Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kerstvrouw schreef op 07 september 2015 @ 14:50:

Alles beter dan 25 en hoger :-D En inderdaad, koude nachten zijn veel beter, het is ook veel aangenamer in huis dus ik zweet stukken minder, zalig!+ de zon komt al later op en de zon gaat al vroeger onder dat is ook al posetief! En binnen 16 dagen begint de herfst Dan zijn we toch echt van het seizoen zomer verlost
Gister toch maar even de kachel aangezet. Hele huis is er van opgeknapt. Ik trouwens ook, want ik stond mijn handen te warmen bij de oven.

En om ook even iets bij te dragen aan de 'startdatum van de herfst'-discussie: ik heb altijd geleerd dat de herfst begint op 21 september. Van wie? Nou, van Bassie & Adriaan!
Net opgezocht op verschillende sites: De astronomische herfst begint op 23 september 2015 om 10.20 uur.

De herfst begint op 21 september. Zo leren we dat allemaal op school. Toch is daar een nuance op aan te brengen, want feitelijk begint de herfst bijna elk jaar op een andere tijd. In 2014 bijvoorbeeld begon het seizoen van de vallende bladeren in de nacht van 22 op 23 september, om 04:29 uur precies. Op 23 september dus, in plaats van op 21 September

In 2015 begint de herfst ook op 23 september, maar dan om 10.20 uur. Maar soit het maakt niet uit
Waarom beginnen alle seizoenen behalve de herfst dan op de 21ste?
quote:Kerstvrouw schreef op 08 september 2015 @ 10:50:

Waarom beginnen alle seizoenen behalve de herfst dan op de 21ste?

De lente is dit jaar begonnen op 20 maart en de winter dit jaar begint op 22 december dus niet alle seizoenen beginnen altijd netjes op de 21ste.

Ik heb een site die mischien interessant is als je interesse hebt in weer,klimaat,planeet

hier een stukje over de seizoenen http://www.frankdeboosere.be/vragen/vraag84.php
Foei toch allemaal! Jullie durven Bassie en Adriaan tegen te spreken ?

Je ziet de zomer zich gewoon terugtrekken. Landen om ons heen hebben nu ook fatsoenlijke temperaturen, zelfs Munchen (waar het weken achtereen 35+ Celcius is geweest) laat vandaag een 17 Graden noteren. Zuid Frankrijk staat nog op zo rond de 25 graden, maar daar is het ook lange tijd dik boven de 30 graden geweest. Moskou zit al op 13 graden na ook lang zo rond de 27 graden te hebben gezeten. De zomer wordt richting Australie getransporteerd en wij komen in een vriendelijker weertype. Vanaf morgen komt het zonnetje weer tevoorschijn en bij temperaturen rond 20 graden is het goed toeven. Vanaf het weekeinde gaan we weer richting herfst met regen en temperaturen rond 17 graden.

Ik weet niet hoe het bij jullie is maar ieder jaar rond deze tijd kom ik weer meer buiten, ga ik weer meer lopen, fietsen en komt er een ander mens uit mijn lichaam gekropen. Het zit erop, dames en heren. Het heeft deze keer lang geduurd (begin Maart tot Eind Augustus), maar nu kunnen we toch met recht zeggen dat we weer een vreselijke zomer hebben overleefd. Toch ?
Op weeronline staat dat het over 2 weken weer 24 graden wordt. Maar ja is pas over 2 weken. Hopelijk verandert dat nog op een positieve manier. Hier is het lekker bewolkt en aangenaam fris in huis, zit lekker onder de deken naar een herhaling van Robs grote Tuinverbouwing te kijken.

Wat jij zegt heb ik ook, Jeremy, ik ga ook veel liever naar buiten als het kouder is, dan ben ik veel actiever! Dan ga ik graag wandelen en fietsen en zo.

De zomer heeft inderdaad lang genoeg geduurd, daarom hoop ik ook dat die voorspelling van 24 graden niet uit gaat komen...
Wat is het hier rustig zeg, voor onze begrippen!

Ja, de tijd komt er weer aan, dat er niet meer zo overdreven wordt gedaan en de gezellige herfst/kerstsfeer weer eraan komt. Dat je een jas aanmoet als je met de trein naar je werk gaat zonder het nog echt koud te hebben, dat het om 8 uur al zowat donker is, en nog veel meer. Voor mijn gevoel gaat de tijd veel sneller dan toen het continu 21+ was (voor Friesche begrippen vind ik dat net zo akelig warm als 25+).
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Ik heb die weerkaarten (op een andere site) ook gezien kerstvrouw nog erger zelfs dan 24 gr die op weeronline staat daar is zelfs sprake voor een bepaalde dag 27/28 graden (deze temperatuur is al verdwenen na de laatste update van 18u dus je ziet hoe snel het veranderd) Maar het weerbeeld voor volgende week is al zeer onzeker hoe kunnen ze dan weer voor binnen 14 dagen voorspellen? Dus ik hecht er nog geen belang aan!
Na het weekend komen we geleidelijk onder invloed van een depressie te staan. De wind draait naar het zuidwesten en voert wolken en regen aan.
quote:kimmeke1983 schreef op 08 september 2015 @ 17:24:

Ik heb die weerkaarten (op een andere site) ook gezien kerstvrouw nog erger zelfs dan 24 gr die op weeronline staat daar is zelfs sprake voor een bepaalde dag 27/28 graden (deze temperatuur is al verdwenen na de laatste update van 18u dus je ziet hoe snel het veranderd) Maar het weerbeeld voor volgende week is al zeer onzeker hoe kunnen ze dan weer voor binnen 14 dagen voorspellen? Dus ik hecht er nog geen belang aan!Laat die 27/28 graden maar zitten, die hebben we al vaak zat gehad onderhand.
Ik heb tijdens de warme dagen de voordeur open gezet, een plank ervoor in de plaats gezet met een gat erin. Door dat gat ging de slurf van mijn airco om warme en benauwde lucht af te voeren als de airco aanstaat.

Deze warme dagen zijn voorlopig voorbij, misschien ook definitief (tot aan de zomer van 2016 natuurlijk). De airco heb ik weggereden, de plank weg en de deur weer dicht. Overdag is het 19 graden (als de verwarming uit is) en 's nachts 18.

De maximumtemperaturen zullen schommelen tussen 19 en 22 graden. 's Nachts tussen 9 en 12 graden.
World of Warcraft: Legion
Het is, voor mij, de komende dagen nu erg mooi weer. Jammer dat ik t grootste gedeelte ervan niet in het zonnetje kan zitten ivm werk.. ik moet nog even wennen aan die overgang naar vroeg donker hoor..
Het is niet te geloven, maar voor het eerst in maanden zat er weer een mug op onze slaapkamer! Het ongedierte zoemde langs mijn oor en toen we gingen zoeken konden we hem natuurlijk nergens meer vinden... heb de deur naar de gang open gezet, citroenspul over alle onbedekte delen van mijn lijf gesmeerd en zo'n blauwe insectenlamp aangemaakt, daarna niet meer gehoord en zover ik weet ben ik ook niet geprikt.

Rot beesten!!!

ik vraag me alleen af, stel, ze zwerven dagen in je slaapkamer, hoe lang leven die daar dan? En als ze toch eitjes leggen, komen er toch weer nieuwe mugjes die dan ook weer gaan steken?
Eitjes leggen ze in stilstaand water. Dat kan bijv. op een schotel onder een potplant zijn. Of in een richel op je balkon of terras waar water in blijft staan. Alleen vrouwtjesmuggen steken.

Ik woon aan een park waar er bewust voor is gekozen om een moerasachtig gebied te creeren. Een paradijs voor muggen.

We hebben ze weg kunnen houden uit de slaapkamer door als we het licht of de tv aandoen de ramen dicht te doen.

In combinatie met een plafondventilator, waardoor ze niet kunnen landen op je lichaam, heb ik dit jaar nauwelijks muggen in huis gehad.
Ik ben deze voormiddag gaan poetsen bij mensen en toen ik daarbinnen kwam stond de verwarming aan en het was al 27 graden binnen en toen begon nog eens de zon volle bak binnen te schijnen dus dan kan je al raden dat de temperatuur nog eens de hoogte inging! en nee het zijn geen oudere of zieke mensen (alleen dan zou ik er begrip voor kunnen hebben) Ja en ik ben zo iemand die dan niet durft te vragen als ze verwarming uit mag
Jezus, hebben die mensen het nooit warm?
Bij 25+ hoor je nooit iemand over kou zeuren

Ik doe zelf nooit de verwarming aan, ik krijg er heel veel geld voor terug, maar ik vind 15 graden nog geen temperatuur om de verwarming aan ge doen. Dat noem ik eerder onder de 10 graden, en ik denk dat dat deze maand nog niet gebeurt als er geen extremen voordoen in lage temperaturen. Ik kan zelf ook heel slecht tegen die akelige warmte in huis. Boven de 20 graden binnen vind ik echt benauwd, geen wonder dat ik 21+ buiten warm vind.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Tja ik vind 21 graden,de zon een heel licht windje zoals vandaag nog aangenaam maar blijkbaar vinden vele mensen dat ijskoud! de winter jassen, laarzen en sjaals waren weer veel in het straatbeeld!
Nu al?
Hoi allemaal mag ik ook gezellig mee kleppen? Ik kom echt helemaal tot leven zodra ik de blaadjes zie verkleuren verheug mij nu al op de wandelingen in de natuur met regen en wind.
quote:Kerstvrouw schreef op 09 september 2015 @ 19:51:

Nu al?Dat was mijn reactie ook hoor! Maar blijk wel ja
Single1985, daar kan ik ook niet meer op wachten! Dat het maar snel afkoelt en koud blijft!

Kimmeke, volgens mij hebben veel mensen tegenwoordig geen huid meer. XD
Ik heb ook bewust mijn 3 weken vakantie pas rond oktober geplaatst heerlijk om met dat weer op pad te zijn.
quote:Kerstvrouw schreef op 09 september 2015 @ 20:11:

Single1985, daar kan ik ook niet meer op wachten! Dat het maar snel afkoelt en koud blijft!

Kimmeke, volgens mij hebben veel mensen tegenwoordig geen huid meer. XD

Ze zullen ons ook wel mietjes vinden als we klagen over hitte

Welkom aan Single1985

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven