Napraattopic deel 35
donderdag 3 september 2015 om 15:01
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraat topic
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraat topic
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
vrijdag 11 september 2015 om 18:37
quote:Star schreef op 11 september 2015 @ 18:06:
[...]
Dan heb jij een betere band met je buren dan ik
Ik weet dat soort dingen echt niet. Zij ook niet van ons trouwens, voegt niks toe. Als zij denken dat mijn kind flipt omdat ik teveel met haar in discussie ga; hun probleem.
ja,het is een gezellig buurtje hier, heel sociaal.
te sociaal af en toe, maar dat is een ander verhaal
[...]
Dan heb jij een betere band met je buren dan ik
Ik weet dat soort dingen echt niet. Zij ook niet van ons trouwens, voegt niks toe. Als zij denken dat mijn kind flipt omdat ik teveel met haar in discussie ga; hun probleem.
ja,het is een gezellig buurtje hier, heel sociaal.
te sociaal af en toe, maar dat is een ander verhaal
vrijdag 11 september 2015 om 18:38
quote:zeepketting schreef op 11 september 2015 @ 17:40:
[...]
Druk en stress niet alleen door het werk, maar door een combinatie van dingen die allemaal gedaan 'moeten' worden.
o ja, da's ook zo'n dingetje, dat we tegenwoordig allemaal wars zijn van 'dingen móeten'.
je moet vooral niets moeten en alleen maar dingen doen die je zelf wil
[...]
Druk en stress niet alleen door het werk, maar door een combinatie van dingen die allemaal gedaan 'moeten' worden.
o ja, da's ook zo'n dingetje, dat we tegenwoordig allemaal wars zijn van 'dingen móeten'.
je moet vooral niets moeten en alleen maar dingen doen die je zelf wil
vrijdag 11 september 2015 om 18:41
quote:hatsetats schreef op 11 september 2015 @ 18:31:
[...]
Oja? Mijn pa had eerst een redelijke baan bij een boer, ook zwaar maar hij vond het leuk. Toen kwam zijn vader hem een keer halverwege de dag halen: op de scheepswerf kon ie een kwartje meer verdienen. Dus hoppa, daarheen.Tegenwoordig moet hij zijn VCA certificaten hebben en een portfolio kunnen overleggen. Een flinke eis voor een PRO'er of VMBO bbl'er.
[...]
Oja? Mijn pa had eerst een redelijke baan bij een boer, ook zwaar maar hij vond het leuk. Toen kwam zijn vader hem een keer halverwege de dag halen: op de scheepswerf kon ie een kwartje meer verdienen. Dus hoppa, daarheen.Tegenwoordig moet hij zijn VCA certificaten hebben en een portfolio kunnen overleggen. Een flinke eis voor een PRO'er of VMBO bbl'er.
vrijdag 11 september 2015 om 18:43
quote:missie_m schreef op 11 september 2015 @ 17:35:
[...]
Mensen raken niet burn-out omdat het mode is.
De druk en stress is vele malen groter als jaren geleden. Meer werk met minder personeel want er moet bezuinigd worden. Contracten worden niet meer verlengd enz. En als ik zie dat jonge moedertjes hun baby of ukkie weg brengen en dan snel snel naar het werk. Een paar jaren geleden had een lerares vergeten dat ze in haar auto nog een baby had, die ze vergeten was weg te brengen. Helaas is het slecht afgelopen met het kindje.quote:Morrigan- schreef op 11 september 2015 @ 17:55:
[...]
heb je daar een linkje van?
LINK VERWIJDERD
[...]
Mensen raken niet burn-out omdat het mode is.
De druk en stress is vele malen groter als jaren geleden. Meer werk met minder personeel want er moet bezuinigd worden. Contracten worden niet meer verlengd enz. En als ik zie dat jonge moedertjes hun baby of ukkie weg brengen en dan snel snel naar het werk. Een paar jaren geleden had een lerares vergeten dat ze in haar auto nog een baby had, die ze vergeten was weg te brengen. Helaas is het slecht afgelopen met het kindje.quote:Morrigan- schreef op 11 september 2015 @ 17:55:
[...]
LINK VERWIJDERD
missie_m wijzigde dit bericht op 11-09-2015 19:47
Reden: verwijderd
Reden: verwijderd
% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
vrijdag 11 september 2015 om 18:49
Ik herken me ook niet zo in de mensen die van een beetje (werk)druk al meteen in de burnout schieten. Niet dat ik mezelf nou een veer in mijn reet wil steken, maar ik heb het afgelopen jaar (en de jaren daarvoor) toch genoeg voor mijn kiezen gekregen en ik ben nog steeds alive and kicking, ondanks alle waarschuwingen die ik kreeg over mijn onvermijdelijke mental breakdown. Maar ik zou het niet in mijn hoofd halen om dan maar te gaan oordelen over mensen die er wel bij neer knikkeren. Misschien is mijn draagkracht wat groter dan gemiddeld, of heb ik toch meer support dan ik altijd dacht, of ben ik gewoon een gevoelloze zombie die toch altijd wel doorgaat (dat idee heb ik wel eens). Maar dat maakt de mensen die sneller dan ik de handdoek in de ring gooien niet slechter of zo, misschien zelfs integendeel.
vrijdag 11 september 2015 om 18:50
quote:Morrigan- schreef op 11 september 2015 @ 17:55:
[...]
Dat jij er om moet lachen vind ik zwaar ble'h.
LINK VERWIJDERD
.....................
"Gebeurt meer dan je denkt"
..................
......................
........................"
[...]
Dat jij er om moet lachen vind ik zwaar ble'h.
LINK VERWIJDERD
.....................
"Gebeurt meer dan je denkt"
..................
......................
........................"
missie_m wijzigde dit bericht op 11-09-2015 19:48
Reden: link verwijderd
Reden: link verwijderd
% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
vrijdag 11 september 2015 om 18:55
[...]
dat.
plus dat ze vroeger geen 5-daagse werkweek kenden maar ook gewoon op zaterdag en zondag werkten.Bij ons was de zondag heilig. Mét tig kinderen werd er niet op het land gewerkt of wasgoed gestreken, laat staan naar een koopzondag te gaan.
[...]
dat.
plus dat ze vroeger geen 5-daagse werkweek kenden maar ook gewoon op zaterdag en zondag werkten.Bij ons was de zondag heilig. Mét tig kinderen werd er niet op het land gewerkt of wasgoed gestreken, laat staan naar een koopzondag te gaan.
LOEP ME MAAR aub.
vrijdag 11 september 2015 om 18:56
quote:zeepketting schreef op 11 september 2015 @ 17:58:
[...]
Misschien zijn mensen die zwaar lichamelijk werk doen minder gevoelig voor een burn-out dan mensen met een ander type werk?
Vroegâh was het leven vaak wat overzichtelijker, de mannen buitenshuis aan het werk = brood op de plank; de vrouwen zorgen dat thuis alles draaide. Een overzichtelijk sociaal leven, geen tv of 2 zenders om uit te kiezen tussen 19.00 en 23.00 uur enzo.+100
[...]
Misschien zijn mensen die zwaar lichamelijk werk doen minder gevoelig voor een burn-out dan mensen met een ander type werk?
Vroegâh was het leven vaak wat overzichtelijker, de mannen buitenshuis aan het werk = brood op de plank; de vrouwen zorgen dat thuis alles draaide. Een overzichtelijk sociaal leven, geen tv of 2 zenders om uit te kiezen tussen 19.00 en 23.00 uur enzo.+100
LOEP ME MAAR aub.
vrijdag 11 september 2015 om 19:01
quote:Morrigan- schreef op 11 september 2015 @ 18:02:
[...]
yep, en een hoop stress voor de man, want die was tenslotte de enige kostwinner.
als je je baan kwijtraakte had je toch een probleem.Vroeger was er altijd vraag naar werknemers. Ik kan me niemand voorstellen die werkeloos was.
[...]
yep, en een hoop stress voor de man, want die was tenslotte de enige kostwinner.
als je je baan kwijtraakte had je toch een probleem.Vroeger was er altijd vraag naar werknemers. Ik kan me niemand voorstellen die werkeloos was.
LOEP ME MAAR aub.
vrijdag 11 september 2015 om 19:02
quote:zeepketting schreef op 11 september 2015 @ 18:05:
Je hebt van die etiketjes met PDD-NOS, Asperger e.d. en nog zo wat met een link naar - een vorm van - autisme.
Kinderen die er altijd net niet bij horen. Je ziet ze hun best doen, maar ze maken net de verkeerde opmerkingen en doen altijd net wat op dat moment -kennelijk- niet gepast is. Dat doet je pijn als ouder.
Die kinderen worden groot, volwassen,komen op internet, willen mee kletsen op Twitter, op een forum, en vallen nog steeds buiten de groep. Precies!!
Je hebt van die etiketjes met PDD-NOS, Asperger e.d. en nog zo wat met een link naar - een vorm van - autisme.
Kinderen die er altijd net niet bij horen. Je ziet ze hun best doen, maar ze maken net de verkeerde opmerkingen en doen altijd net wat op dat moment -kennelijk- niet gepast is. Dat doet je pijn als ouder.
Die kinderen worden groot, volwassen,komen op internet, willen mee kletsen op Twitter, op een forum, en vallen nog steeds buiten de groep. Precies!!
LOEP ME MAAR aub.
vrijdag 11 september 2015 om 19:05
Oh missie, kun je die vervelende linkjes misschien weghalen? Het leest zo vervelend. Ik weet ook wel dat ze er zelf om gevraagd hebben en dat het echt lachen is en zo, maar het leest dus echt heel erg vervelend dus. Ik wil het de mods natuurlijk ook wel vragen maar ik dacht ik vraag het je eerst zelf.
vrijdag 11 september 2015 om 19:07
[...]
quote:zeepketting schreef op 11 september 2015 @ 18:12:
[...]
Dit is echt gebeurd hoor, en ook wel vaker dan 1 keer. Heel triest. Heerlijk....één persoon die weet waar ik het over heb, en niet dom zit te lachen over zoiets droevigs.
[...]
quote:zeepketting schreef op 11 september 2015 @ 18:12:
[...]
Dit is echt gebeurd hoor, en ook wel vaker dan 1 keer. Heel triest. Heerlijk....één persoon die weet waar ik het over heb, en niet dom zit te lachen over zoiets droevigs.
LOEP ME MAAR aub.
vrijdag 11 september 2015 om 19:08
quote:Morrigan- schreef op 11 september 2015 @ 15:46:
[...]
dan lijkt het me beter dat ik mijn mening over het fenomeen burn out maar voor me hou.
Gadver, wat een arrogante houding.
Ik zal tegen mijn kinderen zeggen, sorry van die k.. tweejaar. Ik stelde me aan en had gewoon een schop onder mijn kont nodig.
[...]
dan lijkt het me beter dat ik mijn mening over het fenomeen burn out maar voor me hou.
Ik zal tegen mijn kinderen zeggen, sorry van die k.. tweejaar. Ik stelde me aan en had gewoon een schop onder mijn kont nodig.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
vrijdag 11 september 2015 om 19:10
[...]
quote:Lady-Voldemort schreef op 11 september 2015 @ 19:05:
Oh missie, kun je die vervelende linkjes misschien weghalen? Het leest zo vervelend. Ik weet ook wel dat ze er zelf om gevraagd hebben en dat het echt lachen is en zo, maar het leest dus echt heel erg vervelend dus. Ik wil het de mods natuurlijk ook wel vragen maar ik dacht ik vraag het je eerst zelf.Pech!! iemand die tegen werkdruk kan, burn-out een modeverschijnsel vind, die kan vast tegen linkjes en quotes.
ps ik vond de linkjes NIET om te lachen.
[...]
quote:Lady-Voldemort schreef op 11 september 2015 @ 19:05:
Oh missie, kun je die vervelende linkjes misschien weghalen? Het leest zo vervelend. Ik weet ook wel dat ze er zelf om gevraagd hebben en dat het echt lachen is en zo, maar het leest dus echt heel erg vervelend dus. Ik wil het de mods natuurlijk ook wel vragen maar ik dacht ik vraag het je eerst zelf.Pech!! iemand die tegen werkdruk kan, burn-out een modeverschijnsel vind, die kan vast tegen linkjes en quotes.
ps ik vond de linkjes NIET om te lachen.
LOEP ME MAAR aub.
vrijdag 11 september 2015 om 19:12
quote:Gatti schreef op 11 september 2015 @ 19:08:
[...]
Ik zal tegen mijn kinderen zeggen, sorry van die k.. tweejaar. Ik stelde me aan en had gewoon een schop onder mijn kont nodig.Inderdaad een arrogante houding, plus de portie dommigheid maakt een slechte combinatie.
[...]
Ik zal tegen mijn kinderen zeggen, sorry van die k.. tweejaar. Ik stelde me aan en had gewoon een schop onder mijn kont nodig.Inderdaad een arrogante houding, plus de portie dommigheid maakt een slechte combinatie.
LOEP ME MAAR aub.
vrijdag 11 september 2015 om 19:16
quote:Morrigan- schreef op 11 september 2015 @ 15:32:
ik vind dat kinderen tegenwoordig vaak als prinsjes en prinsesjes worden behandeld.
en daar worden naar mijn mening alleen maar jankerdjes mee gecreeerd.
Wat een verhevenheid.
Weet je, de meeste ouders doen gewoon hun best om hun kinderen zo goed mogelijk op te voeden.
Zo flauw om 't maar over prinsjes en prinsesjes te hebben.
ik vind dat kinderen tegenwoordig vaak als prinsjes en prinsesjes worden behandeld.
en daar worden naar mijn mening alleen maar jankerdjes mee gecreeerd.
Wat een verhevenheid.
Weet je, de meeste ouders doen gewoon hun best om hun kinderen zo goed mogelijk op te voeden.
Zo flauw om 't maar over prinsjes en prinsesjes te hebben.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar