Lego opruimen

maandag 25 augustus 2008 om 17:00
MIjn beide zoons hebben al een aardige legocollectie opgebouwd. Hartstikke leuk, maar al die blokjes veroorzaken ook een hoop rommel. Tot nu zat het allemaal door elkaar in een grote ton, maar dat is niet echt handig als je net dat ene miniblokje nodig hebt.
Ik kan me van vroeger herinneren dat wij hele handige bakken hadden met vakverdeling waarin je de blokjes netjes op kleur of vorm kon sorteren. Nu ben ik naar dat soort bakken op zoek, maar alles wat ik tegenkom is net niet goed (te kleine vakjes, te weing vakken, te duur etc).
Nu kwam ik bij lego.com opruimkastjes tegen, maar weet niet zo goed of ze handig zijn (okay, ze zijn wel speciaal van lego, maar als ik iets niet live in de winkel kan bekijken, twijfel ik altijd. Wie heeft er ervaring met deze kastjes of met een ander opbergsysteem?
Ik kan me van vroeger herinneren dat wij hele handige bakken hadden met vakverdeling waarin je de blokjes netjes op kleur of vorm kon sorteren. Nu ben ik naar dat soort bakken op zoek, maar alles wat ik tegenkom is net niet goed (te kleine vakjes, te weing vakken, te duur etc).
Nu kwam ik bij lego.com opruimkastjes tegen, maar weet niet zo goed of ze handig zijn (okay, ze zijn wel speciaal van lego, maar als ik iets niet live in de winkel kan bekijken, twijfel ik altijd. Wie heeft er ervaring met deze kastjes of met een ander opbergsysteem?

maandag 25 augustus 2008 om 17:10

maandag 25 augustus 2008 om 17:20
maandag 25 augustus 2008 om 17:32
maandag 25 augustus 2008 om 17:35
hier bij ons hebben de kinderen idd ook bakken van de doehetzelf zaak voor de lego en knexx.
het voordeel t.o.v de bak die jij hier laat zien is dat je ze afsluit..
geen stof en vooral als je het omstoot ligt niet alles op de grond.
verder merkte ik dat de kids naar verloop van tijd toch niet alles meer evengoed sorteerde als ik alles gedaan had ( de eerste keer) en ze dus nog steeds naar net dat ENE blokje aan het zoeken waren
het voordeel t.o.v de bak die jij hier laat zien is dat je ze afsluit..
geen stof en vooral als je het omstoot ligt niet alles op de grond.
verder merkte ik dat de kids naar verloop van tijd toch niet alles meer evengoed sorteerde als ik alles gedaan had ( de eerste keer) en ze dus nog steeds naar net dat ENE blokje aan het zoeken waren
maandag 25 augustus 2008 om 17:42
Ik heb mooie oude legobakken op de kop kunnen tikken waar alles op kleur gesorteerd inzit. Werkt prima!
Als ik die niet had kocht ik idd die mooie die je hierboven laat zien, vind ze zo gaaf!
Maar gewone bakken van de bouwmarkt gaat ook prima werken, zo doet een vriendin van mij het namelijk met de lego.
Als ik die niet had kocht ik idd die mooie die je hierboven laat zien, vind ze zo gaaf!
Maar gewone bakken van de bouwmarkt gaat ook prima werken, zo doet een vriendin van mij het namelijk met de lego.

maandag 25 augustus 2008 om 17:47
Ikea heeft een hele serie kasten en kastjes, met uitschuifbare lades van verschillende formaten, met deksel, zonder deksel, in felle kleuren. Als ze een echt serieuze collectie hebben véél handiger dan zo'n minikastje.
Maar goed, ik zeg er bij: onze zoons hebben wel een achterlijk grote hoeveelheid lego.
Maar goed, ik zeg er bij: onze zoons hebben wel een achterlijk grote hoeveelheid lego.
maandag 25 augustus 2008 om 18:42
ik heb gewoon bij Xenos een stapel afsluitbaren voorraaddozen gehaald (die heb je in allerlei maten) en daar zit het per kleur in, ook een bak voor reeds gemaakt kunstwerken èn een voor dingetjes zoals we hier zeggen (wieltjes, popjes, stokjes, enz.) Het werkt goed en we hebben erg veel, dus wie weet voor jou ook?

maandag 25 augustus 2008 om 19:22
quote:Analyse schreef op 25 augustus 2008 @ 17:32:
Wat je ook kan doen en goedkoper is dan het kastje is een grote ronde lap stof nemen, aan de buitenrand van de lap ringen (laten) slaan. Daar een koord doorheen. Als je dan het koord bij elkaar trekt heb je een grote soort van plunjezak waar erg veel lego in past.Nee, want ik schreef juist dat alle lego bij elkaar niet handig is ivm dat ene speciale blokje zoeken.quote:
love2dance schreef op 25 augustus 2008 @ 17:35:
verder merkte ik dat de kids naar verloop van tijd toch niet alles meer evengoed sorteerde als ik alles gedaan had ( de eerste keer) en ze dus nog steeds naar net dat ENE blokje aan het zoeken warenJa, perfect zal het nooit worden.
Wat je ook kan doen en goedkoper is dan het kastje is een grote ronde lap stof nemen, aan de buitenrand van de lap ringen (laten) slaan. Daar een koord doorheen. Als je dan het koord bij elkaar trekt heb je een grote soort van plunjezak waar erg veel lego in past.Nee, want ik schreef juist dat alle lego bij elkaar niet handig is ivm dat ene speciale blokje zoeken.quote:
love2dance schreef op 25 augustus 2008 @ 17:35:
verder merkte ik dat de kids naar verloop van tijd toch niet alles meer evengoed sorteerde als ik alles gedaan had ( de eerste keer) en ze dus nog steeds naar net dat ENE blokje aan het zoeken warenJa, perfect zal het nooit worden.

maandag 25 augustus 2008 om 19:23
quote:bentetje73 schreef op 25 augustus 2008 @ 18:42:
ik heb gewoon bij Xenos een stapel afsluitbaren voorraaddozen gehaald (die heb je in allerlei maten) en daar zit het per kleur in, ook een bak voor reeds gemaakt kunstwerken èn een voor dingetjes zoals we hier zeggen (wieltjes, popjes, stokjes, enz.) Het werkt goed en we hebben erg veel, dus wie weet voor jou ook?klinkt ook goed.
ik heb gewoon bij Xenos een stapel afsluitbaren voorraaddozen gehaald (die heb je in allerlei maten) en daar zit het per kleur in, ook een bak voor reeds gemaakt kunstwerken èn een voor dingetjes zoals we hier zeggen (wieltjes, popjes, stokjes, enz.) Het werkt goed en we hebben erg veel, dus wie weet voor jou ook?klinkt ook goed.

vrijdag 19 september 2008 om 21:10
zo'n soort opbergsysteem hadden vrienden van mij bij IKEA gekocht voor hun kinderen.
Echt voor elke kleur 1 laatje, 1 la voor alle boekjes, 1 la voor alle "bijzondere dingen" 1 la voor de poppetjes enz. enz.
En het werkte bijzonder goed bij hun. Bij IKEA is het ws wat goedkoper dan bij lego.com ?
Succes.
Echt voor elke kleur 1 laatje, 1 la voor alle boekjes, 1 la voor alle "bijzondere dingen" 1 la voor de poppetjes enz. enz.
En het werkte bijzonder goed bij hun. Bij IKEA is het ws wat goedkoper dan bij lego.com ?
Succes.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....

zaterdag 20 september 2008 om 14:07
quote:nouschi schreef op 19 september 2008 @ 18:42:
[quote]florsita schreef op 25 augustus 2008 @ 17:10:
Hoe kan zo n kastje nou een miskoop zijn?
Lelijk!!!!
So?
quote:Yamuna schreef op 19 september 2008 @ 21:10:
wat is er mis met een ouderwetse grote curverbak ?
Ik heb het liever netjes op kleur gesorteerd, dat zoekt iets makkelijker.
De bakjes die ik nu heb werken ook goed en waren ook goedkoper dan het kastje.
[quote]florsita schreef op 25 augustus 2008 @ 17:10:
Hoe kan zo n kastje nou een miskoop zijn?
Lelijk!!!!
So?
quote:Yamuna schreef op 19 september 2008 @ 21:10:
wat is er mis met een ouderwetse grote curverbak ?
Ik heb het liever netjes op kleur gesorteerd, dat zoekt iets makkelijker.
De bakjes die ik nu heb werken ook goed en waren ook goedkoper dan het kastje.
zaterdag 20 september 2008 om 16:00
quote:borodini schreef op 19 september 2008 @ 21:10:
zo'n soort opbergsysteem hadden vrienden van mij bij IKEA gekocht voor hun kinderen.
Succes.Ja, zo'n opbergsysteem hebben wij ook. Maar in elk laatje één catagorie? Dat hou ik hier maar één week vol. Nu liggen de dieren weer tussen de auto's en de muziekintrumenten weer tussen de keukenspulletjes...
Succes.Ja, zo'n opbergsysteem hebben wij ook. Maar in elk laatje één catagorie? Dat hou ik hier maar één week vol. Nu liggen de dieren weer tussen de auto's en de muziekintrumenten weer tussen de keukenspulletjes...