Napraattopic deel 35

03-09-2015 15:01 3039 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraat topic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Morrigan- schreef op 11 september 2015 @ 17:54:

[...]

het zijn onze buren, al ruim 8 jaar

en geloof me, we krijgen er meer van mee dan ons lief is. dit doen ze namelijk niet alleen binnenshuis.

een tijdje terug wilde oma dat buurmeisje binnenkwam. die weigerde en 'zou alleen komen als ze de bal terug kreeg'.

oma gaf maar toe, want het kind schreeuwde moord en brand.Ja ik woon ook al tien jaar naast mijn buren en hoor veel, maar ik heb geen idee over de medische en/of psychische toestand van die mensen. Dat bedoel ik.
quote:Star schreef op 11 september 2015 @ 17:37:

[...]

Tja mijn oudste zou het echt niet trekken. Diagnose enzo. Zijn er ook bij. Kan je niet weten vanachter je pc.Ik heb in dit soort topics vooral te doen met de kinderen zonder diagnose. Want die moeten allemaal hetzelfde aankunnen op dezelfde leeftijd. Ruimte voor diversiteit is er niet meer, tenzij een etiket........... En dan vervolgens roepen dat er tegenwoordig wel erg veel etiketten worden uitgedeeld..........
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:hatsetats schreef op 11 september 2015 @ 17:46:

[...]

Misschien moet jij eens met mijn pa gaan praten. Die deed op zijn 12e al zwaar lichamelijk werk op een scheepswerf. Hou toch op met 'er is meer stress dan vroeger'

Misschien zijn mensen die zwaar lichamelijk werk doen minder gevoelig voor een burn-out dan mensen met een ander type werk?

Vroegâh was het leven vaak wat overzichtelijker, de mannen buitenshuis aan het werk = brood op de plank; de vrouwen zorgen dat thuis alles draaide. Een overzichtelijk sociaal leven, geen tv of 2 zenders om uit te kiezen tussen 19.00 en 23.00 uur enzo.
quote:hatsetats schreef op 11 september 2015 @ 17:44:

[...]

Ik heb het dus niet over de groep die verstandelijke beperkingen heeft, moet dat er altijd bij vermeld worden? Lijkt me duidelijk toch.

Ook de groep die net niet die verstandelijke beperking heeft, heeft het ontzettend moeilijk in deze maatschappij. Er wordt ontzettend veel verwacht, ze moeten ontzettend veel en kunnen eigenlijk heel weinig.

Dan hebben we het over de jongens die bij de plantsoenendienst werken, timmerman zijn, elektricien. Die gingen vroeger gewoon in het bedrijf van hun om werken die ze opleidde tot schilder en hun laaggeschoolde vrouw zat thuis bij de kinders.

Alleen al om nu in de bouw te werken moeten ze bijvoorbeeld veiligheidscertificaten halen. Dat zijn hele boekwerken, inclusief alle wettelijke regelgeving en die moeten ze allemaal weten om dat certificaat te halen. En dat soort jongens vallen uit.
quote:missie_m schreef op 11 september 2015 @ 17:35:

[...]

Mensen raken niet burn-out omdat het mode is.

De druk en stress is vele malen groter als jaren geleden. Meer werk met minder personeel want er moet bezuinigd worden. Contracten worden niet meer verlengd enz. En als ik zie dat jonge moedertjes hun baby of ukkie weg brengen en dan snel snel naar het werk. Een paar jaren geleden had een lerares vergeten dat ze in haar auto nog een baby had, die ze vergeten was weg te brengen. Helaas is het slecht afgelopen met het kindje.Nog even voor de volledigheid: IK vind burn-out geen modeverschijnsel hè, ik vulde dat in voor Morrigan, toen ze schreef dat ze haar mening over burn-out maar voor zich hield.
quote:Morrigan- schreef op 11 september 2015 @ 17:55:

[...]

heb je daar een linkje van?

Weet wat je vraagt.
quote:Star schreef op 11 september 2015 @ 17:56:

[...]

Ja ik woon ook al tien jaar naast mijn buren en hoor veel, maar ik heb geen idee over de medische en/of psychische toestand van die mensen. Dat bedoel ik.

dat weet ik wel.

ze zijn normaal, intelligent, werken beiden en hun kinderen hebben ook geen diagnoses oid

vertonen trouwens alledrie hetzelfde gedrag, want tja, de oudste gaf het goede voorbeeld

tegenwoordig doen ze de ramen maar dicht als er weer eentje flipt. totaal onhandelbaar, wat naar mijn mening het gevolg is van de ruimte (tot discussie) die ze zelf hebben gegeven.
quote:Solomio schreef op 11 september 2015 @ 17:57:

[...]

Ik heb in dit soort topics vooral te doen met de kinderen zonder diagnose. Want die moeten allemaal hetzelfde aankunnen op dezelfde leeftijd. Ruimte voor diversiteit is er niet meer, tenzij een etiket........... En dan vervolgens roepen dat er tegenwoordig wel erg veel etiketten worden uitgedeeld..........

Een etiket kan duidelijkheid geven waarom een kind zo is als ie is ( en tegen problemen aanloopt) en niet alleen het kind, maar de ouders ook; en school.

Of forum.

J
quote:Solomio schreef op 11 september 2015 @ 17:54:

[...]

Stress en zwaar lichamelijk werk zijn wel twee heel verschillende dingen.Ja, op je 12e tussen de grote volwassen kerels werken en volledig mee moeten draaien, dat levert geen stress op. Dom van me.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:zeepketting schreef op 11 september 2015 @ 17:58:

[...]

Misschien zijn mensen die zwaar lichamelijk werk doen minder gevoelig voor een burn-out dan mensen met een ander type werk?

Vroegâh was het leven vaak wat overzichtelijker, de mannen buitenshuis aan het werk = brood op de plank; de vrouwen zorgen dat thuis alles draaide. Een overzichtelijk sociaal leven, geen tv of 2 zenders om uit te kiezen tussen 19.00 en 23.00 uur enzo.

yep, en een hoop stress voor de man, want die was tenslotte de enige kostwinner.

als je je baan kwijtraakte had je toch een probleem.
Je hebt van die etiketjes met PDD-NOS, Asperger e.d. en nog zo wat met een link naar - een vorm van - autisme.

Kinderen die er altijd net niet bij horen. Je ziet ze hun best doen, maar ze maken net de verkeerde opmerkingen en doen altijd net wat op dat moment -kennelijk- niet gepast is. Dat doet je pijn als ouder.

Die kinderen worden groot, volwassen,komen op internet, willen mee kletsen op Twitter, op een forum, en vallen nog steeds buiten de groep.
quote:hatsetats schreef op 11 september 2015 @ 18:01:

[...]

Ja, op je 12e tussen de grote volwassen kerels werken en volledig mee moeten draaien, dat levert geen stress op. Dom van me.

Wat kun jij woorden toch heerlijk verdraaien.

Ja, dat gaf stress, zeker.

En daarom is die hele generatie opgegroeid tot 'mannen die op zondag het vlees sneden', want meer zat er niet in.

Tegenwoordig wordt veel meer verwacht, niet alleen van mannen, en dat geeft dus andere stress. Of het meer is kan ik natuurlijk niet beoordelen, maar ik denk van wel.
quote:Morrigan- schreef op 11 september 2015 @ 18:00:

[...]

dat weet ik wel.

ze zijn normaal, intelligent, werken beiden en hun kinderen hebben ook geen diagnoses oid

vertonen trouwens alledrie hetzelfde gedrag, want tja, de oudste gaf het goede voorbeeld

tegenwoordig doen ze de ramen maar dicht als er weer eentje flipt. totaal onhandelbaar, wat naar mijn mening het gevolg is van de ruimte (tot discussie) die ze zelf hebben gegeven.

Dan heb jij een betere band met je buren dan ik

Ik weet dat soort dingen echt niet. Zij ook niet van ons trouwens, voegt niks toe. Als zij denken dat mijn kind flipt omdat ik teveel met haar in discussie ga; hun probleem.
Ben je een oude bekende, zeepketting?
quote:Star schreef op 11 september 2015 @ 18:08:

Ben je een oude bekende zeepketting?Duurde echt even voordat ik begreep wat je bedoelde. Een komma had het een stuk makkelijker te lezen gemaakt.

[...]

Dit is echt gebeurd hoor, en ook wel vaker dan 1 keer. Heel triest.
quote:Star schreef op 11 september 2015 @ 18:08:

Ben je een oude bekende zeepketting?

? ?

Voor zover ik weet ken ik hier niemand, maar wie weet typ ik dit nu aan mijn buurvrouw ofzo of een familielid (nicht ofzo).
quote:Solomio schreef op 11 september 2015 @ 18:09:

[...]

Duurde echt even voordat ik begreep wat je bedoelde. Een komma had het een stuk makkelijker te lezen gemaakt. Je hebt gelijk ja.
quote:zeepketting schreef op 11 september 2015 @ 17:40:

[...]

Druk en stress niet alleen door het werk, maar door een combinatie van dingen die allemaal gedaan 'moeten' worden.+100
LOEP ME MAAR aub.
Dit is de tijd van het grote moeten. Je moet zowel privé (huis, gezin, kinderen) als op je werk presteren. Vroeger kon je tenminste nog kiezen. Of beter, werd er voor je gekozen op basis van je sekse
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:Solomio schreef op 11 september 2015 @ 18:06:

[...]

Wat kun jij woorden toch heerlijk verdraaien.

Ja, dat gaf stress, zeker.

En daarom is die hele generatie opgegroeid tot 'mannen die op zondag het vlees sneden', want meer zat er niet in.

Tegenwoordig wordt veel meer verwacht, niet alleen van mannen, en dat geeft dus andere stress. Of het meer is kan ik natuurlijk niet beoordelen, maar ik denk van wel.

Oja, nu verdraai ik weer jouw woorden. Right. Stress en zwaar werk zijn twee verschillende dingen toch? Jouw woorden, ik draai niks.

Maar goed joh, ik zal het eens tegen mijn pa vertellen, dat de mannen van tegenwoordig meer stress hebben dan hij toen ie als jochie van 12 het werk deed van een volwassen kerel en daarmee een substantieel deel van het gezinsinkomen leverde. Kan hij ook weer eens lachen.
quote:hatsetats schreef op 11 september 2015 @ 17:46:

[...]

Misschien moet jij eens met mijn pa gaan praten. Die deed op zijn 12e al zwaar lichamelijk werk op een scheepswerf. Hou toch op met 'er is meer stress dan vroeger'Misschien moet jij eens met mijn tante praten die was op haar 10-de al kostwinner omdat haar vader (mijn opa) was gestorven. Mijn andere tante ging met 12 jaar inwonen om een huishouden van een "welgestelde familie" te runnen. Maar moeders zorgden voor het huishouden en hun kinderen, dat waren grote huishoudens. Op het land werken ging niet met tractors maar alles handmatig, én de kinderen gingen mee het land op. Alleen de rijkere boeren hadden tractors. Maar het gejakker en gejaag, de hoge eisen zoals die nu zijn, de hoge maandlasten, (zie het topic over Rutte minder") daarover heb ik ze nooit gehoord.
LOEP ME MAAR aub.
quote:merano schreef op 11 september 2015 @ 18:25:

Dit is de tijd van het grote moeten. Je moet zowel privé (huis, gezin, kinderen) als op je werk presteren. Vroeger kon je tenminste nog kiezen. Of beter, werd er voor je gekozen op basis van je sekse Oja? Mijn pa had eerst een redelijke baan bij een boer, ook zwaar maar hij vond het leuk. Toen kwam zijn vader hem een keer halverwege de dag halen: op de scheepswerf kon ie een kwartje meer verdienen. Dus hoppa, daarheen.

[...]

2007

Baby in auto overleden

In Baarle Nassau is woensdagmiddag een baby van 11 maanden overleden in een auto. Dat is het tweede kind wat binnen een week in een auto overleed.

V...........................enz
missie_m wijzigde dit bericht op 11-09-2015 19:39
Reden: verwijderd v. Lady-Voldemorts
% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 11 september 2015 @ 17:35:

[...]

Mensen raken niet burn-out omdat het mode is.

De druk en stress is vele malen groter als jaren geleden. Meer werk met minder personeel want er moet bezuinigd worden. Contracten worden niet meer verlengd enz. En als ik zie dat jonge moedertjes hun baby of ukkie weg brengen en dan snel snel naar het werk. Een paar jaren geleden had een lerares vergeten dat ze in haar auto nog een baby had, die ze vergeten was weg te brengen. Helaas is het slecht afgelopen met het kindje.quote:Morrigan- schreef op 11 september 2015 @ 17:55:

[...]

AD.nl

Kind in auto vergeet je niet zomaar

Door: redactie

31-5-07 - 23:51

BAARLE-NASSAU - De elf maanden oude baby Chris overleed woensdag in een auto, terwijl zijn moeder vergaderde op de school waar ze lesgeeft.

Is Chris het slachtoffer van een samenleving waarin gestreste werkende ouders hun kind domweg vergeten, of is hier sprake van een tragisch ongeluk?

Je bent gestrest en dan vergeet je weleens wat: je sleutels, een halfje brood. En ja: het overkomt werkende moeders vaker dan werkende vrouwen zonder kinderen, blijkt uit onderzoek. ,,Maar dat gaat om oppervlakkige dingen. Een kind vergeten in een auto is van een totaal andere orde,’’ zegt dr. Marrie Bekker, klinisch psychologe aan de Universiteit van Tilburg.

Internationaal onderzoek heeft uitgewezen dat stress mensen vergeetachtig maakt. Belgische deskundigen waarschuwden vorige week voor de risico’s van veel te hoge stress en tijdsdruk bij jonge gezinnen met twee werkende ouders. In Halle, bij Brussel, overleed de vijf maanden oude baby Guy aan uitdroging, nadat hij door zijn moeder was vergeten in de auto. Ze was aan het werk in de wasserij.

Bekker vindt het te ver gezocht om de dood van de baby in Baarle-Nassau toe te schrijven aan een eventueel verhoogde gezinsstress en werkdruk van ouders. ,,In Nederland werkt nu 53 procent van de vrouwen buitenshuis en dit is een enkel incident. Een specifieke verklaring is niet te geven. Het is tragisch, maar daar kun je niet zomaar een maatschappelijke ontwikkeling de schuld van geven. Anders zouden er nu op grote schaal dode kinderen zijn,’’ aldus Bekker.

Baby Chris overleed woensdag toen zijn moeder hem in de auto op een parkeerplaats had achtergelaten. De moeder, een onderwijzeres, had een vergadering op basisschool De Akkerwinde in Baarle-Nassau waar ze lesgeeft. De moeder is officieel geen verdachte, maar ze is ook gisteren uitgebreid verhoord. Bovendien is sectie op het lichaam uitgevoerd, maar de politie wil over de uitkomst nog niets zeggen.

,,Een absurditeit,’’ zegt Kees de Hoog, hoogleraar gezinssociologie van de Wageningen Universiteit. ,,Er zijn ook vrouwen die werk en zorg ondanks de stress prima kunnen combineren.’’

Justine Pardoen van Ouders Online spreekt van ‘een vreselijk ongeluk waar de moeder de rest van haar leven moeite mee gaat krijgen’. ,,Maar laten we er niet meer achter zoeken dan dat het ‘gewoon’ een ongeluk is geweest. Elke zomer is er wel een bericht uit Amerika dat iemand een kind in een warme auto heeft laten liggen. Laten we nu niet meteen afgeven op drukke ouders die door stress hun kinderen zouden verwaarlozen. Onzin. Uit onderzoek blijkt dat ouders steeds meer tijd aan hun kinderen besteden.’’

De maatschappelijke verontwaardiging is niettemin groot. Welke ouder vergeet zijn kind nou? Op het forum van de website van Ouders Online opperde iemand dat de moeder Chris misschien bewust heeft achtergelaten. ,,Bizar, maar we weten het niet,’’ reageert Pardoen. ,,De enige les die we ouders kunnen leren, is dat baby’s snel opwarmen en uitdrogen. Dat komt doordat de waterhuishouding, en dus de warmteafvoer, nog niet optimaal werkt. Hou daar dus rekening mee.’’
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven