,6 per week, dus dat is wel netjes dan. Ben zo blij dat WW tot nu toe voor me werkt. Joepie!

Volkorenbrood met rookvlees is heerlijk. Ik doe er ook wel eens een dun laagje roomkaas (light) onder, hmmm.
Lekker he? En over die chips en discipline: ik vind het knap van je. Afvallen heeft alles met discipline te maken en ik heb wel eens gelezen dat je discipline kan zien als een spier, die je kan trainen en sterker maakt. Daarom wordt het ook gemakkelijker naarmate je het vaker doet, in dit geval matigen met chips.

Wat bij mij ook helpt, is the bigger picture voorhouden: ik wil graag slanker zijn, dat is belangrijker dan nu chips of burger king. En dat tegen jezelf herhalen. En afleiden helpt ook
Hoi meiden!

Nou, hier even gister ook een dipje gehad. Nog steeds veel keelpijn, niet fit, wel aan het werk... Na mIjn 50 punten van donderdag wilde ik gidpster heel toed opletten. S avonds voelde ik me nog beroerder en zieliger, en heb toen 4 maisboterhammen met kaas/worst/pundakaas/hagelslag gegeten. Wel de punten bijgehouden, en nu sijn mijn weekpunten bijna op. Alleen vandaag nog en korgen begint weer een nieuwe week. Vannacht redelijk geslapen, nu nog steeds dikke keel, maar wel net toch 30 day shred gedaan. Nu met veel water en 2 kiwi's en thee met honing ontbijten, dadelijk beetje heet douchen en verder een rustig dagje gepland. Misschien vanmiddag een dutje om fitter te worden.

Moet ook nog ongesteld worden vandaag of morgen, dus ben benieuwd wat de weegschaal morgen zegt. Ik heb geen goed gevoel....

Sorry voor egopost, later reageer ik op de rest.
En sorry voor de typfouten 😳😳😳
@Supersoulfighter, wat een goed idee, discipline linken aan een spier en dat het beide getraind kan worden. En ook dat van the bigger picture vind ik een goede, alleen heb ik daar nog wat moeite mee

@suus1976, beterschap, en echt knap dat je toch 30 days shred hebt gedaan. Wat een doorzettingsvermogen! En af en toe een egopost moet mogen hoor, lekker even van je af schrijven.
quote:dingie schreef op 03 september 2015 @ 16:57:

[...]

Haha, dat was precies mijn eerste gedachte!

Maar vreemd verhaal met die diëtiste, want het klinkt een beetje alsof ze ergens uit een la een standaard eetlijstje heeft gevist. Halvarine op brood snap ik wel, naast dat je dan beter vetoplosbare vitamines op kan nemen schijnt het ook beter te werken voor je vertering

Knap dat je dat weet Dingie, dit is nieuw voor mij..Wie weet wat vriend en ik nog gaan leren van deze diëtist

Is het jou gelukt om ondanks (werk)stress je aan de punten te houden afgelopen dagen?

@roosh: zo te horen ben je heel bewust bezig een nieuw eet- en beweegpatroon te ontwikkelen. Dat is een vd moeilijkste dingen om te doen, want je moet gewoontes doorbreken en het is een hele verandering. Mijn tip is om dit stapje voor stapje aan te pakken. Bijv beginnen met 3 keer per week sporten of dagelijks bewegen. Of een slechte gewoonte per week aan te pakken én te vervangen voor een gezonde (zoals altijd om 4 uur iets lekkers eten, nu altijd om 4 uur een kop thee drinken of een kom kwark). Als je in een keer je hele levensstijl aanpast, is dat een grotere opgave dan in haalbare stappen. Maar je moet vooral natuurlijk doen waar jij je goed bij voelt. Zo'n weekschema bijv werkt voor mij super. Het geeft me structuur en overzicht. Hopelijk heb je wat aan de tips en ook die van anderen die gegeven zijn.

@suus: klinkt alsof wij hetzelfde te pakken hebben gehad, ik kwakkel ook nog steeds wat en heb echt een onwijs pijnlijke keel. Beterschap! Als je je weer beter voelt, lukt het je vast ook beter om je aan de punten te houden, denk je zelf ook niet? Afgelopen dagen draai je niet terug, maar nu gaat het erom hoe je de komende dagen aanpakt. Zet 'm op en lekker hier blijven posten! Ook petje af dat je gesport hebt maar pas wel op dat je daardoor niet juist langer ziek wordt, jezelf dus ook een beetje in bescherming nemen.

@supersoul: zet 'm op dit weekend he, heb je plannen dit weekend die je eetritme in de war kunnen schoppen? Sowieso weet je dat jij de regie hebt en altijd een keuze wat je eet. En inderdaad bedenken waarvoor je het doet, zou zonde zijn om in het weekend je goede doordeweekse ritme teniet te doen.

Verder lees ik veel herkenning bij jou, als je anderen tips geeft. Dan denk ik: oh ja zo pak ik dat ook aan haha, leuk om te lezen!

Die spieren trainen heb ik ook gehoord op deze manier: je hebt een weerstand spier en een toegeef spier. Elke keer als je nee zegt tegen over-eten en ja zegt tegen een gezond lichaam, dan train je je weerstand spier. Wanneer je ja zegt tegen teveel eten en denkt: ach voor een keer kan geen kwaad, train je je toegeef spier. Ook al bestaan die spieren niet echt, feit is wel dat wanneer jij vaker nee zegt, het ook makkelijker wordt om nee te zeggen, waardoor je je ritme makkelijker volhoudt. Voor mij werkt het ook echt op die manier.

@melon: knap dat je het bij 1 handje chips gehouden hebt, inderdaad discipline is dan wel het toverwoord.

Ik heb gisteren nieuwe kleren geshopt, omdat de broeken van m'n kont zakken. De weegschaal staat weliswaar 'nog maar' op -10 kg, maar ik ben van maat 44 naar 40 (!) gegaan

Daarnaast is xl mij te groot geworden qua shirtjes en zit ik nu tussen m en l.

Toen ik thuis kwam en het liet zien aan m'n vriend zei hij ook dat ik er nu slanker uitzag omdat ik kleding aanhad in de goede maat, haha, wel leuk om te horen!

Dus zet 'm op allemaal dit weekend, op naar nog veel meer minnetjes
@Jufmevrouw, zeker heb ik wat aan de tips die jullie geven. Ik weeg wel wat dingen tegen elkaar af. Idd om te kijken wat het beste bij mij past. Maar bv dat weekschema daar ben ik nog mee bezig. Ik ben hier en daar wat aan het puzzelen met de puntenverdeling en WWrecepten aan het zoeken die mij lekker lijken. Ik eet al jaren veel dezelfde dingen (gemakzucht), ik wil verandering. Alleen ik ben een moeilijke eter; bijna geen vis (alleen soms vissticks), bijna geen vlees (voornamelijk kip en soms wat gehakt), geen feta e.d. (alleen kaas van koeienmelk). Maar ik lust wel veel groenten en fruit. Alleen dat at ik te weinig. Maar met bovenstaande ingrediënten kun je natuurlijk veel gerechten maken. En dat ben ik aan het uitzoeken.

Een weekschema, idd omdat dan de dingen vaststaan en ik niet hoef te discuseren in mijn hoofd

En het bewegen plan ik ook in, maar dat wordt een uitdaging. Ik probeer 30 day shred te gaan doen. Vanavond begin ik er mee.

En wat fijn voor jou, zoveel kledingmaten gezakt

@melon, idd knap 1 handje chips! Dat kan ik nog niet hoor. Wel heb ik chips gevonden dat maar 1 punt per 100 gr. En die 100 gr is best een schaaltje vol. Hele luchtige paprika dingetjes. Net even om die drang te stillen. Dus ik houd het voorlopig maar bij deze soort. Aan overheerlijke cheese onion begin ik maar niet
As we speak type, ben ik aan het genieten van mijn eigengemaakt soep in de Soupmaker van Philips. En oh oh oh wat is ie lekker! Afgelopen maandag bij de cursus de bon gekregen voor de aanbieding en meteen van de week besteld. Gisteren kon ik hem ophalen en nu als lunch een flinke kom verse tomatensoep (NUL punten!) met een paar crackers. Ik ben helemaal blij met de aankoop en zag dat er ook een Facebookgroep is van de Soupmaker waar mensen recepten delen. Ga ik me maar eens aanmelden.

Gisteren in de winkel een heel leuk rokje gekocht en vanochtend gepast. Ben toch maar weer terug gegaan om een maatje kleiner te nemen. Die zit nu misschien net iets te strak maar dan heb ik er veeeeeeeeeeel langer plezier van. Hallo maat 46
Nu ik jullie zo hoor over kleinere maten kleding zie schrijven realiseer ik mij nu pas echt dat dit ook hoort bij afvallen. Ik dacht tot nu toe ook alleen maar aan het cijfertje op de weegschaal. Hoe lekker zal het zijn als ik mij prettig voel in de jurkjes in mijn kast die ik al zeker een jaar niet heb gedragen...en spijkerbroeken waar niks overheen ploept...

@Supersoulfighter, ik ga even de soupmaker googlen. Ik ben namelijk een echte soepklant.
@Roosh: dat experimenteren en uitzoeken wat bij jou past, is heel goed. Dan sta je er ook 100% achter en kun je er dus voor 100% voor gaan. Je vindt vast een weekplanning die bij jou past, binnen jouw punten. Hoe is de shred gegaan vanavond? Wees voorbereid op wat spierpijn Goed dat je beseft dat afvallen veel meer is dan een getal op de weegschaal. Ik bedenk me ook altijd hoe fijn ik me voel in nieuwe kleding, maar ook in een bikini of hoe veel makkelijker het sporten zal gaan met vele kilo's minder.

@Silvershadow: oh soep is zo lekker, ik ben gek op alle soorten soep. Leuk dat je een soupmaker hebt! Ik maak vaak 0 punten soep, vol vitaminetjes.

En wat geweldig om te horen van je rokje, jij gaat echt als een speer
Goedemorgen!

Roosh; ja idd, daarom ook belangrijk dat je niet alleen naar de cijfertjes kijkt, maar ook naar de cm, en dat alles wat beter in proportie wordt. Hoe is de 30day shred gegaan?

Silvershadow; dat doe ik nou eigenlijk nooit; soep maken. Ik houd niet zo van tomatensoep, wat is je ultieme recept van andere 0-punten soep die je ook zonder zo'n soepmaker kunt maken?

Juf mevrouw; wat heb je allemaal voor kleding geshopt? Vertelvertel!

Soulfighter: hoe is je weekend? Volkorenbrood met rookvlees; lekker, ook nog met gekookt eitje erop mmmmmmmm....

Melon; handje chips, goed hoor! RESPECT!

Nou, hier nu even tussen de oren een dipje; oke, ik ben ook net as-we-speak ongesteld geworden, maar toch; ga ik vanochtend op de weegschaal staan; halve kilo zwaarder 😱😱😱😱😱😱😱😱! Kmt dat nou door het 50-punten etentje en de 4 maisboterhammen eergister? Ik heb nog 20 activiteitspunten over en ook nog 7 weekpunten..... Ik baal echt als een stekker....

Maar.....ik dacht vanochtend, ik ga gewoon doorzetten, niet teveel focussen op de weegschaal (vertel ik net tegen je Roosh 😁) en weer gewoon er tegenaan. Ik ben nogniet helemaal fit, keelpijnminder, nu hoesten en snotterig. Maar toch net 5km hard gelopen, en het ging op zichgoed. Helemaal vol gehouden in aardig tempo voor mijn doen. Ik zit nu aan een bak magere yoghurt met banaan, groene thee, gewone thee met honing en water.... IK GEEF NIET OP 😊😊😊😊😊😊!

Hoest met jullie?
@Jufmevrouw en suus1976, nou, ik ben niet ver gekomen. Ik had al spierpijn van uit een raam hangen om de ramen te lappen (1 hoog) en die oefeningen deden echt zeer aan mijn onderrug. Dus ik ben snel afgehaakt. Erg he. Maar vandaag weer een nieuwe poging. Ik zal en moet dat gaan doen die 30 dagen!

@suus1976, de Chinese 0 punten soep van de WW is lekker.

http://www.weightwatchers ... px?tabnum=1&art_id=121207
Of bv. 2liter bouillon maken van water en groentebouillonblokjes.

4 rode paprika's in stukjes snijden, 2 bakjes gesnipperde ui (ik haat uien snijden) in de wok met 1 koffielepel olijfolie. Beetgaar wokken. Blikje tomatenblokjes pikant (of naturel, met kruiden...wat je lekker vind), of zelf verse tomaten gebruiken (te lui voor). Deze bij de paprika en, even meesudderen. Dan deze mix een beetje pureren. Ik houd nog wat stukjes. Dan bij de bouillon doen. Lekker wat 4 seizoenen zwarte peper erin en wat paprikapoeder, evt. wat knoflook. Half uurtje zachtjes pruttelen en je hebt een heerlijk soepje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven