Geschrokken na heel dronken bui van vriend

07-09-2015 14:27 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn vriend (we zijn nu 7 maanden samen) gaan wel eens uit en meestal gaat dat erg gezellig. Hij kan echter niet echt maat houden aan de drank en gaat er snel over. Hij heeft dan ook echt gaten de dag erop. Da's nu al een keer of 2 gebeurd. Ik heb hem dan altijd mooi naar huis geholpen en er is nooit iets voorgevallen.

Nu vrijdag is het echter wel wat uit de hand gelopen. Hij heeft bijna gevochten, kon hem nog net tegenhouden. En daarna heeft hij zijn frustraties losgelaten op mij. Weliswaar verbaal maar toch... ik heb dat in mijn vorige relatie nooit meegemaakt.

Hij is zelf nog kwaad met zijn auto naar huis gereden eenmaal bij mij thuis aangekomen (we waren met de fiets op pad). Ik heb wel ergens geroepen dat ik dit gedrag onaanvaardbaar vind en dat het voor mijn part gedaan was. Ja ben ook maar een mens en ik word niet graag uitgescholden.

Zaterdagmiddag krijg ik een berichtje "is het gedaan? want ik weet van niets meer, heb allemaal gaten, weet niet wat er gebeurd is". Van zijn broer en schoonzus heb ik gehoord dat hij erg geschrokken was. Dat hij echt niet wist wat hij nu moest doen.

Enfin om een lang verhaal kort te maken. We hebben erover gepraat, heb hem gezegd dat ik eens wat dronken zijn niet erg vind maar zodanig dat je gaten hebt en dan nog met de wagen wegrijden, dat is er voor mij echt over.

Hij heeft zich geëxcuseerd en was er echt niet goed van maar ergens heb ik wel een knauw gekregen. Hij bleef ook maar zeggen dat het door de drank kwam en dat hij dat niet meer weet. Ik vind dat nogal zwak excuus, drink dan een beetje minder.

Hij belooft nu wel in de toekomst dit te voorkomen maar eerst zien en dan geloven. Ik ben ook wel iemand die iemand een tweede kans gun, een fout is pas echt een fout als je er niet uit leert zeg ik altijd maar... ondertussen heb ik zo wel iets van "help!".

Dus dames en heren (ook altijd hun mening te horen), maken jullie dit ook wel eens mee? Hoe gaan jullie hiermee om? Negeren jullie gewoon de scheldpartij met het gedacht "hij weet dat toch niet meer". Of integendeel? Ben ik aan het overdrijven of heb ik groot gelijk?
Iemand die dronken auto rijdt is voor een absolute no-go. Wat mij betreft bewijst deze kerel dus maar mooi aan de volgende dat hij wel maat kan houden.
Life is too short to waste time matching socks
Nooit meegemaakt. Ik blijf ver uit de buurt van probleemdrinkers. Jouw vriend voldoet prima aan de definitie in mijn ogen.
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
Ik zou er klaar mee zijn. Lamtak met z'n alcohol.
Nee, dit maken wij niet 'wel eens mee'. Wat denk je zelf? Ik heb heftige dingen meegemaakt met mijn man. Maar dat was na meer dan 20 jaar samen zijn en met hard werken zijn we daar uit gekomen. Als dit soort dingen was gebeurd als wat jij nu vertelt, was ik destijds meteen mee gekapt. Wat een mafklapper!
Ik zou hem nog een kans geven, als hij inziet wat een lul hij is als hij te dronken is, en dit niet meer voor gaat komen dus, dan zou ik hem nog een kans geven. Alcohol doet rare dingen met je hersens.
Ik vind niet dat je overdrijft. Nu heb ik geen ervaring met dronken partners, wel met dronken mensen in het algemeen. Ik heb nog nooit iemand meegemaakt die ineens mr Hyde werd als hij/zij in het dagelijkse leven een dr Jyckell is. M.a.w. mensen die gewoon fysiek zijn ingesteld worden een graadje erger qua kleven en aanhankelijkheidsbetuigingen, mensen die al een beetje lang leve de lol zijn werden nog 'gekker'. En mensen met een kort lontje of opgekropt gedoe werden gewoon eng. Om die laatste groep ben ik altijd met een grote boog heen gelopen. Sowieso vind ik mensen die dusdanig drinken (meer zuipen als je het mij vraagt) dat ze stukken van de film kwijtraken niet echt prettig gezelschap.
Ik drink niet zo heel veel meer, gaan ook bijna niet meer uit.

Als er dan een feessie is dan kan ik behoorlijk los gaan met de drank en eerlijk is eerlijk heb ook wel eens gaten in mijn geheugen.

Naar het schijnt gedraag ik me dan nog steeds netjes.

De dag dat ik zoiets zou flikken bij mijn partner wat jouw vriend heeft gedaan zal ook de laatste dag zijn dat ik zoveel zou drinken.
Dumpen. Wat een kerel zeg..wanneer is de volgende keer? En welke schade richt hij dan aan?

Ik zou het wel weten...
Hmmm.. ik ben in het verleden ook stukken avond kwijt geraakt, maar ik was wel gezellig gezelschap, is mij verteld. Maar.. ik deed nooit dingen, die ik in nuchtere toestand niet zou doen. Ik zou dan ook nooit met m'n zatte kop in een auto gestapt zijn, ik ben nooit wakker geworden naast iemand, en gedacht "wie is dit en hoe kom ik hier??"

Sterker nog.. ik bleef altijd mezelf, zei men.

Zoveel drinken, schelden en met een auto wegrijden.. misschien nog 1 kans, maar daarna écht niet meer. En bij die kans hoort dan ook: niet meer zoveel drinken, want hij blijft kennelijk ook 'lekker zichzelf' alleen is die zelf niet zo aardig, kennelijk.
Later is nu
Sommige mensen worden grappig als ze gedronken hebben anderen aggressief... Het is niet omdat u vriend agressief reageert op drank dat hij daarom een slecht persoon is. Als hij niet meer dronken wordt is het probleem opgelost? Toch?
Persoonlijk vind ik mensen die zoveel drinken dat ze blackouts krijgen en agressief worden bijzonder onaantrekkelijk, dus ik zou hem de zak geven. Dronken rijden is al helemaal een reden om de relatie definitief te beeindigen.

Maar of jij dat wil doen moet je natuurlijk zelf weten.
Je hebt erover gepraat en hij heeft spijt betuigd.. Ik zou hem nog een kans geven (heb je eigenlijk toch al gedaan?) maar bij een volgende situatie zou ik er dan ook wel echt klaar mee zijn. Laat hem maar bewijzen dat het eenmalig was en als dat onmogelijk blijkt heb je hem iig een kans gegeven.. Daarna WEL bij je standpunt blijven!
Voel jij je nog ontspannen eigenlijk, als je met hem uitgaat?

Het zou mijn relatie niet zijn, zeg. Game over. Zeker na pas zeven maanden.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Eens met bovenstaande: meestal versterkt alcohol wat er al in zit. Dus vrolijke mensen worden vrolijker, kleffe stelletjes worden nog kleffer, agressieve figuren worden agressiever. In die zin is een vriend die je uitscheldt geen goed teken.

En los daarvan vind ik autorijden met alcohol op een absolute no-go. Daar is nooit een excuus voor. "Het kwam door de alcohol" is een kutsmoes, tenzij je die alcohol met het mes op de keel gedwongen bent op te drinken. Als je jezelf niet in de hand hebt als je drinkt, dan moet je niet drinken.

Voor mij zou het over zijn. Niet vanwege het schelden, maar vanwege het autorijden. Daar zou ik nooit overheen komen.

En 'nog een kans' heeft hij al gehad, want dit is minstens de 3e keer.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alleen al dat dronken autorijden

Meen je toch niet serieus hoop ik.
Dumpen.

Dronken in de auto zitten. En dan de dag erna alleen maar een is het gedaan? Want ik heb gaten in mijn geheugen en heb geen idee wat ik heb gedaan en gezegd, betekend dat hij het komend weekend en de weekenden erna gewoon weer kan gaan doen, en dat hij zich weer kan verschuilen achter: ik kan het me niet meer herinneren.

Dat is toch niet normaal? Maak het uit, doe jezelf een plezier.
Ik zou er echt verschrikkelijk op afknappen. Sowieso op iemand die geen maat kan houden en dan helemaal als er dergelijk gedrag bij komt. Daarbij zou ik de politie bellen als hij in de auto stapt met zijn dronken kop.

Ik zou er klaar mee zijn.
quote:Doreia schreef op 07 september 2015 @ 14:49:

Dumpen.

Dronken in de auto zitten. En dan de dag erna alleen maar een is het gedaan? Want ik heb gaten in mijn geheugen en heb geen idee wat ik heb gedaan en gezegd, betekend dat hij het komend weekend en de weekenden erna gewoon weer kan gaan doen, en dat hij zich weer kan verschuilen achter: ik kan het me niet meer herinneren.

Dat is toch niet normaal? Maak het uit, doe jezelf een plezier.Maar TO kan ook zeggen "het is nog niet gedaan, maar ik stel nu wel een ultimatum, nogmaals gaten in je geheugen na een avond stappen en het is wel gedaan" Kan ze gelijk zien of hij haar (en zichzelf!) de moeite waard vindt om te minderen met drinken.
Later is nu
Als hij dronken gaat rijden moet je de politie bellen. Als hij iemand doodrijdt ben jij anders mede verantwoordelijk vind ik.
Hier zou het - zeker als het meerdere keren voorvalt - toch echt een no go worden.

Je geregeld zo klem zuipen dat je gaten in je geheugen hebt ... en dan nog in een auto kruipen ...

Hij had wel iemand kunnen doodrijden! En het waarschijnlijk dan zelf nog niet eens doorhebben.
Agressie naar anderen, jou uitschelden, dingen vergeten door het zuipen en als klap op de vuurpijl met zijn dronken harses anderen in gevaar brengen door te gaan rijden? Sorry hoor, maar wil jij een relatie met zo'n kansloze droeftoeter? Rennen, TO, hard en ver.
Geen woorden maar daden. En kennelijk gebeurt dit vaker, dus waarom zou een belofte tot verbetering helpen? Laat hem eerst maar eens een half jaar verwantwoord drinken, dan zou ik er pas eens over denken hem terug te nemen.

Dat hij de alcohol zo de schuld geeft zegt al genoeg over hoeveel verantwoordelijkheid hij neemt. Hij heeft het toch zelf gedronken? Nou dan.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:Dreamer schreef op 07 september 2015 @ 14:52:

[...]

Maar TO kan ook zeggen "het is nog niet gedaan, maar ik stel nu wel een ultimatum, nogmaals gaten in je geheugen na een avond stappen en het is wel gedaan" Kan ze gelijk zien of hij haar (en zichzelf!) de moeite waard vindt om te minderen met drinken.

En de mensen om hem heen. Dronken autorijden, echt. Hij had een boel levens kunnen verwoesten en het enige wat hij vraagt is of het gedaan is met zijn relatie.

Nee, mensen die met meer dan 2 glazen drank (want dat mag wettelijk) achter het stuur gaan zitten wil ik niet om mij heen.
Life is too short to waste time matching socks
Hij was zo dronken dat hij er niks meer van weet, maar wel in de auto gestapt? En wat als hij een ongeluk had veroorzaakt? Als hij gewond was geraakt of erger nog een ander?

Dronken zijn en een keer een slechte dronk hebben zou ik kunnen vergeven, dronken achter het stuur gaan zitten niet.

En als je iemand dronken achter het stuur ziet stappen moet je de politie bellen. Hoe had jij je gevoeld als hij iemand had aangereden en jij dat had kunnen voorkomen? Dan ben je ook schuldig vind ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven