sparringspartner gezocht

08-09-2015 19:05 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goede avond allemaal,

Ik ben op zoek naar een bepaalde persoon die kan fungeren als een soort sparringspartner.

Iemand die onafhankelijk en professioneel is, ben niet op zoek naar een psycholoog, hebben jullie een idee in welke hoek ik moet gaan kijken?

Even kort mijn verhaal:

Ik werk in de zaak van mijn ouders en heb alleen een mbo niveau 4 afgerond. Ik ben namelijk nog jong (22 jaar).

Maar ik heb het idee dat ik zoveel meer aankan en heb nog zoveel ambities dat ik soms met mezelf in de knoop zit. En ik zoek een persoon die met mij kan sparren hierover. Ik heb heel erg baat aan wijze adviezen en iemand die me tot nadenken zet. Maar ik weet gewoon niet of zoiets bestaat?

Groetjes
een loopbaancoach bedoel je?
volg je verstand, gebruik je gevoel
Nee dat eigenlijk niet, ik zoek iemand die heel diep op alles in gaat. Weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden.. haha

Maar een soort persoonlijke mentor die me helpt en ondersteunt maar die me ook aan het denken zet. Iemand waar ik tegenop kan kijken omdat diegene al iets heeft gepresteerd in het leven. Ja soort van persoonlijke mentor, maar dat bestaat denk ik niet
Als je met je beurs zwaait komt er heus wel iemand sparren.

Maar kan je niet gewoon een beroepskeuzetest doen?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Een professionele coach of mentor kan jou verder helpen. Zij kunnen je begeleiden in je werk en met jouw ambities, zonder dat dit meteen tot nieuwe keuzes in jouw loopbaan hoeft te komen. Je zoekt dus geen loopbaancoach maar een carrièrecoach. Dit is bijvoorbeeld een vrij bekende club die zoiets aanbiedt: http://www.sn.nl/coaching/
Een beroepskeuzetest heeft geen zin, want ik weet wat ik wil.

Weet alleen niet hoe ik het moet gaan indelen met de zaak en opleiding .. want die opleiding heb je alleen maar in voltijd variant. En voor deeltijd moet ik persé in het werkveld werken. En wil de zaak echt niet opgeven.. dus daar zit ik zo over na te denken. Maar dat heeft misschien te maken met keuzes...
Eh.. Vroegah keken wij gewoon tegen leraren, ouders, bazen ed op. En beroemdheden, sommige dan. Wat een gekke vraag. Heeft het soms, is maar een idee hoor, dat je liever niet in therapie wilt omdat dat je loopbaan later zou kunnen beschadigen? Herkenbaar! Mijn advies: ambitieuze mensen doen er goed aan erg goed voor zichzelf te zorgen, anders komt er niet veel terecht van die ambities. En je hebt altijd het medisch beroepsgeheim. Dus ik zou als ik jou was wel een goeie therapeut zoeken.

Op internet kun je vast een gratis coach vinden, of eentje die je betaalt, maar dat mag iedere Jan met de pet op doen he, hoef je geen diploma's voor te hebben. En dat kan je beschadigen, een slechte therapeut. Dus neem geen genoegen met een beunhaas alsjeblieft en ja, die zijn er. Niks mis mee, als je het mij vraagt, om aan jezelf te werken via therapie. Zou jij bij een baas willen werken die vindt van wel dan? Sterkte!
quote:Jeweethetniet schreef op 08 september 2015 @ 19:20:

Een professionele coach of mentor kan jou verder helpen. Zij kunnen je begeleiden in je werk en met jouw ambities, zonder dat dit meteen tot nieuwe keuzes in jouw loopbaan hoeft te komen. Je zoekt dus geen loopbaancoach maar een carrièrecoach. Dit is bijvoorbeeld een vrij bekende club die zoiets aanbiedt: http://www.sn.nl/coaching/Thanx! Precies, dit is echt wat ik zocht! Kwam alleen niet op het woord terecht haha. Zal is kijken op de aangegeven link, top!
Ik werk in de zaak van mijn ouders en heb alleen een mbo niveau 4 afgerond

Leuk om te lezen voor degenen die of MBO-4 hebben of lager.

Ook al denk je meer te kunnen hoef je nog niet zo neerbuigend te doen over een MBO-4.
quote:Kwallenbal schreef op 08 september 2015 @ 19:41:

Ook al denk je meer te kunnen hoef je nog niet zo neerbuigend te doen over een MBO-4.Complexje much?
Nee hoor, niet nodig alleen word ik een beetje flauw dat iemand die een MBO doet zich minderwaardig zou moeten voelen. Nergens voor nodig. Als we allemaal WO zouden doen hebben we een groot probleem en dat wordt vaak vergeten.
quote:Kwallenbal schreef op 08 september 2015 @ 19:41:

Ook al denk je meer te kunnen hoef je nog niet zo neerbuigend te doen over een MBO-4.De enige die een waardeoordeel over die opleiding geeft, dat ben je zelf. TO zegt alleen maar dat het op dit moment haar enige opleiding is.
quote:Chiefseattle schreef op 08 september 2015 @ 19:25:

Eh.. Vroegah keken wij gewoon tegen leraren, ouders, bazen ed op. En beroemdheden, sommige dan. Wat een gekke vraag. Heeft het soms, is maar een idee hoor, dat je liever niet in therapie wilt omdat dat je loopbaan later zou kunnen beschadigen? Herkenbaar! Mijn advies: ambitieuze mensen doen er goed aan erg goed voor zichzelf te zorgen, anders komt er niet veel terecht van die ambities. En je hebt altijd het medisch beroepsgeheim. Dus ik zou als ik jou was wel een goeie therapeut zoeken.

Op internet kun je vast een gratis coach vinden, of eentje die je betaalt, maar dat mag iedere Jan met de pet op doen he, hoef je geen diploma's voor te hebben. En dat kan je beschadigen, een slechte therapeut. Dus neem geen genoegen met een beunhaas alsjeblieft en ja, die zijn er. Niks mis mee, als je het mij vraagt, om aan jezelf te werken via therapie. Zou jij bij een baas willen werken die vindt van wel dan? Sterkte!TO is niet geestelijk ziek, maar ze is zoekende naar hoe ze haar carrière heel praktisch een boost kan geven. Jouw post slaat daarmee dus helemaal nergens op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven