Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Ik heb ooit wel eens lopen klagen over de hitte had ik beter niet kunnen doen Wow als of ik van een andere planeet kwam. Sindsdien hou ik mij koest over mijn voorliefde voor de herfst en de winter.
Wauw! Ik leer nog eens wat over de seizoenen! Ik hield ook altijd Bassie&Adriaan aan. Sterker nog; als ik wil weten hoeveel dagen of weken er in een jaar zitten zing ik even het liedje voor mezelf
quote:single1985 schreef op 09 september 2015 @ 20:31:

Ik heb ooit wel eens lopen klagen over de hitte had ik beter niet kunnen doen Wow als of ik van een andere planeet kwam. Sindsdien hou ik mij koest over mijn voorliefde voor de herfst en de winter.

Erg is dat he, en ik maar denken dat smaken verschillen...

Met kleuren is dat normaal

Met voeding is dat normaal

Met inrichting van een huis is dat normaal

Met voorkeur voor winkels is dat normaal

Met kleding is dat normaal

Met van wat voor dieren je houdt is dat normaal

Met boeken is dat normaal

Met hobby's is dat normaal

etc

......

Maar waarom met weertype niet?

Alle reacties Link kopieren
Gelukkig dat er vandaag nog wind waait anders was het serieus warm geweest
quote:Kerstvrouw schreef op 10 september 2015 @ 14:15:

[...]

Erg is dat he, en ik maar denken dat smaken verschillen...

Met kleuren is dat normaal

Met voeding is dat normaal

Met inrichting van een huis is dat normaal

Met voorkeur voor winkels is dat normaal

Met kleding is dat normaal

Met van wat voor dieren je houdt is dat normaal

Met boeken is dat normaal

Met hobby's is dat normaal

etc

......

Maar waarom met weertype niet?

Dat snap ik dus ook niet

Krijg ook wel eens z`n sarcastische opmerking naar mijn hoofd geslingerd dat als het regent ik wel erg happy zal zijn en als ik dat dan bevestig door een foto te sturen van mijzelf in de regen is ook weer niet goed.
Dom. En dan ook opmerkingen als: ga dan in Siberië wonen als je het hier te warm vindt.

Dat zij maar naar de Sahara gaan allemaal. Wordt het hier een stuk rustiger. XD
Ja zeer herkenbaar snap gewoon niet dat je blijkbaar niet happy mag zijn als het regent, stormt of ander lekker guur weer.
quote:kimmeke1983 schreef op 09 september 2015 @ 16:06:

Ik ben deze voormiddag gaan poetsen bij mensen en toen ik daarbinnen kwam stond de verwarming aan en het was al 27 graden binnen en toen begon nog eens de zon volle bak binnen te schijnen dus dan kan je al raden dat de temperatuur nog eens de hoogte inging! en nee het zijn geen oudere of zieke mensen (alleen dan zou ik er begrip voor kunnen hebben) Ja en ik ben zo iemand die dan niet durft te vragen als ze verwarming uit mag Zo ken ik er ook nog een stelletje - maar als je nu al met 27 Graden in huis mot gaan zitten dan vraag ik me af wat die mensen gaan doen als het per ongeluk ECHT koud gaat worden. Die kunnen eerdaags nergens meer tegen.
quote:Kerstvrouw schreef op 10 september 2015 @ 15:56:

Dom. En dan ook opmerkingen als: ga dan in Siberië wonen als je het hier te warm vindt.

Dat zij maar naar de Sahara gaan allemaal. Wordt het hier een stuk rustiger. XDHoe vaak ik die Siberie opmerkingen aan heb moeten horen deze zomer ? Niet meer op 2 handen te tellen. Men vindt het klaarblijkelijk irritant als mensen er openlijk voor uitkomen niet van de zomer te houden. Welnu, voor deze mensen heb ik goed nieuws en slecht nieuws. Het goede nieuws is dat de zomer zeker terug gaat komen. Het slechte nieuws is dat dat nog zeker 9 maanden gaat duren.
Wat een heerlijk mooi "bijna herfst"weer heerlijk genoten van een ochtendwandeling .
Ik moet de Telegraaf toch een compliment maken - zij weten de zomerliefhebber toch maar weer een hart onder de riem te steken. Voor de rest is het natuurlijk een flutkrant die ons de laatste 6 maanden bestookte met zomer-propaganda waar men in China de vuilnisbakken van buiten ging zetten. Nu komen ze met een artikel om toch maar de zomerfetisjisten een beetje te doen lachen door hun tranen heen.

Televaag geeft tips voor zomerfetisjisten
Ja, jullie lezen het, zomerliefhebbers, koffers pakken!
quote:single1985 schreef op 10 september 2015 @ 16:05:

Ja zeer herkenbaar snap gewoon niet dat je blijkbaar niet happy mag zijn als het regent, stormt of ander lekker guur weer.

Al van je kindertijd zeggen of leren ze je dat regen, wind , kou en sneeuw (kortom herfst en winter dus) slecht weer is en dat heb ik nooit begrepen waarom ze dat steeds herhaalde het heeft dan ook niet gewerkt bij mij!

En nog steeds doen mensen dit! In Augustus heb ik nog zo een gesprek gehoord tussen moeder en dochter (ik schat ze een jaar of 8/9)

de dochter: Ik haat deze hitte, het is veel te warm, stomme zon. Ik wil de herfst of winter en de moeder reageerde daarop: Stop eens met zeuren, Je moet genieten van dit heerlijke weer, je moet blij zijn dat het warm is en dat de zon schijnt want binnenkort is het gedaan dan is het weer slecht weer, die vreselijk kou, wind , regen bah bah bah en de dochter antwoorde terug: en toch wil ik de herfst en de winter
Wat een heerlijk weer de laatste dagen! Net warm genoeg om in T-shirt en korte broek buiten te zitten, zonnetje erbij, en 's nachts koelt het dusdanig af dat een deken toch echt geen overbodige luxe meer is En die herfstige mist des morgens: prachtig!
Lady Voldemort, die herfstige mist heb ik nog niet zo vaak mogen bewonderen, hoop dat ik hem nog regelmatig te zien krijg!

Kimmeke, wat erg dat het al zo ver moet gaan in deze wereld. Dat het verplicht is om te genieten van de hitte. Hoop niet dat de overheid hier straks een wet van gaat maken. Zo gek zijn ze vast wel.
Eens met Lady-Voldemort, wat een heerlijk zomerweer

Al bijna twee weken geen plaknachten meer gehad, ik bloei weer helemaal op!

Ik vind het zelf nogal onbeschoft dat ze je uitlachen, uitschelden, voor gek verklaren enz. als je zegt dat je van de herfst en winter houdt. Ten eerste verschillen smaken en heeft iedereen recht om (een) lievelingsseizoen(en) te hebben en ten tweede is het asociaal. Daar maak je toch geen vrienden mee? Ik hoop dat er een tijd komt dat mensen in plaats van bovenstaande dingen zich eens interesseren in de afwijkende lievelingsseizoenen van mensen zoals ons. Er is veel over te vertellen En dat geldt ook voor lente en zomer, maar dat is mensen zowat aangeleerd om daar van te houden..
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Ik heb gisterenavond lopen snoeien in de tuin,2 groene containers vol,het was heerlijk weer en mijn tuin ligt op het Noorden.

Net even gekeken,binnen is het 20 graden met de verwarming uit,heeeeeeeeeeerlijk.

Ik heb mijn winterjas nog niet aan hoor,mijn slippers heb ik wel opgeborgen

Met deze temperatuur heb ik zin in een grote opruim en herfstschoonmaak,net als anderen voorjaarsschoonmaak nog hebben
nu.nl: Nederland geniet van laatste zomerdag.

Vanaf volgende week regen, wind, vallende blaadjes en kou! Ik heb niemand in mijn omgeving die mij niet gelijk voor gek verklaard als ik zeg dat ik dit geweldig vind, dus ik doe het hier
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
De laatste zomerdag daar ben ik nog niet van overtuigd er zijn nog verschillende weerberichten/kaarten die wijzen dat de kans groot is dat vanaf woensdag terug temperturen enkele graden boven de 20 graden komen en sommige zelfs 25 graden dus niet te snel roepen dat de zomer gedaan is. Gewoon afwachten! De kaarten zijn wispelturig!
20 graden vind ik heerlijk hoor,hier ook nog 20 graden binnentemperatuur en buiten kun je hier nog zonder jas.Ik tenminste wel

Van een hete zomer naar een koude herfst moet wel geleidelijk aan,ik heb pas mijn slippers opgeborgen,eerst mijn sneakers aan voor de winterlaarzen
Van mij mag de koude herfst als een bom op ons daken terechtkomen. En kimmeke1983 - de zomer is toch echt gedaan. Zoals het spreekwoord zegt, één zwaluw (oftewel 1 dag een hoge temperatuur) maakt nog geen zomer
Komt mooi uit want eind volgende week begint mijn zomervakantie heerlijk kom maar op met die regen heb mijn tentje al klaar staan voor vertrek
Helemaal eens met Jeremy, niks geleidelijk aan hoor De winterperiode is altijd al kort genoeg, dus laten we er in godsnaam een keer snel mee beginnen!

Dat het nog steeds zo warm is vind ik nog niet eens het ergste, maar de hoeveelheid zon zorgt echt voor een slecht humeur. Ik weet nog dat we in april zeiden dat we misschien wel een koele zomer zouden krijgen omdat we al een bak warmte en zon achter de rug hadden.. Niet wetende dat het daarna tot september woenstijnachtig zou blijven. 3 Dagen in juli en 4 dagen in augustus waren goed uit te houden, maar nu vind ik het zo langzaamaan wel weer tijd voor onze seizoenen

Vorig jaar was december de eerste maand waarin het niet meer boven de 20 graden kwam (en dan gaan we in een paar weken alweer richting de ellendige lente). Hopelijk dit jaar in ieder geval wél een echte winter, al is het maar even!

De nachten zijn nu al wel een stuk beter, daar ben ik al heel blij mee. Zeker dit weekend nog wel 16/17 graden op z'n koudst (dat zou het eigenlijk eerder overdag moeten zijn nu..), maar dat is al beter dan die 20+ de afgelopen maanden. En morgenavond is er hier eindelijk regen voorspeld, dus daar kijk ik ook lekker naar uit Alle beetjes helpen.

Sterkte allemaal nog even met (hopelijk dus) de laatste zomerdagen!!!!!
Oh en Single, ik ga duimen voor je voor een heerlijk knusse vakantie!
quote:sebastiaan1234 schreef op 11 september 2015 @ 07:46:

Eens met Lady-Voldemort, wat een heerlijk zomerweer

Al bijna twee weken geen plaknachten meer gehad, ik bloei weer helemaal op!

Ik vind het zelf nogal onbeschoft dat ze je uitlachen, uitschelden, voor gek verklaren enz. als je zegt dat je van de herfst en winter houdt. Ten eerste verschillen smaken en heeft iedereen recht om (een) lievelingsseizoen(en) te hebben en ten tweede is het asociaal. Daar maak je toch geen vrienden mee? Ik hoop dat er een tijd komt dat mensen in plaats van bovenstaande dingen zich eens interesseren in de afwijkende lievelingsseizoenen van mensen zoals ons. Er is veel over te vertellen En dat geldt ook voor lente en zomer, maar dat is mensen zowat aangeleerd om daar van te houden..Die tijd komt vast wel... als het klimaat zo door blijft gaan en het niets anders meer doet dan opwarmen, wordt iedereen die hitte wel een keer zat en dan zal de kou opeens met open armen ontvangen worden. Wie weet zien ze dan hoe mooi en aangenaam de herfst en de winter kunnen zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven