Gezondheid alle pijlers

Pap 3a

21-03-2008 11:38 1453 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal weken geleden een uitstrijkje laten maken bij de huisarts. Ik heb "gewoon" meegedaan aan het bevolkingsonderzoek en ging er zomaar vanuit dat alles wel ok zou zijn. Ik kreeg de uitslag en dat bleek pap 3a te zijn. Twee weken erna nam de huisarts nog een kweekje af wat werd onderzocht in het ziekenhuis. Ook dat bleek pap 3a te zijn. Omdat het te onrustig was, werd ik doorverwezen naar het ziekenhuis. Ik moet nu in April de eerste keer naar een verpleegkundige voor nog een uitstrijkje en een vaginale echo en dan een week erna naar de gynaecoloog voor een baarmoedermond / halsonderzoek. Ik ben er vrij nuchter onder. Blij dat het ontdekt is en ik denk maar, in het ziekenhuis zit ik op de goeie plek. Toch.....ik heb wat info gelezen op internet die me dan aan de andere kant ook weer zorgen geeft. Ik las zelfs dat ik sommige gevallen de baarmoeder verwijderd wordt. Ik ben 31 en heb nog wel een kinderwens. Heeft iemand ervaring op dit gebied? Ik zelf denk, de onderzoeken doen in April en niet teveel paniek...Wie heeft er tips of info? Alvast erg bedankt!
Stardust, Fijn dat het zo goed is gegaan! Lekker dat je ook naar Ibiza gaat Nou er na berichten vind ik niks, die onzekerheid vind ik niks. Misschien dat ik ga bellen of het echt niet 1 of 2 dagen eerder kan. Maar voel me dan zo'n zeikerd. Maar ben ook bang dat het mijn vakantie gaat verpesten. Pfff wat een gedoe ook.

Daarnaast merk ik dat het mij emotioneel veel doet en heb het zo moeilijk met het stoppen met roken. Terwijl het toch wel duidelijk is dat dit gewoon moet stoppen. Een duidelijker teken kan ik niet krijgen.
Misschien wel mosterd, want ik heb alleen deze pagina gelezen, maar even een reactie.

Enige tijd geleden heb ik hier geschreven omdat ik ook pap 3a had, dus dit topic popte ineens op bij inloggen.

Stardust, fijn dat de operatie goed is gegaan. Ik mocht ook na de lis direct weer gaan proberen zwanger te worden. Ik had reeds eerder een lis gehad en een half jaar daarna testte ik weer 3a/hpv positief. Ze kunnen heel wat weghalen voordat een zwangerschap risicovol wordt, dus hou je positiviteit vast en hopelijk is t bij jou nu goed en mag je snel zwanger worden.

Doortje spannend ook nu voor jou! Ik heb geen ervaring tijdens de zwangerschap, maar nadat ik de eerste keer zwanger ben geworden (miskraam met 6 weken) heb ik daarna altijd pap 1 gehad en hpv negatief! En ik heb dat vaker gehoord, dat juist een zwangerschap de kans op zelfstandig genezen vergroot. Ik hoop dat dat bij jou ook t geval is en je binnenkort goede berichten krijgt en een fijne en gezonde zwangerschap mag hebben.

Voor alle anderen: veel succes en hopelijk krijgen jullie binnenkort allemaal een mooi bericht!
Hopen,dank je wel voor je berichtje. Jij dus ook 2x een lis gehad? Wel super dat het nu pap1 is. Ik heb mijn fertiliteitsarts gesproken en in oktober willen we weer voor een nieuwe poging gaan. Ik heb al 12 miskramen gehad dus de kans dat het goed gaat is niet heel groot maar we willen het toch nog een kans geven. Nu met extra medicijnen. Je weet nooit

Lexie, heb je nog gebeld? En lukt het stoppen met roken? Dat je emotioneel bent is logisch. Het is toch schrikken. Maar ze zijn er in principe op tijd bij en dat is belangrijk.
Folllow your dreams, they know the way
Jeetje Stardust wat klink je sterk en positief na zoveel verdriet!

Zelf heb ik 1 miskraam 1 missed abortion en 1 buitenbaarmoederlijke zwangerschap waarbij mijn eileider verwijderd is gehad en dat vond ik zo nu en dan allemaal best pittig! Maar vergeleken bij jou is t niks! Ik hoop echt heel erg voor je dat het nu toch mag lukken! Veel succes!

2x lis idd en als dat niet zou helpen zouden ze een conisatie doen, maar zover is t gelukkig niet gekomen tot nu toe. En in mijn geval zouden ze nog een keer ruimte hebben voor een lis ook, maar dat is natuurlijk per persoon verschillend. Maar zelfs zonder baarmoedermond kun je nog een gezonde zwangerschap voldragen, weliswaar met wat hulpmiddelen, maar t kan. Maar hopelijk komt t bij geen van jullie zo ver en testen jullie allemaal pap 1. Zorg ook voor een goed imuunsysteem. Dus genoeg fruit etc eten en idd niet roken, hoe moeilijk ook. Ik neem nu ook met regelmaat een ayurvedische massage, dat helpt je immuunsysteem ook volgens de boeken en inmiddels geloof ik daar dus stellig in

Veel succes allemaal en sterkte ook, want het blijft hoe dan ook spannend en best emotioneel soms! Toi, toi, toi!
Aan mijn immuunsysteem kan het niet liggen, ben sinds 3 maanden bezig met Weight Watchers, heb nog nooit zoveel groente en fruit bij elkaar gegeten
You go girl!
Stoppen met roken lukt half. Wist niet dat ik zo verslaafd was aan die pokke dingen. Heb gisterenavond eentje gerookt. Voor de rest is het (redelijk) vol te houden. Maar baal dat ik die rot dingen niet gewoon los kan laten. Beter teken om te stoppen kun je toch niet krijgen.

Gisteren een week geleden dat de colposcopie is gedaan en er biopten zijn afgenomen. Ik heb alleen nog steeds afscheiding. Hadden jullie daar ook langer last van?

Ik heb gebeld naar het ziekenhuis, maar uitslag kon niet eerder helaas,omdat ze die dan nog niet hadden. Blugh, nu maar wachten op Ibiza dan maar.
Jammer Lexie! Maar straks komt er ineens een moment dat je echt wilt stoppen en dan lukt het vast! Zet m op!

Jammer dat t niet eerder kan, maar als de uitslag niet leuk is, dan is dat 2 dagen voor vertrek net zo klote als dat je al op Ibiza zit. Misschien nog wel erger, want thuis heb je wellicht minder afleiding. Ik duim iig wel voor je!

Ik had 2 dagen bloed en zeurderig gevoel, dus daar kan ik je niet veel meer over vertellen.
Ja dat is inderdaad ook zo. Dat wachten is zo mind-fucked-up! Ik stress hem gewoon teveel haha. Ben zo bang dat ik dan mijn mobiel te laat hoor ofzo. Stom hè haha.

Alleen dat wondvocht/afscheiding ben ik nu al beu. Zit ook een wazige geur aan en ik haat maandverband haha!
Ja dat snap ik wel. Maar als je een oproep mist dan kun je toch terugbellen naar t ziekenhuis? Ik ben ook altijd nerveus hoor, ook nu nog terwijl ik al 4x pap1 heb getest. Probeer kalm te blijven ;)

Nou idd, zeker met dit weer is maandverband niks. Hopelijk snel over!
Ja, dat is ook zo inderdaad! Ik verlies echter nog paar druppeltjes wondvocht op een dag. Nu is het morgen 2 weken geleden. Zou ik gewoon kunnen gaan zwemmen op Ibiza? Ben een beetje een schijterd. Mocht 2 weken niet zwemmen.
Als je nog wondvocht hebt zou ik niet zwemmen. De wond is dan toch nog open en kan gaan ontsteken dan. Je zou t zhs even kunnen bellen om t te vragen. Wanneer ga je naar Ibiza?
Ik krijg vandaag de uitslag, best wel wat gespannen
Pap1!!!!!!
Woohooooooooooooooooooooooo Fijn Silvershadow!!! Wat een opluchting!
Yes!!!! Super nieuws! Gefeliciteerd!
Vrijdag krijg ik voor de 2e x ee lis. Na de 1e keer was alleen de 1e uitslag pap 1 daarna pap 2 en nu dus pap3a. Hpv positief. En de gyn denkt niet dat mijn lichaam t virus opruimt. Rook niet en leef verder vrij gezond..tenminste niet overdreven ongezond. Ik weet niet hoevaak ze een lis kunnen doen eigenlijk. Groeit t weer aan of is weg weg? Want dan houdt t op een gegeven moment wel op neem ik aan.

Zie er op zich wel een beetje tegenop. Moet alleen, mijn man heeft net een nieuwe baan en heb er geen zin aan om een vriendin of mijn schoonmoeder mee te nemen. Het meest zie ik op tegen de uitslag. Blijf er op 1 of andere manier een raar gevoel over houden.. Heb ook tussentijds bloedverlies en vage buikpijn. Had ik destijds met pap3b niet.
Sorry hoor maar ik vind de "net nieuwe baan" van je man een belachelijk excuus. Het is toch een operatie die je moet ondergaan, daar kan hij toch vrij voor nemen? Heel vervelend om te horen dat je dit alleen moet doen

Kan me voorstellen dat je bang bent voor de uitslag, zeker omdat deze de vorige keer ook slechter werd in plaats van beter. Leg je vragen bij je gynaecoloog neer, die kan je meer duidelijkheid geven.

PS: misschien moet je je profiel even aanpassen, hier staat dat je man bent. En vraag echt aan je man of hij geen vrij kan nemen, je gezondheid is het belangrijkste!
Door m'n ex ben ik wel verandert. Ik denk met t lezen hier nou ja er kan ook wel iemand anders mee ja. Maar is ook best raar dat je man niet mee kan. Maar denk ook niet dst een man doorheeft hoe eng het is voor een vrouw. Mijn ex ging wel mee maar kon noet wachten om snel naar de auto te lopen ivm parkeergeld. Sjonge word

Nog kwaad van. Mijn les is m'n waffel opentrekken met zulke angstige nare situaties. Dus psychedelic als je hem erbij wilt hebben trek je mond open en zeg dat je ddrs bang bent. En er mee zit voornamelijk die uitslag.
Waarschijnlijk kan t vrijdag niet eens doorgaan. Heb bloedverlies (lijkt op menstruatie maar ben t net anderhalf week geleden geweest en t is ook niet constant) ik wacht even af of ik dat donderdag nog heb en anders moet ik t maar verzetten. Mijn man wil wel mee maar ik wil niet dat ie daar voor een hele dag moet snipperen ( werkt verder weg). Ik heb eerder een lis gehad. Valt reuze mee, stond na een kwartier weer buiten. Maar zoals gezegd, moet t misschien wel verzetten....
Silvershadow, top nieuws!!! Super!! Erg fijn zeg!

Psychedelic, Ik vind het persoonlijk wel erg fijn als er iemand mee gaat. Het doet emotioneel vooral erg veel met je. Ik zou even contact opnemen om te kijken of het gaat.

Blugh, nou de uitslag gekregen terwijl ik op Ibiza zat. Het is Cin3, dus meer dan verwacht helaas. Bah, baal zo van mijn lijf. 1 oktober moet ik weer voor een Letz. We gaan er maar weer voor, maar vond het een erge domper helaas.
En is t nog gelukt om te gaan psychedelic?

Lexie wat vervelend! Wat is een Letz?

Kon je nog een beetje genieten dan van je vakntie? :(
He bah Lexie wat een domper! Ik snap dat je er vreselijk van baalt. Gelukkig kun je over 3 weken al terecht maar ik snap dat je er fiks van baalt.

Over het stoppen met roken: ik ben 7,5 jaar geleden gestopt. Had aan mijn moeder een redelijk goed beeld hoe mijn toekomst er uit ging zien en dat was niet best. Ze heeft een paar CVA's gehad en veranderde in een kasplantje in een paar jaar tijd. Met de daarbij behorende problemen; slecht doorbloeding in haar benen, vaatomleiding, dotterent, stent in haar hart, grote teen geamputeerd.

Ik ben gestopt met behulp van Champix, doorzettingsvermogen, heel veel borduren en me voorhouden dat ik op die manier niet oud wil worden. Het was niet makkelijk maar absoluut de moeite waard, zeker nu het ook amper te betalen is.

Sterkte!
Lexie wat een stom nieuws! Balen zeg en dat is nog licht uitgedrukt.

Probeer t nog even naast je neer te leggen zodat je toch nog een aangename vakantie hebt.( makkelijk gezegd, ik weet t) Dikke knuffel!

En sterkte 1 oktober! Denk aan je.
Ja het is klote, maar we gaan er voor. Als ik daarna pap1 heb, ben ik de gelukkigste vrouw op aarde! Het voelt zo mindfucking, juist door deze stress wil je roken, maar het is juist het slechte. Heb een paar keer gezondigd en voel me dan zo stom. Zit echt in een emotionele achtbaan. Maar we gaan er gewoon voor! Als het een ander lukt, lukt het mij ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven