Lijf & Lijn alle pijlers

Weight Watchers: we gaan ervoor!

04-08-2015 13:33 2810 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een gloednieuw Weight Watchers topic!

Hier kunnen we recepten en tips uitwisselen, elkaar motiveren om naar een gezond gewicht toe te werken en gewoon kletsen over van alles en nog wat.

De tabel passen we zelf aan met een algemene gebruikersnaam en wachtwoord.

Wil je ook in tabel? Geef het in dit topic aan, schrijf gezellig mee en je krijgt via je privé bericht het wachtwoord toegestuurd.

Succes weer allemaal!!

Naam Lengte Startgewicht Streefgewicht Huidig gewicht Totaal af Deze week SilverShadow1.72130,78096,9-33,8-1,1 Samarkand1.6392,76875,0-17,7-0,4 Myque1.7695,67782,0-13,6-1,4 Kattija1.74116,385110,7 -5,7 -0,3 Dorii1.72143,574124,9 -18,0 +0,6 ilja771.6583,16578,4-4,7+2,0 Pretzel661.63 79 65 70,8 -8,2 - 0,8 Konijnhangoor1.76 132,8 90 126,0 -6,8- 1,4 Menx1.68 100 70 92,9 -7,1 -1,4 Proud_Mama1.68 64,5 58 64,5 0 0 Rue1.6182,55881,5-1,0-1,0 Smurfin881.71123,56299,6-23,9 -0,8 Skinnylinny1.78957592.5-2,5 Vul hier je laatste resultaat in SkinnySnoopy19691.691117591.619.40.7Lalala-1.6071,258-6063,9- 7,3- 0.9
Oh wat klinkt het lekker die soepjes. Ik ben helemaal niet zo`n soep-fan, maar als ik dit zo lees klinkt het toch wel goed. Zelfs met tomaten waar ik niet gek op ben haha.

Suus, heel veel vrouwen houden vocht vast voor de menstruatie, denk dat je daar last van hebt gehad. 1x zo ruim over je punten heeft echt geen definitieve invloed. Het kan wel zijn dat je even tijdelijk wat zwaarder bent, je hebt immers qua eten (in gewicht) ook veel meer binnen gekregen. Ik verwacht dat het zo weer 'weg' is hoor. Kop op!

Ik heb m`n weeg, olé olé. -0,8 ten opzichte van vorige week en -2,0 in totaal. Me happy!
Hallo dames!

Een tijdje geleden heb ik hier ook geschreven maar door alle hectiek van de vakantie en werk ben ik gestopt met het schrijven maar ook met WW. Hierdoor zit ik weer bijna op mijn oude gewicht :(

Nu weer een nieuwe poging.. En ik wil er weer vol voor gaan!!! Ik weeg 76 en ik wil terug naar 68 kg. Dat is voor mij te overzien.

Ik heb twee vragen waar jullie me misschien mee kunnen helpen?

Wat eten jullie qua vlees dat mager is en weinig punten heeft? Zelf kom ik dan uit op een tartaartje.. Een beetje afwisseling zou fijn zijn haha ;)

Daarnaast vroeg ik me af wat jullie als snelle tussendoor nemen? Vroeger nam ik weleens een liga of een andere reep. Naar zoiets ben ik ook opzoek maar dan met minder punten. Andere tips voor een snelle gezonde tussendoortje zijn ook welkom
He ladies, lekker veel geschreven, leuk! Hier het weekend beeetje uit de bocht gevlogen, maar valt op zich nog wel mee, gezien het feit dat het lekker mij om de oren vloog! Nu weer lekker tellen en sporten, ga over een tijdje op vakantie, dus da's wel extra motivatie!!
Welkom terug Queen-D!

Rundersaucijs, tartaartje, gehakt van mager rundvlees, kip, kalkoen. Allemaal prima en mager. Ik neem vaak een stuk fruit of een cup a soup of opkikker als tussendoortje.

@melon: joehoeeeeeeeeee
Sorry enorme egopost!

en nog eens . Wat ben ik weer ontzettend slecht bezig geweest! Elke dag zwaar over mijn punten heen. Gisteren bv stokbrood met brie en kruidenkaas en bacon. Dit was ontbijt en lunch. Uur gewandeld, bij thuiskomst dropjes gegeten.

Avondeten kip in spek, sperziebonen en krieltjes. Dit viel verkeerd, moest overgeven. Daarna chocolade met caramel en chips.

Vandaag best goed gegaan totdat ik met een hongergevoel de supermarkt inloop en tegen een donutaanbieding aanloop. WEL 3 DONUTS NAAR BINNEN GEPROPT IN DE AUTO!!! HOE HAAL IK HET IN MIJN HOOFD!!! Sorry voor het geschreeuw. Ik kon niet stoppen met eten. En nog 8 dropjes bij thuiskomst. Nu ben ik kotsmisselijk. Gek hè

En ik was gisteren verder met mijn weekplanning bezig en werd gewoon zwaar gestrest. Als ik zie dat een speklap al 21 punten is. En dat eet ik graag bij de bloemkool, en niet 1, nee 2, dan ben ik al door mijn dagpunten heen als ik met mijn ogen knipper. Ik had echt even de moed verloren.

Maar goed, niet te lang in blijven hangen. Mezelf weer uit die gemoedstoestand trekken en proberen weer op de goede weg te komen.

Herkent iemand zich in die gigantische vreetzin wat echt een vreetbui wordt?

@_melon, goed bezig

@Queen-D, welkom. Veel succes!
@Supersoulfighter, als ik vragen mag; hoeveel punten ga jij dan uit de bocht t.o.v. je dagpunten?
Roosh: he getsie, das shit zeg! Ik snap dat je je nu echt niet fijn voelt. Lukt het je om er een streep onder te zetten en verder te gaan? Wat gebeurt er met je op dat moment dat je dan besluit die donuts te kopen? Is je wil op korte termijn sterker dan de lange termijn van gezonder, slanker, sterker etc? Zou je bv 1 a 2 x per week na het eten boodschappen kunnen doen?

Queen D: wij eten veel vis, bv zalmfilet, pangasius of zo. Ook wel eens een vistick ofzo. En verder veel kip en kalkoenen idd mager gehakt of magere hamburgers en dan zelf effe watpeterselie en knoflook etc eroverheen gooien. Tussendoor een rijstewafel met appelstroop of wat groenten en fruit.

Hier nog steeds niet helemaal fit, en nu kind ook ziek. Hopelijk is ze morgen beter, want ik moet eigenlijk wel werken ivm belangrijke afspraak. Ik heb wel diegene al geinformeerd dat het misschien uitgesteld kan worden. Dus we zien wel hoe ze zich morgen voelt.

Ik heb vandaag goed opgelet;

O; groentesmootie van komkommer, bleekselderij, munt en appel

T; 2 rijstewafels met appelstroop

L; salade van sla, tomaat, augurk, uitje, klein blikje tonijn op water en klein blikje kikkererwten, peper en appelazijn

T; mineola en appel en kiwi

D; nasi met kippenvlees en veel groenten, beetje kroepoek

T: magere yoghurt met wat druiven
@ suus1976: hopelijk voel je je inmiddels weer helemaal 100. Moeilijk kan het op sommige dagen zijn he? Wel knap dat je toch hebt gesport!

@ jufmevrouw: slim van dat idee van die spier! Dat moet ik eigenlijk vaker toe gaan passen, dan wordt het hopelijk weer makkelijker om gezond te blijven eten. Helaas is mijn toegeef spier altijd veel sneller getraind dan mijn weerstand spier.

En super fijn dat je in twee maten kleiner past, dat moet toch wel de ultieme beloning zijn!

@ silvershadow: lekker, soep! Wat houdt zo'n soepmaker in eigenlijk? Ik maak regelmatig soep, maar gewoon in een pan. Meestal wel met punten (ik fruit altijd een uitje in wat olie en gebruik vaak peulvruchten), maar dan heb je nog steeds voor weinig punten een lekkere maaltijd.

En wat fijn dat jij ook een maat kleiner kon kopen!

@ melon: gefeliciteerd met je -0,8!

@ Queen-D: qua vlees heb ik geen tips omdat ik vegetarisch eet (vaak ook minder punten ;) ). Als tussendoortje eet ik vaak gewoon fruit of groente. Kwark of yoghurt ook regelmatig en soms een gekookt ei.

@ roosh: wat naar dat het zo moeilijk is gegaan! Nu weer een nieuwe week, dus nieuwe kansen! Ik herken het heel goed, meestal helpt mijn vriend me dan door te vertellen dat ik het echt niet wil (ook al zeg ik van wel). Dan ben ik wel gefrustreerd, maar achteraf blij.

Hier ben ik ook behoorlijk uit de bocht gevlogen. Teveel koekjes en chocola... Eigenlijk moet ik het niet doen, want ik weet van mezelf dat ik het maar heel moeilijk bij 1 kan houden. Morgen weegdag, dus dan zullen we zien wat de schade is.

En in het kader van wel lief voor mezelf blijven: ik ben wel goed bezig geweest met sporten. Ondanks tegenzin ben ik toch gegaan en raak ik ook steeds gemotiveerder omdat ik dingen steeds beter kan. Een jaar geleden kon ik me net twee keer opdrukken als ik op mijn knieën leunde, inmiddels kan ik het al een keer of 15 op de 'echte' manier.
@suus1976, ik denk dat het er aan ligt dat ik zooooo lang slecht gegeten heb en ook vaak dingen als donuts, waar ik dan helemaal happy van werd. Ik was moe, had trek en proefde de donuts daarstraks bij wijze van spreken al. Het was gewoon een flinke terugslag. Ik MOET gewoon hele lekkere, vullende recepten/snackjes zien te ontdekken die ik geheel eigen moet maken. Zodat ik niet meer taal naar dingen als donuts.

Ik kan er wel een streep onder zetten. Ik begin weer met frisse moed.

(Hopelijk ook nog als ik donderdag op de weegschaal sta )
@dingie, mijn vriend helpt niet, die eet net zo veel, al niet meer.

Knap dat je lekker op dreef bent met sporten.
Mijn vriend houdt gelukkig wel redelijk rekening met mij wat dat betreft, hij is zelf ook niet zo'n snoepkont. Alleen af en toe een zak chips die hij dan niet met mij wil delen. Het helpt wel, hoewel hij het ook prima vind als ik wel van alles eet want hij houdt niet van dun.

Nahh, ik baal nogal. Wil mijn ontbijt alvast invoeren (ik eet vaak havermout), is het ineens ontzettend in punten omhoog gegaan! Nu kost mijn ontbijt ineens 3 punten meer...
Ja dat had ik laatst ook met brood! Was ineens ook 3 punten meer dan normaal. Herberekening van voedingsmiddelen doen ze eens in de zoveel tijd en het brood was eigenlijk te licht (in België hebben ze wel van die lichte plakjes maar hier niet).

@dingie: de soupmaker is een waterkoker met een mixer erin... hahaha. Zo noem ik hem maar, alle losse ingrediënten erin, aanzetten en 20 minuten later heb je heerlijke tomatensoep. Je hoeft niet te roeren, je kunt ondertussen je teennagels lakken of de was ophangen, ik hou van makkelijk .

Ik ben weer een halve kilo kwijt! Zal het overzicht nog aanpassen.

Ach Roosh wat balen, morgen jezelf weer bij elkaar rapen en stug doorgaan

Oh ja en vis is ook lekker en niet zoveel punten. Een gefrituurde lekkerbek is 7 punten, ik smijt met lekkerbekjes altijd in de oven dus ik ga ervan uit dat het iets minder punten is maar voor de vorm hou ik die 7 wel braaf aan.
Dingie, na aanleiding van jouw post even gekeken. Maar volgens mij is havermout nog steeds hetzelfde. 1 pt voor 10g. Alleen rekent de app voor vijf eetlepels voor in totaal 30 gr ineens 7 punten? Daar klopt iets niet want als je de eenheid op gram zet, is het weer 1 pt per 10 gram. Ik voer altijd alles in gram en milliliter in dat vind ik duidelijker dan de vaste eenheden waar de app mee rekent.

Misschien kom ik toch maar meeschrijven. Helemaal nu ik een post van appeltje waar ik 5 (oh my god zo lang geleden) jaar geleden mee schreef langs zag komen. Lees je nog mee? Wat een gave dingen heb jij meegemaakt!

Vijf jaar geleden schreef ik hier dus. 11 kg afgevallen, daarna zwanger en nog een keer zwanger. Zwangerschapskilos vielen mee, daarna veel stress en emotieeten. Twee jaar geleden al eens een poging gedaan weightwatchers weer op te pakken (volgens mij schreef jufmevrouw er toen ook ), toen was het niet de juiste tijd ik werd eerst ziek en was daarna de de draad kwijt. Nu is de knop hopelijk wel weer om. De meeste stressfactoren zijn weg, kinderen worden ouder. Tijd om weer iets voor mijzelf te doen.
Sinds gisteren ben ik ook begonnen met WW.

Nadat ik geconfronteerd werd met een paar onflatteuze foto's van mezelf en het feit dat ik op vakantie niet meer in mijn bikini paste is nu eindelijk de knop om.

Ik schaam me dat ik langzaam aan steeds meer uit ben gaan dijen en niet op tijd aan de bel heb getrokken.

Jullie zijn al een tijdje aan het schrijven, is er bezwaar tegen als ik ook af en toe kom buurten?

Morele steun kan ik wel goed gebruiken en ik durf mijn omgeving niet te vertellen dat ik aan het WW en ben ( is dat een woord eigenlijk?).
Adem in en.....adem uit. Herhaal indien nodig
Hoi dames!

Ik kom alleen even zwaaien Lees nog wel mee, maar ff beginners drukte ivm opstarten nieuwe dingen (werk, studie, huis kopen, etc.).

Afvallen gaat als een speer, hardlopen ook (steeds makkelijker wordt dat, want: steeds minder kilo's!).

@Es1450: ja ik herken jouw nick ook nog, leuk en goed dat je er weer bent

Later vast weer meer.
Welkom nufffniet! Ik had er in het begin ook moeite mee, vond het een hele drempel om naar de eerste weeg avond te gaan en toen bleek het gewicht ook nog belachelijk zwaar te zijn, vond ik best moeilijk. Maar je hebt de eerste stap gezet, goed bezig en ook al schrijf je niet actief mee, hopelijk vind je hier wat motivatie en inspiratie

Haaaaai JM!
Haaaaaaii Silvershadow

Jij gaat ook elke week lekker he, fijn!!
En vandaag mijn 10.000 stappen gehaald, whoohoo! Ben vanochtend even op de fiets naar een vriendin gegaan, die schrok zo dat ze bijna aan het zuurstof moest
Wauw, 10000 stappen,

Als ik dat zou doen, zou ik eerder zelf behoefte hebben aan zuurstof
@nufffniet, welkom. Veel succes! Leuk dat je komt meeschrijven.

@Jufmevrouw, veel succes met wat je allemaal moet doen. Kom gauw weer schrijven

@Silvershadow, wat knap, 10.000 stappen.
Ik durf niet naar een WW bijeenkomst

Ben daarom gestart met WW online, zijn die bijeenkomsten erg nuttig?

Ik heb trouwens nog een vraag over de weegschaal, ik heb een analoge schaal, niet echt nauwkeurig,

maar als ik meer op mijn linkerbeen leun ben ik lichter!

Wat voor weegschaal gebruiken jullie?
Nu ff niet; welkom! Ik heb geen idee van die avonden, ben er nooit geweest. Ik doe alleen online. Hoeveel weeg je en hoeveel wil je kwijt? Wat zijn je valkuilen?

Juf mevrouw; goed!!! Kom je snel weer schrijven? En spannend, een huis kopen!msucces met alles!

Silvershadow: hoeveel km is dat ongeveer? 10.000 stappen? 7-8 km ofzo? Goed gedaan hoor!

Hier gaat het redelijk. Door de verkoudheid afgelopen 2 dagen niet echt gesport (hardlopen, crosstrainer of 30 dayshred) en qua punten gaat het aardig, maar de avond-snaai-valkuil duikt toch weleens op. Dat WIL IK NIET!!!!!'
quote:nufffniet schreef op 08 september 2015 @ 19:36:

Jullie zijn al een tijdje aan het schrijven, is er bezwaar tegen als ik ook af en toe kom buurten?

Morele steun kan ik wel goed gebruiken en ik durf mijn omgeving niet te vertellen dat ik aan het WW en ben ( is dat een woord eigenlijk?).Van harte welkom! De moeilijkste stap is beginnen en die stap heb je genomen, gefeliciteerd! Ik durfde eerst ook niet te vertellen dat ik WW deed Totdat mensen kwamen vragen hoe ik toch zo afgevallen ben! En daardoor zijn wat mensen in mijn omgeving ook lid geworden!
@suus, ik doe ook online, snap alleen niet wat die fit formules zijn, tellen die nog ergens voor mee of is het alleen om je te herinneren aan je dagelijks benodigde hoeveelheid? Dan snap ik die 8 tomaten ook niet?

Ik weeg nu 79 kilo en daar moeten er 10 vanaf, en ik denk dat ze vooral zijn blijven zitten door dat ik graag een wijntje of 2, 3.... lust met blokje kaas en worst enzo.

@ de rest, bedankt voor het welkom!
Volgens mij is dat inderdaad ter herinnering! Ik gebruik die niet echt, omdat water, groenten en fruit voor mij sowieso essentieel zijn om het afvallen vol te houden! Daar grijp ik dus automatisch naar

Wijn en hapjes telt inderdaad enorm aan, WW geeft je daar wel heel duidelijk inzicht in. Dat scheelt echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven